pol

clapeta aceleratie si EGR...unde se afla???

52 posts in this topic

Eu nu beau bere dar poate dai o fuga pana la vecinii francezi si iei un Bordeaux bun ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

"sa vadem, sa vedem..." zise orbu´.  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Nu am vrut sa deschid un topic nou, asa ca am postat aici.

Am si eu o problema. Piesa din prima imagine are scapari de ulei/presiune. Poate sa ma lamureasca cineva cum se numeste acea piesa, ce rol are si cum pot remedia problema?

In a doua poza este un furtun metalic care intra in partea de jos a galeriei de admisie (deasupra furtunului de presiune de la turbo), e si ea plina de ulei. Cum pot remedia problema?

Multumesc

post-1874-0-79219400-1336045449_thumb.jp

post-1874-0-89815300-1336045456_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut ! acum ca am implinit , 101000 km, ma gandeam sa-i fac "cadou" "avionului meu" o curatare a clapetei de aceleratie si a EGR_ului.Problema este ca nu am decat o vaga banuiala unde se gasesc aceste componente.Daca are cineva Vadis_ul instalat sau poate sa-mi "deseneze" ,pe intelesul meu, pe unde se afla astea doua....i-as ramane dator.Volvo S40 an 2005, motor 1,6 diesel,cod motor D4164T(cred).Cu MULTUMIRILE de rigoare......v-am salutat.

Salutare la toti forumistii, am facut personal curatarea la care te referi, am cautat nitel si prin VADIS si impartasesc aici din putina experienta dobandita. Atasez 3 poze care cred ca sunt destul de lamuritoare privind localizarea componentelor de curatat.

In primul rand valva EGR: ansamblul din fotografie este situat in spatele motorului si este format din burduful elastic metalic (nu e chiar asa de elastic) de cuplare la galeria de admisie, acolo exista si un O-ring, racitorul de gaze si valva EGR. Valva este montata pe evacuare cu o garnitura metalica (inox subtire, atentie sa nu scape in scut). Se desfac 2 holzsuruburi ce prind burduful de galeria de admisie (surubelnita torx), un surub ce tine racitorul de blocul motor (M10 sau M8 nu mai stiu exact) si inca 2 suruburi (M6 sau 8) ce prind valva EGR de blocul motor. Se mai scot furtunele de la racitor (2 coliere elastice), atentie ca se pierde putin lichid de racire si va trebui completat, si mufa valvei EGR, apoi iese intregul ansamblu. Afara se separa valva EGR de racitor prin scoaterea colierului ce le cupleaza. Pentru curatarea valvei am folosit un spray de injectoare/carburatoare. Valva la randul ei se desface in 2 componente tinute de 3 suruburi cap torx, rezulta o componenta complet metalica care se curata apoi se poate cerifica sufland pe o intrare in timp ce se roteste levierul de actionare a valvei, la un capat trebuie sa inchida trecerea aerului. Cealalta componenta a valvei, cu partea electrica, nu prea necesita curatare. Atentie la montarea celor 2 componente, cele 2 furci de la partea de comanda sa intre pe levier. E simpla treaba, desi din explicatia mea poate nu reiese simplitatea. Eu am gasit foarte putina calamina pe traseul gazelor insa la separarea celor 2 componente intre ele exista mult praf uscat care putea limita cursa valvei.

Toata operatia este cam dificila datorita pozitiei in care este situat ansamblul, de asemesea cam dificil de montat colierul de cuplareracitor/valva.

Traseul de admisie - se curata cele 2 parti incercuite cu rosu in poza ”admisie”: o prima parte formata din filtrul de aer + tubul cu senzorul air-flow si furtunul de cuplare dintre filtrul de aer si turbosuflanta. Se desfac 2 coliere de la capetele futunului (oval + rotund) si suruburile apacului filtrului de aer. Am gasit ceva ulei in zona senzorului si pe interiorul furtunului. La tub si senzor spray, la furtun carpa.

A doua parte, botezata de mine control admisie (vezi foto cu acest nume), se demonteaza eliberand cele 3 furtune prin slabirea colierelor si se desfac 3 suruburi: 2 suruburi sunt cele ce sustin suportul capacului de plastic pus peste motor (distantierul cu filet in partea de sus si un surub M8 (sau 10) dedesubt, al treilea surub e in stanga jos. Se scoate sistemul si se spreyaza bine pe interior. Eu am gasit doar o pelicula de ulei in el. In el se gasesc 2 clapete actionate electric, (una care se inchide la oprirea motorului, cealalta reduce aerul de la charge air cooler cand nu e destul de rece) si 2 senzori. Le-am spreyat bine si le-am sters.

