ggaby

S40 T4

59 posts in this topic

Salut la toata lumea, sunt posesor de T4 de vreo saptamana. Motorul asta e incredibil, trage de rupe, te baga in scaun. Lamuriti-ma si pe mine daca se poate si daca stiti. Cand am luat masina indicatorul de apa nu urca la jumate, am schimbat termostatul si acuma urca indicatorul aproape de jumate. De atunci am observat ca face spume la joja de ulei si parca miroase a benzina uleilul. Uleiul maine il voi schimba ca este foarte subtire. Intrebarea mea este poate sa faca asa ca uleiul este foarte subtire si poate vechi? Apa din vasul de expansiune nu am vazut sa scada si motorul merge bine de tot fara fum. Multumesc mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca uleiul e foarte vechi poate mirosi si a benzina. Mai ales daca e si subtiat, s-ar putea sa ai ceva benzina in el. Fa-i schimbul de ulei si filtru si vezi dup-aia daca mai apar spumele si mirosul. Se degradeaza destul de rapid uleiul, mai ales fiindca e un motor care poate multe si cere sa fie alergat. Eu fac schimbul pe la maxim 6000 de km, ti-as recomanda sa faci la fel, daca vrei sa te bucuri mult si bine de masinuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce an e masina?

Ce ulei ai de gand sa folosesti in el?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina e din 1998, ulei am cumparat Castrol RS 10w60

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spuneti-mi si mie va rog sub ce denumire  gasesc oil trapul si cam ce pret are. Daca imi mai puteti spune si unde se afla montata piesa ar fi perfect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorbeste cu Alex (Midnight Caller) de pe forum pentru piese. Desfaci capacul de la motor, o sa vezi un furtun negru care pleaca cam din zona busonului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zilele astea am supravegheat starea uleiului si am constatat ca nu mai are asa multa spuma. Am vorbit si cu un mecanic si a spus sa nu-mi fac grija pentru ca e normal sa faca ceva spuma daca mergi doar in oras, face condens. Asa ca zilele urmatoare voi schimba uleiul si toate filtrele, inclusiv cel de benzina.

Ce mai este dubios la motorul asta e ca la relantiu cand motorul este cald se aude un clic clic clic mai pronuntat si pare ca din exteriorul motorului, asta doar la relaniu, daca accelerez putin(urc cu 200 rotatii) dispare acel clicait si reapare dupa ce ajunge iar la relanti. Eu ma gandesc ca e EGR-ul. Si la voi se aude tot la fel. Mersi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ai EGR la T4 ... tachetii tacane un pic mai tare decat la alte masini ... s-ar putea ca de acolo sa fie. (si nu-i poti regla, ca sunt hidraulici).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doar schimba ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am schimbat uleiul, merge bine motorul, tachetii se mai aud o idee. Spuma nu ma are uleiul. Sa-l testez cateva zile si am sa revin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca sunt in teste cu uleiul, acuma am alta problema. Am facut un consum si am scos 17.1% prin oras cu trafic si mers normal, fara liniute sau scartait de roti. Mi se pare cam mare consumul. Bujiile le-am schimbat inainte de test de consum. Filtrul de aer l-am schimbat deodata cu uleiul la jumatatea testului. Motorul mai are si o simptoma ciudata: dimineata la rece porneste fara probleme, merge fara probleme, dar cand se incalzeste  la 1800-2000 de rotatii pica usor in bot cand apas incet pedala de acceleratie. Asta se intampla in orice viteza.  Cand am cumparat masina se tot aprindea "check engine". Am ajuns acasa am schimbat bujiile pentru ca erau distruse, una era complet arsa. De atunci martorul nu se mai aprinde. Eu suspectez sonda lambda. Ceva idei daca are cineva. Si daca chiar e sonda lambda stie careva care sunt limitele de tensiune ce trebe sa arate sonda? Multumesc mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

