Roberto

Demontare airbag volan \ volan \ cruise \ tot ce tine de volan

6 posts in this topic

IMG_1764.jpg

Azi dupa ce am venit acasa m-am plictisit putin prin masina, pana mi-am reamintit ca am zis eu odata ca nu imi place cum suna airbag-ul in volan cand trec peste gropi, asa ca m-am hotarat sa il rezolv, adica sa il adaptez conditiilor de drum romanesti.

Pentru cei carora le este frica sa sunt prea comozi sa stiti ca este chiar un TSB dat de Volvo cu problema zgomotului de la airbag, si se rezolva.....cu cateva mii de dolari bineinteles :)), ca ei iti schimba volanul sau airbag-ul.

Ce am descoperit eu ulterior, mai demult cand m-a interesat de problema asta, este ca la modelele din 2009 au modificat putin prinderea la airbag si au pus si un manson de burete.

In fine !

Tutorialul asta se poate folosi pentru orice tine de volan, demontat cruise, audio, airbag, demontat volan, etc.

Avem nevoie de :

- O surubelnita cu cap lat, dar groasa si destul de scurta incat sa o poti baga intre geamul bordului si spatele volanului.

- Din pracktiker ( sau de unde vreti ), la 3.99 exista acele benzi ce se pun pe toc la usa, 1m de banda dinaceea, model preferabil cum va arat eu in poza nu cel din tuburi ca sta mai bine.

http://picasaweb.google.com/lh/photo/qo1HJ1Qni0JtgWzZO1TfZjKGzLhWTwLVacu4xqYTXUU?feat=directlink

- O foarfeca

In primul si primul rand, bagam cheia si o lasam pe pozitia 0

Asteptam 3 minute si deconectam MINUSUL de pe baterie ( dam capacul jos si cu o cheie de 10 ) Atentie : - MINUS

Invartim volanul dreapta jumate, incat in partea din spate vom avea acces la gaura ( vezi poza )

http://picasaweb.google.com/lh/photo/HkIcZ4EV0giNU_0IBlwvcTKGzLhWTwLVacu4xqYTXUU?feat=directlink

Acum, introducem surubelnita pe gaura, capul sa fie orizontal si folosind fenomenul de parghie, ridicand in sus de manerul surubelnitei vom apasa siguranta si airbagul va iesi din partea respectiva in afara.Trebuie tras putin de airbag in timp ce facem asta, siguranta e foarte dura.

Poza din Vadis ca sa va da-ti seama mai usor despre ce vb

http://picasaweb.google.com/lh/photo/tVZ13cwfJxK4bup2nqmKcTKGzLhWTwLVacu4xqYTXUU?feat=directlink

Intoarcem volanul la loc, pozitie normala apoi iarasi jumatate spre stanga ca sa avem acces la cealalta gaura si repetam operatiunea trangand putin cu mana de colt-ul airbagului ca sa iasa mai usor.

Dupa ce a iesit din cele 2 prinderi al nostru este.

Avem 2 fire cu 2 mufe in spate la airbag, nu va faceti griji, sunt mufe idiot-proof adica au forma speciala si nu le poti baga inversat. Pozitia lor este negru - stanga, portocaliu - dreapta.

http://picasaweb.google.com/lh/photo/TtHoeA3nekAq60QvfxagiDKGzLhWTwLVacu4xqYTXUU?feat=directlink

Ca sa le scoatem apasam cele 2 sigurante de pe laterale ( galbene ) si tragem orizontal, ele ies din aribag ca si cheia din bord, atentie sa nu trageti in jos sa smulgeti firele din mufe.

http://picasaweb.google.com/lh/photo/Rv14H_EQaDlbFQ2BperqfTKGzLhWTwLVacu4xqYTXUU?feat=directlink

http://picasaweb.google.com/lh/photo/WsCbUcfnOry3EnN9ZX-IcjKGzLhWTwLVacu4xqYTXUU?feat=directlink

Ok, problema e ca datorita constructiei volanului nostru, adica claxonului mai bine zis, practic airbagul si capacul plutesc pe 3 arcuri care sunt prea moi pentru drumurile noastre, e o constructie foarte ok dar sunt prea moi arcurile si airbag-ul are 1 kila, se zduncina binisor cel putin la cei ca mine cu suspensie sport si face un zgomot destul de enervant.

