iulirx

Recomandari cauciucuri foarte performante (si scumpe) de vara

121 posts in this topic

pentru ca am fost rugat de multe ori sa sugerez ce cauciucuri de vara sint mai performante, fac aici un rezumat cu ce cred eu ca e mai bine.

------------------------------

incep cu niste consideratii generale.

- cauciucul e singura piesa din masina in contact cu solul. de el depinde esential totul: frina, directia,comfortul, acceleratia si zgomotul.

- caracteristicile generale ale cauciucurilor sint : temperatura de lucru, solul pentru care au fost concepute,caracteristicile tehnice de aderenta, stabilitate, manevrabilitate si acvaplanare, indicele de incarcare si rezistenta la kilometri.

- NU EXISTA cauciucuri foarte bune pe toate caracteristicile ! exista doar cauciucuri foarte bune pe anumite seturi de caracteristici ! adica : intotdeauna o caracteristica foarte buna presupune macar inca o alta caracteristica medie sau slaba.

--------------------------

1. cauciucurile se aleg in functie de citi bani ai. trebuie sa obtii maximum din banii dati.

2. cauciucurile se aleg in functie de solul pe care mergi 95% din kilometri. (in cazul nostru vom considera asfalt)

3. cauciucurile se aleg in functie de starea asfaltului (asa am convenit la pct 2). se ia regula de 95% din kilometri. in cazul nostru voi considera asfalt de categoria b (cu gropi si denivelat)

4. cauciucurile se aleg in functie de ce este pe asfaltul cu gropi si denivelat (ud,apa, zapada, noroi,polei,gheata, nisip, sau uscat)

5. cauciucurile se aleg in functie de temperatura de lucru (sub, sau peste +5 grd - temperatura exterioara)

6. cauciucurile se aleg in functie de ceea ce vrem de la ele dpdv al performantelor.

--------------------------

am ales sa recomand cauciucuri pentru asfalt de categoria b ,de vara ,care sint adaptate la un mers forte sportiv pe uscat sau umed

Pirelli PZero - cel mai performant cauciuc pe uscat.silentios si confortabil. si slab pe ud. se duce extrem de repede. pe ud e dezastru, se comporta ca slicurile. cel mai bun de liniute. nu-l recomand decit pentru a fi utilizat din cind in cind, NU ZILNIC!

Goodyear Eagle F1 GS-D3 - cel mai performant cauciuc pe ud. silentios si confortabil. rezista peste 35k.

imbatabil in curbele de viteza pe ud . pe uscat e peste mediu (intre cei mai buni, nu mediu in general)

Michelin Pilot Sport PS2 - dupa parerea mea, cel mai complet cauciuc. e foarte aproape de pirelli pe uscat, foarte aproape de goodyear pe ud, silentios si confortabil. tine peste 40k. e OEM la porsche. cine il gaseste sa puna mina pe el !

Yokohama ADVAN Sport si Continental ContiSportContact 3 - nu se ridica la posibilitatile primelor 3 , insa DAU CEA MAI MARE INCREDERE soferului. cel mai bun feelling , dar si periculoase pentru multi, chiar foarte multi care cred ca " ia uite, am luat si curba asta, inseamna c-o iau si pe urmatoarea mai tare". nu le recomand la volvo din cauza lipsei mari de feedback a directiei. foarte bune la tractiune spate. f.bune la bmw. sa fie la ei acolo !

Bridgestone Potenza RE050A Pole Position si Hankook Ventus V12 evo K110 - nu le-am "condus" nu stiu, nu ma bag. cred ca sint bune.

[attach=#]

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am Michelin Pilot Sport! Sunt foarte multumit, am peste 55k cu ele...daca le voi inlocui, tot la Michelin voi apela;)...mai exact "Michelin Pilot Sport" ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

vezi ca intre pilot sport si pilot sport2 e diferenta ca intre debica si pirelli. si la bani, la fel !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, sunt aceleasi gume numai ca au, sa le zic asa: un upgrade ;)...adik au aparut in ani diferiti, probabil difera profilele intre ele, dar ca si compozitie sunt aceleasi!

Exista :

- Michelin Pilot Sport PS

- Michelin Pilot Sport PS2

- Michelin Pilot Sport PS3

eu am Michelin Pilot Sport PS2 ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot sunteti in tema, ce parere aveti de dunlop sport 1? Sunt ok?

