galis

problema deschidere portbagaj

70 posts in this topic

Daca este switch-ul defect se poate deschide portbagajul din tester. Daca este din fire sau broasca, doar cu demontare mecanica mai rezolvi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Ionutmark,

Pentru a verifica daca este de vina microswitch-ul, ai nevoie de un torx de 25 daca nu ma insel. Ai patru suruburi care tin ornamentul pe care sunt montate si lampile numar: doua la extremitati si 2 centrale, langa lampi. Mai sunt si niste cleme de plastic, dar cu putina atentie le scoti fara sa le rupi. Dupa demontare o sa vezi o singura mufa ce face legatura cu piesa demontata. Declipsezi mufa si daca ai multimetru poti masura daca se inchide contactul la actionarea microswitch-ului. Mufa are loc pentru 4 fire, insa doar 3 sunt utilizate, pentru masuratoare verifica pinii pereche/apropiati. Firul "desperecheat" este + de la lampile numar. 

Masurarea cu multimetru se face pe mufa tata, cea de pe ornament/suport lampi. Daca nu ai multimetru: in mufa ce ramane pe caroserie, cea cu fire poti sa inchizi circuitul intre cei doi pini alaturati (cei mai aptopiati, ce formeaza o pereche) cu o lita sau alt conductor electric (auto sa fie descuiat) si in cazul in care cablajul este ok, se va deschide portbagajul. 

Microswitch-ul nu se poate repara, se poate inlocui, dar ai de bricolat. Cel original este turnat intr-o rasina.

Spor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Dragilor, va multumec pentru sfaturile date.

O sa imi fac timp un weekend pentru masina, o sa merg la tara si acolo am spatiu si uneltele necesare pentru asta. :)

Abia ma mai relaxez... 

Sper sa fie de vina microswitch-ul si nu altceva. 

Toate cele bune, 

Marc T.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, 

Revin cu noutati. Azi am gasit timp sa ma ocup de masina, dar din pacate nu am scapat de demontat. 

Am verificat cu multimetrul si microswitch-ul si firele din cablaj si se pare ca circuitele sunt intrerupte la ambele. Circuitul de iluminare numar e in regula. 

Am incercat si cu un alt conductor sa inchid circuitul dar nu a mers.

Asa ca o sa incerc "on the hard way".

Toate cele bune,

Marc T.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Daca ai verificat si la inchiderea microswitch-ului nu se inchide circuitul: nu ai continuitate pe cei doi pini, de la el este, nu mai demonta masina. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 10.04.2016 at 8:54 AM, Dumi81 a spus:

Salut,

Daca ai verificat si la inchiderea microswitch-ului nu se inchide circuitul: nu ai continuitate pe cei doi pini, de la el este, nu mai demonta masina. 

Microswitch-ul e clar busit.

Doar ca am verificat si firele din mufa de pe masina si nici acolo nu se inchide circuitul... am facut punte intre firele din mufa si nu s-a actionat incuietoarea... nici macar un sunet.

Din acest motiv cred ca si cablajul are ceva bube.

Cele bune, 

Marc T.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 18 ore, ionutmark a spus:

Microswitch-ul e clar busit.

Doar ca am verificat si firele din mufa de pe masina si nici acolo nu se inchide circuitul... am facut punte intre firele din mufa si nu s-a actionat incuietoarea... nici macar un sunet.

Din acest motiv cred ca si cablajul are ceva bube.

Cele bune, 

Marc T.

 

Recomandarea mea este sa pornesti pozitiile , parca sunt 7 fire care iti intra in tubulatura pe langa stopul din stanga , gasesti firul pe care ai tensiune acolo , desfaci tapiteria de la portbagaj , dupa care o sa gasesti 4 fire care intra in iala si faci punte intre firul pe care ai tensiune sigur si firele de la iala le iei pe rand si la unul dintre ele o sa se deschida , se poate sa ai intrerupt firul care se intoarce de la switch cu semnalul de deschidere . Switchul il poti verifica cu un multimetru poti sa il scoti afara si fara sa deschizi portbagaju. 

 

Eu am schimbat toate firele din masina pana in spatele tapiteriei de la portbagaj , iar din tubulatura am scos bucata de plastic unde se tot bloca , dupa ce o sa desfaci o sa iti dai seama despre care bucata vorbesc , daca ai ceva nelamuriri poti sa ma suni .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, 

In sfarsit am reusit sa rezolv si problema asta cu portbagajul. Solutia binestiuta: am desfacut mocheta din portbagaj apoi incuietoarea din cele 3 suruburi. Cu grija mare sa nu rup mufa incuietorii am deschis capota portbagajului de-afara. 

Apoi am trecut la cablaj... cu ajutorul unui prieten electrician in final am schimbat toate firele din cablaj in zona in care se tot rup chiar daca erau rupte doar 2 fire. Sper sa tina mai mult de data asta. Apoi am sschimbat si switch-ul. 

Momentan nu mai sunt probleme, dar daca mai apar o sa cumpar un cablaj nou cu tot cu mufe. Se gaseste la Alexandru si costa aproximativ 150 Ron. 

O seara cat mai placuta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună,

Am avut și eu problema  deschiderii de portbagaj recent și aș vrea să împărtășesc cu voi/întăresc problema firelor întrerupte.

Întorcându-mă de la mare la un moment dat îmi apare în bord mesajul de ”Portbagaj deschis”. Opresc, verific portbagajul - închis de-a binelea. Ba chiar nu se mai deschidea.

Am oprit motorul, am scos cheia din contact, am blocat/deblocat ușile de mai multe ori... nimic. Același mesaj în bord ”Portbagaj deschis”, dar totuși nimic nu acționa deschiderea.

