muadDib

Taxa de inmatriculare 2008

55 posts in this topic

Au inceput sa apara calculatoare de taxa de inmatriculare ce au la baza noua formula, propusa Uniunii Europene, cu aplicabilitate de la inceputul lui 2008.

Nu este ceva oficial, insa iti poti face o idee.

http://www.automobiletv.ro/specialTaxes.php

Arata si diferenta fata de actuala taxa

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut , din cate am vazut pe la televizor .... si a declarat ministrul ala , nush cum ii zice , se pare ca nu vor sa dea taxa de inmatriculare jos deloc, sau o vor aproba pe asta la care e linku abia la anu in vara , cand incepe cu adevarat procesu cu UE .... ce sa mai daca mai aflati ceva nou , anuntati-ma ! Eu o platesc ca daca dau spaga in fiecare luna la politai cate 100 euro ajung mai rau , o  inmatriculez ...1540euro ...asta e ...plus rar , taxe peste taxe .... sunt aproape sigur ca nu o vor reduce din ianuarie , deci .... nu o mai lungiti ca e degeaba !

Share this post


Link to post
Share on other sites

  In atentia celor ce isi inmatriculeaza masini!!!!!!!!!!

    Pentru masina din 2004, taxa este de 1780 euro,  DARRRRRRRRR

  Vedeti ca ei au un curs al euro de 4 RON, asa am patit eu cand am inmatriculat masina in iunie.

  Deci faceti-va calcule la un curs euro de 4 ron.

  multa bafta!

   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cursul de referinta la care se vor calcula toate taxele si accizele raportate in euro, anul viitor, este cel oficial de pe data de 01. octombrie 2007.

Adica 1EU = 3,3574 RON

Anul asta taxele au fost calculate la un curs de - parca - 3,56 RON. Daca ti-au luat 4 ron per euro, si ai chitantele care dovedesc asta, fa scandal. Pentru ca te-au pacalit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

myS40, nu la toate masinile din 2004 taxa este cat ai spus tu, din cate am vazut o mare importanta o are si norma de poluare (euro...) si capacitatea cilindrica. Oricum se pare ca se vor mai schimba aceste taxe dar in mod cert nu prea curand. Pana atunci mai papa si statul putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Din cate vad eu ca a facut statul pana acum, cel mai sigur daca vor scadea taxa de inmatriculare cu 20-30% sa zicem, vor baga taxa de mediu sau taxa de par in cap sau poate taxa de ciorapi pusi pe dos, oricum vom plati probabil adunat vreo 120% din vechea taxa ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Masina este modelul clasic se vede in sin poza, 1.9 diesel, 2004.

  Am si facturica de la ei.....dar... degeaba

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu am mai stat , am inmatriculat-o ....oricum nu cred ca vor scoate taxa , le ies prea multi bani ! Asta cel putin pana in vara 2008 cand vor negocia din nou la Bruxelles , asa ca .... eu am dat 54 mil , pt 1.8 meu din 2000 .... acu de abia mai am bani sa schimb vvt-ul !!!  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noutati...

Taxa auto creste de trei ori în cazul masinilor noi, dar scade sensibil la cele vechi

Valoarea taxei de prima înmatriculare va creste chiar si de aproape trei ori în cazul masinilor noi, urmând sa scada proportional cu vechimea, în cazul autovehiculelor cu aceeasi cilindree si încadrate în aceeasi norma de poluare Euro, au declarat agentiei MEDIAFAX surse guvernamentale.

Executivul va remite, miercuri seara, Comisiei Europene o scrisoare continând modificarile pe care le propune în legatura cu modul de calcul al taxei de prima înmatriculare. Modul în care aceasta a fost aplicata anterior a nemultumit Comisia, care a apreciat ca taxa este discriminatorie în ceea ce priveste masinile mai vechi.

"Noul principiu pe care-l introducem în modul de calcul al taxei este acela ca vechimea converge cu deprecierea în cazul masinilor din aceeasi clasa Euro si cu cilindree similara", au declarat agentiei MEDIAFAX sursele citate.

