soryn

CLAPETA ACCELERATIE VOLVO 440,motor 2000, AUTOMAT,96

32 posts in this topic

SALUTARE :hello2:

cu trebuie sa stea clapeta de acceleratie la relantiu?  la mine sta  anchisa,iar daca accelerez simt ca nu a-mi trage deloc aer[acelerand motorul]...teoretic ar trebui?  POATE FI DIN SUPAPE?  MOTORUL PARE CA SE GATUIE[si tot a-mi da codul lipsa oxigen]. specific ca la toba vine miros mare de benzina si antreruperi de evacuare[parca am borla]....AM TOT SCHIMBAT PE LA IA<senzor aer,filtru aer,fise,buji,delcou,rotor,distributie completa,ulei, etc etc} DAR TOT ASA MERGE MOTORUL........ASTEPT RASPUNSURI DE LA VOII............cu multumiri ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mie imi balbaie in relanti, merge in 3 si am schimbatfise,bujii,capac delcou....multe altele si nu am dat de problema inca (scanteie da, benzina vine k e monopunkt, compresie este la toate la fel.., pe autodiagnoza nu da nimik..)

Este greu pana afli ce ar avea...

La cat iti sta in relanti ?

Verifica acele furtunase mici care conduc vacum , sa nu fie iesit vreounul....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai verificat codurile de eroare? Daca da, care sunt acestea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

da am verificat cap coada,nu ie nimic iesit la vacum....iar relanti sta an 950-1000[eu zic ca ie bine] la coduri a-mi da 411/senzor clapeta+122 lipsa oxigen.  DAR SIMT CUM MOTORUL PARCA SE GATUIE. TREBUIE SA AFLU CUM SE MASOARA ADMISIA SI EVACUAREA[cred ca din supape ie treaba] A-MI TREBUIE UN MECANIC ADEVARAT, DACA CUNOASTETI UN MESERIAS VA RAMAN ANDATORAT.........VA SALUT

Share this post


Link to post
Share on other sites

APROPO A-MI MAI DA SI  COD

2-3-2 Lambda adjustment; For 1994 and later, adaptive heated oxygen sensor control

/ long term fuel mixture too weak at idle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica codurile de eroare si la pinul 1 si 3. Daca ai erori si acolo, ar putea fi o problema de masa.

De asemenea, simpla conectare si deconectare a pieselor cu probleme, iti poate da raspunsuri eronate.

Incearca sa masori valorile... sa vezi daca se incadreaza in norme.

Nu prea ma pricep la benzinare dar daca imi spui seria de sasiu (VIN-ul), mai caut info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ADI2727....seria la sasiu este- XLBKY315EVC761250........  la pinul 1-nu am nici o eroare,la pinul 2-am 411 ,la pinul 3,4,6 nimic. iar la pinul 5 mai am 122......vezi daca ma poti ajuta cu ceva.  MII DE MULTUMIRI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Undeva ai incurcat numerotarea... pinul 4, nu exista la seria 400. Exista 1,2,3,5,6,7 dar de obicei nu sunt toate functionale. Verifica sub OBD si vezi in care intra fire... pe viitor sa nu le mai testezi degeaba. :)

Si daca nu e nici o eroare, iti da 1-1-1, lipsa acestui mesaj poate indica de asemenea o problema.

Revin maine cu info, daca gasesc ceva, binenteles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

RECTIFIC- PINUL 1  NU DA NICI O EROARE[nici macar 111],PINUL 2 EROARE 411,PIN 3 IAR NICI O EROARE[NICI 111],PIN 5 LIPSA [nu am fir], PIN 6 EROARE 122, PIN 7 [ARE FIR SI IAR NIMIC]...SCUZE CA AM ANCURCAT PINI.....  IAR PE VIITOR ANCERC SA FIU MAI ATENT ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterge toate codurile, da o tura cu masina si citeste-le din nou.

Eroarea de la pinul 6, spune ca nu ai depasit 40km/h, inainte de citirea codurilor.

Ca sa ai coduri corecte, trebuie sa mergi cu minim 40km/h inainte de a le citi.

Asa cum descrii tu, se comporta motorul, cand este in "limp mode" (program de urgenta, generat de calculator, atunci cand un senzor motor, este defect)

...Ar mai fi ceva info dar pentru a le derula e novoie de un VST (Volvo Scanning Tool), pe care nu cred ca il are nimeni in ro.

