ggaby

S40 T4

59 posts in this topic

Eu am schimbat sonda prin toamna, daca pot o sa pun si eu voltmetrul pe a mea sa vad ce valori da, ca sa compari cu ce scoate a ta si sa vezi daca e in parametri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi mult, astept atunci sa-mi zici si intre timp, adica maine sau poimaine, cum ma lasa vremea, am sa masor si eu la mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atat consuma in oras, asta e. Cand se va mai incalzi afara va scadea pe la 14.

consumi bine mie sub 18 nu scade doar daca ii dau cate un reset cand ma enervez:))am pus masina pe tester nu a iesit nimik tre sa imi fac gajik care sa aibe tacsu vreo benzinarie........:D:D:D::D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am schimbat sonda prin toamna, daca pot o sa pun si eu voltmetrul pe a mea sa vad ce valori da, ca sa compari cu ce scoate a ta si sa vezi daca e in parametri.

Am masurat ieri sonda lambda si pe firul negru nu am tesiune deloc. Ce am citit pe net este ca modelul asta de sonda se comporta ca o rezistenta, adica ar trebui sa aiba o rezistenta.

The operating principle of a titania lambda sensor is entirely different from that of a zirconia lambda sensor. A titania lambda sensor works like a coolant sensor. It changes resistance as the air/fuel ratio goes from rich to lean; but instead of a gradual change, it switches very quickly from low resistance (less than 1000 ohms) when the mixture is rich to high resistance (over 20,000 ohms) when the mixture is lean.

http://www.picoauto.com/applications/lambda-sensor.html

Eu am masurat cu aparatu de masura rezistenta dintre firul negru si caroseria masinii si am rezistenta infinit, adica deloc. Cand am scos mufa s-a aprins martorul in bord. Am citit eroarea si zicea ca preincalzitorul de sonda nu este prezent. Daca poate careva sa masoare sonda si sa-mi zica daca are rezistenta intre firul negru si caroserie. Mersi mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am masurat si firul negru de la incalzitor. Intre firul galben si masa cu motorul cald oscileaza intre 1,2 volti si 4,6 volti cam la o secunda. Nu cred ca e sonda cu titaniu ca sa-ti dea rezistenta. De fapt e cu titaniu, am gresit eu. Asa are conectorul la mine: http://www.lambdapower.co.uk/partsearch/connectors.asp?conn=62 ;D Infige usor un ac de seringa in firul galben, pune voltmetrul pe 20 de volti, plusul de la voltmetru pe ac, minusul la masa si vezi ce scoate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce ai scris aici am si masurat si mie la fel imi da, oscileaza de la 0V la 5V, deci senzorul functioneaza. Ceea ce e dubios ca masurarea se face pe firul galben. Peste tot unde am citit firul negru este cel care da semnalul catre ECU si firul galben este intrarea de 5V spre sonda. Dar se pare ca nu e asa.

@xydexter - mersi mult de ajutor

Acuma am alta problema observata astazi. Am calarit putin masina azi si problema e ca pe la 5000-6000 turatii imi taie alimentarea, adica daca ii dau blana in a 2-ua urca pe la 5000-6000 si dupa care isi da in nas si dupa aia merge mai departe, de parca s-ar opri turbina din functionare sau nu ajunge benzina destula.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naiba sa le ia de sonde, eu am avut probleme cu a mea vreo 2 luni de la un fir de masa imperfect, mi se aprindea becul cand avea el chef, au stat niste baieti o saptamana calare pe ea pana au gasit un fir de  masa de la calculator oxidat. Pentru datul in nas, cam multe pot fi de vina, as zice ca ai ceva probleme cu presiunea de benzina, pe rampa de injectie  in capul din stanga ai un ventil , poti folosi un manometru de roti ca sa verifici presiunea. Atentie sa nu-ti sara in ochi benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuma am alta problema observata astazi. Am calarit putin masina azi si problema e ca pe la 5000-6000 turatii imi taie alimentarea, adica daca ii dau blana in a 2-ua urca pe la 5000-6000 si dupa care isi da in nas si dupa aia merge mai departe, de parca s-ar opri turbina din functionare sau nu ajunge benzina destula.

Undeva, in jur de 6000rpm, calculatorul iti taie alimentarea. E normal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@xydexter - Ce zici poate sa fie si de la filtrul de benzina? Il am pe cel nou dar nu am apucat sa-l schimb.

@Adi2727 - Nu cred ca e normal sa-ti taie alimentarea la 6000 ture cand motorul abia la 7000 de ture intra pe rosu. Mie imi taie alimentarea nici o secunda si dupa aia merge mai departe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

T4 are linia rosie la 6500, ar trebui sa mearga fara probleme la 6000. Incearca si cu filtrul, nu e prea greu de schimbat, e dedesubtul locului din stanga spate, sub o aparatoare de plastic. Nu stiu ce sa-ti zic, si a mea mai are toane de-astea, eu deja m-am resemnat cu ideea ca e de la benzina proasta. Schimba si  bujiile, pune-i originale, cu alea se intelege cel mai bine, filtrul de aer si poate ai noroc  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, pai atunci inseamna ca nu are nimic, ECU taie alimentare. Dar de ce dupa aia mai urca in ture? Adica imi taie nici o secunda alimentarea dupa care se accelereaza mai departe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, nu face asa, face o data numa, sau cred. Maine am sa o mai testez un pic sa vad exact.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Trebuie sa iei in calcul ca pana ajunge sa iti spuna tie turometrul la cate ture esti (in aceeleratie), pompa poate fi deja in revenire, mai ales la "talpi" zdravene.