Potrivit acestora, daca taxa actuala pentru o masina noua cu norma de poluare Euro 4 si cu cilindree de 1.400-1600 de centimetri cubi este de putin peste o suta de euro, în noua formula pe care Executivul o propune Comisiei aceasta creste pâna la mai mult de 400 de euro. ÃŽn acelasi timp, ea scade o data cu vechimea masinii, ajungând ca acelasi automobil, dar vechi de doi ani, sa fie taxat cu o suma mai mica cu 15%.

ÃŽn cazul unei masini noi Euro 4 cu motor de 1.600 de centimetri cubi, taxa de prima înmatriculare va fi de circa 460 de euro, urmând sa scada progresiv în functie de vechimea masinii.

O masina de acelasi tip si cu motorizare de peste 1.900 de centimetri cubi va fi înmatriculata pentru o suma ce se apropie de o mie de euro, au mai declarat sursele citate.

Cele mai noi masini de tip Euro 3 cu cilindree de 1.400-1600 de centimetri cubi vor fi înmatriculate contra unei sume de aproape o mie de euro. Cuantumul scade si în acest caz în functie de vechimea masinii. Valoarea de aproximativ o mie de euro creste în cazul masinilor Euro 3 în functie de cilindreea motoarelor si scade apoi în cadrul fiecarei clase de motorizare în functie de vechime.

Acelasi mod de calcul este aplicat si în cazul celorlalte norme de poluare Euro, dar si în cazul masinilor non-Euro.

Pe noul sistem de calcul al taxei, cea mai mare valoare a acesteia este de circa 5.500 de euro, fiind valabila în cazul unei masini non-Euro cu cilindreea de peste 3.000 de centimetri cubi veche de circa zece ani.

Sursele guvernamentale citate au tinut sa precizeze ca datele prezentate nu sunt valori definitive, ele urmând a fi modificate usor.

Dealtfel, chiar la momentul transmiterii acestei stiri, echipa mixta de experti ai Ministerelor Mediului si Dezvoltarii Durabile si Economiei si Finantelor lucreaza la definitivarea grilei de valori pe care urmeaza s-o trimita miercuri seara Directiei de taxe a Comisiei Europene.

"Se lucreaza înca la mici modificari, chestii de nuanta, în special la modul în care deprecierea valorii taxei sa creasca mai mult în functie de vechimea masinii. La noi deprecierea este de circa 15 la suta în doi ani, iar Grecia a fost criticata de CE pentru o depreciere de 14 la suta. Aici mai avem putin de lucrat, dar valorile nu vor diferi substantial", au mai declarat sursele citate.

ÃŽn cazul masinilor cu motor Euro 4 cu o capacitate cilindrica de 1.400 centimetri cubi si vechime mai mica sau egala cu o luna, valoarea taxei este în prezent de 161 euro. Pentru masinile vechi de 1-2 ani, proprietarii platesc 284 de euro, iar pentru cele de 4-5 ani echivalentul în lei a 299 de euro.

Taxa este mult mai mare în cazul autovehiculelor echipate cu motoare de capacitate cilindrica mare, ajungând, de exemplu, la aproape 4.300 de euro pentru masinile cu propulsoare de trei litri.

Pe segmentul Euro 3, înmatricularea presupune plata a 536 de euro daca masina are o vechime de pâna la un an si este echipata cu motor de 1.400 centimetri cubi. Pentru aceeasi cilindree, taxa urca la 945 euro si 1.095 euro pentru masinile de 1-2 ani, respectiv 3-4 ani.

Pentru o masina de 11-12 ani cu motor Euro 2 de 1.400 cmc, taxa este 2.604 euro, iar pentru una veche de 7-8 ani proprietarul plateste aproximativ 2.500 de euro.

