Claudiu

Nou pe forum , V40 ! deja probleme ?

50 posts in this topic

Salut toturor posesorilor , ma cheama Claudiu si sunt din Pitesti . Dupa ce am strans niste banuti , am gasit un v40 pe la Cluj mi-a placut din prima , asa ca dupa ce am primit niste poze si am discutat cu cei care l-am adus , am plecat instantaneu acolo sau vad si normal sa-l cumpar ! Deci .... V40 verde metal , 1.8 16v , nu GDI , are tapiserie jumatate piele jumatate material textil , casetofon volvo , 7 boxe , nu are calculator , are 146mii km , are carnet service , Germania , pt moment il folosesc cu numere de germania pana expira acesta , in rest super multumit cu o mica exceptie , aseara am ajuns cu el . Pe drum in timp ca asteptam la un semafor , cu motorul la relanti mi sa parut ca aud un zbarnait la motor , pe care pana atunci nu l-am auzit ! Ma dau jos , ridic capota .......da de acolo era , zogomotul de genul ...tac ....pauza de 2 secunde si brrrr , ca ca un angrenaj care patineaza . Ce sa fac , am luat telefonul .... si l-am sunat pe vanzator , mi-a spus ca e o problema des intalnita ! Ceva o electrovalva , care scoate acest zgomot si care merge dar trebuie schimbata . Cred ca ar fi trebuit sa deschid un alt topic , dar daca e nevoie voi deschide pe acest subiect . SIncer acu ma duc sa o pornesc din nou , omu imi spoune ca dimineata nu face si ca face aleator ! Sper sa nu fie o problema ! Voi reveni dupa masa pentru o dezbatere amanuntita , cu spernta ca sunt binevenit in forumul VOLVO si in acest club frumos pe care il dezvoltati aici (am citit multe sa ma documentez ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Claudiu, si bine-ai venit printre noi !

Zgomotul pe care il auzi (crrrr-clac....crrrr-clac) are loc NUMAI la cald si este de la variatorul de distributie (sau decalor de rampe), nicidecum de la acea supapa de care vorbeste proprietarul.

Este vorba de un pinion din capul axei cu came, antrenat de cureaua de distributie, de pe partea de admisie (dinspre botul masinii), care are in interior ca niste "zbaturi", si care modifica la accelerare / decelerare momentul de admisie (mai repede pentru accelerare - necesar de putere si mai tarziu la decelerare sau mers constant pentru reducerea consumului).

Este o "boala de familie" a motoarelor pe benzina de la Volvo, si care se manifesta destul de repede daca mergi cu uleiul aproape de minim pe joja sau subturat, deoarece fiind sus de tot, pinionul nu primeste ungere cata trebuie si pica. Nu este grav, poti merge cu masina in continuare daca ignori zgomotul, insa de indata ce motorul incepe sa oscileze la oprirea la semafor sau sa se opreasca, este indicat sa-l schimbi.

Piesa poti sa o cumperi de la mine cu 6 - 6.5 milioane (daca vrei sa dai 7.5 du-te la reprezentanta ;D) dar pentru a schimba-o iti trebuie o scula speciala cu care se blocheaza axele cu came. Pot sa te ajut cu un mecanic care mi l-a schimbat si mie (am mai cunoscut cel putin 10 oameni pe forumul asta cu aceeasi problema) si cu manopera scapi pana in 10 milioane sigur.

Numai bine si zi-mi ce-ai rezolvat !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci mult pentru promptitudine , sincer sa fiu , proprietaru a zis ca il comanda deja , si il impartim pe din doua . Asta nu e o problema , sincer sa fiu sunt cam pe zero cu banu ! O sa-l contactez , faza e ca omu a fost sincer si a zis ca sigur asta e problema si a recunoscut prin telefon ca de acolo e , de la electrovalva aia sau ce . Nu stiu ce sa fac , o sa-l sun sa se uite ce ai scris si o sa luam o decizie impreuna . Te anuntam  in privinta a ceea ce facem , daca e nevoie o sa filmez cu telefonu si pun filmuletzul , sau doar audio pe forum , sper sa il pot atasa ! si sa iti dai cu parerea ! In rest alte simptome care ar mai putea fi , daca mai merg asa cu el ! Adik face Tac ..... si dupa 3 sec crrrrrr .... nu stiu daca e chiar zgomotul descris de dvs , sau poate doar exprimarea !

