muadDib

DIY - Retrofit computer de bord / Trip computer / Infocenter.

106 posts in this topic

De o buna bucata de timp ma mananca sa am si eu, ca tot omul, mai multe butonase. Si display-uri. Si ceva sa imi confirme ca am talpa cam grea, si ca gagica de la benzinaria din zona imi zambeste din interes, nu din placere :(

Asa ca am pornit la drum; drum pe care vi-l prezint si voua, pentru ca pe tot netul asta nu am gasit nicaieri toate informatiile necesare acestui retrofit la un loc, ci doar intrebari multe si raspunsuri putine.

In povestea noastra e vorba de S40 2.0T, din 1999 - deci Phase 1.

[attach=#]

Necesar:

- In primul rand, sa verificati daca masina voastra este pre-wired, deci are mufa din imagine. Eu am descoperit ca are in urma cu mai mult timp, vezi celelalte DIY-uri.

[attach=#]

- Mai departe trebuie luat butonul rotativ, cod 30857598. Eu l-am luat chiar pe cel din discutia http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,8408.15.html , al lui djclaudiu.

[attach=#]

- Dupa cum se vede in prima poza, eu nu aveam nici o forma de display, ci doar o masca de plastic. Asa ca am luat un ceas de bord intreg de la tim.

- Nu uitati de senzorul de temperatura exterioara. Merge si fara, insa la pozitia respectiva in computerul de bord va va aparea -40 grade. La mine, chiar daca am ECC, NU am avut acel senzor. L-am luat de la tim, a fost in pachetul cu ceasurile de bord. Thanks, TIM! :D. Montarea lui e simpla, exista o mufa stinghera in bara fata.

Cam astea ar fi materialele. Codul de buton e acelasi la toate motorizarile, iar la bord trebuie avut in vedere sa fie similar cu al vostru, adica benzina/diesel, viteza max, etc. Ar exista si posibilitatea de a achizitiona doar displayul ala mic care lipseste, dar o sa dezvolt subiectul asta mai tarziu.

post-386-12877879636056_thumb.jpg

post-386-12877879639063_thumb.jpg

post-386-12877879639944_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

BUTONUL.

Pretty straight forward. Se demonteaza consola centrala, se scoate rama.

[attach=#]

Intrucat butonul e in interiorul ramei, iar mufa in afara ei, trebuie facuta o gaura :D.

[attach=#] [attach=#] [attach=#] [attach=#]

Se monteaza la loc, cu respectiva mufa alba bagata acum in noua gaura, Se infige butonul in mufa si se aseaza pe pozitie.

[attach=#] [attach=#] [attach=#] [attach=#]

La acest moment, satisfactia eeste ca noul buton... se aprinde :D

[attach=#]

Nu are culoarea vecinilor, pentru ca la aia am schimbat becurile originale si am bagat ce am gasit, dar sper ca pe viitor sa le fac pe toate la o culoare.

OBS. Butonul are niste cleme care il agatau in pozitie in niste gauri in rama special conceputa pentru a avea infocenter. Cum rama mea nu intra la categoria asta, probabil va intrebati daca butonul va sta ok la locul lui. Ei bine, chiar sta, intra un pic fortat acolo, si are si o buza care il face sa nu mai aiba nici o problema in a isi pastra pozitia. De la momentul in care am efectuat operatia pana acum cand o postez am facut aproape 1.000 km pe drumuri proaste (cum altfel?) si nu s-a miscat un milimetru. Si, Slava Domnului!, l-am invartit cat nu a fost invartit in viata lui :D

post-386-12877879640806_thumb.jpg

post-386-1287787964232_thumb.jpg

post-386-12877879643429_thumb.jpg

post-386-12877879644316_thumb.jpg

post-386-12877879645131_thumb.jpg

post-386-12877879646_thumb.jpg

post-386-12877879646844_thumb.jpg

post-386-1287787964771_thumb.jpg

post-386-12877879648612_thumb.jpg

post-386-1287787964959_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

INSTRUMENTELE DE BORD.

Cum era normal, am deconectat alimentarea cu curent a masinii.

[attach=#]

Prima data trebuie scoasa rama. Este prinsa de 2 suruburi in partea superioara. Dupa care se ajunge la cele 3 torx-uri, 2 in partea de jos si unul sus, pe mijloc.

[attach=#] [attach=#] [attach=#]

In acest moment exista 2 variante de lucru. Am inteles da la mai multi ca ceasurile pot fi scoase si fara sa dai volanul jos; Il lasi din reglajul pe verticala la pozitia minim, tragi ceasurile pe volan si rasucesti volanul cu totul pana iese. Sau ca se apleaca ceasurile intr-un unghi si iese prin dreapta.

