contdezactivat

Mufe topite la becurile din far ?!?

9 posts in this topic

Deci... de cateva zile experimentez cateva probleme electrice ciudate, care au culminat cu topirea mufelor de la faruri (cel mai grav dintre toate simptomele).

Cum a inceput totul...

Cred ca totul se trage de la incercarile mele de acum 1 luna-2 de a-mi face stergatoarele de faruri functionale:

-scos relee/ bagat relee... ocazie cu care mi s-au ars ceva sigurante in panou, pe care binenteles le-am inlocuit.

Sigurantele sunt toate ok, verificate de vreo 3 ori.

-Stergatoarele de faruri s-au dovedit "plug&play". Au trebuit numai unse cu vaselina de contact (alba, siliconica), restul spray-urilor de contact s-au dovedit inutile.

Azi, am scos farurile afara, sa le curat pe interior. Cel din dreapta era fumuriu de la cata mizerie era in el, ocazie cu care observ ca ambele mufe sunt topite la acelasi fir maro... care am inteles ca e de masa.

Becurile sunt legale: philips. Nu sunt de putere mai mare decat cea prevazuta (si le am de mult. pana de curand nu am avut probleme cu ele). Papucii de la mufe i-am verificat azi si pe cei de la firul incalzit i-am strans si uns cu vaselina de contact, fara nici un folos.

Am scos mudele de la becuri, pentru a nu agrava situatia pentru cateva zile, pana rezolv (mentionez ca am si DRL) dar acum nu mai merg nici stergatoarele de faruri...  ???

Alte simptome observate inainte de problema cu mufele:

- sezorii de inchidere usi nu mai functioneaza la 2 usi. Incrucisat, usa sofer si usa pasager dreapta/spate.

- nu mai merge becul de ceata (am verificat si schimbat becul desi nu trebuia);

- antena de la cas nu mai cobora cand schimbam de pe radio pe cd si invers. Acum vad ca si-a revenit, fara sa ii fac nimic.

- claxonul nu mai merge... dar asta ar putea fi o cu tot alta problema. Zic si de asta... cine stie...

- cand porneam motorul, se aprindea becul din bord de faza lunga (mai slab ca atunci cand chiar e aprinsa faza lunga) desi nu erm pe faza lunga. Dupa ce faceam un flash de maneta, intensitatea becului din bord scadea pana la un punctulet. Acum, dupa ce am umblat la faruri/mufe nici beculetul din bord nu se mai aprinde...  ::)

Multumesc pe aceasta cale celor care au incercat sa ma ajute pe mess... daca mai au alte idei referitor la aceasta problema, poate ca detaliile de aici, le vor spune mai multe.

Nu as insista cu problema asta, daca nu as stii ce patesc cu ea, cand merg in service-uri pe probleme electrice: "Nu ma pricep la astea", "nu ma bag", "imi pare rau, anul asta de fabricatie e ozn", etc, etc.

Cu speranta ca ati dat dovata de rabdare citind acest post gigantic, astept recomandari/sugestii.

:-*:-* :-*

P.S. De curand mi-am cumparat un aparat de citit tensiunea/voltajul si ce or mai fi... dar deocamata nu prea ma pricep sa il folosesc. In consecinta, rog sfaturi pentru "dummy's", in materie de electrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce este aici,suna a contacte inperfecte la mufe sau utilizarea becurilor mai mari decit trebui. Cu martorul de la faza lunga,100% este contact inperfect si sunt convins ca nici luminile nu functiona cum trebui.Iar in legatura cu aparatul de masura,ma poti contacta telefonic si iti voi explica cum se foloseste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cele mai multe ori cand se topeste mufa se topeste din cauza unui contact imperfect sau mai ai legat ceva pe instalatie ce iti consuma mai mult; de exemplu stergatoarele acelea poate au ceva in comun cu becurile, pot fi legate pe acelasi fir de nul.... si atunci sa faca sa se suprasolicite in locuri cu contact mai putin bun.

