MareanBoss

S60 D5 o patzanie pe cinste

89 posts in this topic

se poate spune ca ai avut ghinion .....io am 225000km cu ea si cand o prind pe autostrada o calc la 200km/ora si n am nicio problema dar uleiu i l schimb la timp pun ce scrie in carte .... regula e ca atunci cand cumperi o masina sh nu crezi tot ce spune proprietaru ...schimbi toate lichidele  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai boss ti-am zis tehnica asta e grea frate ;D

In primul rand trebuie sa citesti mai multe despre CR sau rampa comuna in limba lui Eminescu, daca un injector ramane deschis intra motorina in cilindru, o parte iese pe evacuare iar o parte ramane acolo, fiind un motor cu aprindere prin compresie acea motorina va detona mai devreme sau mai tarziu, cand detoneaza o cantitate mai mare de motorina decat este normal (5 mg/stroke relanti, 300mg/stroke in sarcina) se intampla ce ai patit tu.

Faptul ca nu cunosti cum functioneaza un motor si mai si injuri marca Volvo ca face motoare proaste dar uiti faptul ca ai bagat motorina proasta ma amuza mai tare ca STATE DE ROMANIA.

Mai departe mai spui ca ai vorbit tu cu diversi si nu trebuia frate sa se intample asa ceva, pai de unde pana unde? Sa-ti ramana injectorul blocat pe deschis este foarte greu, trebuie sa ai o impuritate destul de mare care sa blocheze un injector care functioneaza la 1600 bar .

Mai departe daca motorina aia intra in cilindru, de acolo se duce in baia de ulei, se amesteca cu uleiul si cuzinetii nu mai sunt lubrifiati si se aud niste zgomote groaznice si tu mergi inainte pai vina a cui este ? A lui Volvo ? Nu cred, vina este a ta si daca mai vrei sfaturi aici pe forum iti recomand sa-ti revizuiesti atitudinea si sa lasi fitzele de cunoscator .

In Ro e plin de cunoscatori de aia se intampla atatea de aia avem cele mai fumigene masini din toata europa.

Daca te intreb ce ulei ai bagat in motor si ce ulei are nevoie un D5 pun pariu ca habar nu ai .

Succesuri !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mare cunoscator te mai dai  dar explicatia de sus e varza . Paste fericit tu impreuna cu familia ta ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda. Paste fericit la toata lumea .  mai explica-mi cum se face ca numai o supapa e sarita si topita ? ca doar sunt cate 2 pe admisie si evacuare.  si scaunul numai la aia era rupt . o defectiune din fabrica e exclusa ?  insist sa intreb pt k inca nu m-a lamurit nimeni care a fost cauza problemei acolo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crede-ma ca sunt foarte foarte multi posesori de Volvo S60 D5 aici pe forum si n-am vazut pe nimeni sa pateasca ce-ai patit tu, asa ca nu cred ca se poate vorbi despre o defectiune din fabrica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dodoloiule nu stiu ce interese ai ca numai pe topicul asta ai scris de cand esti pe forum, daca esti tu mai cunoscator baga tu o explicatie mai putin varza .

@boss

Pt ca in momentul exploziei acea supapa era deschisa mai mult decat celelalte, oricum era logic ca una sa sara, este valabil si cand iti sare distributia de la punct nu toate supapele se stramba .

Daca chiar vrei sa faci asa o investigatie politieneasca pune mana si mergi cu injectoarele la un test si vezi cat de bune erau, eu bag mana in foc ca doua erau duse, minim doua .

Cu dedicatie speciala pt dodoloiu fara numar fara numar .

3.4

Consequences of poor spray pattern.

When a poor spray pattern exists as described above, the following actions usually take place:

1.

Washing away of the oil film on the cylinder wall.

When ever a jet of diesel fuel is directed onto the cylinder wall, the thin film of lubricating oil

is washed away. This leads to dry rubbing of the piston material and piston ring on the

cylinder wall. Due to the absence of the lubricating film, the friction coefficient is higher,

excessive heat is developed and seizing occurs. In some cases accelerated wear can also take

place.

2.

Melting of the piston crown material

When ever jets of fuel or drops of fuel fall onto the piston crown it starts burning on the

material of the piston and overheats this material. In the case of aluminium pistons, the

melting temperature of aluminium is soon reached and the material is blown out through the

exhaust valve. In severe cases, holes can also be blown through the crown of the piston.

Examples of this type of damage is shown in figures 1 and 2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bogdane, spune-le pe romaneste tata, ca nu vor sa inteleaga - cica noi sintem cunoscatori: noi vrem sa ajutam cu sfaturi, dar daca nu se intelege, asta e...  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vezi bre ca "iexplicatia" in lb lui Eminescu e varza conform audientei, poate aia in lb lui Shakespeare e mai pe intelesul audientei, desi aia in engleza nu e completa dar nu pun tot pdf-ul ca zice lumea ca nu e de la injectie ci e de la Volvo, motoare de rahat care ar trebui sa mearga si cu apa cu motorina in ea .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt ca in momentul exploziei acea supapa era deschisa mai mult decat celelalte, oricum era logic ca una sa sara, este valabil si cand iti sare distributia de la punct nu toate supapele se stramba .

