avx

Despre...alfabetul DACIC!

13 posts in this topic

    O carte veche de 1.000 de ani, păstrată la Budapesta, răstoarnă toate teoriile istorice despre cultura strămoÅŸilor noÅŸtri. Dacii scriau de la dreapta la stânga, iar citirea se făcea de jos în sus.

    De la daci nu au rămas izvoare scrise. Prea puÅ£ine se ÅŸtiau despre locuitorii zonei carpato-dunărene, după retragerea romanilor. O carte veche de aproape 1.000 de ani, păstrată la Budapesta, răstoarnă teoriile istoricilor. Manuscrisul cuprinde primele documente scrise în această perioadă istorică. A fost scrisă cu caractere dacice, de la dreapta la stânga, ÅŸi se citeÅŸte de jos în sus. VorbeÅŸte despre despre vlahi ÅŸi regatul lor. MulÅ£i au încercat să descifreze Codexul Rohonczi, dar n-au putut. Arheologul Viorica Enachiuc a tradus, în premieră, filele misteriosului manuscris. Dăruită de un grof ÃŽn 1982, Viorica Enachiuc a aflat dintr-o revistă publicată în Ungaria de existenÅ£a în arhivele Academiei Ungare a Codexului Rohonczi. Se spunea că e redactat într-o limbă necunoscută. A facut rost de o copie. Timp de 20 de ani, a muncit ca să-i descifreze tainele. Manuscrisul se afla în Arhivele Academiei de ÅžtiinÅ£e a Republicii Ungaria. E o carte legată în piele. A fost păstrată în localitatea Rohonczi până în anul 1907. Groful Batthyany Gusytav a dăruit-o Academiei de ÅžtiinÅ£e a Ungariei, în 1838. Nu se ÅŸtie prin câte mâini a trecut de-a lungul secolelor. "Scriere secretă" După Al Doilea Razboi Mondial, doctorul Vajda Joysef, preot misionar, îi scria cercetătorului Otto Gyurk, în legatura cu Codexul: "Se găseÅŸte în Arhivele Academiei de ÅžtiinÅ£e a Ungariei o carte rară, Codexul Rohonczi. Acest Codex este scris cu o scriere secretă, pe care nimeni n-a reusit s-o descifreze până acum. Åži eu am ÃŽncercatâ€. Literele sunt asemănătoare scrierii greceÅŸti. M-am gândit că seamănă ÅŸi cu literele feniciene, apoi am încercat pe baza vechii scrieri ungureÅŸti, dar n-a mers. Toate încercările le-am aruncat în foc". După ce a studiat Codexul, cercetătorul Otto Gyurk a publicat, în 1970, o parte din observaÅ£iile sale într-un articol, în care a încercat să identifice acele semne din manuscris care ar putea semnifica cifre. Alfabet dacic cu 150 de caractere Viorica Enachiuc a descoperit că textele Codexului au fost redactate în secolele XI si XII, într-o limbă latină vulgară (daco-romana), cu caractere moÅŸtenite de la daci. "Sunt semne care au aparÅ£inut alfabetului dacic, ce cuprindea aproximativ 150 de caractere, cu legăturile respective. Textele din Rohonczi au fost redactate în latina vulgară, dar într-un alfabet dacic, în care dominante sunt străvechile semne utilizate de indo-europeni în epoca bronzului", spune aceasta. Solii ÅŸi cântece ale vlahilor Codexul are 448 de pagini, fiecare cu circa 9-14 ÅŸiruri. ÃŽn text sunt intercalate miniaturi cu scene laice ÅŸi religioase. E scris cu cerneală violet. Cuprinde o culegere de discursuri, solii, cântece ÅŸi rugăciuni, care include 86 de miniaturi. Consemnează înfiinÅ£area statului centralizat blak (vlah), sub conducerea domnitorului Vlad, între anii 1064 si 1101. "Sunt informaÅ£ii despre organizarea administrativă ÅŸi militară a Å£ării ce se numea Dacia. Avea hotarele de la Tisa la Nistru ÅŸi mare, de la Dunăre spre nord până la izvoarele Nistrului. Mitropolia blakilor avea sediul la Ticina - cetatea din insula Pacuiul lui Soare", a descoperit Viorica Enachiuc. "Jurământul tinerilor blaki" Codexul conÅ£ine ÅŸi versurile unui cântec de luptă, numit "Jurământul tinerilor blaki", care a fost tradus în felul următor:

