ioannes

Tutorial-Schimbare curea transmisie

15 posts in this topic

Sal,acesta este un prim tutorial despre schimbarea curelei de transmisie.Pozele sunt luate de pe sit-uri din afara,nu imi apartin.

1.Sculele care ne trebuiesc.De asemenea ne mai trebuie si o noua curea de transmisie :D rola de intindere daca dorim sa schimbam si alternatorul/cureaua de la servo vom achizitiona si de acestea.

2.Prima data se demonteaza cureaua de la servo/AC-imag 2

3.Ptr asta trebuie sa demontam aparatoarea curelei ca in imag 3

4.Pasul urmator consta in ridicarea masinii ptr a avea acces la rolele de sun ea(a se fixa f bine inainte sa intrati sub masina),imag-4

5.Indepartati scutul protector si accesati rola de la arborele cotit.De asemenea indepartati si cureaua AC/servo.imag-5

6.Indepartati surubul aflat imediat sub placuta cu numarul motorului.imag -6

7.Rotiti motorul folosind o cheie de 19mm,ca semnul de pe aparatoare curelei  sa fie aliniat.Arata ca o gaurica in varful aparatoarei curelei si are un punct in mijloc.Dupa aceea introduceti un spirai de 7-7,5mm in gaura din lateralul motorului,ptr a securiza arborele cotit ca acesta sa nu se miste.Pt a merge mai usor demontati bujiile.imag-7

8.Marcati in continuare un semn pe rola curelei care sa fie aliniat cu cel de pe curea.Daca nu este sincronizat perfect duce la rateuri si calarea motorului.imag-8

9.Demontati cureaua de pe axul cu came si inlocuiti si rolele care nu au dinti.imag-9

10.Dupa ce ati strans toate intinzatoarele si cureaua a intrat perfect(semnul de pe curea este aliniat peste semnul de la rola) asigurativa ca nu exista nici un fel de joc si ca nu va lipsesc piese.Puteti da 1-2 rotatii din axul motorului ptr a verifica ansamblul.Ar trebui sa arate ca in imag 10.Atentie aparataorea se monteaza dupa ce v-ati asigurat ca totul merge normal.La cativa zeci de mii de km se vor verifica rolele sa fie stanse si cureaua sa nu aiba crapaturi.imag-10

SUNT si 3 PDF atasate cn este interesat le poate downlaoda/

Va rog nu-mi dati flag am sa ma perfectionez in timp.

post-3483-12877879851191_thumb.jpg

post-3483-12877879851861_thumb.jpg

post-3483-12877879852591_thumb.jpg

post-3483-12877879853198_thumb.jpg

post-3483-12877879853778_thumb.jpg

post-3483-12877879854297_thumb.jpg

post-3483-12877879854957_thumb.jpg

post-3483-12877879855479_thumb.jpg

post-3483-12877879855985_thumb.jpg

440 timing plug.pdf

440 T Belt replacement.pdf

440 T Belt replacement2.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu tot respectul pe care il meriti pentru initiativa trebuie sa spun ca tutoriarul este plin de greseli de executie si descriere a operatiunilor. Imi este lene sa enumar lipsurile ..... acolo sint doua curele despre care vorbesti, semne exista pe role, etc

Laudabila initiativa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu tot respectul pe care il meriti pentru initiativa trebuie sa spun ca tutoriarul este plin de greseli de executie si descriere a operatiunilor. Imi este lene sa enumar lipsurile ..... acolo sint doua curele despre care vorbesti, semne exista pe role, etc

Laudabila initiativa.

da stiu ca sunt 2 curele am si pus / intre ele.semne pe role exista insa din cauza mizeriei/oxidului depus pe unele nu se prea vede.am sa revin cu poze ale rolelor mele sa vezi cum arata.Zici ca au facut razboiul :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Initiativa este laudabila . N-am verificat daca intr-adevar este plin de greseli dar nu incercati sa faceti aceasta operatiune in spatele blocului . Inlocuirea curelei de distributie nu e atit de simpla precum pare mai ales daca nu ai mai vazut nici macar odata cum se face asta . Sunt necesare destul de multe scule , ceva indeminare si destul de multe cunostinte de mecanica  ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Initiativa este laudabila . N-am verificat daca intr-adevar este plin de greseli dar nu incercati sa faceti aceasta operatiune in spatele blocului . Inlocuirea curelei de distributie nu e atit de simpla precum pare mai ales daca nu ai mai vazut nici macar odata cum se face asta . Sunt necesare destul de multe scule , ceva indeminare si destul de multe cunostinte de mecanica  ;) .

