adi_28

Problema mare la frana de mana

19 posts in this topic

Buna seara tuturor.

Azi m-am confruntat cu o problema destul de mare si de grava, dupa parerea mea, si anume.....

Am vrut sa scot masina din garaj si dupa ce am facut cam 5-10 metrii cu masina, mi sa blocat complet roata spate dreapta.Am tras frana de mana si am vazut ca era tare...deci a ramas blocata frana de mana.Mentionez ca roata a ramas blocata complet, deci am tarato vreo 3 metrii dupa mine.Cand am vazut asta, am incercat sa dau cu spatele inapoi in garaj si atunci a sunat urat, ca si cum s-ar fi desprins ceva de acolo de la roata de la sabotii de frana de mana...cred ca kiar s-au desprins sabotii de pe dreapta si din pacate mi sa si rupt ceva de acolo, nu stiu ce :( :(.Am reusit sa bag masina in garaj, cu greu, si am dat roata jos de pe spate sa vad ce sa intamplat.Am vazut ca tabla aceea din spatele discului de frana, care acopera sabotii de frana de mana, s-a taiat ca si conserva intr-un loc, pe unde mi-a cazut o bucata de fier, deci s-a rupt ceva inauntru la saboti.

Intrebarea mea este...oare ce s-a putut rupe inauntru si oare a afectat cu ceva discul de frana?

Atasez niste poze cu bucata de metal care s-a rupt dinauntru si a iesit afara prin taietura respectiva a tablei aleia de protectie.

Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi....sunt tare suparat de cele intamplate si nu stiu la ce costuri de reparatie sa ma astept :( :(

Pozele le-am facut cu telefonul acuma seara si nu sunt foarte clare, dar sper sa va dati seama cat de cat de unde s-a rupt bucata respectiva.

Va multumesc

post-2809-12877877796936_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare sa fie distantierul dintre saboti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cum se vede, cred ca este distantierul dintre cei 2 saboti. E ca o limba prin care trece un arc. Trebuie sa aiba 2 distantieri pe fiecare parte (unul sus si unul jos). De ce s-au blocat? Posibil cablu frina de mana gripat? Nu cred sa fi avut cum sa-ti afecteze discul, dar iti trebuie piesa respectiva si posibil saboti + eventual cablu daca-i blocat. Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cablul pana acuma mergea bine.Nu dadea semne sa ramana blocat.Patania asta am avut-o dupa ce am spalat masina si am lasat-o in garaj vreo 2 zile fara sa umblu cu ea.o fi intrat apa la saboi si au ramas intepeniti...sau poate pur si simplu a fost coincidenta si asta s-a intamplat din alte cauze.Cablul de frana banuiesc ca se poate degripa...ca am vazut ca costa o gramada de bani...sabotii oricum vreau sa  cumpar altii noi....problema e....oare piesa aceea care s-a rupt, banuiesc ca si arcurile s-au deteriorat....cat ma costa oare sa schimb arcurile si sistemul acela care s-a rupt?se gasesc de cumparat separat piesele respective sau trebuie cumparat tot ansamblul? :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa vezi un pret nou la tot ansamblul. Daca nu, vezi pe la dezmembrari arcurile si distantierii si ia-ti numai sabotii. Cablul ??? daca e gripat, il poti degripa poate, dar se va gripa cu siguranta iarasi. Poate fi rupt si sirmele rupte sa-l fi blocat. Pina nu desfaci sint numai supozitii. Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuma am cautat si pe net si pe volvo-club sa vad un pret la tot ansamblul de la frana de mana de la roata drapta spate, dar nu am gasit nimic.Nu stti careva un pret informativ?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ala e expander-ul si parca era in jur de 70RON ? Da-mi te rog pe mail o poza cu el si seria de sasiu si te ajut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-am trimis mailul.Multumesc tuturor de ajutorul acordat.Sper sa reusesc sa o repar cat de repede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am desfacut discul de frana si m-am uitat ce s-a rupt.... :( :(.Din pacate este destul de nasoala treaba.....marea problema este ca s-a rupt si o bucata de metal din fuzeta, arata ca si un cub, este din aluminiu, care are rolul de a sprijini sabotii.Fuzeta cred ca este o gramada de bani de schimbat si am vorbit cu cineva si zicea ca se poate suda frumos si ca nu ar fi nici o problema.Oare kiar se poate suda sau ar trebui sa schimb fuzeta cu totul, ceea ce este foarte nasol :(.

