pol

clapeta aceleratie si EGR...unde se afla???

52 posts in this topic

Salut ! acum ca am implinit , 101000 km, ma gandeam sa-i fac "cadou" "avionului meu" o curatare a clapetei de aceleratie si a EGR_ului.Problema este ca nu am decat o vaga banuiala unde se gasesc aceste componente.Daca are cineva Vadis_ul instalat sau poate sa-mi "deseneze" ,pe intelesul meu, pe unde se afla astea doua....i-as ramane dator.Volvo S40 an 2005, motor 1,6 diesel,cod motor D4164T(cred).Cu MULTUMIRILE de rigoare......v-am salutat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc! la mine este putin diferita asezarea ......dar......cred ca astea sunt.

post-2377-1287787462523_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai linistit, nu trebuie

Eu am 145K si nu e nevoie sa umbli la EGR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde cum a fost utilizata masina (motorul), am vazut motoare de 1.6 care la 30k km aveau pierderi de ulei, de fapt motorul era uns pe exterior ;D

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta nu inseamna ca are pierderi de ulei ci ca functioneaza.

Cred ca ar trebui odata lamurita treaba cu motoarele: nu sunt bibelouri si niste fiare asamblate care genereaza putere si folosesc ulei pentru ungere. toate motoarele au ulei pe ele in afara. Motorul care dupa un nr de km nu are ulei pe el in afara macar la oringuri sau lagare inseamna ca ori e spalat ori sta in parcare.

Nu vb de scurs ulei cu pata pe asfalt ci de vapori de ulei pe la imbinari.

Si eu am ulei pe motor dar nu ma impacientez ptr ca nu este televizor.

Incercati sa nu spalati motoartele doar pentru ca se vede nu stiu ce pata de ulei undeva, decat daca nu vreti sa-l vindeti in Vitan(acolo gasiti numai motoare impecabile care nu au picatura de ulei pe ele ;D ;D ;D ;D)

Si cei de la spalatoria de langa Autovit au buzunarele doldora de spagi sa le faca luna.

Numai bine,

Iulian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa mai citesti, se numeste SWIRL si e vorba de o clapeta care regleaza cantitatea de aer la relanti si functioneaza impreuna cu valva EGR pt reducerea noxelor si a consumului .

Se gaseste si la Volvo pe motoarele diesel noi, adica 163CP, 185CP si 205CP adica cele cu injectoare piezo electrice @EURO 4/5.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai si eu ce-am spus ca exista clapeta la diesel

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa mai citesti tu tizule ca SWIRL nu este acelasi lucru cu THROTTLE unit,vezi Design&Function la D5244T4 in Vida

Am uitat nu ai Vida,suna un prieten ca in Vadis nu scrie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tizule stiu ca e grea engleza da ii zice SWIRL THROTTLE si NU este deloc o clapeta de acceleratie pt ca deh nu este actionata de acceleratie :

Swirl throttle

• Exhaust gas recirculation (EGR) control is used to an even greater extent compared with previously in

order to comply with the emission requirements of EURO 4 with regard to nitrogen oxide emissions,

NOx etc.

• One set of the cylinder head's inlet ports, the tangential ducts, are equipped with a shutter, a so-called

"swirl throttle", in order to improve the combustion process during exhaust gas recirculation (EGR)

control.

• By closing the throttle the flow of air through the swirl ducts increases, which increases the swirl

formation in the cylinder. This improves the mixture of air and fuel. In this way the emissions from the

cylinder are reduced.

• The throttles are closed during idling and then open steplessly up to an engine speed of approx.

3000 rpm. At an engine speed above 3000 rpm the throttles are open.

• The position of the throttles is regulated by a direct current motor. The motor is controlled by the ECM

by means of a PWM signal.

In order that the ECM shall know the position of the throttles and to be able to compensate for any wear

in the internal components the throttle motor is run to its mechanical stops (open/closed position) at each

5th ignition switch-off. (The function is in the ECM and may be modified for start of production).

VCC, Dept.

Pe romana traducere libera vine clapeta de gatuire nu de acceleratie ;D

Bine ca nu am asa ceva la D5ul meu.

Revenind la subiect motorul de 2.0D nu are nici o clapetuta de nici un fel pe admisie in afara de EGR care nu face altceva in afara de mizerie multa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da tizule se numeste AIR INTAKE SHUT OFF VALVE si este si la TDI, se ocupa cu inchiderea admisiei de aer cand opresti motorul, nu este CLAPETA DE ACCELERATIE ci CLAPETA DE OPRIRE ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari !!! in sfarsit s-a incalzit afara(a se citi...am avut timp sa-mi bag urechile) si am reusit sa fac "curatenia de primavara" la masinuta mea.Adica am schimbat uleiul,filtrul ulei,filtrul aer si cel de clima.In afara de asta am mai "igienizat clima" si AM INCERCAT sa curat tuburile care intra in turbina---de la filtrul de aer si pe cele de la EGR.daca la alea de la filtru aer a mers treaba ca unsa ...la celelelte...uitati-va ce am gasit.  Asa ca...AM INCERCAT  sa curat  pe acolo.Ramane de vazut rezultatul........