presiunea benzinei, zic eu

filtrul de benzina infundat e cea mai simpla solutie....apoi pompa, injectoare

sau nu esti tu obisnuit cu lag-ul turbinei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sal am si eu acelasi model ca si tine si am aceeasi problema cu ,consumul imi arata 12 cam asa in oras daca merg batraneste daca ma dau putin la ea 5 min spre exemplu ajunge in 19 20 % nu stiu de la ce ar putea fi ..............mi se pare prea ridicat consumu pt motor de 1.9.......in rest nici o problema.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sal am si eu acelasi model ca si tine si am aceeasi problema cu ,consumul imi arata 12 cam asa in oras daca merg batraneste daca ma dau putin la ea 5 min spre exemplu ajunge in 19 20 % nu stiu de la ce ar putea fi ..............mi se pare prea ridicat consumu pt motor de 1.9.......in rest nici o problema.........

Atat consuma... asta e.

Eu aveam consum constant de 18% cu 1.7t... dar merita fiecare gram de benzina, ma dadeam jos din ea cu un ranjet involuntar pana la urechi. :)

Fiind masina mea de servici, cu benzina moca, 3 luni de zile am mers de mai mare dragul la munca... pana cand s-a uitat patronul pe factura de la Rompetrol... de atunci numai diesel pentru mine. :P

Daca vreti un angajat fericit... un turbete pe mana, cu benzina la discretie. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e nimic defect, consumul in oras e in jur de 15, daca resetezi consumul si mergi numai prin oras e normal sa-ti arate 19-20.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atat consuma... asta e.

Eu aveam consum constant de 18% cu 1.7t... dar merita fiecare gram de benzina, ma dadeam jos din ea cu un ranjet involuntar pana la urechi. :)

Fiind masina mea de servici, cu benzina moca, 3 luni de zile am mers de mai mare dragul la munca... pana cand s-a uitat patronul pe factura de la Rompetrol... de atunci numai diesel pentru mine. :P

te cred ....fac eu rata pt hummer daca platesti tu benzina:)):D:D:Dmai ales in oras cred ca ar trebui sa ne uitam putin si la consum dar asta e pana la urma sunt 200 de caii....

Daca vreti un angajat fericit... un turbete pe mana, cu benzina la discretie. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nimeni nu are ideea despre lambda-ul de la s40? Astazi am facut ceva masuratori, am scos mufa de la lambda-ul de inainte de catalizator si nici o reactie la motor. Motorul mergea exact la fel cu mufa bagata sau scoasa. Maine daca o sa am timp am sa ma pun sa masor firele. Totusi mi se pare cam mult consum de 17 in conditii de condus normale, adica schimbat pana in 3000 de rotatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e mult pentru mers pana in 3000 si fara sa stai cu orele la stopuri

nu imi lua atat nici 330 , mers ziua si cu clima pornita.

eu am avut un 2,0 turbo, dar in varianta de 165 de cai , si in oras, fara sa o omor , nu mi-a sarit niciodata de 13. la tine , cu 200 de cai , hai sa zicem 15, dar si asa mi-as pune un semn de intrebare, sincer.

filtre infundate, bujii proaste, roti infranate, verifica si tu una-alta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bujiile le-am schimbat, am pus PULSTAR, uleiul+filtru de ulei si filtru de aer schimbate saptamana trecuta. Filtrul de benzina nou sta deocamdata in portbagaj ca nu am avut timp de el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atat consuma in oras, asta e. Cand se va mai incalzi afara va scadea pe la 14.

post-681-12877875640322_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand ai scos mufa de la sonda s-a aprins becul in bord?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci inseamna ca functioneaza, nu prea ai ce sesiza in mersul motorului fara sonda. Fara sonda merge in open loop, adica cu socul tras, consuma mai mult si se reduc si performantele. Daca vrei sa scoti consum mai mic, mergi cu ea pana-n 2500 de ture, desi e pacat  ;)

cum se testeaza sonda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca m-am documentat si am citit ca daca scoti mufa de la senzor ECU nu va vedea sonda si va merge in avarie, adica o sa genereze 0.45 volti, adica  amestecul perfect. Problema este daca sonda este blocata pe un anumit voltaj. Atunci sonda va scoate tot timpul acelasi voltaj in loc sa scoata in functie de aer. Nu am apucat sa masor cu voltmetrul sa vad exact ce tensiune scoate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.