Share this post


Link to post
Share on other sites

da .. ai pus punctul pe i dodoloi  .. si mai e o chestie .. cica eu nu stiu cum functioneaza un motor cu RC  dar la bucuresti se pare ca explozia la piston se face cu supapele deschise =))      deci supapa aia care e rupta era deschisa saraca si a prinso explozia care  se face prin compresie nicidecum cu supapele deschise,  iti dai seama ce au ajuns sa creada unii  ?    voi unde stati aia  10mii de posesori de D5 de care se vorbea pe aici intr-o zi ? nu auziti ce abereaza unii ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prietene pana una alta mie imi merge D5ul si tu stai si te uiti la el, asa ca iti urez sa arunci la gunoi Volvo-ul si sa-ti iei un Pejo ca e mult mai fiabil.

Iar singura gresala a mea e ca am explicat gresit cu supapa, am vrut sa zic altceva si a iesit un porumbel oricum ti-am explicat mai sus ca ai fost asa de priceput si de destept incat ai mers cu motorul batand pana s-a topit pistonul, conform proverbului dupa fapta si rasplata .

Succesuri maxime in vanzarea S60ului .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde cat de lunga ai viata .

Ca sa o scurtez mai fac un mic efort ca sa intelegi ce ai patit, poate filmele iti plac mai mult, enjoy .

Explica foarte clar si chiar da sfaturi cum sa eviti asemenea probleme .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe mine si asa nu ma incanta dieselurile si cu patania lui chiar ca am sa ma orientez numai pe benzinare.....si asa is mai sensibile iarna tre sa ai baterie motorina pt congel etc..... :P

Din cate se vede in pozele alea pistonu ala a facut soc hidraulic....adica injectoru ramanand deschis a intrat motorina in exces ce nu a mai putut fi arsa....si in cele din urma cilindrul s-a umplut cu motorina care nu a mai avut unde se duce si cand supapele s-au inchis din inertia motorului nu s-a putut opri si presuinea a fost eliminata in modul asta nefericit :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

traiasca benzinarele ..  tot respectul :P

Pe mine si asa nu ma incanta dieselurile si cu patania lui chiar ca am sa ma orientez numai pe benzinare.....si asa is mai sensibile iarna tre sa ai baterie motorina pt congel etc..... :P

Din cate se vede in pozele alea pistonu ala a facut soc hidraulic....adica injectoru ramanand deschis a intrat motorina in exces ce nu a mai putut fi arsa....si in cele din urma cilindrul s-a umplut cu motorina care nu a mai avut unde se duce si cand supapele s-au inchis din inertia motorului nu s-a putut opri si presuinea a fost eliminata in modul asta nefericit :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

da bine zis "traiasca benzinarile" avand in vedere k la un 2.0t de volvo ai consum d la 13l/100km in sus si 2.4 normal cam tot pe acolo si benzina este 45 d lei in crestere sincer cred ca vei iesi cu masina doar in weekend ;Dfara suparare pt detinatorii de motoare pe benzina :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lasati ca voi va bucurati la pompa si va intristati la service  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna si asta cu serviceul ;)pana acuma nu am avut probleme asa grave si nici numi doresc si daca e sa o luam asa sincer si la 2.0t si 2.4 sunt probleme fregvente la clapeta de acceleratie si chiar am comanda de un vibrochen de 2.4 injentie normala 103kw :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citirea manualului de utilizare al autovehicolului nu este optional, asta poate duce la o mai buna intelegere  a modului corespunzator de exploatare si intretinere al utilajului.

Acu' si astia din suezia poate ar fi trebuit sa faca orificiul de la injector mai mare, sa treaca si gunoiul din motorina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citirea manualului de utilizare al autovehicolului nu este optional, asta poate duce la o mai buna intelegere  a modului corespunzator de exploatare si intretinere al utilajului.

Acu' si astia din suezia poate ar fi trebuit sa faca orificiul de la injector mai mare, sa treaca si gunoiul din motorina.

:D :D Pe la aia motorina se ia de la peco, nu de la locomotive  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lasa Ionute ca tu ai de unde nu te teme de probleme :P noi sa fim sanatosi , ca boala vine

Share this post


Link to post
Share on other sites

puteti sa ziceti ce vreti de diesel ca tot nu imi cumpar....

da bine zis "traiasca benzinarile" avand in vedere k la un 2.0t de volvo ai consum d la 13l/100km in sus si 2.4 normal cam tot pe acolo si benzina este 45 d lei in crestere sincer cred ca vei iesi cu masina doar in weekend ;Dfara suparare pt detinatorii de motoare pe benzina :D

nu stiu unde te refereai tu ca consuma 13% urban sau extraurban?mie in oras nu ia mai mult de 12 daca maerg normal(aici ma refer in orasu Bacau) iar extraurban da ca merg constant cu 100km/h imi ia sub 7% pe la vreo 120 imi ia 7.5%.....apoi creste din ce in ce mai mult ca na e cu turbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

stie cineva vreo metoda mai smechera pentru scos un injector care e blocat si incapatinat ? , nu vrea sa iasa de la locul lui.  tin sa precizez ca el nu mai este bun(s-a frecat acum la operatiunea de desfacere ca  era in perfecta stare de functionare) deci trebuie doar sa iasa din locul lui k sa pot schimba capacul culbutorilor ,

3 mecanici s-au chinuit ore bune si abia au reusit sa-l miste stanga dreapta cam jumatate de tura . si asta cu un cleste mops mai mare ...... si cu motorul  pe banc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se foloseste o scula speciala care se prinde de injector si produce impact cand tragi de injector

Vezi atasament cum se face si cum arata sculele

injector remove.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now