pedala

Inlocuire bucsi brat suspensie fata cu bucsi din poliuretan

5 posts in this topic

Tutorialul este scris pentru inlocuirea cu bucsilor cu tipul produs de Powerflex. Codul prosului este PFF88-101. Kitul contine bucsile pentru ambele brate.

Procedura ar trebui sa poata fi aplicata pentru orice bucsi de poliuretan fara camasa.

[attach=3]

DEMONTARE

Se ridica masina pe capre. Este suficient sa se ridice doar partea la care se lucreaza.

Se demonteaza roata.

Se aplica degripant in zona pivotului.

Se desface surubul pivotului. Daca surubul este intepenit, se insurubeaza la loc piulita cateva spire si se bate in aceasta pana se misca surubul.

Pentru deblocarea pivotului se loveste de cateva ori intr-o tubulara plasata sub pivot.

[attach=2]

Printr-o combinatie de smucituri ale fuzetei ai ale bratului se extrage pivotul din fuzeta. Nu se lovesc urechile fuzetei in care intra pivotul.

Daca aveti la indemana o presa hidraulica va puteti folosi de aceasta pentru a scoate bucsile vechi. Cum eu nu am avut, trecem la metoda doi. FOC.

Bucsile vechi se ard fie la flacara aragazului, fie cu ajutorul unui arzator. Pentru a grabi procesul se extrage miezul de fier in momentul in care este posibil.

Pentru a extrage camasa bucsei, se foloseste un bomfaier cu care se taie din interiorul spre exteriorul bucsei. Mare atentie sa nu incepeti sa taiati din brat. In general se urmareste ca bucsa se fie complet taiata la capete dupa care cu ajutorul unei surubelnite si a unui ciocan vom lovi in stanga si in dreapta zonei in care am taiat. Apoi se pozitioneaza bratul cu bucsa pe o tubulara mare (care sa permita trecerea acesteia), si cu ajutorul unei tubulare avand diametrul bucsei vom incepe sa lovim in acesta pana iese.

[attach=1]

Daca nu se misca inseamna ca taietura nu a patruns suficient.

Se demonteaza si cea de-a doua bucsa.

MONTARE

Se aplica un strat de vaselina din kit-ul bucsilor pe exteriorul acesteia. Se aplica deasemenea si in ochiul bratului. Bucsa se monteaza cu buza spre exteriorul bratului. Se impinge bucsa pana intra complet. Nu va speriati, nu este nevoie de o forta prea mare. Se aplica veselina pe axul bucsei, cat si in interiorul bucsei. Se introduce axul in bucsa.

Se monteaza si cea de-a doua bucsa.

Se monteaza bratul pe cadru. In general va refuza sa intre in urechile de prindere, deoarece acestea s-au ovalizat de la ultima strangere. Cu ajutorul unei rangi ajustam pozitia urechilor pentru a permite montarea bratului. Se introduc suruburile de prindere dar nu se strang.

Se introduce pivotul in fuzeta. Pentru a simplifica operatiunea se ridica bratul cu ajutorul unui cric. Nu fortati intrarea pivotului in fuzeta. Nu ajuta la nimic. Trebuie aliniat cum trebuie, si acetsa va intra foarte usor.

Verificati alinierea canelurii de pe pivot cu gaura din fuzeta. Strangeti surubul pivotului la 50Nm.

Suruburile de la bucsi se strang cu suspensia in pozitia de lucru. Ridicam bratul cu ajutorul unui cric pana la inaltimea la care se afla cand masina sta cu rotile pe pamant. Se strang suruburile bratului la 65Nm si apoi la 120 de grade.

Se monteaza roata.

GATA! Mai aveti o parte!

post-66-12877882498342_thumb.jpg

post-66-1287788249879_thumb.png

post-66-12877882499212_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scula extractie bucsi normale compusa din trei tubulare, surub lung, piulita si cateva saibe

post-15-0-99548900-1303569336_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru operatiune!

Cum se schimba la 850 senzatia la volan cu bucsile poliuretanice?

Si eu am facut bucsi din poliuretan (am avut baton brut, pe care l-am prelucrat la strung) si am fost/sunt multumit de ele... nu au schimbat in mod dramatic comportamentul masinii.

Din pacate datorita unor greseli de fabricatie si proiectare, a trebuit sa renunt la poliuretanicele de pe stanga, mai am doar pe dreapta dar sunt fmultumit de ele... la 440/460 diesel/automat e mai complicat cu bratele, in special cel de pe stanga, care nu ela fel cu cel de pe dreapta.

Momentan studiez bratele de la r19 si clio... daca sunt bune alea, o sa comand si eu de la powerflex.

Multa bafta.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plus: Se simte mai sigura in miscari, mai ales la schimbari alternante stanga - dreapta.

Minus: Mai rigida ladenivelari, mai ales la cele scurte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam asa se manifestau si la mine.

Pe drumuri cu denivelari ample, era mult mai ok confortul in masina, la micilile denivelari/crapaturi in asfalt se absorbea mai greu socul dar per ansamlu, masina era mult mai usor de manevrat si mai sigura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now