alexpopeystar68

Releu de tensiune?

30 posts in this topic

La bornele bateriei am masurat 17,43 v ! intrebare : se poate regla tens de la releu sau e dus?

bat veche a crapat, cred ca din cauza asta, am schimbat-o si am masurat tens aia mare; pe de alta parte imi e frica sa nu se strice si altceva !

ma poate lamuri cineva?

multumesc anticipat

CpNmTbo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sal

E dus releul.

Nu merge asa cu ea, iti va strica si bateria asta.

Multa bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am banuit corect, mersi mult; daca aprind farurile si pun clima, mai scade tens de la alternator?  asta ca sa ma duc la service dupa ce cumpar releul de la MC, acu sunt la serviciu si nu am aparat la mine sa masor; am pus mana pe baterie si s-a incalzit ceva, semn ca e supraincarcata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Alex,

Am vesti proaste... Daca e vorba de alternatorul de 120A, si seria de sasiu este intre 415.000 si 964.074 (ultimele 6 cifre din seria de sasiu), atunci codul este

9472906 si costa 800RON

Vorbeste cu BiriV, poate te ajuta el din dezmembrare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e, seria arata ca e vba de alternatorul de 120 A; intrebare : releul e montat direct pe alternator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap... dar se poate vinde si separat, numai ca costa o caruta si nici nu-l gasesc compatibil !

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU ! 800RON DOAR RELEUL !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca Biri nu e pe faza, asa ca te rog sa-l comanzi, trec azi sau luni sa-ti aduc banii;

banui ca nu-l pot monta singur, sau tu stii daca se poate? asi mai salva din cheltuiala

Multam mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS  intrebare : redresorul are un rol in treaba asta? daca e strapunsa o dioda nu se mareste tensiunea de incarcare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man... pasiune, pasiune dar esti constient ce faci? :)

Cumperi tot alternatorul de la dez cu ~250ron...

Nu mai fa din astea. Am facut si eu asa ceva si mi-a parut rau mai tarziu. Gandeste-te numai cate revizii faci de banii aia (filtre/ulei)...  ::)

L.E. Daca mergi cu faza lunga aprinsa, cu ventilatia si casul pornit, tot nu vine tensiune in parametrii care ar trebui... pe probate! :)

Nu insista cu masina, in situatia asta daca tii la baterie. Oricum, verifica nivelul electrolitului dupa operatia de reparare, eventual completeaza cu apa distilata. La suprasarcina, se avaporeaza rapid lichidul din baterie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi iti multumesc mult, am sa caut la dezmembrari, dar am o masch pacatoasa, nu prea se gasesc piese pt T4; am luat bat sa o reincarc dupa ce am mers ieri de la serviciu cu toti consumatorii posibili, 5 km doar; la plecare am masurat si avea 14,26 v, deci era cumva in regula, m-a dus pana acasa si azi bateria e deja descarcata, am masurat 3,78 v; din pacate nu am avut timp sa masor tens ieri dupa ce am parcat-o;  in alta ordine de idei, cum vad electrolitul la o bat care nu are nevoie de intretinere si pare capsulata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut ,am eu un alternator de 120 A ,ti-am scris un PM

Share this post


Link to post
Share on other sites

In afara de tensiunea f mare (~17,6 v), releul stricat poate si sa descarce bateria cand masch e oprita? mie asa mi s-a intamplat, am mers 5 km cu toti consumatorii porniti, cand am oprit bat era  incinsa si a odua zi avea 3,78 v; o mai fi si alta belea?

Multumesc anticipat.

tim: alternatorul nu e pt T4, mersi pt oferta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu releul ti-a descarcat bateria, ti-a stricat-o probabil si nu mai tine incarcata. La 17 volti deja se puteau praji si altele(electronice) pe la motor, ai avut noroc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-am mai spus... degeaba mergi cu toti consumatorii porniti. In mod normal alternatorul nu incarca mereu. Releul inchide si deschide circuitul de incarcare. Dar la tine, cum e ars, incarca mereu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

DA, ai dreptate, am lasat-o pe dreapta si astept releul/alternatorul, da' trebuia sa ajung acasa, nu puteam s-o las de izbeliste; recunosc, am avut noroc cu a doua bat, mi-am dat seama cand am pus mana pe ea, era f calda, incat ma si mir ca n-a facut scurt intre electrozi; intrebarea e : cum asi putea sa inlocuiesc singur alternatorul/releul?

merci muuult, mult de tot Adi  :-*

Share this post


Link to post
Share on other sites

PS  xydexter : da am avut un noroc chior, recunosc ca sunt mambo, am facut asti 5 km fara probl, sper sa nu fie si altceva ca ma prajesc la buzunar; bat noua, Varta 63 A/h, am reincarcat-o in cca 15 ore cu incarcatorul si tine tens, are ~ 13,3 v, multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Cu placere.  :-*

Daca e loc, posibil sa mearga inlocuit releul fara sa dai alternatorul jos. Nu cunosc cum e la T4... la mine a trebuit dat jos alternatorul... si pentru asta ai nevoie de Vadis.

Multa bafta!

post-924-12877877029895_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e loc, trebe dat jos alternatorul, am dus masch la baietii din str negostina, care spun ca au om ce repara releul; e posibil? si ce fel de releu am pe T4, electronic sau  normal? era mai bine sa fi cumparat cu 400 lei un alternator complet?

am patit atatea cu maschina asta ca imi vin dracii cand ma gandesc, de Paste am stat acasa si masch in service, ca n-am avut platforma decat joi, nu am riscat sa merg cu ea pana la service;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate repara releul, nu e vreo electronica foarte avansata pe acolo, singura problema este ca e "capsulat" si o data desfacut trebuie izolat destul de bine pt ca mai intra apa/se face condens si apa+curent electric nu se impaca ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca s-ar monta(dupa reparatie)intr-un loc ferit de apa-in interior de exemplu -ar fi vreo problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cristianc : releul de tens face corp comun cu alternatorul, nu poate fi pus in alt loc! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pune tot acolo ca nu poti sa-l plimbi unde vrei tu DAR trebuie izolat cu un silicon special .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now