Insa din mai multe motive (tolerantele la metodele de mai sus sunt mici, ceasurile se freaca de marginea bordului, trebuie un pic fortat acolo, am vrut sa curat si contactele claxonului, etc.) eu am preferat metoda cu datul volanului jos. 2 torx-uri tin airbagul (am zis ca am decuplat plusul bateriei, nu?), si o piulita de 18 tine volanul propriu-zis.

[attach=#] [attach=#] [attach=#]

Am facut semn pe volan si coloana de directie ca sa il aliniez la montaj, si gata.

[attach=#] [attach=#] [attach=#]

Imi cam place cum arata.. Se poate adapta un joystick? :D

Mai departe a fost simplu... Puse ceasurile noi, montat totul in ordine inversa, pusa borna la baterie, si ... succes! :D

[attach=#] [attach=#] [attach=#]

Un mic testdrive imi arata ca functioneaza perfect, viteza masurata cu GPS-ul este identica cu ce arata noul bord, aflu in sfarsit pentru ce e butonul ala de SET de pe comutator (cele mai multe pe care le vazusem pana atunci, nu il aveau). Deci totul e OK!

Ei bine, NU! Call me crazy, insa am niste pitici pe creier care nu ma puteau lasa sa termin aici. Din cateva motive:

1 - Masina mea NU ARE 119.000 km, ci doar ce trecuse de 200.000 km. Stiu, sunt cam bolovan ca trec acest lucru la pierderi nu la castiguri, dar asta sunt eu.

2 - Nu am raspuns la una din principalele intrebari ale retrofit-ului, si anume: Daca ai mufele, buton si display (doar display-ul ala mic), mai trebuie ceva? Activare din soft, PIN, etc.?

Hai sa aflam :D

post-386-12877879650427_thumb.jpg

post-386-12877879651464_thumb.jpg

post-386-12877879652256_thumb.jpg

post-386-12877879653111_thumb.jpg

post-386-12877879653973_thumb.jpg

post-386-1287787965499_thumb.jpg

post-386-12877879655903_thumb.jpg

post-386-128778796574_thumb.jpg

post-386-12877879663798_thumb.jpg

post-386-1287787966837_thumb.jpg

post-386-12877879674141_thumb.jpg

post-386-12877879676739_thumb.jpg

post-386-12877879677739_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

CUM IMI PLACE SA MA COMPLIC.

Am dat jos noile ceasuri, si impreuna cu cele vechi, originale, am inceput sa le desfac. Este destul de simpla operatia. Ecranul protector de plastic transparent este prins doar in cleme; trebuie data jos clema de metal de pe mijlocul ceasurilor, din partea de sus; rama de plastic neagra a ceasurilor este si ea prinsa tot doar in cleme. Daca sunteti nebuni ca mine, in aces moment puteti da jos si masca de plastic alb care tine pe ea cablajul si becurile. Este prinsa in 3 suruburi (cu rosu pe poza) si trebuiesc decuplate si 3 panglici (albastru). Nu trebuie neaparat scoasa pentru a monta acel display, o sa vedeti mai incolo. Eu am dat-o jos ca sa vad placile de baza complet goale, sa observ eventualele diferente.

[attach=#] [attach=#] [attach=#] [attach=#] [attach=#] [attach=#] [attach=#]

Am inceput sa "sap" ca sa ajung la acel display. Pentru asta a trebuit sa dau jos tot cadranul cu nivelul de benzina si temperatura apei, si care este prins in nu mai putin de 8 suruburi (suruburi care sunt si contactori pentru indicatoarele respective, cate 4 pentru fiecare). ATENTIE. Operatia asta poate fi facuta si fara a da carcasa alba jos; dupa cum se vede exista acces la gauri si prin aceasta.

[attach=#] [attach=#] [attach=#] [attach=#] [attach=#]

Am pus ceasurile demontate unul langa altul si le-am comparat. Sunt identice la coduri, componente instalate (nu exista la unul spatii goale pe o placa de baza, care la cealalta sa fie ocupate cu piese). In afara de acel display, binenteles.

[attach=#]

Dupa ce am pus displayul respectiv in locul mastii de plastic si am montat ceasul vechi la loc, l-am pus pe masina si...

[attach=#] [attach=#]

... NIMIC! Chiar daca sunt identice ca si coduri, "acoperire" de piese, coduri la epromuri... Doar simpla aduagare a display-ului nu face nimic.

1 - Deci, in acest moment, e CLAR ca trebuie o resoftare, o activare din soft, ceva. Chiar daca in multe locuri pe net se spune ca la Phase I nu trebuie, raspunsul e clar.

