Posted 5 Feb 2010 · Report post Salutare,Asa cum am scris si in titlu, vreau sa-mi inlocuiesc volanul. Am gasit unul care are in partea superioara insertii din lemn identice cu cele pe care le am in bord si pe portiere. Va rog, poate cineva sa-mi spuna pasii care trebuie urmati pentru aceasta operatiune ? In cazul in care trebuie deconectata borna bateriei, dupa reconectare RCD-ul (HU 601) cere cumva cod ? Va multumesc anticipat ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Feb 2010 · Report post Tre sa dai borna jos si sa pui contactul pe poz 2,dupa lucrare lasi contactul pe 2 si pui borna Mare grija cu Airbag-ul Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Feb 2010 · Report post 1.scot cheia din contact2.scot borna bateriei3.pun contactul pe pozitia 24.execut lucrarea5.pun borna baterieiAstia sunt toti pasii ? Nu vreau sa fac vreo "istorie" ......cu erori si becuri aprinse !Cere sau nu cod RCD-ul ?Multumesc ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Feb 2010 · Report post Nu cere ar trebui sa ceara cod Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Feb 2010 · Report post 1-scoti cheia din contact2- scoti borna3-desfaci airbag-ul(o sa vezi in lateral st+dr,doua gauri unde exista niste suruburi cu torx de 25,le desfaci,dupa care tragi de airbag spre tine,dupa care desfaci cu atentie mufele)4-scoti volanu,pui volanu.Atentie sa aiba acelasi pas(surubu)5-pui airbagu6-pui bornaDin cate stiu eu,nu-ti va trebui cod pt.RCD(cel putin mie la XC nu-mi cere,in schimb la V40 imi cere intotdeauna)Succesuri Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Feb 2010 · Report post Scuze am gresit Nu cere codVezi sa lasi cheia in pozia 2,ca cica e posibil sa pocneasca airbag-ul si nu tre sa fii prin preajma Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Feb 2010 · Report post Care e faza cu lasatu-l cheii in pozitia 2?Nu pocneste nici un airbag,daca faci cum ti-am spus eu,stai linistit Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Feb 2010 · Report post Este un risc intr-o documentatie veche de airbag la Volvo spunea ca tre sa lasi cheia in contact pe 2 si sa pui borna sa nu te trezesti cu el in fata cand pui contactulDar era veche documentatia si daca tu spui ca nu e nici o problema atunci nu e! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Feb 2010 · Report post Multumesc mult ! Cand o sa-mi vina volanul din Germania incerc operatiunea. Va tin la curent. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Feb 2010 · Report post Se lasa cheia pe 2 dupa care se pune borna, este procedura standard la orice Volvo cand umblii la partea electrica . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Feb 2010 · Report post ei, nu chiar la "orice" Volvo, la...janghina mea nu e nevoie. Am umblat de m-am plicitsit la toata instalatia electrica fara sa pun vreodata contactul pe 2. Poate la astea mai noi (si cu mai multe probleme) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Feb 2010 · Report post Daca umblii la Airbag cu tensiune la borne o sa ai o "supriza" Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Feb 2010 · Report post Se lasa cheia pe 2 dupa care se pune borna, este procedura standard la orice Volvo cand umblii la partea electrica .Sa-mi explici si mie cand ne vedem care e faza cu cheia pe 2,ca nu pricep Standard,ne standard,uite ca eu am umblat si cu bornele puse.Am scos cheia din contact(eu asta stiu ca trebuie sa faci in primul rand)am scos airbag-ul,lam pus la loc,si nici macar eroare nu mia dat.Cu borna scoasa este pt. o mai multa siguranta Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Feb 2010 · Report post Daca umblii la Airbag cu tensiune la borne o sa ai o "supriza" Eu n am avut nicio surpriza Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Feb 2010 · Report post e de preferat sa scoti borna de minus - insa faza cu "pus cheia pe pozitia 2" la mine, cel putin nu are nici o relevanta. Probat 100%. Astea mai noi (si mai bengoase - nu neaparat mai puternice ) probabil ca trebuie respectata faza cu pozitia 2 la repunerea bornei. E bine de evitat, decit sa ai probleme sufli si in iaurt Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Feb 2010 · Report post De ce se scoate borna (-) si nu plus (+) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Feb 2010 · Report post Si eu am umblat cu borna pus la cd.Nu stiam de faza cu airbag-ul. Nu s-a aprins nimic aiurea. Chiar am pus si contactul o data cu mufele de la AC scoase sa verific ca merge cd-ul.Cred ca sunt un idiot norocos )Acum o sa fiu mai atentDe ce se scoate borna (-)Pentru ca (-)-ul e legat la masa oricarei masini (caroserie si monotor), iar daca tu esti un bolovan si te apuci sa desfaci intai (+)-ul iar din greseala atingi cu cheia tabla masinii...... gata un mic scurtcircuit direct pe baterie.Cred ca efectele sunt aleatoare.- daca esti norocos scapi doar cu o sperietura si cateva scantei;- daca esti ghinionist ...... cred ca porti arde si computerul masinii. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Feb 2010 · Report post Foarte ciudat, la S60 daca scoti climatronicul nu mai merge inchiderea centralizata+ SRS error in bord dupa Iar daca scoti bordul si pornesti masina, nu e nici o problema, merge insa doar motorul, nu tu clima, geamuri, inchidere etc si evident eroare pe toate aceste componente . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Feb 2010 · Report post Alea nu le-am incercat...... Eu am pus contactul doar pe prima pozitie si probabil ca de asta nu s-a intamplat nimic. Cred si euDar a doua oara nu imi mai incerc norocul Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Feb 2010 · Report post De ce se scoate borna (-) si nu plus (+) Pragmatic vorbind...daca in momentul in care umbli la baterie, ai minusul conectat si tu umbli la borna pozitiva , poti atinge din greseala cheia pe care o folosesti la masa masinii. La amperajul acela se pot intampla multe: de la cateva scantei pana la topirea/sudarea materialului din care este confectionata cheia...La montarea bateriei se procedeaza invers, mai intai borna pozitiva, apoi cealalta. Probabil, mai exista si o alta explicatie "stiintifica" legata de sarcina electronilor, insa momentan imi "scapa"... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Feb 2010 · Report post Salutare,Am primit in sfarsit volanul din Germania, insa am avut neplacuta surpriza sa constat ca nu se potriveste la mine din cauza formei airbag-ului. Cred ca este un model de volan montat pana in 2003. 1.Spitele de la airbag-ul care il am pe masina sunt mai late decat cele de pe volanul pe care l-am achizitionat.2.Volanul care il am pe masina este putin mai gros decat cel nou.Daca intereseaza pe cineva un astfel de volan - il vand, daca nu .................o sa am atarnat un volan de S80 cu insertii de lemn atarnat pe un perete in garaj. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Feb 2010 · Report post Cauta un Airbag pt el si rezolva problema elegant . Share this post Link to post Share on other sites