Cel mai bine, masoara valorile exacte de la piesele cu probleme.

Bafta!

post-924-12877877315996_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ADI2727 .........am sa fac asa cum ai  spus azi,dar daca tot esti online te rog sa-mi spui si mie cum sterg codurile[eu am gasit pe forum ceva pe la coduri dar nu am anteles daca se face cu contactul pornit -  dupa citire se apasa de doua ori pana se aprinde beculetul],  ASTEPT RASPUNSUL TAU PENTRU STERGE CODURILE....  MII DE MULTUMIRI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intai trebuiesc citite toate, apoi apesi butonul cel putin 5 secunde... mai apesi odata si ar trebui sa iti arate 1-1-1.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MERSI MULT ...A-TI SCRIU MAI ANCOLO SA-TI SPUN CE AM FACUT

Share this post


Link to post
Share on other sites

ADI2727..am fost la masina sa fac exact cum ai citat..AM CITIT CODURILE LA PIN 2[am avut 411 si ca niciodata am avut si 343]am sters codurile exact cum ai spus si acum am 111[adica nici o eroare]... ACUM LA PIN 6 [a-mi arata 122,dar nu merge sters] AM ANCERCAT SA STERG ,IAR CAND BAG MUFA AN PIN [a-mi plalpaie beculetul mereu]..AM FOST SI CU MASINA SA-I DAU PESTE 40KM,SI AM CITIT IAR PIN 6[iar 122].PRECIZEZ CA LA RELANTIU SE SIMT FLUCTUATI MAI MICI DE CAND AM STERS PIN 2,SI MOTORUL TRAGE MAI BINE.......  AM VERIFICAT SI PINII 1,3,7[aici nu-mi da nici o eroare]DELOC..    ACUM NU STIU CE FAC CU PIN 6 ,NU MA LASA SA STERG.....  ASTEPT RASPUNSURI...MULTUMESC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am observat ca dupa ce remediezi o defectiune, pana nu stergi si eroarea de la obd, nu se modifica comportamentul masinii... chiar daca ai remediat defectiunea. Dar am crezut ca a fost o pura intamplare...

Incearca sa deconectezi bateria pentru vreo 10 minute... poate se sterge asa. Oricum, codul ala nu indica o defectiune...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica si masa de langa baterie. E o saiba acolo care se oxideaza si nu mai face masa cum trebuie. E o problema la toate modelele 440/460.

Mie nu imi mergea pompa de injectie ca lumea si dupa ce am curatat saiba aia... si-a revenit, desi nu imi dau seama cum, ca pompa e mecanica.  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

AM SA VERIFIC ADI, fac si treaba cu deconectarea bateriei......MULTUMESC MULT PENTRU DETALI,SI RAMAN DATOR DE CINSTE......CINE STIE POATE LA O INTALNIRE A NOASTRA [A VOLVISTILOR],AN CARE VOI VENI SI EU CU SIGURANTA........MERSI SI MULTA BAFTA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prin deconectarea bateriei ai sa reusesti stergerea tutoror codurilor de eroare. E posibil ca si masina sa se comporte mai bine... in mod ciudat la modelul asta asa cum a zis si Ady2727 comportamentul nu se modifica pana nu stergi codurile de eroare. Eu banuiesc ca este regulatorul de relanti. Eroarea pe lambda poate sa fie cauzata de regulator - daca regulatorul nu functioneaza cum trebuie atunci intra mai mult aer in motor decat specificat si din cauza asta ai "long term fuel mixture too weak at idle" amestecul este masurat ca fiind sarac pentru ca are prea mult aer - sonda lambda raporteaza amestec sarac si in consecinta ECU mai baga niste benzina ca sa compenseze si de aici turatia prea mare la relanti. Daca am timp fac o proba maine pe a mea findca am un regulator de relanti defect si o sa vad daca teoria sta in picioare. Daca este regulatorul, sfatul meu e sa iei piesa in mana si sa o cauti la magazinele de piese auto dupa serai de piesa. La Opel, motoare de 2.0 este folosit acelasi regulator si costa cam 160-180 RON iar daca spui ca este de Volvo costa 1000-1200 RON. Crede-ma ca am verificat acum in programul de piese de la Meteor. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK.AM SA ANCERC SI CU REGULATORUL DE RELANTI,,,DAR SA PROBEZ UNUL DE PE ALTA MASINA IDENTIC.........  CA SA NU ARUNC BANI AIUREA...singura chestie care nu-mi da pace este la evacuare[[cand pornesc vine un miros de benzina puternic,iar evacuarea gazelor este antrerupta]] SI FACE FOARTE URAT LA EVACUARE.. CU SE POT VERIFICA SUPAPELE??????????????????????????? ??? ??? ??? ??? ??? ???APROPO NU MAI AM NICI O EROARE LA ECU ;D::)??? ??? ??? ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supapele se verifica cel mai usor, fara sa desfaci motorul, printr-un test de compresie... desi simptomele tale nu sunt de supapa stramba. Dupa ce ai sters codurile de eroare ai mai circulat cu masina? Daca nu ai circulat e normal sa nu ai nici un cod de eroare. Trebuie sa faci cativa km pana sa le inregistreze iar. Ce insemana ca face urat in evacuare? Da rateuri? Fisele si bujiile pe care le-ai inlocuit sunt noi? Cu un mecanic foarte bun te ajut eu numai ca trebuie sa vii la Brasov  ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