Sursa: MEDIAFAX

Share this post


Link to post
Share on other sites

apropo de taxa asta e un topic pe softpedia si acolo eu sustin sus si tare ca trebuie eliminata definitiv. sper sa organizam un miting de protest ca sa se vada ca nu suntem doar niste mamaligi! eu daca vreau sa-mi iau un seria 900 o sa platesc de o sa ma rup. TAXA TREBUIE SA DISPARA! SA PUTEM CIRCULA CU CE VASINA VREM! ASTA INSEAMNA LIBERTATE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum naiba bulgarii au doar 100 de euro ptr. orice fel de masina sau cilindree si noi avem aberatiile astea inca?...Mama lor... Sau poate stiu eu gresit - referitor la vecinii nostri "gospodari"  ;) Parca aia din EU le-au spus raspicat ultima oara: scoateti taxa de tot - oare ce nu e clar ?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum naiba bulgarii au doar 100 de euro ptr. orice fel de masina sau cilindree si noi avem aberatiile astea inca?...Mama lor... Sau poate stiu eu gresit - referitor la vecinii nostri "gospodari"  ;) Parca aia din EU le-au spus raspicat ultima oara: scoateti taxa de tot - oare ce nu e clar ?...

ca traim in romania, asta e!

si la unguri era taxa, uniunea a zis: - Atat! -  s-a sters taxa si statul trebuia sa dea bani adunati inapoi!

la polonezi la fel era ...

tara asta nu e libera, noi n-avem democratie!!! >:( >:(>:( >:(>:( >:(>:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

bulgarii au asfalt facut din granit concasat! nu o sa vezi asa ceva in romania!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite de ex eu din cauza taxei, ca ma costa 1700 de E pe un S60 Euro 4 de 2.4 inca nu is hotarat ce sa fac, cu banii aceia as putea sa acopar absolut tot de la mers acolo, hotel, acte, mancare, o mini vacanta de 2 zile, venit inapoi, acte aici, combustibil, casco, rca, rar, absolut tot, si probabil ca mai si raman ceva banuti si de niste consumabile, dar NU la noi nu se poate, ca dobitocii astia ne fura mancarea de la gura, is curios sa vad ce au schimbat acum la taxa, am auzit ca in ultima sapt din ianuarie vor face publice ceva rezultate.

Mai trebuie inca o revolutie ca sa se rezolve ceva daca Comisia Europeana nu ia masuri, traim intr-un comunism modern cum zice bunicul meu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avem cumva si un avocat printre noi....poate ne ajuta in primii pasi de a da statul in judecata in speranta ca in urmatorii 50 ani vedem ceva recuperat din taxa....[ subsemnatul am contribuit la stat cu 5300 euro...doar taxa.......]...[ legat de o noua revolutie ...sunt online non- stop... 8)>:(]

Share this post


Link to post
Share on other sites

incerc sa incit lumea la un miting pe softpedia! as avea nevoie de sustinatori! cred ca trebuie sa fixam o data!

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Fiecare ne dorim scaderea taxei dar......

  Taxa scade si totodata comerciantii de masini second-hand vor ridica preturile si o sa fie aceeasi chestie.

  Acum intrebarea mea este imbogatim statul sau comerciantii de masini??

  Indiferent pe cine tot noi pierdem.

  PEntru ca traim inntr-o tara in care nimik nu e previzibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca taxa va scadea, cei mai multi cu capul pe umeri isi vor lua masina de-afara, nu adusa de samsarii de pe la noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai bine comerciantul, ... ca fratele varului la soacra mare care are matusa cu doi gemeni, un baiat si o fata, baiatul are pe nasa sa care are un unchi care are varul la un comerciant sofer...  ;D

intelegi nu???

si nui musai sa mergi la comerciant sa iei!!!!  :D

da la stat TREBUIE MUSAI sa dai!!!!  >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roberto, nu merg link-urile ca sunt cu "..." prin ele... Mai pune-le si tu te rog o data complet !

Share this post


Link to post
Share on other sites

De retinut !

Un samsar castiga intre 500 - 1.000 EUR/masina.

si?!?!?

e ok, din moment ce merge el si iti aduce ce vrei tu, e normal sa puna si el ceva ... dar cine poate va merge el, e ca si o excursie ... dar asa precis va fi mai mult decat 500- 1000 EUR cheltuielile ....

mai bine dau la un om care isi hraneste familia (sau nu  ;D) decat statului ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now