lik1999

Cum ?La cate/ce rpm schimbati treptele?

30 posts in this topic

In manualul meu recomanda asa :

Schimbat a doua la 20km/h, a treia la 35km/h, a patra la 50km/h, a 5-a la 70km/h.

Cum si la ce turatie schimbati treptele?

Eu :

1.9 Diesel : 95 cp :

Motor rece : 1-1800 , 2-2000 , 3-2200 , 4-2200 , 5-2000

Motor cald : 1-2000 , 2-2600 - 3000 , 3 -2600 -3000  , 4-2600 -3000 , 5-3000  rpm( adica 110 km/h ) ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

V40-1,6-ptr un consum economic eu schimb in jur de 2000rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot la "dizal" eu prefer cat e rece schimb la maxim 2200, cand e cald la 3000  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimb intre 2500-3000 cand merg normal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu le schimb cam asa:

a doua la 20km/h, a treia la 40km/h, a patra la 60km/h si a 5-a la 90 - 100km/h

motor diesel 1.9  116cp  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu schimbam innainte pe la 2200- 2500 cu motorul cald si acum mi se pare ca a inceput sa vibreze mai tare motorul

Poate fi aceasta o cauza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aproape ca Danyx schimb si eu. Rece la 1900-2200, cald la 2800-3500, depinde de situatie, dar ca medie pe la 3000 rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ummmh .. in general schimb pe la 3000-3500.

A vazut si 7000 intr-o situatie speciala :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

la v40 schimb cid vrea ea (ii automata cu 5 trepte)

in mod normal schimba la 2000 in modul sport la 5500 asai setat

la 244 2400 turbo diesel la 2000 cind is mai linistit altfel la 3500

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu schimbam innainte pe la 2200- 2500 cu motorul cald si acum mi se pare ca a inceput sa vibreze mai tare motorul

Poate fi aceasta o cauza?

Nu are treaba.Ar trebui sa fie vreun suport la motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

1800-2200 rece, 2200-2600 la cald, asta in conditiile in care merg degajat, asa cum imi place sa merg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da si daca eu schimb pe la 1500 1700  ce se intimpla? nu cred ca se strica niminc da ce sa faci eu nu sunt asa sportiv ca uni ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

da si daca eu schimb pe la 1500 1700  ce se intimpla? nu cred ca se strica niminc da ce sa faci eu nu sunt asa sportiv ca uni ;D

Pai daca schimbi acolo si ai motor pe benzina, motorul se chinuie sa ajunga la cuplul corect(cred ca asa se numeste). La diesel mai merge.

E ca si cum ai merge cu bicicleta pe foaie mica si pinion mic, depui mai mult efort sa pleci dupa loc, si prinzi viteza cu greu si multa transpiratie. Asta inseamna ca pierzi calorii. La fel si motorul haleste mai multa benzina.

Si a 5-a tot la 1500 de ture i-o dai ?

De fapt, daca mergi cu ea subturata faci mai multe pagube decat daca schimbi la 3000 de ture. Asa ca eu mi-as schimba stilul de condus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da si daca eu schimb pe la 1500 1700  ce se intimpla? nu cred ca se strica niminc da ce sa faci eu nu sunt asa sportiv ca uni ;D

Pai depinde ce masina ai .Daca i dizel garantez ca se strica ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu schimb la rece pe la 2000,iar cand se incalzeste pe la 2500-3000,mod normal.

Pai depinde ce masina ai .Daca i dizel garantez ca se strica ;D

Daca e diesel o strici sigur.La turatia aia nici turbina nu incepe sa lucreze ::)

Share this post


Link to post
Share on other sites

rece : pana in 2500

cald : mers relaxat tot la 2500, mers mai sportiv...pana la limitare. intermediar nu am

la turbo e indicat sa fie mai turata ca sa aiba ungere corespunzatoare turbina, indiferent ca e diesel/benzina, si nici nu se chinuie saracul motor sa traga la 1000 de ture o tona si ceva.

la 1500 de ture, un motor de 150 de cai abia daca dezvolta 30...si nu cred ca ii e prea usor.parerea mea, acum fiecare cum crede. dar parca mai bine dau banii pe benzina decat sa stau prin service-uri cu turbina crapata si ambreiajul patinand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la dieseluri am inteles da la benzinare cum e?

eu schimb intre 2500 si 3500 la mers normal :D

mi se mai intampla cateodata sa schimb si pe la 4-5-6000 da asta mai rar :D

si daca e vb sa schimb unde e cuplu mai bun ar trebui sa schimb tot pe la 5000 ...deci unde ar fi cel mai bine ( pt consum si pt motor)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

in raspunsul meu primul ii benzina

Share this post


Link to post
Share on other sites

si daca e vb sa schimb unde e cuplu mai bun ar trebui sa schimb tot pe la 5000 ...deci unde ar fi cel mai bine ( pt consum si pt motor)?

