severciprian

Nu merge rotund la relanti

10 posts in this topic

Va satut pe toti!, am si eu o mica problema, la relanti nu mai merge rotund si are o vibratie resimtita in volan, scaune tetiere se vad vibrand!

Merge normal iar la un moment dat scade putin turatia dupa care revine la normal!

Ce poate fi?

Mentionez ca de caid am luat masina nu am schimbat bujiile!

POATE FI DE LA BUJII?? ::)???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zilele astea a fost mai cald..ai dat cumvaa drumul la climatizare?  ;)

Best,

H

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu nu i-am dat drumu! Stiu ca daca e pornita clumatizarea creste si scade turatia motorului la relanti !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi e vechi subiectul,nu vreau sa mai incarc forumul cu acelasi tip de problema, dar si la mine cand las masina in relanti motorull e foarte silentios doar ca mai are mici oscilatii, nu foarte mari.Ma poate ajuta cineva sa-mi spuna de la ce poate fi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu probleme cu fluctuatii in turatia motorului, intai sesizabila la relanti ulterior se accelera singura in mers sau se oprea motorul stand in coloana, mai rar dar s-a mai oprit, timp in care aproape tot timpul am avut becul "check engine" aprins.

Initial am crezut ca este de la un senzor de temperatura, ECT (vezi http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,9035.0.html) si mecanicii (da, la plural) ma ameteau cu tot felu de povesti dar problema ramanea.

Nu ma stiu cu mecanica si mi-e greu sa ma bag unde nu stiu. Am mai citit pe internet si in final mi-am cumparat un cititor de coduri de eroare si am mai studiat si am ajuns la banuiala problema ca este data de regulatorul de relanti adica IAC.

In sfarsit am ajuns si la un mecanic auto (in adevaratul sens al cuvantului).

I-am prezentat problema cu accelerari, opriri si "check engine" si fara sa stea pe ganduri sau sa "o puna pe calculator" a spus ce este regulatorul de relanti, l-a desfacut, a turnat o solutie in el, l-a golit, l-a suflat cu aer si gata, nu mai am fluctuatii in turatie, "check engine" aprins, nu se mai opreste si nu se mai accelereaza.

Mai aveam cateva luni si implineam 2 ani de cand merg asa desi am fost la mai multi pretinsi mecanici.

Asa ca intai curatati sau rugati mecanicul la care mergeti sa va curete regulatorul de relantiu. Problema ar fi praful de la noi.

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai..stii cumva unde este regulatorul asta?.sau cum ii zice in engleza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am atasat o poza din VADIS (cred ca e masina ta).

IAC este prescurtare in engleza de la "Idle air control" si la mine (B4184S2) este sub o aparatoare de plastic, prinsa intr-un surub si o clema de plastic, ce sta peste IAC si partea in care intra cablul de acceleratie. Are o forma cilindrica cu un diametru de vreo 5 cm, la un capat intra o mufa iar la celalalt face 90 de grade si se prinde cu 2 suruburi, de motor.

post-376-12877889750274_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Credca este vorba de cunoscuta clapeta de acceleratie sau sistemul ei.

Se curata !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu probleme cu fluctuatii in turatia motorului, intai sesizabila la relanti ulterior se accelera singura in mers sau se oprea motorul stand in coloana, mai rar dar s-a mai oprit, timp in care aproape tot timpul am avut becul "check engine" aprins.

Initial am crezut ca este de la un senzor de temperatura, ECT (vezi http://www.volvo-clu...pic,9035.0.html) si mecanicii (da, la plural) ma ameteau cu tot felu de povesti dar problema ramanea.

Nu ma stiu cu mecanica si mi-e greu sa ma bag unde nu stiu. Am mai citit pe internet si in final mi-am cumparat un cititor de coduri de eroare si am mai studiat si am ajuns la banuiala problema ca este data de regulatorul de relanti adica IAC.

In sfarsit am ajuns si la un mecanic auto (in adevaratul sens al cuvantului).

I-am prezentat problema cu accelerari, opriri si "check engine" si fara sa stea pe ganduri sau sa "o puna pe calculator" a spus ce este regulatorul de relanti, l-a desfacut, a turnat o solutie in el, l-a golit, l-a suflat cu aer si gata, nu mai am fluctuatii in turatie, "check engine" aprins, nu se mai opreste si nu se mai accelereaza.

Mai aveam cateva luni si implineam 2 ani de cand merg asa desi am fost la mai multi pretinsi mecanici.

Asa ca intai curatati sau rugati mecanicul la care mergeti sa va curete regulatorul de relantiu. Problema ar fi praful de la noi.

Bafta!

Zici ca a turnat o soluti in regulator pentru curatare! Ai cumva posibilitatea sa aflii ce solutie a turnat mecanicul pentru a curata locul pentru ca acolo sunt si niste garnituri de cauciuc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now