hunter

curea distributie - ajutor

30 posts in this topic

stie cineva daca exista diferente intre cureaua de distributie de la motorul diesel d4192t cel cu 66kw/90cp si cel diesel d4192t2 cu 70kw/95cp. mentionez ca am schimbat ca am schimbat motorul pe un v40 montandul pe cel d4192t2 dar ptr. a merge pe cablajul vechi am pastrat pompa de injectie de pe d4192t si alternatorul. cureaua este de t2 adica cureaua motorului nou montat si vine pe semne pe pompa... problema este ca motorul face compresie si nu porneste... din punct de vedere mecanic nu par a mai fi probleme... electronic nici atat ca am fost la electronist si a zis ca pompa are autorizatie de pornire... o alta mentiune este ca motorul porneste cu spary si sta pornit cat timp are spary (am pornit-o asa de 2 ori cate 2 - 3 sec pentru a nu afect pistoanele). aveti vreo idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista diferenÈ›e È™i nu cred ca e bine ce ai făcut tu, uite aici de ce .

DeÈ™i cureaua are 153 dinÈ›i aceÈ™tia au profil diferit, caz in care nici pompa de injecÈ›ie nu o să se "pupe" .

Dupa care "ciureasa dupe tort" D4192T este cu INJECTIE INDIRECTA iar D4192T2 este cu INJECTIE DIRECTA, eu cred ca vorbim de presiuni diferite, injectia directa functioneaza la alta presiune si mai vb de alte injectoare si alti timpi de injectie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar calcu se "pupa" cu motoru ista nou t2?Nu trebuie schimbat si ala? ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc mult de informatie... astazi vine pompangiul la masina si sa vedem. calculatorul masinii nu l-am schimbat am mers pe cablajul vechi al masinii.... din aceste motive am pus pompa motorului vechi, cu alternator si volanta. multumesc d informatii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mergea bine d4192t2 cu injectia de la d4192t??? L-ai pornit?

Invers, am vazut ca s-a mai facut si mergea dar asa cum spui tu... chiar sunt curios.

Share this post


Link to post
Share on other sites

va dau un raspuns dupa ce pornesc masina... sper sa fie devreme:)) nu peste 6 luni:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar sunt curios, cum o merge o combinata (injecție directa cu indirecta) ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

de fapt e injectie indirecta cu injectoare de directa... am verificat curelele si sunt la fel... rolele pe care vine cureaua de distributie au acelasi numar de pini... deci diferentanu trebuie sa fie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar ce anume s-a intamplat cu vechiul motor? Sau cu injectia ai avut probleme?

Elementele distributiei au acelasi part number dar cureaua nu... posibil ca tragatorul de la pompa sa fie diferit.

De asemenea, D4192T2 are alta secventa/timing de deschidere a supapelor.

Injectoarele de directa "arata"/par la fel cu cele de indirecta? Ai cumva poze?

Injectoarele de directa au 2 momente de deschidere, in functie de presiune; 5 gauri de pulverizare... plus alte deosebiri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai logic pt ca din principiu injecÈ›ia directa este mai zgomotoasa caz in care bagi o injecÈ›ie pilot după care bagi injecÈ›ia principala, una la 200BAR aialaltă la 400BAR, deci nu vad cum ar putea sa meargă o combinata de motoare ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am ajuns sa schimb motoarele din cauza ca vechiul motor t a luat-o pe ulei din cauza turbinei. o sa vad ce o sa iasa pana la urma daca nu o sa porneasca o sa ii montez pompa motorului si o sa schimb si pompa si cablajul masinii

