BAK-S40

Nu am faza mica

20 posts in this topic

    Salut,

Detin Volvo S40 D / 1998 de un an si am o mica(sper ;D) problema, nu mai am faza mica

Vreu sa aflu posibile cauze a prezentei nefunctionalitati pentru a putea vedea daca pot

rezolva singur, sau este nevoie de apelare la un service.

Ca si intrebari as mai avea:- singurul tablou de sigurante e cel de sub capota?

          - daca apelez la un tester e posibil sa-mi identifice problema?

 

Multumesc anticipat tuturor ce-mi dau un sfat,

Marian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba becurile intai. Eu asa am patit la Laguna si nu am verificat becurile. Am mers la electrician si m-a facut de rusine ;)) erau becurile arse :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Multumesc iridibo dar siguranta 28 "main light" nu se regaseste in blocul de sigurante din compartimentul

motor, singura de 15A este A/C  Becurile sunt OK... nu se puteau arde ambele, dar unul e schimbat nou.

Poate ma puteti ajuta cu locatia blocului de sigurante din interior, am gasit ceva dar pare cam bine capsulat

si nu am insistat. Ca si un amanunt de cand am luat masina ceva era in neconcordanta si anume: la treapta

I din comutator aveam faza mica, II pozitii, III faza mare... nu mar supara sa mearga tot la fel  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca cauti blocul de sigurante din interior atunci il gasesti in stanga sub volan pe unde ai maneta de deschidere capota. Adevaru e ca se deschide greu. eu am fortat-o mult pana am deschis capacelu. mai insista.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Ca si un amanunt de cand am luat masina ceva era in neconcordanta si anume: la treapta

I din comutator aveam faza mica, II pozitii, III faza mare... nu mar supara sa mearga tot la fel  "

Sorry pentru siguranta

Asta e ciudat cu comutatorul. Sper ca vorbesti de comutatorul rotativ din stinga ( de linga aerisitorul din marginea bordului ).

Cumva e setata sa stea tot timpul cu luminile aprinse ? Asa suna din descriere.

Daca e asa si ai pozitie si faza lunga, sa nu fie cumva din acel comutator.

Daca e setata sa mearga cu faza scurta pe timp de zi, incearca sa dezactivezi chestia asta si ar trebui sa ai pe urma pozitiile pe pozitia 1 si faza scurta pe pozitia 2.

Sper ca nu bat cimpii prea tare, da' e ceva de incercat. Alte idei nu am acum.

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da   de acel comutator rotativ e vorba, pe timp de zi era setat sa mearga cu faza scurta

in ordinea in care am spus-o,de dezactivat nu stiu,dar mai intai vreau sa am faza mica

functionala, cred ca mi-ar fi de ajutor ceva configuratii ale blocurilor de sigurante din

apropierea motorului si interior pentru modelul si anul meu   S40/1998

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok.

Am inteles acum.

Cauta procedura de a dezactiva faza scurta pe timp de zi si vezi ce se intimpla pe urma. Exista sansa ca acel comutator sa nu mai functioneze bine pe prima pozitie. Daca scoti chestia asta cu lumina pe timp de zi, o sa ai faza scurta pe pozitia III ( unde ai acum faza mare ).

Vezi:

http://apps.volvocars.us/ownersdocs/2001/2001_SV40/01sv40_02a.htm#pg23

si cauta "Daytime Running Lights"

Poate ala nu mai face contact bine sau ceva s-a pirlit pe acolo sau e contactul prost si in felul asta ocolesti problema.

Din pacate nu am scheme electrice la indemina ( sint pe alte meleaguri ) asa ca nu pot sa ajut decit cu idei ( bune, proaste, ramine de vazut - better than nothing ) .

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

faza lunga nu ar trenui sa aiba nici o legatura cu comutatorul ala rotativ. pe pozitia 0 ai"day running lights" , adica faza scurta, pe pozitia 1 ramane pe pozitii , iar pe ultima treapta ar trebui sa revina tot pe faza scurta. in nici un caz lunga, care se comanda doar de la levierul din stanga volanului.

asa ca pune mana si desfa capacul de la sigurantele din interior, ca de acolo trebuie sa fie problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Acum cam ploua si masina nu are loc in garaj ;D dar voi insista sa desfac capacul

la blocul de siguranta din interior sa vad pe acolo eventuala problema.

  O specificatie la ce anume sa ma rezum acolo ma puteti ajuta mihai_s40 & iridibo,

mi-e teama sa nu fac vre-o prostie  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu un S40 19 TDI din 1998 :) . S-o iau pe rand. Mi-a cazut si mie faza scurta de 2 ori. M-am uitat la sigurante, nu erau aree, insa cand m-am uitat la becuri am vazut ca erau arse amandoua pe faza scurta. Prima data nu stiu cum s-a intamplat, ca era ziua, dar a doua oara m-am prins. Am si eu Daytime Runing Light allways on ( precizare: la modelele mai vechi nu merge smecheria din manual, trebuie mers la reprezentanta pt. resoftare ca sa scapi de chestia asta, deh, asa e cu masinile produse pt tarile din nord...) si intr-o seara am lasat masina cu motorul pornit casa se faca cald, insa am lasat-o pe pozitii ca sa nu-i deranjez pe ceilalti din trafic. Cand am trecut de pe pozitia I pe poztia 0, adica pe faza scurta, surprizaaaaaa, s-au ars brusc ambele becuri... Se zice ca ar fi fost un "shoc"... Oricum, de atunci ma feresc sa trec cu motorul pornit de la pozitia 0 la pozitia I, nu de alta, dar am philips night vision si mi-e mila de banutii pe care i-am dat...Pt treaba cu sigurantele, suna-ma la 0722580867 si te lamuresc unde sunt si la care sa te uiti. totusi, inainte mai uita-te odata la becuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din sigurante, daca nu sunt arse binenteles, nu se rezolva nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  Multumesc tuturor, imi e rusine sa recunosc dar cam asa stau lucrurile,becuri arse ;D

RAND imi pare rau ca nu am verificat inca odata becurile, dar ceea ce a spus DANM se adevereste,

becul cel nou ""Becurile sunt OK... nu se puteau arde ambele, dar unul e schimbat nou.""

s-a ars in incercarea de-a vedea functionalitatea dupa instalare.

Cei ce m-au rezolvat sunt reprezentanta Volvo C-TA intr-un timp scurt, dar cu un pret pe masura.

  Multumesc inca odata tuturor pentru ajutor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I-au pus becuri noi si l-au lasat fara chilotzi ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Caut asociat la firma de schimbat becuri  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveti idee daca exista siguranta pentru luminile de pozitie pe spate? Nu se aprind nici stanga nici dreapta. Am verificat becurile (ochiometric, ce-i drept, nu am aparat de masura) si par a fi OK. Ma gandesc ca poate e vreo siguranta arsa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur nu stiu, dar cred ca este, adica dupa mine ar trebui sa fie. Uita-te in carte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Golfsburg Pozitiile fata se aprind ?  Verifica totusi sigurantele nr 23, 24 si 28 .

Succes .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now