ioannes

garnitura chiuloasa

12 posts in this topic

Sal,am un Volvo 440GL fab 1992,motor 1800cmc cod B18UF103,90CP.Ce probleme am:acum cateva zile am vazut ca se prelingea ulei in zona din poza 1(incercuita cu rosu).Am laut o cheie de 8 si am inceput sa strang acele surubele.Buun,nu a mai curs.Dupa 5 zile iam dat drumu si m-am plimbat cam 1 Km sa zic si...apa din radiator a laut-o razna (era cam cum este in poza 2).Am condus prin cartier cu demarari bruste si opriri la fel de bruste insa asta am mai facuto si alte dati si nu era asa.O singura data mi sa intamplat la fel,asta iarna insa cand am pornit la drum lung totul a revenit la normal.Trebuie sa merg pe drum lung,ca sa intre flux de aer la radiator???Alte detalii:nivelul de ulei in baia de ulei este la min( o sal completez in curand),bujiile sunt noi noute,apa din rezervorul de expansiune este in parametri normali si este calda(pompa de apa merge),unele sigurante din bord lipsesc insa sunt de la lumini nu au treaba cu pompa de injectie sau sonda lambda sau alte componente de motor.Sa am garnitura de chiuloasa fisurata?????idei,rezolvari.Ms in avans

post-3483-12877876545252_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acea garnirura pe care ai incercuit-o cu rosu se numeste ,, garnitura capac culbutori" , si eu am schimbat-o ca imi curgea ulei pe la ea. Este cam 10 lei  ;D .

Ca o ia razna apa din radiator la ce te referi ca se incalzeste peste limita ? ; daca se incalzeste peste normal poate fi termostatul blocat sau termocupla sa nu functioneze....

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare am si eu... Cum DUMNEZEU reusesti sa tii motorul asa de curat ? Cumva nu stai in Romania !? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare am si eu... Cum DUMNEZEU reusesti sa tii motorul asa de curat ? Cumva nu stai in Romania !? ;D

am mare grija de masina,imi place.si exteriorul ar trebui sal vezi...impecabil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acea garnirura pe care ai incercuit-o cu rosu se numeste ,, garnitura capac culbutori" , si eu am schimbat-o ca imi curgea ulei pe la ea. Este cam 10 lei  ;D .

Ca o ia razna apa din radiator la ce te referi ca se incalzeste peste limita ? ; daca se incalzeste peste normal poate fi termostatul blocat sau termocupla sa nu functioneze....

da stiu ca acea garnitura nu este chiulosa,am zis doar ca pe acolo se scurgea ulei.ventilatorul porneste nu e blocat sistemul electric la fel este bun.ori garnitura ori daca nu faptul ca merg ff rar cu ea (1 data la 5 zile cam asa).De aceea apa din condens si din benzina se depune pe partile motorului mai reci,si cand porneste mai rar se cunoaste.Benzina are 1/7 apa care se condenseaza in motor si vine printr-o supapa ca aceasta la recirculare(nush sigur daac este supapa,insa asa arata la f multe amsini)

post-3483-12877876546665_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca a crescut temperatura la apa sigur termostatul e blocat si trebuie inlocuit ( cam 30-40 lei si vreo ora jumate de munca cu tot cu berea aferenta ca tot s-a incalzit afara  ;) ) . Completeaza si uleiul pina aproape de maxim . Ce ulei folosesti si citi km are masina ? Felicitari si de la mine pentru cit de curat e compartimentul motor  ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna,

Ai avut scurgeri de apa si ai completat nivelul?pentru ca nu e exclus sa ai aer in sistemul de racire si atunci trebuie aerisit.

Daca nu ai avut probleme cu nivelul licidului de racire termostatul este responsabil de incalzirea apei inradiator nemai facand circuitul mare(blocat).

O alta cauza poate fi radiatorul de apa infundat,lucru pe care-l poti verifica punand mana pe radiator dupa ce in prealabil s-a incalzit apa .In cazul in care exista diferente de temperatura intre partea superioara a radiatorului si cea inferioara este  infundat si atunci intr-adevar rol determinant il are debitul de aer ce trece printre celulele radiatorului.

Cand este garnitura de chiulasa arsa(impuscata) in vasul de expansiune apar bule de aer in permanenta (chiar de la pornirea motorului),datorate compresiei si uneori apare si ulei in vas .

Asa ca ia-o cu aerisitu,apoi cu verificarea temperaturii radiorului,apoi da termostatul jos.

                                                                                  Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca a crescut temperatura la apa sigur termostatul e blocat si trebuie inlocuit ( cam 30-40 lei si vreo ora jumate de munca cu tot cu berea aferenta ca tot s-a incalzit afara  ;) ) . Completeaza si uleiul pina aproape de maxim . Ce ulei folosesti si citi km are masina ? Felicitari si de la mine pentru cit de curat e compartimentul motor  ;) .

Mobil 1 10W40 in curand am sa trec pe Castrol Magnatec 10W60 si are 226.000km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now