Midnight Caller

Ce fel de ulei ?

567 posts in this topic

eu bag Mobil 10W40. 26 ron litrul la augsburg

pana la 135000, masina a mers cu 5w40, dar l-am schimbat, pt ca datorita climei pe care o are Romania, uleiul 10W40 e mai indicat!

o sa atasez si niste foto din manualul de utilizator... chiar azi, sper!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma bag si eu in seama  ;D . Volvo recomanda uleiurile de motor Castrol  (din cate am citit eu).

Dieselu meu a venit din Germania cu SLX 0W 30 Castrol... in 6000Km nu a disparut un gram si are totusi 135.000Km. Acum sunt in dilema ce ulei sa folosesc mai departe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo recomanda uleiurile de motor Castrol  (din cate am citit eu).

Asa este. Volvo si Castrol au un parteneriat pe tema asta (Vezi http://www.volvocars.ro/salesandservices/maintenance/careforyourvolvo/oilschool/). Si, asa cum zice si VVV850 intr-un reply anterior, Castrol-ul e facut in Europa (sau cel putin asa scrie pe bidon...) Un prieten de-al meu cu magazin de piese auto import mi-a zis aceeasi treaba, ca e facut in EU nu in Turcia. Mergi pe Castrol in continuare, insa 10W40, datorita climei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la al meu v40 1.8 benzina folosesc Elf competition 10W-40 am 7000km cu el si chiar azi am complectat aproximativ 200 ml.Masina are 143.000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

180000km. mi-am inlocuit simeringurile supapelor si supapele!!! nu mai papa nici un gram! drept urmare voi trece din nou pe 5W-40... motorul e beton! nu are uzura!

pt cei cu motoare turbo: e normal ca masina sa va cosume ceva ulei! la 10000 de km puteti completa de la 2-300 de ml pana la 1-1,5l

so don't worry! e normal!

eu am trecut pe 10W-40 acum vreo 40000km. deoarece credeam ca motorul a inceput sa pape! de fapt, supapele nu etansau bine si pierdeam si pe langa simeringuri! din cauza asta imi scotea putin fum albastru la pornire sau cand o turam tare!

acum nici fum, nici consum de ulei... sau ma rog! f f mic! ceva la modul 50g/1000km sau mai putin!

Share this post


Link to post
Share on other sites

0W... se pune cand masina are foarte putini Kilometri in bord sau e noua...apoi se trece la 5W...10...etc....

Share this post


Link to post
Share on other sites

0W... se pune cand masina are foarte putini Kilometri in bord sau e noua...apoi se trece la 5W...10...etc....

      "In majoritatea tarilor dezvoltate din lume, clasificarea uleiurilor de motor in functie de viscozitate, folosita uzual, este cea stabilita de SAE (Societatea americana a inginerilor de automobile) in standardul SAE J300 DEC 99, care a intrat in vigoare in luna august 2001, (tabelul 1). Aceasta clasificare cuprinde 11 clase; 6 de iarna - 0w, 5w, 10w, 15w, 20w, 25w (w - winter, iarna) si 5 de vara - 20, 30, 40, 50, 60.

       Pentru uleiurile multigrad se foloseste notarea dubla cu cratima, prima notare indica clasa de iarna (cu indicele w), iar a doua notare indica clasa de vara; de ex. SAE 5w-40, SAE 10w-30 etc. Uleiurile de vara sunt caracterizate de 2 valori maxime de vâscozitate la temperaturi scazute (dinamica) si valoarea minima a vâscozitatii cinematice la 100°C. Uleiurile de vara sunt caracterizate de limitele vâscozitatii cinematice la 100°C, de asemenea valoarea minima a vâscozitatii dinamice la temperatura ridicata ( 150°C) si gradientul vitezei de circulatie 106 c-1.

       Cu cât este mai mica cifra in fata literei "w" (SAE), cu atât este mai mica vâscozitatea uleiului la temperatura scazuta si, respectiv, pornirea la rece a motorului este mai usoara. Cu cât este mai mare cifra care se afla dupa cratima (SAE), cu atât este mai mare vâscozitatea uleiului la temperatura ridicata si mai sigura ungerea motorului pe timp de canicula."

