Posted 17 Sep 2007 · Report post De ce atunci cand declansez clima, turometrul fluctueaza, chiar daca motorul este la relanti ? Multumesc. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 17 Sep 2007 · Report post E normal sa fluctueze cand cupleaza compresorul de clima, pentru ca este antrenat de motor. Nu e normal sa fluctueze insa si dupa ce s-a auzit acel "clac". Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Sep 2007 · Report post Intr-adevar, dupa acel "clac" nu mai fluctueaza, dar dupa un timp se repeta. Multumesc pentru raspunsul prompt! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 18 Sep 2007 · Report post In general compresorul nu se invarte tot timpul odata cu motorul, ci cupleaza / decupleaza pentru a mentine constanta presiunea in sistemul de racire. La pornirea compresorului, pe langa faptul ca acesta are o inertie destul de mare, "fura" din puterea motorului in jur de 10 cai (poate mai putin), iar motorul tau la turatia de relanti cam atatia cai are... In momentul cuplarii compresorului, puterea motorului scade brusc iar bucla de reglaj a injectiei compenseaza prin deschiderea unei valve auxiliare de admisie a aerului (acel IACV - Idle Air Control Valve) si mareste putin timpul de injectie pentru a readuce puterea la parametrii normali de relanti.Acest timp de reactie depinde de la masina la masina de cat de curate sunt injectoarele, bujiile, filtrul de aer, temperatura motorului, sondele lambda, etc etc.Pe scurt si pe romaneste... nu te ingrijora decat daca incepi sa auzi sunete ciudate Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Apr 2008 · Report post Exista probabilitatea sa fie defect senzorul de acceleratie.Este pus peaceiasi siguranta cu compresorul de AC. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jul 2008 · Report post Nu este cazul.ExplicaÅ£ia dată de Midnight este total corectă, fiind exact modul de funcÅ£ionare al climei, cu acea compensare a pierderii de putere în momentul când porneÅŸte compresorul, despre care nu trebuie să uităm ÅŸi aici repet ce a fost spus mai sus, că porneÅŸte ÅŸi se opreÅŸte ÅŸi iarăÅŸi porneÅŸte chiar foarte des, însă nu din cauza vreunei defecÅ£iuni ci pur ÅŸi simplu pt că aÅŸa este gândit sistemul să funcÅ£ioneze. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Aug 2008 · Report post La taicamiu la S40 II din 2005 se aude un clanc atunci cand porneste aerul...Cu geamurile inchise nu se aude,dar cu ele deshise se aude daca nu ai viteza...E normal sa se auda acel CLANC atat de tare? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 3 Aug 2008 · Report post Este zgomotul compresorului care cuplează. E un sunet normal. Share this post Link to post Share on other sites