de obicei la turatia unde ai varful de cuplu. in diagramele din poza sunt doua motoare aspirate de 1.8l pe benzina. prin cresterea raportului de compresie (Motor 2) de la 9 la 10 i-a crescut performanta (linia cu rosu) si i-a scazut consumul (linia cu verde).

motoarele pe motorina au un raport de compresie in jur de 20 :D. de-aia consuma putin si dezvolta cuplul mai repede in comparatie cu motoarele pe benzina. "cuplul cel mai bun" adica cuplul maxim la motorul pe motorina nu este in nici un caz nu e la 5000 (si nici macar la benzina - poate la motociclete). acolo poate ai maximul pe cai putere (cu rosu in diagrama).

concluzie

cel mai bun raport consum/performanta este in punctul unde se intersecteaza curba cuplului cu cea a performantei. acolo trebuie sa schimbi si ideal e sa mergi continuu cu turatia unde este consumul cel mai mic - adica turatia cuplului maxim.

datele astea le gasesti in manualul utilizatorului. spre ex:

motor diesel 1.9tdi 81kw VOLKSWAGEN (afn)

performanta: 81kw (110cp) la 4150 1/min

cuplu maxim: 235nm la 1900 1/min (!!! nu la 5000)

cursa pistonului: 95.5 mm

raport compresie 19,5

motor diesel 1.9dCi 85kw VOLVO/RENAULT (D4192 T3)

performanta: 85kw (116cp) la 4000 1/min

cuplu maxim: 265nm la 1750 - 2500 1/min (!!! nu la 5000)

cursa pistonului: 93 mm

raport compresie 19

motor diesel 1.9dCi 75kw VOLVO/RENAULT (D4192 T4)

performanta: 75kw (102cp) la 4000 1/min

cuplu maxim: 265nm la 1750 - 3250 1/min (!!! nu la 5000)

cursa pistonului: 93 mm

raport compresie 19

poza cu bizonul este caracteristica cuplului in raport cu turatia pt. motoarele pe motorina. cea cu leopardul pt. motoarele pe benzina.

post-3933-12877882526718_thumb.jpg

post-3933-12877882527208_thumb.jpg

post-3933-12877882527438_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acuma m-am prins de ce-i zici tu "volantă bizonică" hehehe...  ;D

Eu schimb între 2500 ÅŸi 3000, dar, de obicei, maÅŸina spune când e cazul să schimbi... dacă motorul nu a ajuns la temperatura optimă de funcÅ£ionare, mie-mi cere să schimb între 2000 ÅŸi 2500 rot/min.

Altfel spus:

viteza I ≤ 10 km/h, la pornire de pe loc /  ≤ 5, când revin dintr-o treaptă superioră;

viteza a II-a ≤ 30 km/h

viteza a III-a ≤ 60 km/h

viteza a IV-a ≤ 100 km/h

viteza a V-a ≥ 100 km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

am diesel...

la rece schimb pana in 2000 maxim 2200 vara

la cald ma duc pana in 3000-3200...si trage foarte bine acolo....ideea este ca in momentul cand ai schimbat si ai eliberat ambreiajul, turatia sa nu fie mult sub cuplu(1700 la diesel-ul meu)...ideal este sa fie peste cuplu un pic...

mie mi se intampla des cand am eliberat pedala de ambrj sa fie pe la 1700-1800 si trage foarte bine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa pun si unu, doua motoare pe benzina (de pe v/s 40) totusi:

aspirate (fara turbo)

motor benzina 1.6 80kw VOLVO (B4164 S2)

performanta: 80kw (109cp) la 5800 1/min

cuplu maxim: 145nm la 4000 1/min

cursa pistonului: 77 mm

raport compresie 10

motor benzina 1.8 85kw VOLVO (B4184 S3)

performanta: 85kw (116cp) la 5500 1/min

cuplu maxim: 170nm la 4000 1/min

cursa pistonului: 82,4 mm

raport compresie 10,5

turbo

motor benzina 2.0 147kw VOLVO (B4204 T5)

performanta: 147kw (200cp) la 5500 1/min

cuplu maxim: 300nm la 2500 - 4000 1/min

cursa pistonului: 90 mm

raport compresie 8,5

Share this post


Link to post
Share on other sites

de obicei la turatia unde ai varful de cuplu. in diagramele din poza sunt doua motoare aspirate de 1.8l pe benzina. prin cresterea raportului de compresie (Motor 2) de la 9 la 10 i-a crescut performanta (linia cu rosu) si i-a scazut consumul (linia cu verde).