       Sursa: http://www.lukoil.ro/produse/despreUleiuriMotor.php       

Share this post


Link to post
Share on other sites

am schimbat uleiul. am pus castrol magnatec 3 10w40 si deocamdata nivelul pe joja se situeaza la a 2-a liniutza

de sus in jos.

inainte sa-l schimb am facut cam 4800km de cand am luat-o si nu am observat sa manance gram de ulei.

cam naspa modelul asta de joja...nu prea poti sa iti dai seama de nivel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce stiti de uleiurile LiquiMolli?  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

pana acum eu am mers pe agip racing - la fosta masina si am cam avut de completat 1l-1,3l maxim.

acum ,cu volvo, am folosit valvoline 10w40 si sunt foarte multumit. la primul schimb(facut de mine) dupa 11000 km imi luase cam 2-300 ml, iar la al doilea , cu 9500 km facuti -nimic sau sa zicem maxim 100 ml(pe care sa nu-i fi observat eu).nu am completat niciodata uleiul.in plus, chiar nu menajez deloc masina ,ca turatie. merge zilnic in regim maxim si in oras si afara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un Volvo V40 1.9 diesel, 116 CP din 2001 si folosesc Aral Basic tronic 10W40. Am cumparat masina in 2006 din Germania de la o reprezentanta Volvo, sunt al doilea proprietar (primul in tara) de cand a iesit masina din fabrica. Cei din Germania inainte de a-mi da masina mi-au schimbat uleiul si filtrul de ulei si mi-au pus Aral 10W40. Mi-au recomandat sa-l schimb la 15000 km si sa raman pe Aral. Asta folosesc ei in motoarele Volvo si probabil de asta am ramas pe acest ulei. Sunt multumit cum merge motorul, nu mananca aproape deloc (in 10.000 de km mi-a lipsit aprox 100ml). Doar ca eu il schimb la 10.000 km ca mi se pare mult totusi sa-l tin 15.000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... si mi-au recomandat 10W40 deoarece e bun si vara si iarna si nu am bataie de cap sa schimb uleiul in functie de anotimp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am verificat si yo uleiu` dupa ce am facut 2000km si nivelul pe joja se situeaza tot acolo unde era si

cand l-am schimbat: a 2-a liniutza de sus in jos, deci nu e nevoie de completare. urmatoarea verificare

la 5000km.

bafta baieti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un Volvo S40 1.8 122 Cp (benzina) de aproape 3 ani.

Am facut schimbul de 3 ori, la aprinderea reminder-ului. Am folosit Aral 0w40 si nu am avut consum deloc (il verific de regula lunar). Circul cu ea destul de in forta - frecvent peste 6000 ture si nu cred ca sunt probleme de consum decat daca ai probleme la motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce parere aveti de despre aditivii de ulei?

Am avut pana in 2002 o dacie 1300 (fabricata in `74 si recarosata in 90`), la care, in `92 cand i-am facut motorul aproape nou (in afara de bloc), i-am pus un aditiv, Metabond (atunci aparuse in Ro), si am mai repetat tratamentul in 2000 cand a intrat in regim de taxi. Ideea este ca, la ultima reparatie inainte de a o vinde in 2002, i-am verificat vibrochenul si acesta era inca la cota 0, deci numai am segmentat-o (specific ca vibrochenul era fabricat in Ro, nu in Fr).

La VOLVO 440, 1,7i TURBO (a.f. 1989), luat in 2002, cand i-am facut schimbul de ulei a 2-a oara, am bagat tot Metabond (pierdea ulei pe la turbina, il baga in radiatorul intercooler). Dupa schimb pierderea si consumul de ulei s-au redus vizibil, iar motorul a devenit mai silentios...

Va cer parerea vis-a-vis de S40, la care vreau sa fac schimbul de ulei, si tinand cont ca motorul este o generatie mult mai noua fata de 440, inca nu stiu daca e bine sau nu sa pun un aditiv de ulei....

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Nu stiu ce sa zic de Metabond, dar eu am pus DuraLube la schimbul precedent si nu am simtit ABSOLUT nicio diferenta. Masina mea are 180.000km si papa maxim 1L de ulei / 10.000km. Probabil motorul meu e inca tinerel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La S40 T4 pe care il are fratele meu de 3 ani a folosit Mobil 1 5W50. Cumparat din Germania, pare a fi un ulei foarte bun pentru un motor turbo de putere mare. Consum neglijabil (nu este nevoie de completare intre schimburile facute la 10k km).

