DAnyEL

ce se poate pune la motor pt mai multi cai?

19 posts in this topic

din cate stiu diferenta dintre un v40 si un v40 t4 e o turbina si butia de viteze in 6 trept.

intrebarea mea e daca se poate pune turbina de pe un t4 pe un v40 normal ? si daca nu totusi ce asi mai putea face sa aiba mai multa putere ?

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai... nu stii bine :) Cutia tot in 5 trepte e (+1 marsarier). Nu, nu se poate pune turbina de T4 si de fapt nu prea se poate face nimic la motorasul ala, fiind aspirat. Poate cu un cip sa mai castigi 5-6 cai acolo. Vrei turbo, iti iei turbo de la inceput. Vezi ca s-a mai discutat asta pe alt topic.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un motor aspirat nu e asa de simplu sa pui turbina, in plus T4 nu este de 1.8L, este de 1.9L si este alt motor .

Ca sa poti pune turbo trebuie sa modifici raportul de compresie, un motor turbo trebuie sa aiba raportul de compresie sub 9.5:1, iar un motor aspirat ca sa aiba un consum cat mai mic trebuie sa aiba raportul de compresie mare cum este GDIul de la Mitsubishi care are 11.6:1 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot ceea ce poti sa faci la motorul B4184S2 (90 kw, 122 cp) e un chip tuning, castigi 13 cai si 20 Nm, manevra asta te costa aprox. 150-200 de euro , afara, la noi in tara nu stiu cat ar costa nu cred ca exagerat de mult.

Nu stiu daca merita, ma gandesc ca o mica diferenta s-ar simtii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu stiu de unde scoti tu valorile astea, nici un tuner mare nu are soft pt acest motor (BSR, RICA, HEICO, UPSOLUTE)

Singurul tuner care are soft pt un motor apropiat este UPSOLUTE care scoate fix 10CP din motorul 1.8i@125CP iar UPSOLUTE sunt cunoscuti pt gogosile lor in materie de chiptuning .

Eu din 2.4i nu pot scoate decat 15CP (UPSOLUTE zice 20CP ) deci ma indoiesc sincer ca din 1.8i poti scoate 13cp si sa nu te aud ca zici ca am ceva cu tine pt ca nu am nimic cu tine personal doar cu ideeile tale .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan, nu eu am scos-o, uite un mail primit din Ungaria de la Magictuning (mtuning.hu).

Am tradus-o.

Buna ziua,

13 Cp si 20 Nm va fi inbunatatirea, care acum in loc de 49000 de forinti costa 39000 de forinti cu tot cu manopera.

Nu se observa nici un efect secundar si nici viata motorului nu este afectat.

Garancie pentru operatiune: 1 an.

Bogdan, incearca te rog sa fii mai respectuos si sa intelegi ca nu eu inventez aceste lucruri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc pentru raspunsurile date pana acum.....dar daca schimb evacuarea si filtrele le pun sport nu se mai castiga nimic? ( unu spun ca s-ar castiga pana la 10 cp cu o evacuare sport + filtre sport) eu nu stiu si deaia intreb

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un motor aspirat pe benzina cresterile de putere se obtin foarte greu. Un 10 cai obtinuti din evacuare si filtru ar fi ideal, dar nu cred sa ajungi acolo, mai degraba 7-8. Decat sa te apuci sa modifici la un motor care din start nu prea are potential, mai bine il schimbi  cu unul mai potent, sau schimbi masina cu totul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deocamdata e bine si 122 cp .....:D

nu prea imi permit ca imi iau alta masina ( abea am luat-o pe asta:)) ) si daca e vb de forja si asta are de la 0-100 in 10 sec si eu zic ca pentru greutatea ei e ok si daca e vb merge destul de bine si daca conduci putin mai agresiv ( nu exagerat)....

si daca tot ati amintit ce inseamna mai exact "motor aspirat" ...nu cunosc termenul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na, nu m-am exprimat tocmai corect, era motor normal aspirat, adica cum e al tau, care n-are turbina, si mai sunt motoarele supraalimentate, cu turbina sau compresor. Astea de pe urma se pot "imputernici" mult mai usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In RO, inca nu exista suficienta cultura tehnica pentru astfel de operatiuni.

Se pot face multe si din motorul tau, inclusiv montata turbina (cum am vazut pe forumurile de afara)... dar trebuie sa fii f pasionat si decis sa pastrezi masina actuala... se pot strange niste costuri serioase; depinde de ce vrei sa faci.

Daca nu ai calitatile si dorintele de mai sus, chiar nu merita astfel operatiuni. Mai bine iei o masina cu turbo daca vrei mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei putere , pe termen scurt, ai o solutie relativ ieftina pentru tine, dar scumpa pentru motor: iei din chiuloasa pana aproape de supape. Motorul, va fi foarte "aspru" , va creste compresia , dar se va uza la fel de repede. Aceasta metoda a fost folosita pe timpuri la motoarele de raliu. Personal, am fost nevoit sa recurg la asta dupa ce  "meseriasul" mi-a distrus o chiuoalsa la rectificare. A luat din ea 2 mm!!in loc de 2 zecimi! Am pus chiuloasa pe motor(motor vw LT) , a devenit mai galagios, dar incarcat, depaseam o masina similara, fara incarcatura. Motorul raspunde mult mai rapid la accelerare, se incalzeste mai repede=racire suplimentara. Motorul a tinut cca 40000km , si a "fiert" de 3 sau 4 ori... ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca-l comprimi, nici o sansa sa mai mergi cu benzina de 95, o sa apara detonatiile, calculatorul o sa dea inapoi avansul si atunci ajungi la aceeasi situatie ca inainte de "tiuning".Vrei sa faci dintr-un aspirat motor, trebuie supape marite, comprimat, alta axa cu came, alt soft... Nu merge cu dat jos chiuloasa, luat la freza, pus la loc si dat cheie, trebuie investitii si oameni priceputi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiam ca se poate si in RO. Am auzit de cativa meseriasi si in bv...

Dar sunt cateva diferente intre RO si ce am vazut afara... si anume: acolo sunt mult mai multe persoane cu alte calificari decat cea de mecanic sau tuner care se baga la asa ceva. La asta ma refeream vis-a-vis de "cultura tehnica".

Mergi cu o masina pentru un astfel de proiect la service, mecanic sau tuner si sa imi spui dupa aceea daca merita costul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, oamenii aia chiar stiu ce fac si ce vorbesc, din pacate la noi majoritatea firmelor de "tuning" se ocupa cu importul de filtre sport, nuci de schimbator si body-kituri. Putinii meseriasi cum sunt cei de mai sus costa, poate mai mult decat face masina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca vrei mai multa putere adik vreo 100 de cai in plus .....se poate faci schimb cu mine si gata si asa vreau motor mai mik uitate la postu meu ca am puso in vanzare ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ms de oferta da problema e ca eu am luat masina numai de cateva saptamani si deocamdaca nu prea vreau sa o schimb. si in legatura cu cai...mi-ar placea tare mult da nu cred ca mi-asi permite sa ii am chiar pe toti 100 in plus pt ca si consumul ar fi pe masura si deocamdata no job:)) si incepe si facult + chirie si alte cheltuieli asa ca nu prea pot * daca e vb pana acolo..nici cu asta nu cred ca o sa umblu prea mult dupa ce incep faculta daca nu imi iau un servici)

orcum ms de oferta//

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now