incearca sa pornesti fara toba  ;D  .

Poate fi infundat  catalizatorul sau tobele ; desfa imediat dupa galeria de evacuare si incearca fara sa treaca prin catalizator gazele. Acela se mai infunda daca sunt nereguli in mersul motorului( aprindere nu prea buna,mers in 3 ,etc)

Am vazut multe cazuri, chinuri .... care pana la urma s-au rezolvat prin inlocuirea catalizatorului sau spargerea acestuia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc tuturor pentru raspunsuri----- am sa fac si un test de compresie,iar dupa ce am sters codurile am mers cu masina vre-o 300km si nu mai apare nici o eroare...cat despre antreruperi din fise ,buji,delcou etc,am schimbat aproape tot[nou nout]... TASY82 -mai antrebat ce anseamna urat la evacuare[[nu stiu cum sa explic, dar evacuarea gazelor se antrerupe ''''''PALPAIE URAT LA IESIRE CU ANTRERUPERI'''''].. SI MIROS DE BENZINA NEARSA...iar cu mecanicul poate pastram legatura cand ajung prin zona.... CAT DESPRE TOBA,am sa scot de la galerie toba sa vad.....CE PARE SUSPECT ESTE FAPTUL CA AM SCHIMBAT  FILTRU DE AER SI  PE UNDE TRAGE AER AN CLAPETA[acceletatie] AM PUS MANA ACCELERAND... NU PREA TRAGE AER [nu mi-a tras palma deloc]...AM AVUT MULTE MASINI SI STIU CA TREBUIE SA TRAGA BINE AER......NU STIU .....A-MI TREBUIE MECANIC...SALUTARE ??? ??? ??? ??? ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa te sperii.Cam ce spui tu pe aici,am patit mai de mult la un BMW 520,exact acelasi lucru se auzea pe esapament si motorul nu mergea rotund si nici putere nu avea.Am desfacut motorul si am gasit doua supape terminate,lipsea cite o bucatica din ele.Erau ambele pe evacuare.Mai cauta,poate nu este de la supape.La testul de compresie te lamuresti,mergi cit de curind si fa testul.Nu mai circula asa,nu-i face bine deloc la motor cind merge intrerupt,pot aparea dezechilibrari si pe urma....

Share this post


Link to post
Share on other sites

DA AM SA FAC URGENT TESTUL DE COMPRESIE,STIU CA POATE TERMINA SI MOTORUL....AM AUZIT CA SUPAPELE POT FI RECTIFICATE,SAU IE BINE SA IAU UNELE NOI? SPER SA FIE BINE CU SUPAPELE..... ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cand am cumparat masina am avut acelasi lucru cu o supapa de evacuare , am inlocuit amandoua pe cilindrul acela.

Supapele le gasesti noi.... nu second k nush cine da supape second  ;D . Acelea sunt cam 30 lei buc + garnitura chiuloasa vreo 50 -60 lei .

Daca testul iasa bine nu exclude faza cu esapamentu'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now