Cititnd topicul pe forum (vă mulțumesc pe această cale tuturor celor care ați contribuit cu idei și întâmplări proprii) am mers la mecanic.

Problema era legată de firele care ies din ușa de la portbagaj, exact unde se face unghiul de 110°. Deschiderea amplă a portbagajului forțează puțin câte puțin firele care ”migrează” și se întind din ce în ce mai mult - ceea ce duce, cu timpul, la ruperea lor.

Firele au fost lungite un centimentru-doi + cositorite corespunzător + manșon pus.

Toate s-au rezolvat. Lumina în interior funcționează corect și niciun mesaj nu mai este prezent în bord, fără a le șterge forțat.

Mulțumesc și sper să fie de ajutor celor care vor avea probleme asemănătoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti sigur ca e bine sa le lasi cositorite? La cat stress este supus acel cablaj, s-ar putea sa nu te tina cositorul...

Ar trebui schimbat tot traseul de conductori cu altii care au invelis mai moale (nu PVC care se degradeaza in timp).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am experimentat si eu problema cu portbagajul bocat! De vina a fost un fir intrerupt un acel burduf de cauciuc! L-am reparat, pus totul la loc, functioneaza tot, mai putin becul din portbagaj! Stiti cumva daca acesta are siguranta separata si ce numar ar avea aceasta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot din firele alea este problema nu e de la siguranta .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 23 ore, acn a spus:

Am experimentat si eu problema cu portbagajul bocat! De vina a fost un fir intrerupt un acel burduf de cauciuc! L-am reparat, pus totul la loc, functioneaza tot, mai putin becul din portbagaj! Stiti cumva daca acesta are siguranta separata si ce numar ar avea aceasta?

Cand ai portbagajul deschis in bord iti apare acest lucru  ?  Becul se aprinde doar daca senzorul indica faptul ca e deschis portbagajul . Daca nu indica verifica din nou toate firele eu le-am schimbat din interior pana in portbagaj toate ca sa fiu sigur de un lucru .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marian Sabou  merci de info! Am verificat si nu mai apare nici in bord ca am portbagajul deschis! Iar trebuie sa dezmembrez tot portbagajul, desi cand am verificat, niciun alt fir nu parea crapat, rupt, etc! Sa se fi miscat vreun conector din vreo mufa?

P.S. siguranta pentru lumina din portbagaj (plus altele), are numarul 86, dar inca nu am verificat-o !

Edited by acn

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Acum 2 ani am inlocuit toata instalatia electrica pentru portbagaj folosind cablu litat normal din comert. De o luna de zile portbagajul se deschide aleatoriu( chiar si in mers) si aveam mesaj in bord.Am demontat  yala si mecanismul de actionare crezand ca este defect unul din ele dar erau ok. Am demontat si cordonul cu cabluri si am avut surpriza sa fie iar sectionate in mansonul de cauciuc .Acum am folosit cablu cu protectie siliconica si sper eu sa dureze mai mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 15 ore, acn a spus:

Marian Sabou  merci de info! Am verificat si nu mai apare nici in bord ca am portbagajul deschis! Iar trebuie sa dezmembrez tot portbagajul, desi cand am verificat, niciun alt fir nu parea crapat, rupt, etc! Sa se fi miscat vreun conector din vreo mufa?

P.S. siguranta pentru lumina din portbagaj (plus altele), are numarul 86, dar inca nu am verificat-o !

Conductorul e rupt si cel mai probabil face contact cu un alt conductor , de aia nu sesizeaza deschiderea in bord si nu se aprinde becul , la mine a fost exact invers era inchis portbagajul dar becul ramanea aprins , iar in bord aparea mesajul cu Portbagaj deschis. 

Spor la munca e mult mai usor daca se deschide portbagajul decat atunci cand trebe sa lucrii pe spate sa il deschizi prima data.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema rezolvata!

Am scos din nou cablajul, am verificat toate firele si nu am mai gasit niciunul rupt, crapat, sau cu alte defecte! L-am pus de proba pe masina, dar fara niciun rezultat! Apoi am zis sa mai strang putin pinii din mufe, ca poate s-au largit si nu mai fac contact! Si dupa asta, surpriza, totul functioneaza normal! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am schimbat cablajul in August 2013 si acum, la fix 4 ani, iar a facut figuri. Oficial e prima chestie care cu adevarat ma calca pe nervi la masina asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

SALUT.  cum aflu si eu daca am deschidere automata la portbagaj ? deocamdata se deschide dar nu de tot. merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare. Si eu va multumesc pentru informatiile pe care le-ati impartasit.

Chestiunea e ca eu sunt, totusi, un pic nelamurit. Nimeni nu a vorbit de culoarea firelor. La mine, toate sunt negre. DIn vreo 6 (nu mai stiu daca atatea sunt exact) mai am doar 2 intregi. Am desfacut portbagajul manual, insa nu stiu cum sa leg firele intre ele pentru ca au aceeasi culoare.

Toate firele sunt "+" ?

Sunt cate doua fire pentru fiecare lucru: bec interior, becuri numar si incuietoare?

N-am nici cea mai mica idee cum sa le potrivesc. Am facut rost de un letcon, dar mi-e teama sa nu fac vreun scurt la masina.

Nu sunt electrician, in schimb sunt doar nevoit sa o rezolv cat mai repede, iar asta (pt mine) inseamna sa-mi bag eu nasul.

A mai avut cineva tot asa multe fire rupte? Cum a aflat care cum sunt?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now