Posted 12 Feb 2010 · Report post astazi mergind cu masina,dintr-o data mi-a scazut puterea la motor.accelerata la maxim si nu depaseste 2500-3000 de ture.cite odata da sa isi revina.am eroarea 232.aceasta eroare spune asa: intake/exhaust leak,fuel pressure,excessive fuel in engine oil,injector{s},EVAP canister purge valve,wiring,MAF sensor,ECT sensor,HO2S.stie cineva de la ce ar putea fi? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Feb 2010 · Report post Daca e jetronic 2.4, la codul asta spune "log-term fuel mixture too weak".Cum la benzinare nu ma pricep, mai multe nu iti pot spune decat ca imi pare intrata in "limp mode".Este "limp mode" si la seriile mai vechi din anii '90.Bafta! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Feb 2010 · Report post Eu zic sa incepi prin a verifica daca nu e vreun furtun de vacuum spart, cum e presiunea de benzina si debitmetrul. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Feb 2010 · Report post am sa fac rost de un manometru si sa verific mai intii alimentarea,presiunea de benzina,pe urma trec la altele.culmea este ca isi revine singura si merge normal,pe urma iar incepe.am fost acum 5 min cu ea,a mers normal,acum face din nou. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Feb 2010 · Report post Ia de aici - sper sa stii putina engleza, daca nu - iti mai spun eu.The oxygen sensors are detecting too much oxygen in the exhaust and the control module is adding more fuel than normal to sustain the proper air/fuel mixture. (Lean Condition).If it is a Bosch LH 3.2 Jetronic System 221 = long term fuel mixture too weak in part load stageIf it is a Fenix 5.2 System 221=Lambda Operation; also Heated oxygen sensor (mixture too rich under part throttle)/ long term fuel mixture too weak in part load stagethere may be performance problems, such as a lack of power on acceleration and even some ‘coughing’ or misfiring. The vehicle may have trouble idling, especially when cold or when sitting at a stoplight.Common Problems:# Vacuum Leaks (Intake Manifold Gaskets, vacuum hoses, PCV hoses etc.)# Mass Airflow Sensor (MAF)# Plugged Fuel Filter or weak Fuel Pump# Plugged or dirty Fuel InjectorsCombustion engines operate by burning an air/fuel mixture of about 14.7/1 (14.7 parts air/1 part fuel). When the air ratio goes above 14.7 parts, this is called a “lean†mixture, and if the air drops below 14.7 parts it is called a “rich†mixture.Lean Mixture = Too much air, not enough fuelRich Mixture = Too much fuel, not enough airIa-o incet. Si bafta. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Feb 2010 · Report post ceva engleza stiu,am inteles ceva de aici,miine iau la verificat tot ce zice aici.sa vedem.ciudat este ca isi revine cite odata si merge normal Share this post Link to post Share on other sites
Posted 13 Feb 2010 · Report post am mai observat ca la rece,merge normal motorul,putere,relanti stabil,tot.dupa ce se incazeste sa zic asa,cam la 40 grade,incepe sa o ia razna.nu sta relantiul mai deloc,putere lipsa si foarte multe rateuri pe esapament. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 14 Feb 2010 · Report post Incearca sa scoti mufa de la debitmetru si vezi daca mai face. Daca face numai peste 40 de grade, inseamna ca are legatura cu ceva care se incalzeste intre timp(pompa de benzina de exemplu), sau vreun senzor care intra in functiune peste 40 de grade cand intra motorul in closed loop. Cel mai probabil sonda lambda. Bujiile sunt afumate? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 14 Feb 2010 · Report post Cred ca am descoperit problema.Am pornit si dupa cum vam spus,merge normal,pina ajunge la o anumita temperatura.Imediat ce a inceput sa faca figuri,am scos mufa de la sonda lambda si si-a revenit,dar aveam relantiul mare,1300 de ture.avind o alta sonda lambda,am schimbato si si-a revenit la normal,relantiu stabil,totul ok.Am fost cu ea vreo 60 km si totul normal.Sper sa fi fost din asta.Ciudat ca nu mi-a dat eroare pt sonda lambda.Miine mai merg vreo 200 km si atunci vad sigur.@xydexter cit de curind am sa vin la Tg Jiu si poate ne vedem la o bere,in cinstea Volvo. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 14 Feb 2010 · Report post Cand ajungi pe aici, daca sunt in oras bem Share this post Link to post Share on other sites
