muadDib

DIY - Retrofit computer de bord / Trip computer / Infocenter.

106 posts in this topic

Nu intra, din pacate nu am apucat sa fac poze.

[MuadDib: lasa, ca nu-i bai :D . Bag pozele de la mine in textul tau:]

Se ia bordul vechi (cel fara info), se desface bucati, se da tot jos, de la motorase pana la display sa ramana placa de baza goala.

[attach=#] [attach=#] [attach=#]

Motorasul de apa de la cel vechi se pune deoparte ca se va baga in bordul nou. Inainte de a se desface bucati trebe gasit pe bordul vechi cele 4 fire: plus permanent (pinul A10), plus contact (pinul A17), minus (pinul A13) si firul de la senzorul de apa (pinul B10). Pe pinii astia se cauta pe ce pini este facut transferul de pe folie pe placa de baza.

[attach=#] [attach=#]

Se lipesc fire pe placa de baza pentru alimentare. Se mai lipesc inca 4 fire care vin de pe placa de baza spre motorasul de apa. Trebe avut grija ca notatiile sa fie corect scrise, adica acolo o sa fie ceva de genul: cos - , cos +, sin -, sin +. Ca si cum ai face la motorasul de apa un "prelungitor"

[attach=#] [attach=#] [attach=#]

Pe placa de baza se mai lipesc 4 fire exact unde erau suruburile care intrau in motorasul de apa. Eu am "ambalat" placa de baza cu mult skotch. Acuma a ramas doar placa singura cu 8 fire in total.

[attach=#] [attach=#] [attach=#]

Bun, acuma trecem la bordul nou (cel cu info). Se desface bordul si se scoate motorasul de apa si se pune pe cel din bordul vechi.

[MuadDib: Nu era neaparat necesar sa pui "motorasul" vechi, mergea sa il folosesti direct pe cel din ceasurile noi; mai ales ca te-ai chinuit sa calibrezi. Cum se vede in poza, eu doar am schimbat suruburile cos+/- si sin+/-, nu am mai desfacut bordul nou.]

Dupa ce se pune motorasul pe placa de baza din bordul nou, trebe gasite 4 saibe de carton sau de plastic ca si cele folosite pentru montarea placilor de baza in carcasele pentru calculatoare. Se prinde motorasul cu tot cu saibele de carton ca sa nu faca contact electric cu placa de baza de la bordul nou si se leaga 4 fire de suruburile de la motoras. Se scot firele in spatele bordului, se asambleaza bordul la loc.

[attach=#] [attach=#] [attach=#]

Acuma placa de baza de la bordul vechi se monteaza in spatele mufelor de bord, inspre parbriz, adica placa de baza de la bordul vechi nu este in bordul nou este in afara lui. Eu am gasit loc super ok in spatele celor 2 mufe si le-am prins cu 2 bride. 

Firele de alimentare de la placa de baza de la bordul vechi se lipesc pe firele care sunt in spatele bordului. Cele 3 de alimentare pe mufa din stanga si cel de senzor nu se lipeste, se scote firul din mufa din dreapta. Mufa are o siguranta alba care e prinsa in 2 cleme, se scoate si dupa aia firul mai sta intr-o clema care se apasa cu o surubelnita ingusta. Firul de senzor se leaga numai pe bordul vechi, sa nu fie si pe cel nou ca nu e bine.

Dupa ce s-or legat firele de alimentare se leaga cele 4 fire de la motoras. Se pune bordul la locul lui in mufe, se pune volanul si airbagul si se testeaza. Trebe lasat sa se incalzeasca motorul bine de tot ca acolo stim ca acul sta aproape la mijloc. Daca nu scoti acul din motoras ar trebui sa indice la fel ca inainte. Eu am scos acul si m-am cam chinuit pana sa-mi indice corect.

Daca mai ai intrebari cu mare placere te ajut. Acuma chiar imi pare rau ca nu am facut poze, nici macar nu mi-a trecut prin cap.

[ Repet, nu-i bai :D Tot ce am avut nevoie a fost ideea si indicatiile tale. Dupa cum se vede in poze, totul a mers ca pe roate. Thanks!]

post-3929-12877883342258_thumb.jpg

post-3929-1287788334391_thumb.jpg

post-3929-1287788334583_thumb.jpg

post-3929-12877883347578_thumb.jpg

post-3929-12877883349155_thumb.jpg

post-3929-12877883350339_thumb.jpg

post-3929-12877883352127_thumb.jpg

post-3929-12877883353877_thumb.jpg

post-3929-1287788335568_thumb.jpg

post-3929-12877883357332_thumb.jpg

post-3929-12877883358958_thumb.jpg

post-3929-12877883360914_thumb.jpg

post-3929-12877883367083_thumb.jpg

post-3929-12877883397521_thumb.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

super tari explicatiile, felicitari !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BogdanG: Jupane, vine tare din spate concurenta ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gata, a mers!!! :D

Eu am facut si poze, si le-am bagat in explicatiile lui ggabi  ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu as fi umblat la motoras sa-i dau jos acul, dar eu aveam bordul vechi alt model si nu eram sigur ca e la fel motorasul, doar daca testam, asa ca am pus motorasul lui.