Curatarea traseului de admisie este fiarte simpla si nu necesita scule deosebite.

Eu dupa toate astea n-am scapat de defectul avut (intreruperi la motor rece, numai la relanti si turatii mici, si martur de emisii aprins. Ieri am facut o intrebare la un service si schimbare EGR = 1300 valva (cu cea veche la schimb altfel mai dau 700 lei) + vreo 100-200 manopera.

Am ramas cu un semn de intrebare asupra ceea ce este numit in VADIS ”stepper motor” actionat cu ”pulse width modulation”, cine cunoaste putina electronica stie ca un motor pas cu pas (stepper motor) e actionat cu 4 sau 6 fire si are magneti care se simt la rotirea cu mana, iar impulsurile de comanda nu au durata variabila (la fiecare impuls face un pas, frecventa impulsurilor e direct proportionala cu turatia. Dupa cum am simtit la mana, atat la EGR cat si la clapete, acolo mai degraba se face actionarea cu ceva electromagnet. Inca n-am avut un subiect de ”autopsie”, daca as avea un EGR defect as afla mai multe despre modul de actionare/functionare.

post-2041-0-36657200-1336068191_thumb.jp

post-2041-0-88086200-1336068204_thumb.jp

post-2041-0-17211400-1336068215_thumb.jp

post-2041-0-85658100-1336068808_thumb.jp

post-2041-0-91111100-1336068818_thumb.jp

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi mi-am curatat si eu EGR - ul si ce mai este prin jur, apoi admisia. Am facut si niste poze, o sa le pun mai tz. Toata treaba a durat cam 3 ore, am fost la un mecanic tanar si foarte atent dar care nu mai desfacuse amsambul EGR. Paul - mecanicul meu a desfacut tot, a curatat fiecare componenta in parte, a sters si a suflat cu aer prin fiecare, piesele devenid ca si noi. Eu consider ca a fost destula mizerie, acel praf negru, in unele zone uleius, valva de la EGR parca se misca cam greu.

Vreau sa va spun ca nu aveam niciun martor aprins, masina se comporta bine, parca un pic lua cam greu demarajul!. Am fost cateva minute cu ea in trafic, zic ca este bine.

Sunt curios daca scade vreun pic consumul de combustibil, dar indiferent cum o fi, imi pare bine că s-a facut curat.

Revin cu cateva poze!

Edited by Dan Untea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu cateva poze!

post-5061-0-34699500-1374600712_thumb.jp

post-5061-0-83886000-1374600717_thumb.jp

post-5061-0-45733100-1374600721_thumb.jp

post-5061-0-89125300-1374600726_thumb.jp

post-5061-0-16198500-1374600730_thumb.jp

post-5061-0-08833100-1374600735_thumb.jp

post-5061-0-84541600-1374600741_thumb.jp

post-5061-0-32667400-1374600748_thumb.jp

Edited by Dan Untea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este insesizabila diferenta de consum, oricum ajuta aceasta curatare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi mi-am curatat si eu EGR - ul si ce mai este prin jur, apoi admisia. Am facut si niste poze, o sa le pun mai tz. Toata treaba a durat cam 3 ore, am fost la un mecanic tanar si foarte atent dar care nu mai desfacuse amsambul EGR. Paul - mecanicul meu a desfacut tot, a curatat fiecare componenta in parte, a sters si a suflat cu aer prin fiecare, piesele devenid ca si noi. Eu consider ca a fost destula mizerie, acel praf negru, in unele zone uleius, valva de la EGR parca se misca cam greu.

Vreau sa va spun ca nu aveam niciun martor aprins, masina se comporta bine, parca un pic lua cam greu demarajul!. Am fost cateva minute cu ea in trafic, zic ca este bine.

Sunt curios daca scade vreun pic consumul de combustibil, dar indiferent cum o fi, imi pare bine că s-a facut curat.

Revin cu cateva poze!

La fel am facut si eu dupa ce am luat masina,am curatat EGR-ul,parea ca este ca nou,si dupa un an,fara nici un mesaj nimic,am ramas cu masina in drum,ca sa blocat EGR-ul.