Posted 14 Feb 2010 · Report post Cand ajungi pe aici, daca sunt in oras bem Oricum stau ceva timp acolo,am ceva de lucru acolo.In Curtisoara. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 May 2010 · Report post Cand ajungi pe aici, daca sunt in oras bem uite ca am fost pe acolo ceva vreme,dar am fost asa de ocupat,nu prea am avut timp liber.dar mai peste vreo 2-3 luni,am sa ma intorc din nou acolo si am de lucru inca vreo 2 ani buni,atunci sigur vom bea ceva. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 May 2014 (edited) · Report post astazi mergind cu masina,dintr-o data mi-a scazut puterea la motor.accelerata la maxim si nu depaseste 2500-3000 de ture.cite odata da sa isi revina.am eroarea 232.aceasta eroare spune asa: intake/exhaust leak,fuel pressure,excessive fuel in engine oil,injector{s},EVAP canister purge valve,wiring,MAF sensor,ECT sensor,HO2S. stie cineva de la ce ar putea fi? Problema a revenit, exact aceeasi eroare: 2-3-2 Totusi, am ceva dubii ca ar fi vorba despre sonda Lambda. O mai masor de cateva ori, sa ma asigur dar 2-3-2 zice asa "When the adaptive system has compensated as near to maximum as it can it interprets this as abnormal and diagnostic trouble code (DTC) 2-3-2 is stored." Cauze zice ca ar fi "-Air leakage. -Low fuel pressure. -Faulty sensor signals." Daca trage aer am verificat si nu se vede nimic (cu spray, fum, etc). Face la fel si pe benzina si pe GPL, deci presiune combustibil nu s-ar explica. Senzori am verificat: debitmetru, sonda Lambda si potentiometrul clapetei. Potentiometrul da bine la masuratoare si cursiv dar totusi cand ii fac DTM2, test de actionare cu raspuns de cod, imi zice clapeta inchisa chiar daca e deschisa. Simptomele nu au legatura cu temperatura motorului, cum zicea Jhon mai sus. Edited 29 May 2014 by Adi2727 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jun 2014 · Report post Am mai facut diverse teste, verificari si cautari de informatii. Se pare ca literatura de specialitate nu e suficient de exacta si in fapt, eroarea 232 e amestec bogat. Miroase a combustibil. "Engine runs too rich: -High fuel pressure. -Contaminated engine oil. -Leaking injector. -Leaking canister purge (CP) valve. -Faulty sensor signals. -Leaking exhaust system"Intrebarea era: Numai in sarcina se intaresc futunele la intercooler? Daca o turez pe loc, imi par cam moi. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jun 2014 · Report post pune un ceas de boost si vezi ce e Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jun 2014 · Report post La 850 turboul se activeaza doar in sarcina deci pe loc aproape de loc. Fa cum spune volvo 244 si pune un ceas de boost. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Jun 2014 · Report post Are ceasul lui in bord si zice de bine. Mai am vreo 2 variante pe care vreau sa le incerc. Sper sa iasa ceva de acolo, ca nu prea mai am idei. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Jun 2014 · Report post Am facut un mod la ECU, 6 grade retard si merge sensibil mai bine. Acum da doar eroare 344 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Jun 2014 · Report post retard la Intake ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Jun 2014 · Report post E un "timing mod": http://ipdown.net/jetronic.info/tiki-index.php?page=HOWTO%3A%20EZK%20Selector%20PinsL-am utilizat pentru a forta senzorii sa afiseze erorile. Mod + goneta pana la Brasov = Bingo Poate reusesc saptamana asta sa elucidez daca e vorba de senzor, cabluri sau ecu. