mironb

scurt-circuit?

19 posts in this topic

Ieri am observat ca mi se aprinsese becul de la dsa in bord. Nu i-am dat prea mare importanta, de obicei la urmatoarea pornire se stingea. Asa a si fost, s-a stins.

Azi-dimineata, somnoros si cu dureri de cap, cand am dat sa plec de pe loc, am dat din greseala cu mana in satelitul de la faruri/semnalizare, mi s-a aprins faza lunga, si surpriza, toate becurile din bord s-au aprins ca de craciun, inclusiv frana de mana, avaria de la frane, etc... Dupa ce am stins faza lunga, s-au stins si toate becurile in bord, dar a ramas aprins cel de dsa. Si mi s-a oprit si casetofonul concomitent  ??? Eu nu inteleg care ar putea fi buba, motorul ramane pornit... O fi scurt-circuit, o fi vreo masa imperfecta, problema e ca iar o sa ma duc cu masina la electricieni care or sa ridice din umeri... ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

fura plusul pe undeva....

sa nu cumva sa te lase si bateria...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma duc la 14 la un electrician, sper ca nu-mi darama iar jumate din cablajul de la motor, cum au facut data trecuta cand am avut probleme cu masa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Man, vezi ca ai AutoDATA cu schemele electrice si ce valori trebuie sa ai pe piese/module. Te ajuta mult la depistarea defectului electric.

Share this post


Link to post
Share on other sites

K, multumesc mult, sper sa rezolv inainte sa-mi ia ceva foc prin bord.  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sper ca nu-mi darama iar jumate din cablajul de la motor, cum au facut data trecuta cand am avut probleme cu masa.

Daca face chestia asta o sa ai tu de data asta probleme cu... ma-sa ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stati putin, am aflat ca, fiind o tara ortodoxa, cu oameni credinciosi, astazi nu se lucreaza pe partea electrica, la electrician ii este frica de traznet din senin  :D :D Am un nene ateu la tara, poate o sa ma ajute el. Data trecuta problema a stat in felul urmator: surub oxidat de la masa, baietii s-au apucat si au taiat protectia la manunchiul de cabluri de la motor, au schimbat toate firele de masa, pana au ajuns cu schimbatul la surubul respectiv. Bineinteles ca mi-au lasat niste tiganeli (papuci desizolati, calculatorul de sub bord atarnand, cablurile fara protectie) pe care le-am reparat tot eu.  :D Ma gandesc acum sa nu atinga acum ceva din lucratura babuinilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca de obicei, cu nenea electricianul de fata nu mai are nici un simptom, am verificat ieri cap-coada toate punctele de masa, cablajul din bord, de la faruri, n-am gasit nici o buba.  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D :D

s-a speriat !

imi aduc aminte de o dacie care scinteia, benzinea, nu pornea. eram cu fii-miu si de oftica si nervi am zis ca-i dau foc: la prima cheie a luat-o !! (daca ma vedea imbracat curat, nu pornea pina nu ma murdaream)

;D ;D

e ca la dentist : cind auzi "elicopterul" nu te mai doare nimic si pleci acasa... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca era lamborghini, ziceam sa aiba toane, dar asa...:D Imi fac un electrician de carton pe care-l tin in portbagaj, cum incepe sa faca figuri, il scot pe "grigore".

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai bine iti iei un odorizant cu un...profil de electrician suparat, il agati de oglinda si gata.  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
aba0602l.jpg  :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi ca poate fii de la baterie, nu te apuca de taiat fire......inca ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am gandit si eu la baterie, sau o fi alternatorul pe duca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine se aprindeau multe becuri in bord cand era releul defect, sper sa nu fie si la tine la fel, bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dexter, ia un aparat de masura si vezi cati V are bateria (fara motor pornit) si cat are cu motorul pornit, ideal este 12.6V si 14V-14.4V cu motorul pornit si fara consumatori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta constant la 13.8 cu motorul pornit si fara nimic aprins, cu faza scurta se duce la 13.6. Problema e ca se vede clar o diminuare a luminozitatii la becurile din bord cand aprind faza lunga. Mai caut.  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

13.8 e cam minimul la care tb sa stea, 13.8-14.4, deci fie alternator care da sa moara fie bacterie care da sa moara .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now