zack

condens faruri

27 posts in this topic

Atunci cand pornesc farurile dupa o perioada de timp se formeaza condens. Dupa ceva opresc farurile, condensul dispare dupa 1-2 ore. Este normal acest condens? Daca nu...cum rezolv problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In spatele farurilor sunt niste capace din plastic ce protejeaza farul. La mine nu era bine fixat unul si  cand spalam masina tot timpul se forma condens in far.Verifica acele capace sa etanseze bine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Daca este vorba de farurile cu xenon, cred ca este o problema de proiectare sau de etanseitate intre sticla si corpul farului. Si la mine se intampla acelasi lucru si am vazut ca, mai toate S80-urile de pe mobile.de care au faruri cu xenon - le au aburite. Cred ca solutia ar fi sa inlocuim garniturile de la sticla farului cu unele noi. Eu momentan nu mai folosesc capacele de vizitare din spatele farurilor si nu se mai aburesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai mult ca sigur ori nu se face etansarea intre sticla si corpul farului ori nu sunt puse bine capacele . Daca circuli fara capace peste ceva timp o sa intre in far praf si alte impuritati si o sa trebuiasca sa le demontezi pentru a le putea curata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am umblat la capacele de cauciuc din spate, le-am sters atat pe ele cat si locul unde se pun si le-am pus la loc. Condensul tot apare. Cum dau jos sticla de la faruri pentru a verifica garnitura?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Ca sa dai sticla jos, trebuie sa dai farul jos. Farul poate fi dat jos daca dai bara jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa dai sticla jos trebuie dezlipita de pe far si ca sa o pui la loc e o operatiune migaloasa si trebuie facuta ca la carte,deci nu te sfatuiesc.

Poate sa fie si problema de ventilatie a farului.Are niste aerisiri,nu stiu exact unde sunt,dar daca sunt infundate aerul nu circula cum trebuie de unde si condensul din far.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vita_fresh2008:

La S80 sticla nu este lipita de far. Este prinsa de far cu niste cleme elastice de otel, iar intre sticla si corpul farului este o garnitura din cauciuc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci scuzele mele!La S60,S40 sunt lipite de far cu o solutie.In cazul asta merge demontata si vazut care e treaba cu garnitura aia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar trebuie data jos toata bara din fata pentru a da sticla de la faruri jos? Daca da...cum se da bara jos?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Ai de desfacut 6 suruburi si restul cleme:

-2 suruburi torx la aparatorile de noroi de la roata( 1/ aparatoare);

-2 suruburi situate sub niste capace din grila de jos a barei;

-2 suruburi sub bandourile de pe colturile barei (ca sa scoti bandourile trebuie sa dai jos "lampile de gabarit"-nu stiu exact cum se numesc).

Dupa ce ai desprins-o si din cleme, tragi de ea in fata si iese. La fiecare far ai cate 4 suruburi si poti sa dai farul jos.

PS: Ca sa nu risti sa zgarii aripile ai nevoie de inca o persoana ca sa extragi bara de pe pozitie.

BAFTA !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi pentru raspuns. Cum vine caldura...ma apuc de ea.  :offtopic: Cu ocazia asta trebuie sa umblu si la webasto ca imi scoate un fum de invaluie toata capota...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Farul poate fi scos foarte usor fara sa dai jos bara fata.Sa dai jos bara este o prostie, doar daca ai prea mult timp sau nu vrei sa pui capul la contributie. Oricum, degeaba te obosesti, ca farul tot se va aburi. Le-am scos eu si dupa ce am demontat sticla, am curatat bine garnitura si la montare am folosit silicon. Dupa uscare am montat farurile dar, cu toate ca acum sigur sunt bine etansate, tot se aburesc si asta doar datorita diferentei de temperatura dintre mediul exterior si compartimentul motor. Am incercat si cu gauri suplimentare de ventilatie dar in zadar. Sunt de acord cu cel care a spus ca este o greseala de fabricatie. Bine macar ca la modelele noi au reproiectat sistemul de iluminare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca gaseste cineva o solutie la problema condensului farurilor va rog sa ne-o spuneti si noua.Ma enerveaza cumplit faptul ca vad doar la 10 m noaptea.Parca as merge cu bicicleta nu cu o masina cu faruri XENON.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine se abureste nu in "fatza" becului xenon. Se abureste mai mult la colturi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine se abureste in partea de sus a farului si micsoreaza raza de actiune a farului de la 30m la 10-15m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am avut probleme cu farul din dreapta si am pus dealungul garniturii (fara sa demontez nimic) silicon transparent. La mine problema a fost rezolvata...

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca stiu bine in spate la far este un orificiu cu un furtunas mic pt a preveni condensul.Da jos furtunasul sa ramana orificiul si vezi atunci daca mai abureste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odata cu farul nou de pe partea stanga m-am apucat de mesterit la cel vechi care mi-a ramas mie. Are in spate 2 capacele, sub capacele sunt niste dopuri cu plase foarte fine. Bineinteles ca plasele erau infundate aproape de tot si de aici condensul la faruri. Vreau sa imi cumpar o sticla noua la farul de pe partea dreapta deoarece are foarte multe urme de pietricele si se vede foarte urat fata de cel nou + ca vizibilitatea s-a redus substantial fata de cel nou care mai are un avantaj : Becul nou.

ps: Este vorba de farul cu xenon pentru s80

ps2: Vad ca cel nou nu se abureste nici dupa spalarea masinii. (asa ca nu e greseala de proiectare... :rolleyes:)

ps3: Aveti idee de unde pot gasi sticla pentru far? Gasisem acum ceva timp cu 1 milion...dar nu mai gasesc.

post-621-037792200 1295932710_thumb.jpg

post-621-070777100 1295932718_thumb.jpg

post-621-068047300 1295932855_thumb.jpg

Edited by zack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretul incepe de la 42 e /buc numai sticla.

Iar un far nou pentru s80 98 - 02 costa aprox 74 e

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lika e vb de far cu xenon, este 500E unul SH in Germania asa ca la 74E cumpar un TIR laugh.gif

@Zack nu-ti mai bate capul, toate farurile cu xenon de fabrica se aburesc atunci cand este foarte frig afara.

Sticla este ~90 RON si o gasesti la Mike1 de pe forum sau chiar la MC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai ala era doar faru,fara xenon :D

Edited by lik2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

La service devizul la un far cu xenon a fost cam...40 milioane. Multumesc pentru raspuns bogdan. Sper ca in urmatoarele 2 saptamani sa fie macar 7-8 grade C ca sa pot sa dau bara jos pentru a ma ocupa de far si de stergator...

ps: Ma macina psihic micile probleme ale masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretul incepe de la 42 e /buc numai sticla.

Iar un far nou pentru s80 98 - 02 costa aprox 74 e

Este vorba despre farul cu XENON!

Din cate stiu difera sticla de la cele cu halogen la cele cu xenon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sticla ar trebui sa fie la fel. Tot ce difera este inauntrul farului. Cel putin asa mi s-a parut cand l-am tinut pe cel fara xenon in mana... :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now