In V40 2.0T pe care il am am pus si eu de ~200km avelasi tip de ulei. va tin la curent cu comportamentul masinii. Din Germania am luat-o cu Mobil 1 10W40, dar totusi merita ceva mai bun  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te voi urmari cu interes, ca eu am luat masina cu 10x40, si parca as trece pe 5w... ca e totusi turbo si nu o menajez :)

Cum insa uleiul are 2000 km si arata foarte bine, mai astept sa vad cum se comporta la tine asta mai subtire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul nu este mai subtire daca indicativul lui este 0W40 fata de 10W40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba eu cred ca viscozitatea este direct proportionala cu indicativul "la rece".

Un 5w este mai putin vascos decat un 10w.

Cel putin la stilul meu de utilizare, adica merg 4-5 km, dupa care stau, iar mai fac cativa km, iar stau...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am facut deja ~500km cu uleiul Mobil1 5W50 Rally Formula si nu se vede consum pe joja. Nici T4-ul nu consuma, asa ca acesta e uleiul ;). Sincer la ce veri avem mi-e frica de xW30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare tuturor!!!

Sunt si eu un proaspat posesor de Volvo V40 1.9 diesel din luna 11/2000. Am luat-o din Germania cu 147.000 km la bord.Masina merge super, dar as vrea sa-i fac un schimb de ulei.

Din cate am inteles,mototul meu este D4192T3 , de 85 KW. Va rog, daca stie careva ce fel de ulei ar trebui sa-i bag si ce fel de filtre trebuiesc schimbate(eventual seria lor).

Eu mi-am downloadat Vadis-ul, dar inca nu stiu bine lucra cu el, ca sa stiu unde sa caut aceste lucruri.

Sau daca are cineva un manual de utilizare in alta limba decat germana si suedeza, va rog sa mi-l trimiteti pe mail.

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Marcellus, te rog incearca sa folosesti si optiunea "Cauta" si sa rasfoiesti forumul pentru ca sigur exista cineva cu motorul tau si care a spus ce ulei foloseste.

    Nu e vorba de rautate aici, dar incarcam forumul inutil si nu are sens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau si eu un sfat:

Conform cartii service si a etichetei alea de se agata la motor mai am vre-o 4000 km de facut pana la schimb... Insa nu as mai astepta, ca a cam scazut nivelul si pe alea scrie doar Liqui Molly 10w40... si nu stiu cu ce sa completez... Cand am luat masina, fostul proprietar a luat totul din portbagaj, la gramada, si a uitat sa lase bidonul de spare...

Deci: S40 2.0T din 1999, 170.000 km. CE ULEI BAG? Pe cartea masinii ma innebunesc aia cu SAE in sus, AE....., si alte standarde opec & shit, dar nu imi spune unul "pe romaneste": XXwXX full/semi/ne sintetic. Eu cu cine votez?

(Conduc destul de sportiv, deci folosesc turbina, deci am nevoie de un ulei bun pt. turbo; asta ca informatie suplimentara.)

Pana atunci: Daca bag un adititv (asa, ca sa mai cresc nivelul pe joja) si sa mai merg inca 1000-2000 km pana lamuresc problema, este vreo problema? Exista vreun aditiv BUN fara substante care adera/se fixeaza/regenereaza etc. - alte aberatii dastea de marketing - ? Pana acum am fost impotriva aditivilor, dar... intreb si eu :P

Inima ma indruma catre un 5w40 full sintetic de pe la Castrol... Si daca trec pe full sintetic, este vreo problema daca fac un flush inainte sa il schimb (cel mai probabil 10w-ul care e acum in masina este semi sinth sau mineral)?

Intreb toate astea deoarece este prima mea masina turbo pe benzina care o am si nu am pretentia ca inteleg toate aspectele legate de turbina si modul ei de ungere... As vrea sa fac totul bine, ca stiu ca piesa asta nu are viata lunga, si nu as vrea sa bat si eu un cui ... Altul in afara de talpa ;)

LE: Am gasit un raspuns al lui Alex catre userul "s40-ul_meu", care are un motor la fel ca al meu... 0w sau 5w... La kilometrii mei si la uleiul care este acum in el raspunsul ramane acelasi? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now