Guest budulan

Crash Test Volvo 940 si Renault Modus

79 posts in this topic

Din start testul este irelevant, pentru ca Modus este o masina inca actuala iar 940 avea vreo 10 ani "in spate". Perioada in care s-au schimbat multe pana in prezent. Astept "cu interes" un test intre un S70 si Fiat 500 de exemplu. Nu sunt deloc dezamagit de rezultatele testului, pentru ca daca s-ar fi facut un test intre 940 si un Clio vechi de 10 ani cu totul altfel ar fi stat lucrurile. Volvo nu are airbaguri, nu are ranfosari ale caroseriei, nu s-a mers pe principiul unei celule de siguranta... lucru normal pentru perioada aceea de fabricatie. As vrea sa vad un crush test intre S80 si Vel Satis.

Iar faptul ca tocmai Renault este acum o marca "super sigura" ma face sa rad. Este marca pe care o urasc cel mai mult, pentru ca, in perioada in care Volvo apartinea de Renault, se spune ca francezii ar fi intrat ilegal in posesia unor proiecte de siguranta secrete ale suedezilor. Dar e bine ca Volvo s-a razbunat si Renault Trukcs apartine acum de Volvo Trucks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa presupun. Emisiunea se produce totusi in Anglia, e greu de crezut ca prefera promovarea altor marci decat cele nationale....Dar inca o data, compara masini fabricate in timpuri diferite.....ceea ce nu e tocmai OK. Da, in trafic exista situatii asemanatoare, dar de ce nu se compara ultimul model de 4x4 cu renault 5, renault 21,  sau ceva similar ?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca promoveaza masinile englezesti. Pentru ca de industria auto britanica s-a ales praful de mult timp. Cam toata e cumparata de americani, chinezi si (mai nou) rusi. Si e mare pacat, pentru ca in anii 20 de exemplu, cand BMW facea biciclete si (asa zise) motociclete, Bentley facea "legea" la Le Mans; sau in anii '70 si o parte a anilor '80 Lotus era o marca tare in Formula1. Sa nu uitam ca Jaguar E-Type a fost prima masina de serie capabila sa prinda 250km/h si prima masina din lume cu frane pe discuri la toate rotile. Trebuie aminit si Mini, una dintre marile realizari ale englezilor dupa al doilea razboi mondial si in acelasi timp o masina care s-a vadut foarte bine.

Asta este si motivul pentru care nu ma uit la Top Gear, pentru ca aia stiu numai sa critice cam toate masinile, dar uita in ce mare maro sunt marcile lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca e ok sa se compare masina noua cu cea veche, pentru ca pe sosea nu exista banda separata pentru vehiculele noi si cele vechi ... deci nu se pune in asa fel problema ...

off

eu am fost lovit lateral de un harb de 1300, mi-a distrus partea dreapta, el aproape nimic, in afara de bot, asta din cauza unghiului de ciocnire, si a faptului ca pur si simplu l-am luat cu mine si tras perpendicular pe directia lui de mers mai mult de un metru jumate ...

la o trecere de pietoni, un adormit ma impins cu peugeotul 407 nou nout, norocul lui ca nam carlig, eu nimic nam patit, speriat doar, el ... vai de mama lui si masina noua ... schimba-i botu rapid ...  ;D ;D ;D bare alu mari RULZ  :D :D :D

on

revenind la comparatie insa, se stie (cine citeste stie) ca prostia asta cu testele ncap e doar reclama ... adica renault are in toate segmentele de tipuri de masini doar masini de 5 stele, dadeunde .... as vrea si eu un test unde un modus sa loveasca frontal un grand espace ...  ::):thefinger: hehehe

cei de la 5th gear lucreaza pe bani ... normal da?!? ... ei cum nu exista nici o fabrica britanica de masini care sa le ofere bani grei pe reclama doar renault, e normal ca fac ei asemenea tembelii ...

care dintre voi n-ar face reclama timp de un an sau chiar zece  ;D la volvo in schimbul unei S80 dat in custodie (full options - fara piele (atunci nu mai e full options! - dar asta e alta poveste  ;D)) ... ?!?!?

nu zic ca grand espace nu-i o masina buna, dar si range-ul de 20 de ani are problemele lui ... e inalt, nu-i stabil, etc etc ... insa are 2 gemulete pe acoperis ... asta precis afecteaza rigiditatea acoperisului, espaceul de ce nu este acela cu acoperisul din sticla ... ce ar mai fi ramas din ea???

in rest da e ok testul ... e normal ca masina noua sa fie mai buna ca cea veche ...

si totusi as prefera rangeul! ... sau volvo 940  ;D:D

iar 5th gear e sucks

TOP GEAR rulz http://www.topgear.com/

Share this post


Link to post
Share on other sites

iar 5th gear e sucks

TOP GEAR rulz http://www.topgear.com/

+1

sint mult mai impartiali la TOP GEAR decit la 5th Gear.

a fost un episod odata in care au pus prin diverse teste (daca imi aduc bine aaminte) un Renault, un Vauxhall si 740.

mashina care a iesit cea mai nevatamata a fost 740, but of course!! 8)

shi pariez ca cineva a "uitat" sa inchida complet usa de pe dreapta  ::), nu cred ca usa se strimba asha daca este inchisa cum se cuvine!

editare: deci era audi shi rover

Share this post


Link to post
Share on other sites

exact ... era un test, unde ei realizatorii si-au ales cate o masina, sub o anumita suma de bani, si erau niste teste si trasee de facut si parcurs, iar marea finala era sa loveasca cu masinile un zid de caramida, cam de 1 m inaltime, 2 m latime si aprox 15 cm latime (sau cat o fi avand caramida pe acolo) ...