Am gasit cu 325lei/buc  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm...nu prea am cunostinte despre dunlop, in schimb recomand michelin sau continental ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bravo.

sa stii ca 50% din valoarea unui cauciuc e data de talon (cu toate chestiile care urmeaza de aici). 30% de banda de rulare 15% de configurarea straturilor si 5% de compozitie (care e aceeasi , aproximativ, la toti marii producatori)

de exemplu pirelli pzero cistiga pe uscat pentru ca poate sa se incalzeasca pe talon pina la 65 grd !!!

oricum fabricile fac probele de aderenta pe slicuri , deci profilul nici nu conteaza. profilul conteaza un pic la acvaplanare si mult la frine si acceleratii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tot sunteti in tema, ce parere aveti de dunlop sport 1? Sunt ok?

Am gasit cu 325lei/buc  ;D

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Dunlop&tireModel=SP+Sport+01&partnum=245WR701

daca e asta e ok (nu e cine stie ce, insa e bunicel) depinde si cit dai pe el.

ce trebe sa stiti : dunlop merge pe ideea putin si bun. adica se duc repejor....

Share this post


Link to post
Share on other sites

bravo.

sa stii ca 50% din valoarea unui cauciuc e data de talon (cu toate chestiile care urmeaza de aici). 30% de banda de rulare 15% de configurarea straturilor si 5% de compozitie (care e aceeasi , aproximativ, la toti marii producatori)

de exemplu pirelli pzero cistiga pe uscat pentru ca poate sa se incalzeasca pe talon pina la 65 grd !!!

oricum fabricile fac probele de aderenta pe slicuri , deci profilul nici nu conteaza. profilul conteaza un pic la acvaplanare si mult la frine si acceleratii.

"probabil difera profilele intre ele, dar ca si compozitie sunt aceleasi!" - poate m-am exprimat gresit in legatura cu compozitia. PS, PS2 si PS3 sunt concepute pe acelasi principiu, dupa cum am spus fiind aceeasi guma dar cu un upgrade, ma rog fiecare fiind folosite in diferite scopuri si in functie de masini.Spre exemplu Michelin Pilot Sport 3 sunt folosite la masinile sportive ;D iar Michelin Pilot Sport sunt folosite pentru masinile de circuit, F1, s.a.m.d.

Daca nu ai incredere arunca un ochi aici ;): http://www.michelin.ro/ro/front/affich.jsp?codeRubrique=20060215120720&lang=RO

Share this post


Link to post
Share on other sites

prin natura mea sint neincrezator. am mers cu toyo, marele toyo, si e vax albina, crema puca. si daca-ai sti ce reclama i se face in franta la echipele de circuit...

oricum parerea mea e vax, insa intimplator si altii , a caror parere conteaza, zic cam la fel.

ai cauciucuri excelente, bucura-te de ele !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi de raspuns   ;)

Ala e. 325 lei fata de cei 167dolari din link e super oferta. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh...te-ai suparat ^-^!Te ataci usor... :D

Deci, una la mana: vorbim despre michelin nu despre toyo ("prin natura mea sint neincrezator. am mers cu toyo, marele toyo, si e vax albina, crema puca. si daca-ai sti ce reclama i se face in franta la echipele de circuit..."), a 2 a la mana: deocamdata nimeni nu si-a exprimat parerea ca sa faci un sondaj ("oricum parerea mea e vax, insa intimplator si altii , a caror parere conteaza, zic cam la fel."), a 3 a la mana: nu m-am laudat cu ce gume imi incalt masina ci ce este mai bun pe piata, raport calitate pret ("ai cauciucuri excelente, bucura-te de ele !") iar a 4 a la mana nu am vorbit de dragul de a vorbi, ci am si postat link pentru documentatie!!!

Iti dai seama ca se fac jdemii de teste de niste specialisti pentru a scoate un produs bun si de calitate pe piata! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

de acord cu tine !

nu ma atac usor. in rest , putem sa bem o bere!

Share this post


Link to post
Share on other sites

:beertogether:...asa mai vi de acasa :P

In rest, noi sa fim sanatosi ;D...si la munga grosi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

munga = punga ;D:D.....(ma scuzati :P)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc pe timp de vara Cooper ZX (ma impac binisor cu ele), iar acum pe iarna am luat Sava Eskimo, adica ceva mai ieftin si necalitativ, caci nu prea ies cu masina. Am avut Dunlop de vara pe ele dar s-au dus extrem de repede, in aproape un an de zile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

un an=cati km? Dupa parerea  mea daca tin peste 35 de mii pe fata si le schimbi fata/spate si mai mergi 15 mii e boierie. Perioada maxim 18 luni ca apoi nu mai am incredere sa merg cu ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cind le schimbi p-alea uzate si le pui pe spate sa fii sigur ca la prima frina violenta o sa fuga spatele mai mult decit inainte. intotdeauna, cele mai bune cauciucuri se pun pe SPATE!!!

pun pariu pe o sticla de whisky ca nu stiati asta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

un an=cati km? Dupa parerea  mea daca tin peste 35 de mii pe fata si le schimbi fata/spate si mai mergi 15 mii e boierie. Perioada maxim 18 luni ca apoi nu mai am incredere sa merg cu ele.

