Guest alinsp

Am ramas fara curent

10 posts in this topic

Am circulat vreo jumate de ora cu masina,am oprit-o vreo 5 min iar cand s-o pornesc mi-a facut de parca se descarcase bateria. Fara sa am vreun consumator pornit. Ii a doua oare cand mi se intampla chestia asta. Pe urma mi-a cerut codul la casetofon ca si cum as fii scos bateria...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da mai multe detalii. Ti-a cazut curentul doar cand actionai demarorul? Farurile erau ok ? Daca nu e bateria, pot fi muuulte si marunte  ;D probleme legate de contactele la masa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Era moarta bateria... Nu mai mergea aproape nimic la bord... Am insistat s-o pornesc dar a murit in totalitate... Noroc ca eram in panta si am pornit-o fara baterie. Pe baterie imi apare culoarea verde,ca si cum ar fii OK. Se poate sa nu incarce alternatorul? Dar ar trebuii sa-mi indice ceva defectiune la bord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti-as sugera sa incerci sa pui o alta baterie. Apoi, da, ar trebui sa ti se aprinda beculetul ala cu semnul de baterie pe el de pe bord atunci cand nu mai incarca. Si... mergi la un electrician sa vada daca nu ai vreun scurt pe undeva. Poti sa incerci si tu o metoda empirica. Fara nici un consumator sa iei borna "-" de la baterie si apoi s-o apropii de borna pana la contact. Daca inainte de contact face scanteie, inseamna ca ai o buba la instalatie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar mi s-a descarcat in timp ce conduceam....asta-i partea ciudata. Si mi s-a intamplat doar de doua ori. Prima data de vreo saptamana si astazi iarasi. Si nu am lasat-o oprita mai mult de 3 minute.Dar dupa ce am mai condus vreo ora totul a revenit la normal fara sa mai faca vreo figura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Se poate sa fi intrat in balarii releul sau regulatorul de incarcare, si sa "uite" sa incarce bateria (sa ramana pe decuplat). In cazul asta, toti consumatorii au fost alimentati din baterie, nu si din alternator cum ar fi trebuit. Probabil cum a spus Danm, o problema de masa.

    @Danm: Culoarea verde care apare pe baterie si de care spune alinsp este "ochiul magic", cum ii spun ei, si care este un indicator al starii de incarcare a bateriei. Practic e un "ceva" (inca n-am aflat ce) care-si schimba pozitia si reflecta o lumina verde cand bateria e ok sau nu reflecta nimic cand bateria e descarcata. LED nu e ca am verificat.

    Inca mai sap :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Midnight Caller : Ti se pare tie ca eu n-am stiut ca la "gemuletzul" ala mic, simpatic si verde ii zice "ochi magic" si ca reflecta starea bateriei ?! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deh, am facut "scurt" intre faptul ca el a zis ca era becul verde pe baterie si tu ai zis ca ar trebui sa i se aprinda in bord becul de incarcare baterie.

Nah ca m-am scos basma curata ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Principiul de functioanare al ochiului magic se rezuma tot la densitatea electrolitului.

De verificat:

1. Borne curate si strase bine

2. "Ochiul magic" blocat -> baterie dusa

P.S. In genral releul de incarcare deobicei moare progresiv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Curata bornele si cred ca ai rezolvat. De regula ochiul magic nu minte  ;D. aceiasi problema am patit si eu, doar ca la mine era slabita borna de "-" . o baterie nu crapa instant atat de mult incat sa nu iti mai alimenteze memoria casetofonului. "Asta este parerea mea" - zicea Vodcaroiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now