Si eu am tot becuri  PHILIPS 60/55W Night Guide si nu am probleme de genu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce este aici,suna a contacte inperfecte la mufe sau utilizarea becurilor mai mari decit trebui. Cu martorul de la faza lunga,100% este contact inperfect si sunt convins ca nici luminile nu functiona cum trebui.Iar in legatura cu aparatul de masura,ma poti contacta telefonic si iti voi explica cum se foloseste.

La recomandarea altor dragi colegi de pe forum, azi am curatat contactele, am strans papucii din mufe, am dat cu vaselina de contact pe ei... fara nici un rezultat, din pacate.  >:(

Becurile, sunt intr-adevar Philips Extreme Power (5 stele) dar le am de aproape 2 ani, fara nici o problema pana acum, cel putin pana de curand. Le-am mai verificat din cand in cand si nu a fost nici o problema cu ele.

De cele mai multe ori cand se topeste mufa se topeste din cauza unui contact imperfect sau mai ai legat ceva pe instalatie ce iti consuma mai mult; de exemplu stergatoarele acelea poate au ceva in comun cu becurile, pot fi legate pe acelasi fir de nul.... si atunci sa faca sa se suprasolicite in locuri cu contact mai putin bun.

Si eu am tot becuri  PHILIPS 60/55W Night Guide si nu am probleme de genu.

Posibil sa fie ceva probleme de la stergatoarele de faruri si de la "procedura"  pe ghicite pe care am urmat-o cand le-am montat. Cum am mai spus, am impresia ca stergatoarele de faruri sunt montate pe acelasi releu cu farurile...

Ce e curios, este ca se topesc mufele la acelasi fir de masa (maro)...

E un scurt pe undeva... mai verific zilele urmatoare.

Cam de asta mi-am luat diesel cu injectie indirecta... sa scap de problemele cu electricitatea dar cum de obicei, de ce te feresti, nu scapi...

Va tin "la curent".  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur e o masa imperfecta, crede-ma ca asta mi-e meseria. Veifica punctele de masa, unul e in partea dreapta pe aripa interioara foarte aproape de far, la fel borna de masa sa fie in regula, desi e problema mai rara la Volvo. Mai ai o masa importanta sub bord, pe stalpul A din stanga. Maine ma mai uit la a mea si iti mai spun pe unde sunt. Daca gasesti o masa ruginita sau oxidata trebuie curatata bine, eventual schimbat papucul de masa si stransa bine pe caroserie. Cu claxonul suspectez alta problema, dar trebuie verificata.... Daca sunt topite mufele din faruri trebuie schimbate pentru ca niciodata nu o sa mai faca contact asa cum trebuie. Daca mai sunt intrebari o sa raspund in limita timpului de a intra pe forum. Multa bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe undeva este o problema de masa... am verificat cablul de masa de langa far, mai ramane sa caut/gasesc masa din interior.

La fel imi spune si autodiagnoza masinii. Am codurile la pinul1: 2-2-1, 2-2-2, 5-1-3, 5-1-2, 5-1-1.

Codurile care incep cu 2 sunt de "fuse or ground terminal", cele cu 5 sunt de "key switch".

Am urmat instructiunile din Vadis unde spune sa incerc DTM-urile... DTM2, DTM4. Stiu ca am mai incercat sa fac asta odata dar nu s-a comportat cum ar trebui. O sa ies acum afara sa mai incerc odata dar nu pricep care e pinul 1.11 si restul pinurilor de care zice vadis... sau ce ECU e ala din poza, ca eu nu am gasit nicaieri prin masina asa ceva. ???

L.E. @tays82: Masa de sub bord... nu imi dau seama care e dreapta si care stanga la tine. Masa de langa far e in stanga (masina cu volan pe stanga), sa inteleg ca te-ai referit la stanga/dreapta cum te uiti din fata la masina? Merci.

post-924-12877876529729_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Codurile s-au rezolvat.

Am 1-1-1 peste tot.

La prinderea masei de caroserie era problema. Nu facea contact.

Ramane problema farurilor.

Azi o sa verific si switch-ul/blocul de lumini... sper sa fie de acolo problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot din saiba aia nenorocita s-au topit mufele... dar pana nu am schimbat si mufele nu s-au rezolvat simptomele.

Totul e ~ok deocamdata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now