Succesuri

Edited by claudiu2525

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. M-am uitat pe pozele tale. Asa ceva am gasit si eu la a mea ( am fost la un dieselpoint de fapt ). Conditii: am tinut-o toata iarna in curte ( am masina de serviciu si am mers cu aia ) si din vreme in vreme ii mai dadeam cheie si o lasam la relanti pina ajungea la 90 grade. Simptome: de la o vreme incepuse sa scoata fum albastru cind si cind, aleator( desi nu lipseste un gram de ulei ) si in cele din urma mi-a aparut mesaj pe bord ca are ceva la motor. Diagnostic: 1) calamina la greu pe furtun ca si la tine, EGR mizerabil, aproape blocat. 2) suportul din tabla subtire care sustine regulatorul EGR-ului ( trebuie sa stea orizontal ) se rupsese si regulatorul juca de la orizontala pina pe la 45 de grade. De aia si scotea fum aleator. Reparatie: suport tabla sudat si pus in pozitia originala, furtun si EGR curatat, merge super. Plus ca mi-am luat si portia de invatatura despre lasat dieselul la relanti cu orele. Cost total 160 RON.

sper sa nu ma bag si eu in seama ca musca.... cand incepe sa apara pete de ulei pe la EGR si la acea supapa vacumatica....is primele semnale ca adimisia ii plina de ulei si acea calamina....eu am curata destul de multe admisii la clientii mei si motorul incepe sa mearga si mai bine si ii scade si consumul....o sa va pun cateva poze ce ceea ce am scos eu din interiorul admisiei si cu tot ce trebuie demontat si curatat....pentru mine insemna vreo 8-9 ore de munca....dupa ce se curata tot garantez ca vreo 70-80.000km nu mai apare asa ceva acolo....plus ca prelungesti durata de viata la turbo si motor.....

post-3294-0-55588800-1374646132_thumb.jp

post-3294-0-16511400-1374646137_thumb.jp

post-3294-0-37533300-1374646141_thumb.jp

post-3294-0-15308800-1374646149_thumb.jp

post-3294-0-96234700-1374646157_thumb.jp

post-3294-0-36560500-1374646160_thumb.jp

post-3294-0-43734300-1374646162_thumb.jp

post-3294-0-64050900-1374646166_thumb.jp

post-3294-0-86970000-1374646167_thumb.jp

post-3294-0-46254300-1374646187_thumb.jp

post-3294-0-48723600-1374646189_thumb.jp

post-3294-0-73094700-1374646191_thumb.jp

post-3294-0-17227700-1374646193_thumb.jp

post-3294-0-87179200-1374646565_thumb.jp

Edited by cipilika

Share this post


Link to post
Share on other sites

La fel am facut si eu dupa ce am luat masina,am curatat EGR-ul,parea ca este ca nou,si dupa un an,fara nici un mesaj nimic,am ramas cu masina in drum,ca sa blocat EGR-ul.

Succesuri

Atat de multe cauze pot fi, fapt pentru care nu ma mai mira ca poate cadea chiar si drobul de sare!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Am sesizat ca masinuta mea elimina gaze / noxe pe undeva prin spatele motorului in partea de sus spre parbriz.

Am pus masina pe o rampa si pe dedesubt nu se simt gaze deloc, deci evacuarea (tobele) sunt ok.

Baietii unde am facut verificarea spun ca e vorba un colier de la galeria EGR care trebuie inlocuit.

Cum aflu ce cod are aceasta piesa ca sa o caut si s-o achizitionez ? Sau mai precis cum se numeste exact piesa ?

Multumesc frumos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai din moment ce ar fi un colier ,de ce nu ti l-au strins,macar!Cauti in VIda si sigur il gasesti.Asa ceva nu se strica ci mai degraba slabit fiind,se stringe adecvat sa nu pierzi presiune gaze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este vorbat de un colier rapid! Cine a umblat la egr, daca nu l-a pus mai intai pe pozitie...dupa care sa-l fixeze posibil sa nu stranga bine egr-ul de racitor si pe acolo iti scapa gaze! Iti dau eu codul lui cand ajung acasa pentru ca le-am inlocuit si eu.

Sunt cam de unica folosinta daca cine-l desface nu stie cum sa-l inchida corect.

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai din moment ce ar fi un colier ,de ce nu ti l-au strins,macar!Cauti in VIda si sigur il gasesti.Asa ceva nu se strica ci mai degraba slabit fiind,se stringe adecvat sa nu pierzi presiune gaze.

Salut V50Saphir! Nu l-au strans pentru ca din ce spun ei, e mult de lucru la masina ca sa poata ajunge la respectivul colier. Trebuie multe demontate si dureaza in jur de 2 ore cu totul, iar eu neavand programare in service la momentul respectiv decat pentru o constatare, nu puteam tine rampa ocupata atata timp. In plus, nici nu aveau piesa pe stoc ci o comanda in momentul cand masina e desfacuta si sunt siguri de ce trebuie schimbat.