Volvo seria 7 a trecut de "baraj"  ;D ;D ;D

vedeti aici filmuletul: http://www.youtube.com/watch?v=lbO-17UHyKw

cautati si part 1 si 2, merita!!!

VOLVO FOR LIFE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca sunteti atenti, tipul zice destul de multe despre diferenta de varsta, difertenta de preturi si inca o chestie "volvo a fost construit inaitea ca testele NCAP sa se fi inventat".

Noua ne place volvo si de aceea suntem, zic eu, subiectivi. Atunci cand l-am vazut la televizor am chemat-o pe nevasta "vino sa vezi cum face praf un renault", noroc ca avea treaba la bucatarie si nu a venit.

Sunt doua masini total diferite dpdv al sigurantei, doua generatii diferite, doua dimensiuni diferite etc.

La inceput au spus "Ce este mai bine sa cumperi o masina veche si ieftina 690 lire parca sau o masina mica dar cu 5 stele de 4500 lire", nu a spus nimeni un volvo sau un renault. Este posibil sa fi facut si ceva matrapazlacuri dar putin probabil, eventual pentru a convinge lumea sa ia masini noi (renault cu 5 stele) si nu vechituri (aici intra volvo din cauza anilor).

Ca si obiectivitate englezii nu inghit masinile frantuzesti, am peugeot si de cativa ani la TopGear sau FifthGear nu am auzit o lauda, decat critici.

De exemplu motorul de 2.0HDI/136CP la drive test cu 407, acelasi ca la S40&V50, dupa mosul Clarkson "este atat de prost si puturos incat s-a oprit in intersectie cand am calcat-o" citat din memorie. Nu sunt si nu vor fi obiectivi niciodata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrong dear Maurice, totally wrong my dear ... numa sa ramanem la stilul dulce clasic   britanic  ;D

Daca citesti toate comentariile pe you tube ... 5th gear nu mai e asa de baiat cuminte ... si mai trebuie sapat putin pe net ... si dai de scandalul aceasta ...

Cei de la 5th gear au primit bani ptr reclama asta, aici nu mai e vorba de ce inghit ei sau ba.

Gandeste-te care masina mai e britanica?!?!?

Hmm Radical, maybe?, si inca cateva "naspa" pe acolo ...

Intradevar intrebarea era ce merita mai bine in aspectul sigurantei, o masina veche mare sau un amarat de cutie de conserva dupa anul 2000?

Si s-au ales 2 masinute deloc la intamplare. (Pai daca zici tu ca nu suporta masinile frantuzesti de ce nu s-a ales unul german in schimb?!? - Sa-l scoata pe french invingator?!?  :offtopic:) Deci s-a ales "l-antamplare" Volvo seria 9, icoana unei ere in siguranta, veche de 15 ani, ieftin (fara taxa tariceanu  :hammer: ) si un castigator eiuroNcap (adica europeni cazuti in cap) Renault Modus ... (care vezi doamne, ce buna e !!! ca se pare ca anul acesta mai este in fabricatie, ca nu-l cumpara nici dracu) ... Si s-au adunat oamenii astia seriosi de la roata a cincia, adica viteza  ;D (lol) si au zis i-a sa le ciocnim noi sa vedem ce iese?

Si s-au gandit Modus are aproximativ 1100 - 1200 kg, iar Volvo 940 in jur de 1400 - 1450. Cine isi aminteste de ora de fizica din liceu, stie, ca daca doua corpuri de volum diferit se ciocnesc cel cu volumul mai mare isi va continua miscarea in directia initiala, iar cel cu volumul mai mic isi va schimba sensul deplasarii ... Deci n-are cum sa iasa Modusul invingator, diferenta de greutate fiind prea mare. Se si vorbeste in film despre propulsia celor 2 masini, adica acestea vor fi "teleghidate" dar nu si propulsate de propriul lor motor ... (despre asta nu mai e vorba). Masinile au fost trase cu  unul spre celalalt ...

Si aici este verigha slaba. Diferenta de greutate a fost egalata prin scoaterea motorului din Volvo (acesta avand aprox 150 - 250 kg).

Cele doua masini s-au ciocnit. Volvo ramane pe sensul lui de mers, rotit la aprox 45 de grade (Fizica, nu triseaza! - a zis si Newton, la o intimplare asemanatoare, unde erau implicati un mar si capul lui), iar dragalasul de Modus isi ia zborul si se roteste peste 180 de grade fata de directia lui de mers si cat pe ce sa se rastoarne ...