    "O viaÅ£ă, tăciunele Åžarpelui, puternic veghetor,/

    ÃŽnÅŸelator, să nu primeÅŸti a te uni/

    Cu prorocirile Åžarpelui, anuale, pentru că lovit/

    Vei fi/ Cântecul cetăÅ£ii aud îndelung/

    MergeÅ£i vioi, juraÅ£i pe caciulă, pe puternica caciulă!/

    Să juri cu maturitate ÅŸi cu convingere!/

    Să fiu Å£ie putere vie, trăiesc, în luptă să fiu!/

    Alesul jurământ preÅ£uieÅŸte ÅŸoimul tău, mergi cu jurământ puternic!" Notă:

    Codexul Rohonczi (grafii alternative: Codicele ÅŸi Rohonczy sau Rohonc, în toate combinaÅ£iile) este un document controversat al cărui sistem de scriere este inedit ÅŸi încă nedescifrat în mod convingător. Este numit după orăÅŸelul Rohonc (Rohoncz e grafia maghiară veche; pe germană Rechnitz, pe croată Rohunac), aflat astăzi în provincia Burgenland din estul Austriei. Membra UNESCO Viorica Enachiuc e absolventă a FacultăÅ£ii de Filologie, secÅ£ia Română-Istorie, din cadrul UniversităÅ£ii "Alexandru Ioan Cuza" din IaÅŸi, promoÅ£ia 1963. Lucrarea de licenÅ£ă ÅŸi-a luat-o în arheologie. E membră UNESCO din 1983. MulÅ£i ani a condus ÅŸantiere arheologice în Oltenia, Muntenia ÅŸi Moldova. A cercetat scrierile vechi din neoliticul mijlociu ÅŸi epoca dacică. Åži-a prezentat lucrările la conferinÅ£e în Å£ară ÅŸi în străinătate: Austria, FranÅ£a, Germania, Italia, Israel. Burse de studiu a primit în Italia, pe probleme de arheologie, ÅŸi ăn Danemarca, unde a studiat scrierea runică. Aceste fapte nu sunt secrete.

    Dar mă întreb ÅŸi vă întreb: de ce tac autorităÅ£ile politice ÅŸi ÅŸtiinÅ£ifice de la noi?

    Sau mass media.

    Pentru că sunt mai importante furturile, violurile sau accidentele auto sau se â€vând†mai bine?

    IncompetenÅ£i nu sunt. Sau au primit ordin să tacă? PS. trimiteÅ£i acest material tuturor prietenilor voÅŸtri pentru că au dreptul să ÅŸtie adevăruri deocamdată ascunse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

raspunsul e simplu AVX....pentru ca traim in tara lui Papura Voda!

Share this post


Link to post
Share on other sites

avem o gramada de astfel de stiri...dar noi avem 1000 de taxe si pensionari in strada...

"Tablitele de la Tartaria - cea mai veche scriere

Arheologul roman Nicolae Vlasa a facut o descoperire epocala in 1961: intr-un mormant antic de la Tartaria a gasit doua tablite cu inscriptii care dateaza din anii 4500-200 i.H.

  Cercetatorul clujean Nicolae Vlasa a descoperit in 1961, la Tartaria, comuna Saliste, judetul Alba, un important complex de materiale care atesta o locuire a zonei respective datata intre anii 4500-200 i.H. Au fost descoperite un mare complex de cult si un depozit unitar de resturi sfaramate ale unor schelete omenesti, precum si 26 de figurine de teracota, trei figurine de alabastru si trei placute de lut ars. Doua dintre placute sunt acoperite cu semne cu caracter pictografic care redau texte vechi, cu peste un mileniu anterioare celor similare descoperite la Djemer-Nasr, Kis si Uruk din Sumer, datate pe la 3300 i.H.