Si cred ca ar mai trebui si cablul de frana de pe partea dreapta.

Deci, ce trebuie sa schimb la masina sunt:

1. Expanderul......care s-a rupt

2. Arcurile care retin sabotii  2 bucati

3.Sabotii de frana

4.Cablul de frana de pe partea dreapta

5.de sudat acel suport de pe fuzeta.

  Care poate sa imi faca un calcul si sa imi zica cam cat m-ar costa piesele

Multumesc

   

Share this post


Link to post
Share on other sites

  As mai avea o problema...mi s-a rupt si o clema care era sudata(de fabrica)pe tabla aceea care acopera ansamblul franei de mana (talerul acela de tabla), in spatele discului.Acea clema avea rolul de a se agata de ea arcul de retinere a sabotului de frana >:(...deci...as dori si acea tabla.Cat ar costa?

  Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa-ti raspunda Midnight - referitoe la preturi.

P.s. Cum naiba ti se tot... rup piese dupa tancul ala de s80 ?!?...A stat citiva ani sub apa, a ruginit de-a binelea ?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu i se tot rup, ci "tot" descopera - toate piesele sunt in aceeasi zona dintre taler si interiorul discului - iar cand saboteii s-au gripat/desprins si s-au facut terci, roata fiind in miscare, au "barbierit" cam tot la suprafata talerului.. E o problema destul de comuna la S60/V70/S80. Sudura de aluminiu e pretentioasa. Ideal si simplu sa iei tot ansamblul taler-fuzeta(event sh) iar sabotii parca ii avea Midnight ;), de la Ferodo..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e..Am inceput sa imi fac frana de mana, si atunci am vazut ca mi s-a rupt si o bucatica din acel taler, bucatica care avea rolul de a se prinde arcul de la saboti in ea......nu se tot rup, astea s-au rupt TOATE atunci cand a ramas blocata roata, n-am ce face, asta e......acuma am de bagat ceva bani in ea  :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

    As avea nevoie, dacastie cineva unde as putea gasi.....este ca un fel de parghie care face legatura intre cablul de frana de mana si expandor.Stie cineva un pret si unde pot gasi?

    Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot la Alex(MC)  sau la dezmembrari (Sandro sau Ionutz_lup)

Share this post


Link to post
Share on other sites

linisteste-te asa am patit si eu asta iarna in mijlocul orasului am avut noroc ca era gheata pe asfalt si am tatait-o pana la prinul service unde am rezolvat-o in ziua urmatoare.aceleasi simptome ca si la tine identic.

la mine au trebuit ferodourile schimbate:nu le scimbasem niciodata.cred ca asta e si la tine

Share this post


Link to post
Share on other sites

E clar ca toate stricaciunile s-au datorat spargerii placutelor de frana (sabotilor). Cam la ce grosime ar trebui schimbati sabotii pentru a preveni astfel de necazuri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sabotii noi nu erau mai grosi cu mult decat cei vechi, doar foarte putin, aproape nesemnificativ.Cei vechi s-au gripat din cauza timpului....cred ca erau de cand e masina, nu au fost schimbati. Sabotii nu prea se uzeaza, ei nu sunt actionati decat cu masina stand pe loc, deci nu prea este frecare pe ei, ca si pe placutele de frana.Oricum, eu de acuma incolo, am sa ii schimb din 2 in 2 ani....poate si mai repede

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intrebam de uzura/tocirea placutelor de la frana de serviciu! Nu cred ca placutele (mai ales cele de la frana de stationare) sa se sparga datorita imbatranirii materialului (exceptand tocirea - se cunosc cazurile!) ! Ceva a lovit in ele!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now