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut am revenit... dupa mai multe verificari... si mers pe la multi mecanici ca le-am pierdut si numarul am mai gasit o pisata de rezolvare... dar sa va mai spun ce am mai rezolvat intre timp... am fost la vestitul cristi din iasi (electrician = repara orice in electrica) mi-a spus ca masina are autorizare de pornire doar ca ar fi nush ce senzor de pe pompa care ar avea o eroare. apoi pompangiul mi-a spus ca pompa de injectie e ok si baga motorina necesara pornirii motorului. Aici a fost punctul mort in care m-au luat nervii aia nu are cealalta nu e si tot asa pana cand am mai gasit pista de care vorbeam. Cica ar fi senzorul de turatie care afecteaza pornirea motorului. imi puteti arata niste poze cu senzorul de turatie de pe tipul de motor D4192T2 din 23dec 1999. va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

ssenzorul de turatie care afecteaza pornirea motorului

unde anume se afla  ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai doua sisteme de injectie complet diferite - injectia directa pe motorul nou  si cea cu precamera de combustie cum ai avut pe motorul vechi. La injectie indirecta, presiunea de injectie este mai mica. Combinatia de elemente dintre ele nu "se pupa".

Nu o sa-ti mearga asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai mai schimbat instalatia electrica la ea? Ce anume?

Eu banuiesc brobleme de la imobilizator... Ala comanda o electrovalva de inchidere/deschidere a pompei de injectie... plus alte lucruri si electrovalve care au legatura cu alimentarea.

Stiu ca atunci cand se schimba de pe o masina pe alta, trebuie si ala recodat (daca ai schimbat partea din fata a instalatiei, au ramas componente ale imobilizatorului pe celelate parti ale instalatiei electrice).

Daca tot umbli pe la mecanici, fa un test cu un injector scos si vezi daca vine motorina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

vine motorina in cap la toate pistoanele... si am vorbit si cu baietii de la volvo din iasi si au spus ca daca ajunge motorina in capul pistonului de tot ar trebuie sa porneasca dar sa nu mearga rotund eventual se opreste asa ca:-?? o sa vad maine dupa ce imi ajunge senzorul de la turatie care e posibil sa se fi parlit cand a luat-o vechiul motor pe ulei

Share this post


Link to post
Share on other sites

She's ALIVE. Dupa cum am v-am spus la inceput... Traieste volvita mea... este in perfecta stare de functionare... am dus-o la alt electrician si a reusit sa o porneasca... mi-a spus ca avea nush ce eroare si ca i-a dat ceva batai de cap. IMPORTANT ESTE CA A PORNIT-O cei drept ma cam uscat de bani dar si-a facut treaba omul.... de asemenea motorul a ramas cu pompa de pe T si merge impecabil. motorul functioneaza la rotund fara a da semne de slabiciune... ramane sa o scot la o cursa in afara Iasului sa vedem de ce este in stare noul motor. In sfarsit pot spune ca sunt fericit din nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

felicitari pt reusita;

sa ne spui cum fuge ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

din ce am vazut la prima vedere masina are forta pana in 2000 rpm... dupa care am descoperit ca era fisurata conducta de la egr si scapa gaze ceea ce ii ia mult din putere. In fine am rezolvat si aia partial i-am turnat niste bizon asa zis-ul metal lichid si diseara la 12 merg sa o ridic ca am lasat-o acolo sa se intareasca asa ca o sa revin maine dimineata cu un raspuns la cum fuge

Share this post


Link to post
Share on other sites

felicitari!cum e cu noul motor?catzi hp are acum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

felicitari!cum e cu noul motor?cati cp are acum?

70 kw/95 cp,merge putin mai bine acum(cred) ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorashul meu scoate cam mult zgomot si are schimbate la zi filtrele si uleiul.nu stiu cum sa al fac mai putin zgomotos si mai putin poluant. e1.9 td din 98-d4192t.

Share this post


Link to post
Share on other sites

este imposibil ca tipul ala de motor sa fie zgomots... eu am avut inainte si iti zic ca este cel mai silentios

Share this post


Link to post
Share on other sites

te cred daca zici.urmeaza sa ai schimb distributia zilele astea

sa vedem pe urma cum se comporta.cam batran totusi si cam puturos inclin sa cred de al meu.sa vad poate reusesc sa al bag pe un tester undeva.Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now