Unii specialisti sustin ca ceea ce este caracteristic acestor descoperiri este o identitate a lor comuna, cunoscuta sub denumirea de Cultura Turdas-Vinca (4500-3700 i.H.), raspandita in tara noastra (in Banat si Oltenia), in Sudul Serbiei, S-E Ungariei, N-V Bulgariei si in alte tari sau continente mai indepartate. Importanta este descifrarea tablitelor gasite la Tartaria, acest lucru ar dezlega multe dintre enigmele formate in jurul culturii mentionate. S-a ajuns la concluzia ca textul ar fi unul de dinaintea scrisului sumerian, cel mai vechi din lume, si ar suna astfel: NUN.KA.S.UGULA.PL.IDIM.KARA.I. Una dintre traduceri ar fi: "In (cea de-a) patruzecea domnie pentru buzele (gura zeului) Saue cel mai varstnic dupa ritual (a fost) ars". Cercetatorul Constantin Barbulescu, dupa ce ordoneaza grafemele putin altfel, obtine enuntul: "NUN-KA-SU-GULA-P/atesi/-L/ugal/-IDI-M/e/-KAR-A-I", pe care il traduce astfel: "Orasul arbore (de baza) de la locul de acces (gura) sub mana (protectia) zeitei Cula – principiul feminine al lui An (Anu) – Marea vracita, Doamna care reda viata, zeita patroana a medicinii si tamaduitoare a capetelor negre (sumerienilor), Printesa omului cel mare si integru (rege, zeu), care stie sa proclame reguli langa canalul (raul) cu apa (Mures)".

Unii romani, precum si destui straini s-au entuziasmat in urma acestor descoperiri, dar multi istorici romani au respins ipotezele respective. La cel de-al patrulea Congres de dacologie de la Bucuresti s-a afirmat ca, in 1968, tablitele de la Tartaria au fost prezentate in "The Scientific American Journal" ca fiind similare cu cele din Mesopotamia, dar ca sunt cu 1.000 de ani mai vechi, iar arheologul rus V. Titov considera ca scrierea primitiva isi are originea in Balcanii mileniului IV i.H.

Tot acolo s-a spus ca Milton Mc Chesney Winn si-a sustinut teza de doctorat la Universitatea California din Los Angeles cu tema aparitia scrisului in cultura Vinca, sustinand si ca scrisul de la Tartaria este cel mai vechi din lume descoperit pana la aceasta data. Si profesorul Marco Merlini de la Roma afirma ca "spiritualitatea danubiana este una dintre mamele culturii europene". Profesoara Maria Gimbutas, arheolog american de origine lituaniana, afirma in cartea "The Living Goddesses" ca scrisul de pe tablitele de la Tartaria precede scrisul sumerian cu cateva mii de ani. "

Mai nasol e ca se stie si unde se afla...ingerul decazut si ingropat - sub o cremene de piatra de la noi din tara...

"(Apocalipsa 20,1) “Apoi am văzut pogorându-se din cer un înger, care Å£inea în mână cheia Adâncului ÅŸi un lanÅ£ mare. El a pus mâna pe balaur, pe ÅŸarpele cel vechi, care este Diavolul ÅŸi Satana, ÅŸi l-a legat pentru o mie de ani. L-a aruncat în Adânc, l-a închis acolo, ÅŸi a pecetluit intrarea deasupra lui, ca să nu mai înÅŸele Neamurile, până se vor împlini cei o mie de ani. După aceea, trebuie să fie deslegat pentru puÅ£ină vreme.â€

Versantul kilometric ai lespezii ce pecetluieÅŸte văgăuna-mormânt (3200 m), a fost tras ca un chepeng peste cei pedepsiÅ£i ÅŸi închiÅŸi în adâncuri, zeul ÅŸi supuÅŸii săi.

Pe capac, ca pe lespedea oricărui mormânt, a fost apoi săpat cu lasere portretul vinovatului. Pentru a sta mărturie pedepsei primite pentru încălcarea poruncilor Domnului.

Locul poate fi zărit ÅŸi supravegheat doar din satelit, pentru că nu a fost făcut pentru oameni.