Exact,sculele se cumpara cunostiintele nu prea.O stiu pe pielea mea cand am schimbat antigelul si mi-am ars garnitura de chiuloasa ptr ca nu am aerisit bine circuitul :)).daramite distributia :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu in spatele blocului, in fata lui ;D Trebuia filmate figurile vecinilor care asistau de la ferestre, toata operatiunea si apoi pornirea din prima a motorului ;D ;D a fost ca-n filme. recunosc ca am trisat, eram la a doua schimbare de curea de distributie si cam 3 curele de transmisie :D

asta ca sa poluez topicul omului ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu in spatele blocului, in fata lui ;D Trebuia filmate figurile vecinilor care asistau de la ferestre, toata operatiunea si apoi pornirea din prima a motorului ;D ;D a fost ca-n filme. recunosc ca am trisat, eram la a doua schimbare de curea de distributie si cam 3 curele de transmisie :D

asta ca sa poluez topicul omului ;D

Ai un avertisment  :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luni eram hotarat sa merg la un service sa o schimb si eu,270 ron,am vorbit cu baiatul de acolo care trebuia sa se ocupe de ea un ''amic''si mi-a zis ca mai bine o schimbam in spatele blocului bineanteles el sa asiste si eu sa o dau jos si sa o montez  ;) + ca mai vreau sa dau si pompa servo(electrica) jos sa o analizez,daca mai trebuie vreun semering ceva schimbat pe la arbore,ax came,etc... chit ca stau cu ea o saptamana pe dreapta dar macar o sa am satisfactia ca stiu cam tot ce misca pe acolo. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luni eram hotarat sa merg la un service sa o schimb si eu,270 ron,am vorbit cu baiatul de acolo care trebuia sa se ocupe de ea un ''amic''si mi-a zis ca mai bine o schimbam in spatele blocului bineanteles el sa asiste si eu sa o dau jos si sa o montez ;) + ca mai vreau sa dau si pompa servo(electrica) jos sa o analizez,daca mai trebuie vreun semering ceva schimbat pe la arbore,ax came,etc... chit ca stau cu ea o saptamana pe dreapta dar macar o sa am satisfactia ca stiu cam tot ce misca pe acolo. :D

270 manopera sau cu tot cu curele?ptr ca daca e doar manopera e ff scump.acuma depinde si din ce oras esti insa in CT distributia e 100 de RON de montat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehe,am cautat la mai multe serviceuri si imi cereau 400,350,270 ron,doar manopera,+ piesele mele!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehe,am cautat la mai multe serviceuri si imi cereau 400,350,270 ron,doar manopera,+ piesele mele!!!!

OMG.In CT mi-a cerut 260RON manopera +garnitura de chiuloasa-care la volvo 440 am inteles ca este 140 de lei,daca nu este asa pls corectati-ma.Deci in total 400 de RON.Mi sa parut imens din moment ce la o dacie 1310 schimbarea garniturii este 50 de RON.Motorul de Volvo 440 (1992 B18U) este necapsulat ,simplu tot Renault ca si cel de Dacie insa nu inteleg diferenta de pret....Da asa e ce sa-i faci Romania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in fine azi am terminat,nu am facut nici o poza sorry!! am lucrat de ieri de pe la 7 pana la 10 si azi la fel ,multumit dar zgarieturi pe maini la greu,motorul este mult mai silentios problema era de le pompa de apa cred ca avea peste 100 si ceva de mii de km,parca era moara maina mea,acum silent'' doar zgomotul de diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now