Este vorbat de un colier rapid! Cine a umblat la egr, daca nu l-a pus mai intai pe pozitie...dupa care sa-l fixeze posibil sa nu stranga bine egr-ul de racitor si pe acolo iti scapa gaze! Iti dau eu codul lui cand ajung acasa pentru ca le-am inlocuit si eu.

Sunt cam de unica folosinta daca cine-l desface nu stie cum sa-l inchida corect.

Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk 2

Salut Dinoco si multumesc pentru ajutor, poate reusesc sa ma duc direct cu piesa in brate la service, ca sa nu mai astept s-o comande ei.

LE. Stiu ca a fost curatat EGR-ul masinii de catre fostul proprietar la un service Volvo in Constanta. Probabil acolo au gresit cand au fixat la loc colierul.

Edited by FBogdan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Dinoco si multumesc pentru ajutor, poate reusesc sa ma duc direct cu piesa in brate la service, ca sa nu mai astept s-o comande ei.

LE. Stiu ca a fost curatat EGR-ul masinii de catre fostul proprietar la un service Volvo in Constanta. Probabil acolo au gresit cand au fixat la loc colierul.

Hello!, de obicei reprezentantele nu se ocupa de curatarea anumitor piese; ei inlocuiesc.

Mai mult de 30 minute nu dureaza demontat montat egr-ul.

Iti atasez o poza cu colierul, reperul nr. 7.post-550-0-35057000-1390233794_thumb.jpg

Edited by Dinoco
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Dinoco!

Din pacate nu reusesc sa gasesc piesa dupa cod la magazinele din RO. Imi da numai rezultate din alte tari. Macar mi-am facut o idee de pret 7.95 USD sau 4.15 Euro / bucata. Vad ca-s 2 bucati pe traseul de la evacuare, deci undeva in 70-80 ron piesele, plus vom vedea manopera.

Inca o data merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da-mi codul de piesa si te rezolv :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

31216000 - 2 bucati colier rapid pentru evacuarea de la EGR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt 25RON bucata, si vin in 4-6 zile lucratoare... :)

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am eu do-o pe stock, livrabile azi . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua,

Am si eu o intrebare (asa am eu multe interbari :) ) exista posibilitatea sa nu am racitor de gaze? Motorul este de 1.6 D , masina este din dec. 2005, eu nu am reusit sa-l identific :( .Ma gandesc ca fiind euro 3 , nu are nici DPF poate nu are nici racitor de gaze, sau fostul proprietar l-a anulat ?!? .Mentionez ca s-au schimbat 4 turbine in decurs de 12K km, pana am luat eu masina si am schimbat turbina si eliminat sita de pe conducta de ungere de atunci am facut cca. 5K km, dar ma gandesc ca daca nu are racitor de gaze, gazele care intra in turbina sunt prea fierbinti si distrug turbina. in cazul in care am spus ineptii va rog sa-mi scuzati ignoranta.

PS. masina are 123k km reali. A fost a unui prieten si o stiu de cand a cumparat-o.

Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Toate s40 urile au racitor de gaze, nu ai cum sa-l anulezi. Poti anula doar egr-ul, din soft sau mecanic.

Sent from my Nokia 3310i using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspuns Dinoco. Ai putea sa-mi spui unde ar trebui sa-l reperez?. In spatele motorului, spre peretele de foc nu am vazut decat conducta de la EGR, cea care intra in galeria de admisie cred. Am tot cautat poze pe forum, din poze am inteles ca ar trebui sa fie acolo umdeva, in principiu face corp comun cu vana EGR prin intermediul unui colier. Verific maine pe lumina si fac si poze.

Cred ca nu este imposibil sa-l anulezi, preiei circuitul fluidului de racire printr-un furtun si pui o bucata de teava de lungimea racitorului intre vana EGR si circuitul de gaze arse. Probabil vorbesc prostii :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dumi

Scuze pentru dezinformarea de mai sus.

Exista 1.6d fara racitor, adica eu unul nu am vazut pe s40 fara racitor. In schimb, am intrat pe forumul "mama" , adica ford si am vazut acolo ca este si fara racitor, direct teava care pleaca din egr catre admisie. Iti atasez doua poze.

Una cu racitorul

post-550-0-70126100-1415380193_thumb.jpg

si una fara racitor

post-550-0-32495400-1415380200_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum gazele nu au cum sa iti arda turbina ele merg in admisie. Acolo probabil era o problema de ungere daca spui ca ultima oara cand ai schimbat turbina ai inspectat alimentarea cu ulei si ai eliminat sita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now