Un tânăr informatician din Râmnicu Vâlcea, Åžtefan-Emil Ionescu, a studiat în nopÅ£i nedormite hărÅ£ile Å£ării noastre cartografiate din sateliÅ£i ÅŸi ajunse în bazele de date ale lui Google. AÅŸa a descoperit o formaÅ£iune ce pare dăltuită de o mână sigură ÅŸi fermă. Un portret, un cap de om, de fapt un zeu, cu expresie tristă, posomorâtă, pentru că un om nu putea să se încarce de un păcat aÅŸa de mare, ca să merite o pedeapsă atât de aspră. Captivitate pe 70 de generaÅ£ii. Pedeapsa lui, a informaticianului, e mai mică, pe măsura păcatului cunoaÅŸterii. Pentru că a găsit ÅŸi arătă lumii mormântul zeului, îl înfrăÅ£eÅŸte în suferinÅ£ă. De atunci, de când l-a văzut, nu mai doarme nopÅ£ile, iar somnul de peste zi îi ascunde farmecul luminii.

  MegaliÅ£ii săpaÅ£i în pereÅ£ii stâncilor însemneză pe faÅ£a pământului urmele bătăliilor de unii pierdute, de alÅ£ii câştigate.

Poate că aÅŸa a fost hotărât, ca in locurile acestea ale noastre, să fie aÅŸezat unul dintre cei mai importanÅ£i megaliÅ£i ai planetei.

[http://www.megalit.ro]

Mesajul are pentru pământeni consistenÅ£e diferite.

Geologii sesizaseră translaÅ£ia ciudată a masivului capac, o placă tectonică uriaÅŸă, care în mâna divinităÅ£ii s-a lăsat uÅŸoară ca o plapumă:

“Există două segmente de scoarÅ£ă care compun megalitul, unul continental ÅŸi unul oceanic, aflate în raport de subducÅ£ie încă din mezozoic. Ele sunt prinse în Trascău în mod clar între scoarÅ£a oceanică (ofiolite/bazalte) aflate înspre est ÅŸi sud, ÅŸi cea continentală (sisturi cristaline) din partea opusă, marcând raporturile de subducÅ£ie – în Trascău – sau obducÅ£ie – în Metaliferi, dintre cele două segmente de scoarÅ£ă ce corespund la două microplăci distincte.â€

Pentru savanÅ£i, oameni simpli nevoiaÅŸi ÅŸi iubitori de natură mesajul a răzbătut întâi oral apoi prin bazele vii de date ale pământului.

(Geneza 27,11) “Domnul Dumnezeu a făcut din pământ toate fiarele câmpului ÅŸi toate păsările cerului; ÅŸi le-a adus la om, ca să vadă cum are să le numească; ÅŸi orice nume pe care-l dădea omul fiecărei vieÅ£uitoare, acela-i era numele. Åži omul a pus nume tuturor vitelor, păsărilor cerului ÅŸi tuturor fiarelor câmpului.â€

Când a venit rândul copacilor, arbuÅŸtilor, ierburilor ÅŸi florilor o plăntuÅ£ă firavă, cu flori colorate ÅŸi pline de polen să atragă albinele ÅŸi să Å£ină oamenii pe aproape, care creÅŸte la poalele mormântului a primit un nume ciudat: Mătăciune [20]. Nu rugăciune de la rugă, ci mătăciune de la mătănii, de la penitenÅ£ă. Când au învăÅ£at carte ÅŸi savanÅ£ii, au aflat de ea ÅŸi botaniÅŸtii. Åži fără să înÅ£eleagă ce fac, i-au spus Dracocephalum – cap de drac.

Pentru că nomenclatura este binară i s-a mai spus din motive lesne de înÅ£eles moldavica (Linne în 1753, Hasquet în 1790, Edel în 1835).

Au venit apoi imperialii, au luat sămânÅ£a în captivitate ÅŸi fiindcă făcea miere i-au dat cetăÅ£enie ÅŸi un nume nou, austriaca. Face o floare minunată ÅŸi toată lumea o cunoaÅŸte. I se mai spune Cap de dragon, Cap de dragon moldovenesc, Dragon moldovenesc, Balsam moldovenesc ÅŸi încă în zeci de feluri.