Ma bucur ca ti-a iesit si tie. Vad ca ne completam reciproc, eu cu explicatiile si tu cu pozele   ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ti-e si cu internetul asta, unu' din Timisoara plus altu' din Sinaia lucreaza impreuna la aceeasi problema, desi nu s-au vazut niciodata  ::) .

Cu lucrarea asta - destul de ... romaneasca, cei drept, dar care functioneaza  :D - se cam incheie capitolul "Infocenter Retrofit"

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se cam poate spune ca am incheiat capitolul acesta. Sa vedem ce urmeaza  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce pot spune :| sunteti extraordinari. Felicitari pentru ceea ce ati realizat. As vrea si eu sa-mi pun acel buton si disply dar nu ma incumet sa o fac de unul singur :o asa ca o sa rama cum este :|

Inca odata felictari voua

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce pot spune :| sunteti extraordinari. Felicitari pentru ceea ce ati realizat. As vrea si eu sa-mi pun acel buton si disply dar nu ma incumet sa o fac de unul singur :o asa ca o sa rama cum este :|

Inca odata felictari voua

POti sa iti "pui" si tu,dar banuiesc ca difera putin operatiunea,daca nu ma insel ai diesel ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MC e loc pt toata lumea ;D

Se putea face putin altfel, trebuie fie schimbat tiristorul care comanda ceasul fie pus un condensator ca sa stabilizeze voltajul, astfel temperatura ramane constanta chiar daca sunt ceva oscilatii .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai beleaua e in alta parte, nu doar ca oscileaza curentul; nu e greu de filtrat, intradevar.

Insa diferenta intre cei doi senzori (cel pt. masini cu infocenter si pt. masini fara) e mare. Ceva legat de ordinul de marime, de scala, nu mai stiu.

Gasisem undeva pe net niste cifre, dar habar nu mai am pe unde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salu!Credeti ca pot pune si eu buton info pe V40-ul meu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur ca poti sa pui, nu are nici o legatura daca e V40 sau S40. Vezi in spatele consolei din mijloc, deasupra de radio daca ai mufa unde sa intre butonul de info centre. Daca ai atunci poti sa-i dai bataie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci mult.Am sa verific.Inca ceva.Trebuie sa mai schimb ceva,?am vazut ca muadDib mai zicea ceva de sonda de temperatura?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum ti-e norocul, poate o sa-ti mearga ceasul de apa cum trebe si atunci nu ai ce sa schimbi. Asta o sa vezi dupa ce pui bordul nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am bord cu trei display-uri: ceas, km, si temperatura( e ca cel pe care l-a cumparat muadDib).Mie-mi arata temperatura dar nu am info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti trebe alt bord, care sa stie sa-ti afiseze in locul temperaturii consumul. Cu asta nu ai cum sa-l faci sa-ti afiseze consumul numai prin rescriere dar cred ca nu merita. Cel mai simplu cauti un bord pe forum pe la cei care dezmembreaza (poti sa-l intrebi si pe @tim ca poate are el). Neaparat sa fie de benzinar si sa aiba turatiile ca la tine. Merge de pe orice motorizare, 1.6, 1.8, 2.0 si modele cu turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti amabil sa-mi spui si mie care e diferenta intre bordul meu si celalat tot cu display?Merci anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diferenta este softul de pe el. E scris in asa fel incat sa-ti afiseze doar temperatura. Dar poti sa faci altceva. Fa-ti rost de un buton de info, asta daca ai mufa in spatele consolei din mijloc, bagi mufa in butonul de info si rotesti rotita si vezi daca se schimba ceva, adica daca apare in locul temperaturii, consumul, km, etc. Daca se schimba atunci ai noroc, daca nu atunci sigur trebe alt bord sau rescris acesta care-l ai tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai chiar vroiam sa te intreb cum imi dau seama ca poate afisa consumul in locul temperaturii daca nu am niciun buton (ma gandeam ca la cele cu soft mai apare ceva pe acel display).Mufa cred ca o am ca am umblat pe la bricheta si chiar am gasit o mufa alba pe acolo si ma intrebam de la ce este.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum zice Gabi, fa rost de un buton si vezi daca iti afiseaza ceva. Iar daca nu, nu face ce am facut noi (sa schimbi bordul), ci dute la reprezenta sa iti scrie soft. Fiind masina din 2000 (deci probabil dupa facelift), e posibil ca si daca schimbi bordul sa ai nevoie de soft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne cred ca e facelift.E fosta masina a lui MC daca o stii.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
:tard: Ce ghinion! N-am acea mufa alba de la infotrip.M-am inselat.Ce ofticat sunt.Alta solutie nu mai exista in afara de cea sa schimb masina, bineinteles. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now