post-2377-12877878114549_thumb.jpg

post-2377-12877878119182_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde cum a fost utilizata masina (motorul), am vazut motoare de 1.6 care la 30k km aveau pierderi de ulei, de fapt motorul era uns pe exterior ;D

adica asa? daca sti rezolvarea la problema asta spune-mi te rog si mie si promit ca te voi scalda in bere ;D. cineva mi-a spus ca poate e epuratorul infundat si trebuie curatat. inafara de faptul ca vine ulei pe instalatie se pare ca pierde presiune pe acolo deoarece se pot vedea gaze pulverizate pe furtunele din spatele galeriei de admisie. petele de ulei din parcare de la ea sunt. iar motorul arata asa la o luna dupa ce l-am spalat. initial a fost "uns pe dinafara".

post-3933-12877878123006_thumb.jpg

post-3933-12877878127498_thumb.jpg

post-3933-12877878131929_thumb.jpg

post-3933-1287787813633_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutari !!! in sfarsit s-a incalzit afara(a se citi...am avut timp sa-mi bag urechile) si am reusit sa fac "curatenia de primavara" la masinuta mea.Adica am schimbat uleiul,filtrul ulei,filtrul aer si cel de clima.In afara de asta am mai "igienizat clima" si AM INCERCAT sa curat tuburile care intra in turbina---de la filtrul de aer si pe cele de la EGR.daca la alea de la filtru aer a mers treaba ca unsa ...la celelelte...uitati-va ce am gasit.   Asa ca...AM INCERCAT  sa curat  pe acolo.Ramane de vazut rezultatul........

Salut. M-am uitat pe pozele tale. Asa ceva am gasit si eu la a mea ( am fost la un dieselpoint de fapt ). Conditii: am tinut-o toata iarna in curte ( am masina de serviciu si am mers cu aia ) si din vreme in vreme ii mai dadeam cheie si o lasam la relanti pina ajungea la 90 grade. Simptome: de la o vreme incepuse sa scoata fum albastru cind si cind, aleator( desi nu lipseste un gram de ulei ) si in cele din urma mi-a aparut mesaj pe bord ca are ceva la motor. Diagnostic: 1) calamina la greu pe furtun ca si la tine, EGR mizerabil, aproape blocat. 2) suportul din tabla subtire care sustine regulatorul EGR-ului ( trebuie sa stea orizontal ) se rupsese si regulatorul juca de la orizontala pina pe la 45 de grade. De aia si scotea fum aleator. Reparatie: suport tabla sudat si pus in pozitia originala, furtun si EGR curatat, merge super. Plus ca mi-am luat si portia de invatatura despre lasat dieselul la relanti cu orele. Cost total 160 RON.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Chuck la tine problema este o garnitura coapta, rezolvarea romaneasca se gaseste aici http://www.reno.ro/index.php?s=e951e8d34316f0846bb8c40726a34376&showtopic=45576&st=180

Sunt de parere ca metoda romaneasca e cea mai buna pt ca baietii au incercat garnituri noi si dupa un timp tot scapa ulei, deci silicon rosu (de temp ridicata) si banda teflon de instalatii, cam asta e rezolvarea .

Berea o poti trimite prin posta ;D

@HANS si la tine e aceiasi problema decat ca se rupe o clema dupa cum ai zis si tu, rezolvarea romaneasca la service FORD/CITROEN este 2 soricei (coliere rapide plastic) se strang bine si nu mai curge, am ramas paf cand am vazut rezolvarea dar nu mai curge ulei, deci romanu e inventiv frate ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce e ala un "damper" ?  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

"amortizor".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce amortizor mah la EGR ;D

Este furtunul gros care intra in EGR, are niste cute care se comporta ca un amortizor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu doar am tradus ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, pana acum am tot citit pe subiectul ala de pe reno. am ajuns la concluzia ca poate e mai bine s-o las asa pana in august cand o sa vin in tara. nu de alta, dar din lipsa de experienta nu vreau sa dau de alte alea. cand vin poate te caut la telefon intre doua imbucaturi dle BG. am vazut ca e mai complicat, trebuie resetat si calculatorul, etc ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie sa resetezi nici un calculator daca EGRul functioneaza, oricum nu e greu de reparat dar poate ca la tine e greu din cauza aerului, cand respiri aer de romanica vin ideile altfel ;D

PS> poti sa ma suni, daca nu raspund inseamna ca mananc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

cre´ca ai dreptate, o fi de la iei. sa aduc ceva bere de germanea, ca sa intram in echilibru cand stam de vb. eu respir aeru´, tu bei berea.

ps: a fost tare aia cu telefonu´...ar trebui sa o pui la semnatura, ca si acum mai rad.  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now