2- Si mai este clar un lucru. Respectivul soft se instaleaza intr-un eprom din ceasurile de bord, nu in alta parte.

Acestea fiind spuse, am pus la loc display-ul in cel nou, de 119.000 km, si l-am montat pe masina. Stiu, e aiurea, sper ca in masura timpului liber pe care il am (si care e foarte putin) sa pot face cumva sa imi recapat kilometrii originali. Insa, ca de obicei, nu gasesc nicaieri pe tot netul care modul e responsabil cu stocarea acestei informatii, ca sa il iau de la cel vechi sa il bag in asta nou. Si prin "trial and error" nu o sa incerc... Prezentul DIY o sa imi stea marturie ca eu am incercat... :D

Cam cat mai costa sa dai km inapoi zilele astea? Daca ma duc la un hacker dásta sa mii dea inainte, imi face reducere?  ::)

Thanks for watching!

post-386-12877879678561_thumb.jpg

post-386-12877879679547_thumb.jpg

post-386-12877879680639_thumb.jpg

post-386-12877879681471_thumb.jpg

post-386-12877879682503_thumb.jpg

post-386-12877879684327_thumb.jpg

post-386-12877879685663_thumb.jpg

post-386-1287787968678_thumb.jpg

post-386-12877879688162_thumb.jpg

post-386-12877879689101_thumb.jpg

post-386-12877879690605_thumb.jpg

post-386-12877879691854_thumb.jpg

post-386-12877879692774_thumb.jpg

post-386-1287787969387_thumb.jpg

post-386-12877879694772_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cateva adaugiri.

Pentru cei care nu stiu, infocenterul mi-a adus 7 noi functii:

1. - Limita de viteza (aici intervine butonul ala de SET, cu el poti seta, pana la 140km/h, in pasi de cate 5 km/h, o limita de viteza pe care, daca o depasesti, esti avertizat sonor)

2. - Viteza medie de la ultima resetare

3. - consum instantaneu

4. - consum mediu de la ultima resetare

5. - Temperatura exterioara

6. - km parcursi de la ultima resetare

7. - Range. Cati km mai faci cu ce ai in rezervor.

In cazul meu, exista o mica problema in urma retrofit-ului. Indicatorul analog de temperatura apa motor. Cand mergeam cu bordul vechi, urca pana la mijloc unde statea batut in cuie indiferent de cum/pe unde mergeam. Cu asta nou, urca temperatura pana la jumatate, sta acolo o perioada, dupa care o ia la plimbare pana la minim, pana la maxim... Dupa care iar se stabilizeaza pentru o perioada... Problema nu e la motor, el merger bine si in parametri.

Problema este, cum am aflat azi intrebandu-l pe mr. VADIS, si din discutia cu ggabi care are si el o problema similara, ca senzorul de temperatura coolant este DIFERIT la masinile cu infocenter fata de cele fara infocenter.

Deci, catre cei care faceti retrofit-ul, schimbati si senzorul de temperatura coolant!

post-386-12877879695637_thumb.jpg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am observat ca exista unu mai "nebun" ca mine  ;D

Felicitari pentru DIY.

Pe partea cu km macar la mine e ok, e o diferenta de nici 1.000 km in plus. O completare mica, se poate pune si buton de info de la phase1, cel doar cu reset pe bord de phase2. Merg toate pozitiile, insa nu o sa se poata seta limita de kilometri la care sa bipaie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa lungi cautari pe net si sub capota masinii am ajuns la urmatoarea problema:

Masina mea are senzorul de temp ca in poza1. Si are mufele ca in poza2 si poza3. Cred ca si la tine tot de acceasi forma e, daca imi aduc bine aminte ca am avut si eu T4. Noua ce ne trebe e de alta forma mufa, nu stiu restul senzorului, daca incape, daca are acelasi filet, etc.

Un link despre mufa care ne-ar trebui noua:

http://cgi.ebay.co.uk/VOLVO-S40-V40-98-04-GDI-COOLANT-TEMPERATURE-SENSOR-/290432750775?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item439f2414b7#ht_504wt_939

post-3929-12877879698849_thumb.jpg

post-3929-12877879702375_thumb.jpg

post-3929-12877879706144_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca exista chiar la Volvo kit de retrofit infocenter, sunt sigur ca se potriveste la filet, ca in kitul ala nu e inclus motorul :)

Ce e in linkul ebay este senzorul pentru GDI-uri. Sunt sigur ca senzorul care ne trebuie se potriveste la fix in filetul si mufa deja existenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut ca e pt GDI, am pus linku doar pt poza, ca nu pot sa copiez poza de pe ebay. Dupa toate codurile ce l-ai pus si tu din vadis senzorul arata la fel ca cel de pe ebay. Aici sunt nedumerit. Am mai gasit inca 2 coduri de senzor: 9186486 si 9125463. Se pare ca eu pe masina am 9186486. Verifica si la tine sa vedem daca sunt la fel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, Gabi. O sa umblu maaine dimi la masina, sa vad ce senzor am pe ea. E cel mai bine, ca VADIS-ul da mai multe coduri. Te anunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

va salut ,lamuriti-ma si pe mine care este senzorul bun ca ma-ti bagat in ceata ,in prima poza (cea din vadis) este in lateralul motorului si in celelalte poze este in fata motorului (linga joja de ulei se vede in poza) ,si care in prima poza zice ca este senzor ulei

Share this post


Link to post
Share on other sites

se pare ca eu am fost mai norocos ca si voi ,la mine functioneaza temp apa fara sa fi schimbat si acel senzor

Share this post


Link to post
Share on other sites

se pare ca eu am fost mai norocos ca si voi ,la mine functioneaza temp apa fara sa fi schimbat si acel senzor

Senzorul de apa se afla exact langa termostat. Nici eu nu am idee de ce nu merge la noi, ca doar senzorul este un termistor care isi modifica rezistenta in functie de temperatura. Eu am bord si mai nou ca si cel care l-ai vadut tu, eu am becul de benzina jos si "check engine" la mine e iconita de motoras nu de sonda lambda. Problema e ca la mine nu se misca acul deloc, la @muadDib se mai misca dar nu indica corect. Atasez o poza cu bordul meu.

post-3929-12877879751458_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

si la mine este becul de benzina jos ,referitor la becul de faza lunga ,ai verificat toate becurile inainte sa pui bordul ,si la mine era aprins si dupa ce am schimbat vreo 3 becuri nu mai sta aprins

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adica le-ai schimbat ca erau arse? Acuma ca zici, stau sa ma gandesc ca eu am lasat cu becurile cum o venit, adica are si becuri in plus care nu o sa mearga niciodata, adica ceata fata de exemplu care la mine nu este. Posibil cum sunt montate becuri in plus sa se intoarca ceva tensiune de pe acolo si de aia sa stea becul de faza lunga aprins. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

am schimbat doar care erau arse ,restul le-am lasat cum au fost

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa-l dau jos intr-o zi si am sa le verific pe toate. Tu ai bord exact ca al meu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@muadDib  - pana la urma ai ajuns la o conlcuzie cu senzorul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ploaie si frig. Stau momentan la caldurica  :D

Cum da soarele...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu o ajuns soarele inca pe la Sinaia  ;)

Sunt tare curios care va fi finalul problemei noastre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce vorbesti bey, e un cancer de nici nu iti vine sa crezi  :D.

Frig, soare puternic, cer de albastru dála inchis; dupa care imediat vine un nor negru si ploaie, dupaia iar soare, dupaia iar rupere de nori, etc.

Totul e de un verde crud, curat, umed. Nu am mai vazut de mult o asemenea explozie frenetica de viata la mama natura... O simti cum plesneste de seva, nu e anemica ca in alti ani. Nu e pic de praf pe nicaieri.

Insa tot nu e propice demontarilor. Am pus burta pe carte, ca macar la teorie sa stau bine:

Eu am 9144143, si imi trebuie 9186008. Pe care o sa mi-l livreze, cum era de asteptat, tim :D Si cred ca la tine este la fel. Daca astepti pana pe 26-27 cand mi-l trimite, o sa ai si un raspuns privind succesul operatiei.

Ai inlocuit becurile din bord? Tot mai sta ala aprins?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesanta vreme!

Si mie mi-l va trimite pe sapt. viitare, numai eu sunt cam sceptic ca o sa se potriveasca la mine, ca eu am 9186486. Cu becul de bord inca nu am rezolvat nimic ca nu am apucat sa-l dau jos. Tot tarziu ajung de la munca si nu mai am chef de demontari, dar in weekend il rezolv. Tot in weekend vreau sa ma apuc sa vad daca pot sa montez lupe in farurile originale. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La modelul acesta de bord oare ar merge? mufa este, dar nu stiu daca ma incurca faptul ca afisajul este mecanic si am si cablu de kilometraj, lucru pe care nu l-am vazut la muadDib.

post-1055-12877880071128_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posibil sa mearga, trebuie presupun pus senzorul de viteza cred ca in cutia de viteza, ca altfel nu are cum sa-si ia bordul viteza. Posibil sa fie montat senzorul, mufa mai mult ca sigurca o ai. Daca vrei am un bord de anglia cu computer de bord de vanzare, ti-l dau la pret bun (70 ron). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now