Posted 4 Oct 2007 · Report post Am un prieten foarte bun care are un Volvo S80 T6 272 cp fabricatie 2001 si are o cutie automata cu optiunea acea de a schimba aka manual...ar vrea sa treaca masina pe o cutie manuala clasica fiindca cea existenta pe masina e plastic spus "muci"...ca si cea de vanzare de pe autovit...numai cupleaza.Se poate face schimbul?In cel mai rau caz cea automata poate fi reparata iar daca da ce piese trebuie si cam unde in afara de reprezentanta se poate?p.s.:el a gasit o cutie de pe un s80 in dezmembrari dar motorul este de 2,4 si 172cp fabricatie 2001 parca era manuala...este compatibila cu motorul 2,8???Am pus cam multe intrebari dar de prieteni la nevoie se cunosc...iar eu astept cu nerabdare raspunsurile voastre si va multumesc anticipat pt ele. Cu maxim respect Alex. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2007 · Report post nu poate, computerul actual stie de o cutie automata cu mod manual si nu poate invata altceva ; mai rau, ii trebui exact acelasi model de cutie ca cel de pe masina deoarece odata cu schimbarile de variante de cutie s-a schimbat si varianta de computer, deci daca el are un 8.2 vers de soft de ex nu poate pune altceva.insa faptul ca nu mai cupleaza nu inseamna neparat ca, cutia e zob. Poate avea multe cauze, incepand de la senzorul de schimbator (PNP switch), vreo-una din bobinele solenoid, etc.... este foarte rar ca o cutie sa trebuiasca rebuid.Oricum ar trebui sa aiba coduri de eroare inscrise (sa mearga sa i le citesca cineva si va afla mai multe); PS: cati km avea? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Oct 2007 · Report post Masina are in jur de 145000...sincer am vrut sa chem un prieten care are grija de Audi-ul meu sa puna VAG-Com pe ea sa vedem erorile...dar...tipul nu este in ca in oras...p.s.:vreau sa cumpar eu masina de la el dar am semne de intrebare fiindca el oricum vrea sa o schimbe(fara sa supar pe mine nu renunt oricum la Audi)...iar el vrea tot un Volvo...cross country.In fine ce ne sfatutiti sa facem cu,cutia de viteze daca va fi prea muci. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Oct 2007 · Report post pana nu duceti masina la diagnoza si scoateti codurile de eroare, nu poate sa-ti dea nimeni nici un sfat.La 145k cutia aia putin probabil ca-i zob. Doar daca a condus-o 50k fara lichid, si nici atuncea ca se oprea ea la un moment dat nu-l lasa sa ajunga acolo. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Oct 2007 · Report post Iti multumesc pt sfat...si da din cate se pare el ca gascanu' nu a stiut de intretinerea cutiei si cand scotea joja si vedea ca nu are ulei punea in motor...eu nu stiam ce se intampla ca nu spunea nimic de rusine ca vezi doamne eu nu completam intre schimburi uleiul la Audi(nu e nevoie deocamdata)...nu a observat joja de la motor...cea din fata...antitalent innascut.Nu sti pe cineva care sa faca o scanare in particular a masinii???Contra cost...vreau eu sa o iau...si vreau sa stiu ce ma asteapta ca rezolvare si readucere a masini in conditii optime de functionare.p.s.:Audi-ul tot nu il vand...lol.Multumesc anticipat. Alex Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Oct 2007 · Report post adica cum nu avea ulei in cutie? nu inteleg f bine.... el verifica cutia si i se parea ca nu are si completa la motor?cat lichid are acum in ea cutia? este mult mai jos de indicatorul cold? oricum eu nu pot sa te ajut decat teoretic, dupa cum vezi sunt f f departe de tine. insa cu siguranta sunt baieti pe aci care te vor ajuta sa o scanezi undeva, sa-ti faci o idee. eu zic ca merita o ora de manopera sau cat se taxeaza acolo la voi pentru scanare/diagnostic ca sa afli exact ce e cu ea. NU de alta dar vorbim de o componenta care este aprox 7000USD cu tot cu manopera in cazul in care trebuie schimbata. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Oct 2007 · Report post Am observat acum sambata ca nu are ulei in cutie decat cat sa mai ude varful jojei.Azi am ajuns si eu in Buc. de am fost plecat cu treburi...si o sa ma duc sa caut lichid pt cuitie...si aveam o intrebare ce norme trebuie sa indeplineasca?Apoi am inteles ca se poate face spalarea cutiei automate,care este procedura???p.s.:pt scanare va trebui sa aduc pe mecanic la masina intrucat masina (respectiv cutia sau calaculatorul ei nu ii mai dau voie sa se miste).Parte urata este ca sunt cam putini care se pricep la Volvo.Asa ca amicul meu va trebui9 sa mai scada la pret. LOL Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Oct 2007 · Report post Uleiul NU trebuie sa fie Dexron / Mercon, ci trebuie sa indeplineasca standardul JWS-3309. Exista un singur tip de ulei Mobil 3309, dar nu cred ca il vei gasi in Romania. La volvo, uleiul lor este cam 1 milion/litru si iti trebuie 7 litri sa umpli cutia. Daca zici ca joja e pe minim, poate scapi doar cu 5. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Oct 2007 · Report post A gasit amicul meu prin garaj bidoanele folosite la ultima revizie a masini la "Augsburg"...pe acolo se afla si ulei de cutie Castrol pt cutie automata cel in bidon rosu...are specificatii dexron,mercon dar nu are jws 3309...de ce ar fi facut acum vreo 1an si 7 luni cei de la Augsburg revizia cu un ulei necompatibil???Nu cred ca ei nu stiau sau isi asumau riscul sa faca rau unui client de dragul de a mai vinde niste produse si de a lua niste bani pe manopera.In alta ordine de idei...unde sa dispara uleiul din cutie???Iar apoi cum se realizeaza spalarea cutiei???Am vazut folosindu-se termenul acesta referitor la cutiile automate.Multumesc pt promtitudinea raspunsurilor.Cu respect Alex. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Oct 2007 · Report post uleiul din cutie poate "dispare" destul de repede, insa nu cu viteza trenului, pe la garnitura dintre motor si cutie. Este o chestie destul de des intalnita, o componenta de 15 uds insa un job de 5, 6 ore daca baietii is harnici. Oricum pentru a scapa de tot uleiul, sau aproape cum zici tu ca mai ai un pic pe joja, este nevoie de 6-9 luni de mers cu masina. Nu se creaza gauri acolo, doar garnitura se deterioreaza si scapa fluidul cand e cald.Oricum daca a mers f mult fara ulei e posibil ca valvele si diuzele sa se fi decalibrat ceea ce innoureaza un pic perspectivele de a fi reparata cu costuri rezonabile. Insa nu e lege, ceea ce zic eu este ipoteza, trebuie sa scoti codurile la o diagnoza si sa vezi apoi ce zice un meserias care vede cu ochii lui.Cat priveste spalarea (flush) a cutiei este nevoie de aprox 13-15 l fluid, nu e o chestie f complicata, se face cu motorul mergand, dar e nevoie de 2 oameni indemanatici care stiu bine ce au de facut. Garajele trebuie sa stie procedura. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Oct 2007 · Report post Am inteles in mare care este ideea.Acum as vrea sa stiu daca are ceva daca in cuite voi pune ulei dexron 3 de la castrol sau ravenol in loc de mobil 1 norma jws 3309???Dupa ce va fi in regula cutia.Uleiul pt motor trebuie sa aiba vreo norma speciala ceva gen motorarel VAG??? Specificatii motor 2.8 biturbo fabricatie 2000 putere:200kw Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Oct 2007 · Report post Sunt bune uleiurile Castrol RS 10w60 sau Valvoline Racing 5w50? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Oct 2007 · Report post Am vandut doar Mobil 1 Formula RS 5W50 lui BiriV de pe forum si el va poate da mai multe detalii apropo de cum se comporta motorul mai departe. Daca vrei sa arunci cutia, pune-i Dexron3, ca doar de-aia ti-am zis cu litere rosii sa NU ii pui asa ceva, si nici Mercon.Acum am vazut ca cei de la Augsburg au pus altceva. Nu e de mirare ca s-a dus cutia in cazul asta. Uleiul cu standard JWS3309 este dezvoltat DOAR pentru cutiile AUTOMATE japoneze Aisin Warner (AW50/55) care echipeaza Volvo si masinile japoneze (Mazda, Mitsubishi, etc) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Oct 2007 · Report post eu acuma nu dau cu parul, dar la mine in carte scrie negru pe alb:pentru cutie automata: ATF Dextron IIE/III and Mercon (7,6 l)pentru cutie manuala: Volvo synthetic gearbox oil 1161423 (2,1 l)pentru motor: 10W-30 synthetic oil pentru utilizare normala, 15W-40 pentru conditii grele: condus cu viteza mica f mult (urcare - coborare, sport sau trailer towing)cum el are automata merge si ce a gasit el mai sus.Oricum diferenta de nivel din ce zice el ca are pe varful jojei si pana la normal este in jur de 1l. Ar trebui sa puna ce are acuma inauntru ca, completare (intre semnele min si max de pe joja este o diferenta de 0,5l) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Oct 2007 · Report post Depinde f. mult ce cutie ai...E foarte probabil ca la un V70 de pana in 2000 cu cutie AW50-42 sau AW42AWD sa mearga si ulei Dexron III/Mercon, dar la AW50/51AWD, si AW55-50/51 stiu ca e nevoie de JWS3309, si multi de pe alte forumuri au scris in mod explicit asta. La fel se intampla de exemplu la cutiile de viteze pentru S/V40-uri. Cutia mea (M3P dupa denumirea Volvo, JB3-227 dupa codificarea Renault) are nevoie de ulei 75W-80 sau 75W-90 pentru ca pinionul de a 5-a se unge prin "cadere". Un ulei mai gros gen 80W-90 o distruge. Totusi pe 2.0T si pe versiunile cu motor GDI este prezenta cutia M56 sau M5M42, care "merge" cu ulei mai gros. Acu zi-mi tu ce ulei trebe daca poti Cred ca cel mai corect este sa caute si el pe www.swedespeed.com, www.volvoforums.com, www.volvo-forums.com, www.s40concepts.net ,etc, si sa vada ce ulei ii trebuie pentru cutia lui. Daca zice ca e motorul T6 (cod motor B6294S2), ala are cutia 4T65EV sau 4T65EV-GT. Iar de astea n-am nici cea mai mica idee Share this post Link to post Share on other sites
Posted 12 Oct 2007 · Report post Codul motor este B6284T4 cel putin asa apare in cataloagele de piese dupa talon...si la toti mi-au recomandat dexron 3 sau mercon ale pt automate...acum nush ce naiba sa fac...Dati-mi o sugestie va rog. Cu respect Alex. Share this post Link to post Share on other sites