Share this post


Link to post
Share on other sites

am uitat sa precizez , ca dimineata la prima cheie porneste imediat si nu se aude zgomotul , insa dupa cateva minute incepe sa se auda . Plus de asta , la cald , motorul porneste cam greu, adik sunt momente cand nu pleaca decat cu cheie lunga , sau la a doua cheie ! sa fie si vreun senzor de temp , sau bujii ? Incerc spre weekend sa fac o verificare , insa nu stiu ce bujii foloseste masina , pretul lor , cum se scot ? Plus de asta , as dori sa stiu si daca e ceva cu injectoarele , sau cum pot sa le vad ca sunt in parametri ! Multumesc inca o data pt promptitudine !

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fiecare data cand la o masina am intalnit pornirea greoaie la cald, s-a dovedit a fi de la senzorul de temperatura coolant. Daca da semanal de "rece", amestecul e prea bogat, si masina sufera un fenomen similar cu "innecatul" de la Dacie :D

Si de fiecare data s-a rezolvat prin curatarea mufelor. Deci cauta senzorul ala, e pe circuitul de racire, prin preajma carcasei termostastului... In principiu sunt 2 senzori, unul care da semnalul pt. indicatorul bord, altul care da semanal la ECU (asta e beleaua). Curata-i pe amandoi, cu spray de contacte.

Fiind in principiu doar niste rezistente care isi modifica valoarea functie de temperatura, pot fi verificati cu un ohmetru. Dar trebuie sa gasesti valorile la rece, la cald, etc. Daca nu ai valorile astea din vre-un manual, macar verifica daca lucreaza, adica daca se modifica rezistenta masuarata la rece, dupa ce se incalzeste motorul.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pornirea greoaie poate fi datorata si unui regulator de presiune care "a luat-o pe ulei" ;D Vezi cum stai cu consumul, si vorbim dupa, nu iti poti da seama imediat de problema si sa te apuci sa schimbi aiurea piese pe ea nu-i o afacere...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt familiarizat cu regulatorul ala :P

Ideea e ca pornirea greoaie este asociata cu motorul cald. Oarecum invers ca in cazul regulatorului.... De aia zic sa o ia incet, cu senzorii, ca nu il costa decat un spray de contacte, si dupaia incepe sa cumpere regulatorul, chiuloasa, motorl.

Glumesc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba sa am pardon, dar ALEC de pe forum are si el regulatorul stricat si la rece ii porneste imediat, insa la cald da vreo 3 secunde la automat pana porneste. Ideea e ca porneste GREU, no matter what :) Inainte sa se apuce se scos mufe mai bine o pune pe laptop si verifica cand da la cheie cate grade ii arata ECU-ul. E mult mai simplu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate pentru tine e mai simplu asa, ca ai interfata acasa, iesi iesi in papuci cu laptopul pana la masina si gata, stii tot ce trebuie :P

Eu unul, mai bine curat 2 mufe de la senzorii aia - ca imi ia 5 minute cu tot cu publicitate - si dupa aceea vad cum se comporta masina, decat sa merg pana la primul service cu interfata... :D

Interesant ce zici tu cu regulatorul, vis-avis de pornirea la cald... La mine e chiar invers, cu cat sta masina mai mult cu atat pleaca mai greu... Cand e cald motorul o ia la sfert... La cheia de dimineata, simpotomele la mine sunt exact ca atunci cand ramai fara benzina; o alimentezi si prima cheie este mai lunga, pt. ca trebuie sa reamorseze instalatia... Parca pe masura ce sta masina, benzina se intoarce incet in rezervor.