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 19 Jun 2014 · Report post Senzorul (egtc) e busit. Am vorbit cu electronistul meu si cand o sa prind un liber fara ploaie, ma incumet sa incerc sa il demontez. E pozitionat foarte dificil. Cu ocazia asta il reconditionez si pe cel de rezerva. Cam asta trebuie facut: http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=52&t=28507 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 26 Jun 2014 · Report post Ieri am reusit sa merg cu egt-ul de rezerva la reparat. Cel pe care vi l-am aratat la Penny. S-au refacut lipiturile din el, am tait putin din coada aia sa scoatem fire pe care sa le lipim si testat in flacara de la aragaz. A durat mai multicel pana ne-am dumirit ce face si cum sa il alimentam/testam. E interesanta jucarioara, ii vine + pe 2 dintre cei 3 pini... Dupa munca dracului, in seara asta am reusit sa il schimb... niste pozitii si "inventii" pe acolo... Cam o ora si douazaci de minute mi-a luat demontatul si montatul: 2 piulite de 10 si un holender.de 17+ Profitand de drumurile libere i-am dat si un drive test pana la munca. Drum care de obicei il fac in 20-30 de minute dimineata si seara, acum l-am facut in 3-4 minute. Nu ma pot pronunta edificat: merge mult mai bine, oarecum asemanator cu mod-ul -6 grade la avans; nu mai tremura la relanti si nu mi-a mai dat in nas dar nu e o diferenta brutala de putere. Ar fi totusi diferenta marcanta la turatii mai mari. parca a incercat un scart de roti la pedala grea pe la 4500-4800rpm in 2 sau 3 nu mai retin exact. Nici coduri nu mai baga dar am inteles ca dureaza multicel self learning-ul si cum am resetat tot... Cred ca maine cand voi pleca acasa voi vedea cat valoreaza o reparatie de 50 de lei. Ori s-a rezolvat, ori nu s-a rezolvat...ori imi da alt cod. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Jun 2014 · Report post Sper sa nu ma antepronunt dar aceasta problema pare a se fi rezolvat. Merge total diferit, o simt cum se infige in sosea. Inainte, uneori simteam ca parca pluteste deasupra drumului. A mai castigat ceva km/h pe rpm. Consumul pare a se fi redus considerabil. Nu au aparut alte coduri. Ar mai fi lucruri de facut dar la cat timp si banuti am investit pana acum in ea, pot sa zic sarumana. P.S. Peste cateva saptamani facem 1 an si 20k km de cand suntem impreuna. 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Jul 2014 · Report post Nu stiu cum si de unde dar la masina asta am intuit din primele saptamani care ii sunt problemele. Poate din cauza ca mi-am planuit din timp "my next move": 1. EGT defect. De care mi-a fost foarte frica, stiam de el inainte de achizitie si din acest motiv planuiam achizitia modelulului "mai la batranete". EGT nou se face la comanda si ajunge la 800-1000EU. Nu-i nimic, ma bucur ca am trecut peste temeri si am avut cutezanta de a cerceta. A cerceta a insemnat cateva luni bune in care mi-am rezervat minim 10 ore de studiu pe saptamana. Nici acum nu stiu exact cum functioneaza exact, important e ca l-am rezolvat in termeni rezonabili. Aviz tuturor celorlalti care lupta cu "imposibilulul". 2. ECU LH (motor) defect. Ei bine, da, pe cat de dramatic suna, pe atat de la fel de usor de rezolvat. Lipituri reci, informatie din abundenta, oameni (cu inalta pregatire) cu adevarat pasionati de ce conduc... o experienta DIY ieftina cu adevarat edificatoare. Bricker's, the best! Ma face sa regret ca nu a fost actuala masina, in locul 440-ului, unde eu intrebam, eu raspundeam. Ar fi beneficiat de mai mult entuziasm. A inceput sa para a progress thread, lucru pe care mi l-am interzis la masina asta, asa ca rog inchiderea topicului. Multumesc tuturor entuziastilor.P.S. VOLVO a fost primul constructor de automobile de serie care a implementat EGT. 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites