Silviu_52000

s80 d5 sufla aer inapoi in filtru de aer

8 posts in this topic

Saluta am un s80 d5 an 2002 automat si am schimbat supapa de control a turbinei , cea de deasupra electromotorului ( supapa originala pierburg comandata din magazin pe seria masinii si cu acceleasi coduri ca cea veche, pret 8 milioane lei vechi) dar nu mai trage motorul chiar cum tragea  inainte iar de pe la 2000 de ture pina pe la 2700 face un zgomot urit, abia parca isi trage aer turbina, parca e infundata, iar peste 2700 trage cum trebuie si nu mai face zgomot decit cel care il facea si inainte. Iar cind o turez in gol si las acceleratia ii vine aer inapoi in filtru de aer si face ca si frinele hidraulice de la tiruri ( un fisait urit, baga aer inapoi in filtru ) Si nu imi gaseste nimeni hiba, pe tester mu apare nimic, doar hiba de la suportii hidraulici de la motor. Cineva mi-a spus ca s-ar putea sa fie turbina infundata, adica clapeata care inchide si deschide blocata. ajutati-ma si pe mine cu un sfat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primul sfat este sa mergi la tester si sa aflii cat este presiunea de turbo in sarcina si ce valoare are MAFul in sarcina .

Aia cu cineva mi-a spus o sa te coste mult mai mult .

Poti verifica vizual intercoolerul, de obicei se sparge in partea de jos, verifica si traseele de turbo sa nu fie sparte .

PS> suportii motori sunt pe aer, aer de la turbo/galerie admisie, daca pierzi presiune pe la suporti si stii ca ai probleme cu suportii atunci trebuie sa ii schimbi .

PS2> instaleaza-ti programul VADIS, e singurul care te poate ajuta sa-ti repari masina .

Succes .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saluta am un s80 d5 an 2002 automat si am schimbat supapa de control a turbinei , cea de deasupra electromotorului ( supapa originala pierburg comandata din magazin pe seria masinii si cu acceleasi coduri ca cea veche, pret 8 milioane lei vechi) dar nu mai trage motorul chiar cum tragea  inainte iar de pe la 2000 de ture pina pe la 2700 face un zgomot urit, abia parca isi trage aer turbina, parca e infundata, iar peste 2700 trage cum trebuie si nu mai face zgomot decit cel care il facea si inainte. Iar cind o turez in gol si las acceleratia ii vine aer inapoi in filtru de aer si face ca si frinele hidraulice de la tiruri ( un fisait urit, baga aer inapoi in filtru ) Si nu imi gaseste nimeni hiba, pe tester mu apare nimic, doar hiba de la suportii hidraulici de la motor. Cineva mi-a spus ca s-ar putea sa fie turbina infundata, adica clapeata care inchide si deschide blocata. ajutati-ma si pe mine cu un sfat.

Mai ai mai fost la nenea Iosca ? TI-am zis ca are scule si stie omu sa interpreteze nu doar sa iti zica ce eroare ai, doar ca...ai vazut ca e foarte ocupat omu', mai poti trece pe la el sa iti bage testerul si sa iti dea valorile spuse de Bogdan G.

Iti dau eu Vadis-ul daca vrei, doar ai numarul meu de telefon si dai de mine prin Arad.

Ti-am zis ca mai am un amic care e mecanic rar si ca daca e ceva trecem si pe la el sa se uite, nu te costa nimic ca e tovaras de-al meu.

Eu incerc sa vad ajut dar daca voi nu vreti....eu vă vreu  ;D ;D ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am zis bre nici o valoare, el sa-mi zica mie si ii spun daca e bine sau nu ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am zis bre nici o valoare, el sa-mi zica mie si ii spun daca e bine sau nu ;D

Da ai dreptate  ;D, typo, am vrut sa zic valorile Senzorilor respectivi !

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut am valorile turbinei scoase in ungaria pe tester la reprezentanta.

50,1kg/h      680  rpm

337 kg/h      3900 rpm

370 kg/h      4930 rpm

Au scos 3 valori pt diferite turatii, sper sa imi fie de folos. nu da niciun fel de eroare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sefu astea nu sunt valorile turbinei ci ale MAFului, si ne spun ca EGRul este infundat, la relanti trebuie sa ai 28-36kg/h si tu ai 50kg/h, iar testul nu stiu cum a fost facut, daca a fost in stationare este egal cu zero .

Testul se face in mers in mod special in treapta a 3 a de viteza cu pedala la fund, atunci trebuie sa ai cam 800kg/h .

Oricum nu testul de MAF e cel mai important, important este ce presiune ofera turbina .

M-am convins si cu ungurii astia, priceputi nevoie mare, MAFul este o piesa care oboseste si nu da eroare decat in momentul cand moare de tot. De obicei te pacaleste daca masori la relanti pt ca atunci functioneza EGRul .

Am mai zis eu ca e greu sa ai un tester in mana daca nu stii sa-l folosesti ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now