Observa exact la cate ture se intampla fenomenul. Tu ai dat o marja de eroare de 1000rpm, ceea ce poate insemna f mult, pentru un diagnostic apropiat de adevar.

In borduri, Volvo nu a fost nicioadata tare (de fapt, VDO... Bosch... Yazaki... si ceilalti producatori de instrumente)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-am mai testat astazi si pe loc si in mers. Pe loc la 6000 de ture imi taie alimentarea, adica face exact ca si in filmulet. In mers pe la 5500 incepea sa faca asa, numai ca nu am mai avut spatiu sa merg mai departe si trebuia sa franez (aveam vreo 120 in viteza a treia in oras ;D). Totusi cred ca nu are nimic, adica baga ECU limitare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai am o dilema la motorul acesta. Cand o pornesc dimineata, porneste ok, fara probleme, sta relantiul la vreo 1000 ture, motorul merge rotund. Dupa 1 minut scade turatia la vreo 850 sa zicem. Masina merge bine, pleaca de pe loc ok, cand iau piciorul de pe pedala de acceleratie, ea scade direct la relantiu. Problema este cand se incalzeste, cand ajunge la temperatura optima, relantiul nu mai este rotund, cand plec de pe loc frumos, incet, parca are o tenta sa pice in nas si cand merg normal si iau piciorul de pe pedala de acceleratie, ea scade pana la vreo 500 ture si dupa aia revine la 700 ture sa zicem. Ce ar putea fii?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai am o dilema la motorul acesta. Cand o pornesc dimineata, porneste ok, fara probleme, sta relantiul la vreo 1000 ture, motorul merge rotund. Dupa 1 minut scade turatia la vreo 850 sa zicem. Masina merge bine, pleaca de pe loc ok, cand iau piciorul de pe pedala de acceleratie, ea scade direct la relantiu. Problema este cand se incalzeste, cand ajunge la temperatura optima, relantiul nu mai este rotund, cand plec de pe loc frumos, incet, parca are o tenta sa pice in nas si cand merg normal si iau piciorul de pe pedala de acceleratie, ea scade pana la vreo 500 ture si dupa aia revine la 700 ture sa zicem. Ce ar putea fii?

asa mia facut si mie ....cand plecam ushor de pe lok dadea in nas direct nu avea o tenta dar am rezolvat .....am prins un sector de drum mai liber si am inceput prima treapta 6500 ture pana a intrat limitarea a doua la fel a treia la fel si a revenit la normal eu cred ca e din cauza benzinei....daca bag numai de la omw numai face asa daca bag 95 spui ca are 111 cp....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe usita de la buson scrie clar ce benzina ii trebuie... Nu e nici o economie cu benzina de 95, consuma mai mult si nici nu merge asa cum trebuie.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spuneti-mi si mie va rog ce bujii folositi? Eu am pus bujii Pulstar, nu noi, si nu imi place cum merge, poate si de acolo probleme cu relantiul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bujii am avut originale volvo cand am luat-o in germania, i-am pus ngk nu stiu de care, luate dupa seria sasiului. A dat-o in balbaieli asa ca am luat tot originale volvo. Numai cu de-astea se intelege bine.  ;) Te poate ajuta alex (midnight caller).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu fie si la mine balbaielile ce le am tot din cauza bujiilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema cu relantiul l-am rezolvat ieri. Am desfacut inca odata clapeta de acceleratie si valva de relanti, le-am curatat foarte bine, am mai desfacut si rampa de injectie, ca eram curios cum arata injectoarele daca au depuneri si am ramas placut surprins ca erau impecabile. Am montat totul la loc si am observat ca siliconul de la mufele de la bobine era dus. Contactele jucau in mufa si precis ca bagam mufa si nu se facea contact perfect asa ca am impins contactele pana la capat sa faca contact perfect. Astazi am testat masina si se comporta excelent, numai are fluctuatii de relantii deloc, merge impecabil. In timp ce montam la loc am observat ca o valva de aer unidirectionala care are o sageata pe ea merge in ambele sensuri, atasez si o poza unde incercuiesc locul valvei sub capacul de plastic. Am suflat in furtun si trecea aerul si dupa aia am tras din furtun si tot vine aer. Am testat si cealalta valva, care se vede in poza, si aia merge doar in sensul indicat de sageata. Presupun ca ar trebui sa o schimb.

Inca o problema, dupa ce se incinge bine de tot motorul incepe sa faca un clic, clic mai pronuntat, ceva de genul fier pe fier, asta doar la relanti si doar cand e motorul cald. Cum apasa pe acceleratie dispare acel clic clic clic. Sa fie un tachet mai copt? Ca mi se aude si un usor sunet de tacheti si la cald si la rece dar clic-ul acela mai pronuntat se aude numai dupa ce se incalzeste motorul.

post-3929-12877877015168_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgomotul acela de care zici ai putea sa afli de unde vine precis doar cu un stetoscop. Sau poate faci un filmulet sa ne putem da cu parerea  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.