Deci mau tinut aproximativ 13 luni si vreo 14 000 de km. Unii ziceau ca poate erau resapate, dar nu cred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pe V40 Michelin Pilot Exalto,si de cand le-am pus pe masina,(inainte aveam Brigstone,nu stiu de care),am avut impresia ca am schimbat o masina de familie cu o masina sportiva .In primul rand am castigat stabilitate,aderenta pe ud,de aveam impresia ca sunt pe uscat,zgomot redus si mai ales frana foarte rapida.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai fac inca un adaus la ce a spus'' iulirx '' la viraj stanga dreapta pe carosabil acoperit de zapada avand cauciucurile uzate pe spate sau neadecvate cum fac majoritatea isi iau de iarna doar pentru fata masina tinde sa fuga de spate si chiar fuge  in sens invers virajului executat daca ai viteza medie cu care intri in viraj zi de zi. Fapt testat de mine cu o masina imprumutata!!!

Pe 440 am niste cauciucuri chinezarii asa am luat masina cine se uita la cauciucuri ce marca sunt daca ele sunt noi!!! (rotile de iarna) au carne pe ele nu au galme dupa 20 mii km insumati intr-o vara si 2 ierni,precizez ca am rulat cu ele vara trecuta la temperaturi care cred ca depaseau 50 grade c la nivelul asfaltului si uzura nu a fost asa de mare cum spun unii dar in schimb masina trage din greu,zgomot mare,intervine acvaplanarea la peste 100km/h pentru ca nu au caneluri pe centru ca cele de vara sau allseason,ABS intra foarte des, distanta de franare foarte foarte mare,stabilitate redusa. Chestiile astea le spun din propria experienta !! Cat despre consum este mai mare cu+ 0.70-1L/100km uneori poate ajunge si la + 1.5L%. Acum e incaltata cu alte roti de vara debica passio 2 +jenti aliaj. prima impresie:demaraj mai bun,franare eficienta,stabilitate.Ramane sa vad diferenta la  consumul de carburant. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu ma refeream la cele de vara. De iarna nu e deloc recomandat sa pui doar pe fata. Decat sa pui doua pe fata mai bine nu pui deloc. Macar stii ca nu te poti baza decat sa iti faci iluzii. Cu alea de vara sa fie mai bune pe spate nu pun pariu ca pierd sticla. Desi nu vad logica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa schimb si eu la tractor cauciucele de vara ca s-au cam tocit si n-as vrea sa la mai pun inapoi.

Aveam Pirelli Scorpion Zero Asimetrico dar nu mi s-au parut extraordinare pe sosea.

Inainte mergeam cu Pirelli Rosso Zero care erau mai bune ca aderenta si zgomot mao mic. Nu faceai nimic cu ele pe zapada, noroi si parca nici pe asfalt plin de apa (acvaplanare). La asfalt ud mi s-au parut OK.

Au tinut aproape 60.000 km si inca mai pot fi puse pe masina (aici 10 bile albe)

Ideea e ca sunt dimensiunea 235x55x17 pentru care nu prea fac multi cauciuce exclusiv de sosea.

Ia zi dl. Iuli ??? ce-ar merge ??? de sosea ca nu ne dam prin noroaie cu masinoiul prea des ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceeasi dilema o am si eu.

Tot 235/55/17 trbuie sa-mi iau.Pt. mine cel putin,este simplu in alegerea marcii,care va fi Michelin desigur,insa , am de ales intre Pilot Primacy,Primacy HP pe dim asta(care sunt recomandate pt. suvuri),sau sa-mi iau Pilot Sport PS2,cu 235/50(astea la recomandarea lui Iuli) ??? ???

Momentan,nu m-am decis.Nu stiu cat de mult va conta dif. de la 55 la 50,in cazul in care mi-as lua Pilot Sport PS2,in comfort,sau cand te sui pe o bordura,sau cand iei o groapa ???

Ce parere aveti ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now