Problema se rezolva destul de usor :

- Taiem 3 bucati de banda de cauciuc si le lipim in locurile din poza, pe muchie. La mine acele 3 muchii au fost buclucase, la altii posibil sa necesite mai multa izolatie dar tind sa cred ca doar partea de jos atinge datorita legilor fizicii.

Deci 3 bucati lipite ca in poza de mai jos

http://picasaweb.google.com/102724672575218604529/DemontareAirbagVolanS40?authkey=Gv1sRgCMnyqoL3n6Cu3AE#5486352877564715554

Pentru montaj :

- Punem mufele inapoi, le apasam pana fac click, punem airbagul pe pozitie ( cele 2 tije ) apoi apasam si va intra la loc surprinzator de usor.

- Ne asiguram ca nu am miscat manerul de la stergatoare in procesul cu surubelnita ! ( Eu l-am miscat si cand am pus minusul la baterie m-a plesnit un stergator  ;D )

- Punem chie pe pozitia 2 DOI

- Conectam borna - Minus inapoi pe baterie

- Gata, mai avem de setat ceasul ! :D

Suspensie sport eh...

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tot nu pricep,de ce trebuie sa scoti borna  ??? .Pui cheia pe 0,scoti borna,pui cheia pe 2 ,pui borna ???

Foarte simplu,scoti cheia din contact,o lasi vreo 5 min,dupa care desfaci tot ce vrei de la masina,bineinteles,sa nu pui contactul si sa ai mufe scoase,dar in rest nu vad rostul,mai ales cum am eu bateria in spate,imi ia 15min. numai sa ajung la baterie :slap: :slap:

PS:foarte util tutorialul.Bravo :salut:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tot nu pricep,de ce trebuie sa scoti borna   ??? .Pui cheia pe 0,scoti borna,pui cheia pe 2 ,pui borna ???

Foarte simplu,scoti cheia din contact,o lasi vreo 5 min,dupa care desfaci tot ce vrei de la masina,bineinteles,sa nu pui contactul si sa ai mufe scoase,dar in rest nu vad rostul,mai ales cum am eu bateria in spate,imi ia 15min. numai sa ajung la baterie :slap: :slap:

PS:foarte util tutorialul.Bravo :salut:

De ce ? Asa e sistemul ! Detalii tehnice doar daca intrebi inginerii de la Volvo  :D

Daca faci cum zici tu, adica in general cum se face la alte masini te alegi cu tone de erori, credema stiu, atat eu cat si multi de pe aici !

Nu cred ca e asa greu sa pui cheia pe 2 inainte sa pui borna inapoi.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tot nu pricep,de ce trebuie sa scoti borna   ??? .Pui cheia pe 0,scoti borna,pui cheia pe 2 ,pui borna ???

Foarte simplu,scoti cheia din contact,o lasi vreo 5 min,dupa care desfaci tot ce vrei de la masina,bineinteles,sa nu pui contactul si sa ai mufe scoase,dar in rest nu vad rostul,mai ales cum am eu bateria in spate,imi ia 15min. numai sa ajung la baterie :slap: :slap:

PS:foarte util tutorialul.Bravo :salut:

La Volvo si in principiu la masini cu airbag este bine de facut asa cu cheia pe 2 pentru ca exista posibilitatea unei descarcari in capsa detonanta de la airbag si nu cred ca vrei sa stii cum este sa-ti pocneasca un airbag in vuvuzela pe neasteptate,daca trebuie sa lucrezi la masina cu airbag scos exista niste scule speciale care se monteaza in locul airbag-ului si atunci poti pune si contactul dar tot dupa ce ai scos borna

Tu ar fi trebuit sa auzi de lucruri din astea ca ai lucrat la Primus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well done! :thumbsup2::beertogether:

Si eu sunt molipsit cu buba asta,asa ca imi va fi foarte de folos!Keep up the good work! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acest topic nu are nicio legatura cu masina in speta,asa ca va rog sa purtati aceste discutii in aria dedicata si la modelul in cauza.Aici se va sterge pentru a lasa topicul curat celor interesati de aceasta operatiune.

Va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now