PS - Offtopic - Ia sa imi faci si mie rost de o interfata. How much is it? Sa imi fac si eu un update de bios la masina... Poata au astia vre-o noua versiune care ii permite sa mearga cu apa :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

1). Pentru interfata poti apela cu incredere la Adrian (www.elm323.ro)

2). NU poti scrie, ci doar citi din ECU

3). Suntem off-topic. Imi dau warning ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru lamurire !!! ideea e ca nu porneste mereu greu ! o face doar cateodata , adik din 6 porniri 2 le face mai lung !! zilele astea o sa cumpar ulei , sa mai produc niste malai .... filtru si ce mai trebuie ! Omul mi-a dat chitanta si factura la ultima asa zisa revizie , care nu e trecuta pe carnetu service , insa pare reala si pe eticheta de la motor scrie 15w40 , care mi se pare cam gros .....fata de ce am mai citit pe o alta eticheta mai veche uitata pe acolo pe langa motor .... (plus de asta e un ulei noname) , iar pe cea mai veche e bifat un ulei 0w30 parca , atasez poza de la ultimu schimb si o sa fac si eticheta anterioara ! din cate am citit pe forum , uleiu pt 1.8 16v , ala clasic volvo e recomandat mai subtire adik 5w30 sau ma insel ?

  De dimineata , ciudat , nu mai aud cloncanitu de la vvt sau chestia aia cum ii zice variator de distributie , insa dupa ce am mers vreo 20km , si sa incalzit , dupa ce am ajuns la munca , motoru avea un zgomot ciudat de parca ar fi batut culbutorii ...la o dacie veche , tac...taca...tac .... nu mai inteleg nimic ! Dupa masa cand plec de la servici , verific nivelu la ulei si completez , daca e nevoie , insa banuiesc ca ar trebui tot cu 15w40 cum e pe eticheta ! offf  please helppp [attachimg=#]

post-535-12877845010175_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

15w40 e ulei de Dacie 1300.  :-X

E mult prea gros pt. tolerantele motoarelor din generatiile mai noi. Mai gros la rece, asta insemnand la ungerea este proasta rau la prima pornire...

NU TREBUIE SA COMPLETEZI DOAR CU 15W... Poti sa pui chiar 0w (abia mai scazi vascozitatea celui existent in motor). Ideea e sa pastrezi tipul, adica mineral/semi/full sintetic, ca sa nu apara reactii.

Daca esti hotart sa faci schimbul in curand si trebuie sa completezi doar cateva sute de grame, mai bine o faci cu un aditiv bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai nu stiu ce ulei e ala de e pus in masina ! marca si daca e sintetic sau nu ...ideea e ca eu sunt fan Castrol mai ales ca unde am lucrat inainte aduceau made in germany , asa ca ma duc cumpar 1 liter si completez ! dupa care , cat de curand fac si schimbul ! adik sa pun 0w30 , sau 5w30 ....oricum pun full sintetic ! filtru de ulei e bun mann ? voi ce recomandati ? adik la 1.8 -ul meu ce se recomanda sintetic full , mineral sau semi ? sa fie bun un aditiv de ulei gen astea de acum ieftine , sau tot duralube e the best ? eu din cate am citit , daca cumperi un ulei bun , aditivat , nu mai trebuie si aditiv ! ce ziceti ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

cineva imi spune sa folosesc ulei de motor high mileage ! adik e special pt motoare ce depasesc 120.000 km ! voi ce puneti , cum merge se simte dif ? astept un rasp si la intrebarea anterioara !  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am zis de aditiv DOAR pentru completarea de acum (cand nu stii ce ulei ai in masina), pana  faci schimbul complet.

Sunt impotriva aditivilor (altii decat cei care ii baga producatorul), cu atat mai mult a solutiilor magice gen metabond, duralube... Nu crec ca se pot pune cu research&development al unui producator gen Castrol.

Cad despre uleiul urmator... Full sintetic este cel mai bun, normal. 5w40 este ok, zic eu. Original :) Originalitatea, insa, pe meleagurile noastre...  :-[ Un mare depozit de Prista Oil e in aici, in Sinaia, si cunosc persoane pe acolo care imi spun ca vand cu cisternele la clienti destul de intersanti, genul celor care imbuteliaza Aral, Texaco, etc. in Romania... Poate folosesc uleiul asta la lubrifierea pantofilor, sau... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci ca sa ne intelegem , esti sau nu de acord cu aditivi ? adik sa completez acu cu aditiv ? sau mai bine completez cu casrtol 5w30 , sau 5w40 ! eu unu asa as face ! si cat de curand fac schimbu si rezolv problema !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt impotriva aditivilor, insa in cazul tau e o problema... NU STII CE ULEI AI IN MOTOR. Daca ai mineral si este vechi, ai depuneri in baie, si, daca (,) completezi cu sintetic le vei dizloca si nu vrei asta :)

De aceea am zis sa bagi aditiv pana la schimb, pt. ca astea sunt facute sa fie compatibile cu orice fel de ulei.

