Guest !x!

anulare Intercooler D5 2003

27 posts in this topic

ce parere aveti despre anularea intercoolerului ?

care este cel mai urat lucru care se poate intampla la D5 din nebunia asta ?

motivul unei astfel de nebunii ar fi fisurarea intercoolerului , stiu ca se poate inlocui ,  cunosc cazuri in care baietii au facut operatiunea asta pe alte masini si nu au avut probleme dimpotriva s-au ales cu ceva performante in plus .

va rog sa nu ma certati sau sa ma injurati , vreau doar parerile voastre concrete si la subiect

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-au ales cu performante in plus? La ce, la impresie artistica?

Existenta intercoolerului este direct legata de performanta. Aerul comprimat de turbina este cald, si astfel eficienta motorului este redusa. Deci musai sa il racesti, si aici intervine IC-ul.

Faptul ca respectivii au simtit o imbunatatire dupa ce l-au dat jos are o singura explicatie: Era infundat sau gaurit.

Mdah... sunt 2 explicatii :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altii cauta sa isi puna intercoolere cat mai mari sa isi sporeasca performantele, si tu vrei sa il anulezi :P.Lasa-l acolo ca sta bine ( sau repara-l daca e stricat ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

o reparatie pe fisura a incercat cineva ?

am vb cu o firma si ei garanteaza ca il lipesc si tine fara probleme . credeti asa ceva ?

Dar tu ma crezi ca la viitoarea abatere sterg ?  ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cat costa reparatia?

La 100E gasesti unul bun SH.

Se poate anula ICul fara probleme, o sa scada performanta motorului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fara intercooler pierzi din cai si egt ul se mareste motorul aspira aer mai cald

eu la 244 am incercat fara dupa aceea unul de fiat mai mic :

acum am luat dela un coleg de pe forum unul mare cit radiatorul de racire original de volvo

dar credema diferenta ii de la cer la pamint (cu intercooler ii mai bine fara lipsa cam 10_15 cai)

parerea mea ii ca nu merita sa-l dai jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai il da jos ca e spart nu de dragul tuningului ;D

Daca nu-i dai tare nu creste EGTul rau .

Share this post


Link to post
Share on other sites

operatia este minim 100 lei max 150 lei .  stau si ma intreb : cum a cedat in locul ala , nu poate ceda oricand in alta parte ? de ce cedeaza ? vechimea ? presiune prea mare cateodata ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

presiunea e reglat de ecu;deci nu prea;

mai bine vechimea , imbatrinirea materialului

Share this post


Link to post
Share on other sites

si deci poate ceda oricand in alta parte nu ? la fel ca si oricare SH  ....... naspa ,aiurea, cam nasol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine cu intercooler carpit sau second-hand decat deloc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lipestel pina il poti schimba ; parerea mea

nu merisa-l dai jos

o seara buna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intercoolerul nu se strica de nebun la D5, oricum nimeni nu ia in seama ce zic eu, toti o fac dupa cum le trece prin cap si plang dupa.

Daca pun testerul pe masina ta mr X o sa vad niste "spike-uri" de toata frumusetea, de acolo si intercoolerul umflat ......nu de la bere ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbina nu functineaza corect, ai varfuri de presiune de peste 2 bar absolut, alea au spart intercoolerul, rezolvarea nu este alt intercooler ca se sparge si ala, se curata turbina (mecanismul VNT) DAR inainte se face un test dinamic in care se vad toate varfurile astea de presiune dupa care se curata sau se schimba VNTul cu totul, dupa care se face iar test dinamic si se vede cum turbina incarca liniar nu cu varfuri de presiune si numai dupa ce toate astea sunt rezolvate se cumpara alt intercooler.

Chiar azi a venit un coleg de forum pe la mine si i-au zis 2 mecanici ca avea ICul spart dar nici unul nu a zis de ce, ala de fapt (de IC vorbesc) se umfla tare dupa care se fisureaza, se vede clar cum are o galma sau doua, umflaturile alea dupa cum spuneam mai sus nu sunt nici de bere nici de oftica ci de presiune prea mare, peste 2bar absolut dar nu indeajuns incat sa apara eroare (positive deviation) .

Acum am fost destul de explicit .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspuns .  foarte frumos .  deci voi merge sa curat turbina inclusiv VNT-ul apoi am sa "lichesc" coolerul

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rând trebuie să mergi la un test sa vezi dacă ai vârfuri de presiune, din păcate nu sunt multi care È™tiu sa verifice asta SAU poÈ›i verifica ICul, dacă este umflat este clar .

Share this post


Link to post
Share on other sites

are vreo legatura EGR-ul cu functionarea geometriei variabile ? in ce masura il influienteaza ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai probleme cu egr ul iti scoate mai mult fum negru  si consum putin mai mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

NU au legatura cele 2 componente, au un lucru in comun si anume gazele de esapament dar aici se opreste orice legatura intre cele 2 componente.

Un EGR îmbâcsit te poate păcălii când faci diagnoza in schimb ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar cand faci soft la masina, nu creste presiunae in turbina?

de la soft de ce nu se sparge intercoolerul?

daca este ulei pe tubulatura, este si aceasta o cauza a spargerii iintercoolerului?

VNT? de la ce provin initialele??

ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Depinde cine face soft, eu folosesc softuri RBN si presiunea de turbo nu creste cu mai mult de 100mbari la softuri gen Heico creste rau presiunea de turbo cu pana la 0.4 bar la unele modele .

2. Se poate sparge ICul de la soft daca presiunea creste mai mult de 10%.

3. NU

4.VNT= Variable Nozzle Turbo adica geometrie variabila turbo .

Cu placere .

PS> la D5244T/T2 se sparge intercoolerul pt ca este un defect de fabricatie, adica sunt proaste rau . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Depinde cine face soft, eu folosesc softuri RBN si presiunea de turbo nu creste cu mai mult de 100mbari la softuri gen Heico creste rau presiunea de turbo cu pana la 0.4 bar la unele modele .

2. Se poate sparge ICul de la soft daca presiunea creste mai mult de 10%.

3. NU

4.VNT= Variable Nozzle Turbo adica geometrie variabila turbo .

Cu placere .

PS> la D5244T/T2 se sparge intercoolerul pt ca este un defect de fabricatie, adica sunt proaste rau . :D

daca fac soft de RBN vreau .....sti cat costa?

crezi ca e bine sa lipesc IC daca e bombat sau trebuie schimbat! eu sunt in germania acum si am gasit pe cineva care le repara? crezi ca se merita?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now