motoarele pe motorina au un raport de compresie in jur de 20 :D. de-aia consuma putin si dezvolta cuplul mai repede in comparatie cu motoarele pe benzina. "cuplul cel mai bun" adica cuplul maxim la motorul pe motorina nu este in nici un caz nu e la 5000 (si nici macar la benzina - poate la motociclete). acolo poate ai maximul pe cai putere (cu rosu in diagrama).

concluzie

cel mai bun raport consum/performanta este in punctul unde se intersecteaza curba cuplului cu cea a performantei. acolo trebuie sa schimbi si ideal e sa mergi continuu cu turatia unde este consumul cel mai mic - adica turatia cuplului maxim.

datele astea le gasesti in manualul utilizatorului. spre ex:

motor diesel 1.9tdi 81kw VOLKSWAGEN (afn)

performanta: 81kw (110cp) la 4150 1/min

cuplu maxim: 235nm la 1900 1/min (!!! nu la 5000)

cursa pistonului: 95.5 mm

raport compresie 19,5

motor diesel 1.9dCi 85kw VOLVO/RENAULT (D4192 T3)

performanta: 85kw (116cp) la 4000 1/min

cuplu maxim: 265nm la 1750 - 2500 1/min (!!! nu la 5000)

cursa pistonului: 93 mm

raport compresie 19

motor diesel 1.9dCi 75kw VOLVO/RENAULT (D4192 T4)

performanta: 75kw (102cp) la 4000 1/min

cuplu maxim: 265nm la 1750 - 3250 1/min (!!! nu la 5000)

cursa pistonului: 93 mm

raport compresie 19

poza cu bizonul este caracteristica cuplului in raport cu turatia pt. motoarele pe motorina. cea cu leopardul pt. motoarele pe benzina.

motor diesel 1.9d 70kw VOLVO/RENAULT (D4192 T2)

performanta: 70kw (95cp) la 4000 1/min

cuplu maxim: 190 nm la 1800 - 3100 1/min (!!! nu la 5000)

cursa pistonului:

raport compresie 19

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci  ;D

Renault's engines, modified by Volvo:

·  D4192T - 440 TURBO DIESEL, 460TD, S40/V40 both TD / Also: Renault Clio, Megane

Diesel

66kW / 90hp at 4250 RPM

176 Nm at 2250 RPM torque

80 X 93mm /4-cyl./ Turbo

1,870 litre

·  D4192T2 - S/V 40 D (99- ) / Also: Renault Megane, Laguna

Diesel Direct Injection

70kW (95 HP) / 4000 RPM

190 Nm / 2000-3000 RPM Max torque

80 X 93mm /4-cyl./Turbo

1,870 litre

"B18" expanded to 2.0 litre (?) - 440, 460, 480

Multipoint FI (Siemens)

110 hp at 5500RPM

4-cyl.

1,998 litre

B17 - 240 (11.78-07.88)

mainly for Scandinavian markets

66kW/88HP

4-cyl.

1.8 litre

·  B4184S -S40, V40

Siemens Fenix 5.1

85kW / 115hp at 5500 RPM

165Nm at 4100Nm torque

83 X 80mm /4-cyl. 16V

1.731 litre

·  B4184M -S40, V40 from '99

Direct Gasoline Injection (Mitsubishi)

125 HP

·  B19A -340, 360, 240

Constant pressure carb - ZS

85 hp, 66kW / 88HP, 71kW / 97HP

4-cyl.

1.986 litre

B4204S -S40, V40 / Also: Renault Laguna 2.0 16V, Safrane 2.0 16V

Siemens Fenix 5.1 FI

100kW / 137hp at 6100 RPM (also 103kW / 140 HP at 6100 RPM)

183Nm at 4500 rpm torque

83 X 90mm /4-cyl. 16V

1948 ccm

·  B4204T -S40LPT, V40LPT (98-)

Siemens Fenix 2000

120kW / 160hp

83 X 90mm /4-cyl. 16V, light pressure TURBO

1948 ccm

·  B5202S - 850 2.0 10V , S/V 70

Bosch Motronic 4.3 & 4.4

93 kW / 126 HP at 6250 RPM

170 Nm at 4800 torque

5.cyl 10V

1,984 litre

·  B5204F - 850 2.0 20V, S/V 70

LH-Jetronic (Bosch)

104kW / 140 hp

5-cyl. 20V

1.984 litre

B6284T6 - S 80 2.8 T6 (from autumn '98)

Motronic (Bosch)

200 kW / 272 HP at 5400 RPM

380 Nm at 2000 - 5000 RPM torque (engine has variable exhaust camshaft timing)

81 X 90 mm / 6-cyl. 24V / Twin Turbo

2,783 litre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now