Nu mai bine faci schimbul direct? Ce mai atata tevatura... Stii un lucru sigur.

PS - Foloseste motor flush la schimb, ca sa scoti mizeria de pe acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe partea de filtre de orice fel eu recomand Mahle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri dupa ceva km , la cald , a inceput sa trepideze motoru ! la semafor mi-am dat seama , nu s-a oprit insa varia destul de tare turatia si se simtea in habitaclul masinii toata miscarea ! Am plecat la drum in continuare si nu a mai facut ! Am plecat din nou azi noapte , dupa meci si dupa un timp , cand am incetinit am simtit aceeasi chestie ! Dupa servici , ieri , am completat cu niste ulei ca ma stresa problema nivelului , de la un coleg , un valvoline 5w40 , am pus un pic ! Nu se mai aude croncanind VVT-ul ( variatorul de distributie ) nu mai croncane ! Ma omoara , nu mai inteleg nimic ! zilele astea vad cum produc niste lovele si fac si schimbu ! am desfacut carcasa de plastic pe unde sunt curelele si scrisu apare pe curele dar nu par a fi schimbate la 125mii cum mi-a spus proprietaru ! o sa dau la tradus carnetul service sa fiu sigur ! sper sa rezolv ....ce il doare .... de pornit , dimineata la sfert ....la cald nu am mai apucat sa verific !

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutare !!! azi dupa completare cu aditivi , croncane din nou motoru ...deja nu vreau sa ma mai spal in urechi .... intrebare , cunoaste cineva un meseriash motoare volvo , mai aproape de Pitesti ? Incerc sa fac rost de piesa , amicu meu din Cluj cauta un pret prin zona , sau din Germania , daca nu e mare diferenta il contactez pe midnight caller , pt vvt ! clar stau prost cu stresu' ....pe langa asta in afara de centura la produs nu imi iese nici o combinatie sa fac rost de bani ! Normal sparg un card sau imprumut , oare e cineva care nu ma cunoaste ....la care sa nu ma imprumut ? Va rog , Volvisti..... poate stiti pe cineva mai aproape de Pitesti , care sa nu ma rupa , sa aiba idee de variatoru de distributie si montaju lui , plus cheia de blocat distributia !!! sper sa nu cer prea mult ....Cu bunavointa lui midnight caller am detalii de montaj , tipuri de scule si ii multumesc inca o data pt asta !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e nevoie sa o faci in Pitesti ci poti veni si in Bucuresti. Problema e ca oriunde te-ai duce, iesi pe la 8-9 milioane cu tot cu manopera, asa ca nu conteaza locul ci omul. Oricum il mai schimbi dupa inca 100.000 abia daca ii pui ulei bun si am o vaga impresie ca o sa vinzi masina inainte ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

sal ....maine ma decid cum fac lucrarea si cu vandutu , nu fii asa sigur !!! mai vb noi !  :) masina imi place , clar .... nu am precizat in descrierea mea cine sunt si ce fac ! Pana acu am lucrat la o firma rom-germ cu distributie piese germ , dealer Skoda (Pit , Crv si Tg-jiu) , Citroen si Opel Chevi , fara a face reclama la ele pozitiva sau negativa !!! Insa daca am ajuns sa cumpar un Volvo concluziile sa le trageti voi , functia a fost Coordonator Sisteme informatice si telecomunicatii ! Am avut pe mana trei de 2 ani jum aplicatii auto pentru marcile astea , soafte service , de diagnoza si logistica fiecarei marci pe partea de service si vanzari .....asa ca dupa astea , va rog concluzii ...acu sunt la o firma de constructii , fac logistica si proiectare ! mai vb !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si la valoarea ta nu-ti permiti un pinion ?! ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

am prea multe chestii pe cap , ma insor cica ....si tot malaiu se toaca , plus am o casa pe care o fac cu ai mei si nu mai ramane nimic !!! altfel ....luam ceva mai nou , oricum tot volvo cred ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now