Pentru ca toată lumea să o cunoască ÅŸi să-i afle povestea, când va veni timpul, este agreabilă ÅŸi germinează uÅŸor. SeminÅ£ele sunt foarte preÅ£uite. Se vând câte 50 de bobiÅ£e într-un pacheÅ£el pentru numai 1,75$! Toate datele botanice, comerciale ÅŸi de areal pe

http://www.sandmountainherbs.com/dragonhead.html

http://davesgarden.com/pf/go/2340/index.html

Atât planta cât ÅŸi afacerea, la fel de rentabile, au prins teren în special în America. Cea mai eficace formă de mediatizare este cea prin seminÅ£e! De acolo din adâncuri diavolul îi ajută ÅŸi îi îndrumă pe oameni, aÅŸa cum poate. ÅžtiÅ£i, banul e ochiul dracului [170,189]."

Mai vreti ?  8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In curand se vor schimba multe din ceea ce cunoastem despre trecutul indepartat.

Recent s-au descoperit in nordul Europei, unelte si accesorii pentru viata de zi cu zi (imbracaminte), mai complexe decat se credea. Nici cei din epoca de piatra, nu erau atat de inapoiati pe cat se credea.

In 30000 de ani aveau suficient timp la dispozitie pentru a crea o cultura distincta si cizelata.

http://en.wikipedia.org/wiki/Early_human_migrations

Problema cu acest trecut, cel putin cel din Europa, este ca la nivel Global, in comunitatea stiintifica, inca este acceptata ideea, ca in Europa se traia in pesteri. ...Unii faceau piramide, gradini suspendate si turnuri iar altii vorbeau monosilabic, cica...  ::)

E nevoie de un nume mare, care sa rastoarne aceste "adevaruri"... altfel sunt putini oameni de stiinta care isi risca reputatia si numele cu astfel de teorii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam aÅŸa arată scrierea din Codex Rohonczi:

[attachthumb=#]

[attachthumb=#]

[attachthumb=#]

[attachthumb=#]

post-4113-12877880077714_thumb.jpg

post-4113-12877880078276_thumb.jpg

post-4113-12877880078786_thumb.jpg

post-4113-1287788007927_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pacat ca de generatii intregi se lucreaza pentru stergerea identitatii acestui popor! ....si cu cat stim mai putine despre originea si istoria noastra e mai usor sa fim manipulati,dominati si spulberati in negura timpurilor...dar nu e nicio problema....important e sa avem bere,manele si succesuri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

CUVANTUL CRIPTIC

… Munca de intelegere a unui text se sprijina pe structuri lingvistice generale dar si pe codul cultural in care este fixat textul. Un astfel de enunt nedezlegat inca, este si urmatorul text, gasit intr-un mormant trac (in 1912, in localitatea Ezerovo, din Bulgaria de azi) din secolul al V-lea i. Cr.: Rolisteneasnereneatilteaneskoarazeadomeantilezyptamieerazelta. Este vorba despre un text ritualic, gravat pe un disc de aur si asezat in forma de spirala. Textul incepe din centrul discului si continua pana la margine, fiind descris continuu. Neexistand pauze intre cuvinte, mesajul este de neinteles. Fiind singurul text cert in limba traca, pastrat pana in zilele noastre, s-a bucurat de interes sustinut din partea filologilor romani si bulgari, fara sa existe o traducere unanim acceptata ori sustinuta cu argumente lingvistice imbatabile. …

Vorbirea brusca, intr-un ritm naucitor, fara ca vorbele sa se inteleaga, dar rostite in ritmul sintaxei colocviale, constituie pretextul mai multor reclame actuale de televiziune. Nu conteaza carui produs i se face publicitate, ci ca vorbaria ininteligibila atrage atentia spectatorului, il enerveaza, il aduce in sfera receptarii reclamei…

(MESAJUL SUBLIMINAL IN COMUNICAREA ACTUALA – Doina Rusti, pag. 42-45)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...hmmm...poate daca-l tiparim pe un tricou vom putea intra (energetic macar) in contact cu vreun zeu trac  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca asta ar fi traducerea.

se citeste din doi in trei de la dreapta , utilizind cuvintul taur ca cheie selectiva trinara !

consumulexcesivderedbullcauzeazareveriiabstractedacicesiduceladisparitiasentimentuluidepleteinvint

::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now