Apoi se arata distrugerea si bara de protectie care disipeaza energia pe fata lui Modus, dar nu se arata decat de la departare distrugerile de la locasul motor 940 ... Pentru ca acolo nu exista nimic. iti dai seama ca daca era motorul acolo acel ar fi fost acum in portbagajul lui Modus asa ar fi disipat energia. Si se mai zice pe net pe diverse forumuri si de alte ciudatenii, ca de exemplu slabirea unor portiuni de la usile Volvo ... Se stie, sa vazut, auzit ca la Volvouri usile se pot deschide usor chiar si dupa o cazatura pe acoperis, fiind caroseria atat de puternic ranforsata la stalpuri.

Idea initiala era, daca ai ceva banuti ce iti alegi, unul vechi pe bani putini, sau unul (mai) nou mai scump?

Dar Volvo 940 a fost cumparat cu 600 de lire iar Modus cu 4500 ... Daca ai 4500 de lire, iti iei un Modus?!? camaaaaan meeeeen ...

Ps: (adica dupa Postare mi-a Sarit in minte!)

De ce nu si-a dat numele marele Tiff sau dsoara Vicky?!? De ce au pus acest mascarici sa prezinte "Åžoul"???

Share this post


Link to post
Share on other sites

;D si sa ma leg putin de tine ...

daca ei sint asa de convingatori pentru tine, ia vindeti tu 307 si iati un Modus  :nana:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D interesanta discutie ,nu credeam ca o sa pierd atata timp citind si incercand sa inteleg ceva,sa-mi spun si eu parerea mea:ce au facut ei este total aiurea nu exista termen de comparatie,ei au vrut doar sa aiba o emisiune noua :D.cum ar fi sa comparam acum pe Aly cu Tyson,sau pe Chuk Norris cu Tony Jaa,=)) imposibil se stie castigatorul (fara aranjamente),de ce nu au comparat cu un hummer H1 ??? chiar daca ii vor scoate bara de protectie la hummer (cum au facut la volvo)sunt sigur ca modisul se la aseza putin ingesuit in grila din fata de la hummer ,iar hummer-ul isi va continua linistit drumul cu 10 km la ora mai putin.cei de apreciat la cei de la renault este ca sau ocupat foarte bine de siguranta pasagerilor si a luat niste stelute foarte multe la acele teste(in realitate ,in accidentele de renouri iti dai seama greu ce masina este )poate asta este si motivul pt care inca stau in parcari acele masini, au siguranta de 5 stele .dar in rest sunt de 2 ,:D merci  prefer sa merg intr-o masina care are 3-4 pe linie :P.nu cred ca trebuia sa existe atatea contraziceri :|.simplu sa fac acuma cu 2 masini de ACELASI AN SI ACEEASI CLASA,atunci vom sti exact cum stau lucrurile.nu tin partea la volvo si nam nimic cu renault dar...nu au fost corecti.ce ar fi acum sa luam un volvo la legere dupa anul 2000 si sa-l comparam cu RENAULT GORDINI (1966),=))  va las pe voi sa-mi spuneti ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tare ash fi curios sa vad un test C30 vs Clio sau S40 vs Megane (sau cum so scriiiii) sa intzeleaga lumea ca nu are Volvo degeaba  Volvo Crash Test Center... In spate la Volvo stau multzi ani de cercetare in acest domeniu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@adras244

Eu am vazut la TV si n-am citit toate parerile de pe youtube ca-mi merge prost net-ul. Mi-am exprimat doar umila mea parerea cu dubiile de rigoare "Este posibil sa fi facut si ceva matrapazlacuri".

Si ca te-ai legat de mine :D nu mi-as lua modus ca nu-mi place marca (renault) in general si modelul in special, si ca sa-l compari cu 307SW-ul meu e chiar blasfemie.

Si ca sa ma iau de tine  :D :D deja am platit avansul la un XC70 pe care il astept la sfarsitul lunii martie ::) ::), asta asa ca sa nu crezi ca am intrat ca taranu cu bocancii plini de noroi pe forumul volvo sa ma iau de masinile voastre, in curand ale noastre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@adras244

Eu am vazut la TV si n-am citit toate parerile de pe youtube ca-mi merge prost net-ul. Mi-am exprimat doar umila mea parerea cu dubiile de rigoare "Este posibil sa fi facut si ceva matrapazlacuri".

Si ca te-ai legat de mine :D nu mi-as lua modus ca nu-mi place marca (renault) in general si modelul in special, si ca sa-l compari cu 307SW-ul meu e chiar blasfemie.

Si ca sa ma iau de tine  :D :D deja am platit avansul la un XC70 pe care il astept la sfarsitul lunii martie ::) ::), asta asa ca sa nu crezi ca am intrat ca taranu cu bocancii plini de noroi pe forumul volvo sa ma iau de masinile voastre, in curand ale noastre.

... si eu te-am felicitat deja pentru alegerea ta  :yahoo: ... numa sa nu te iei de mine  ;D  :hammer:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ideea de le care s-a poornit nu e rea. doua masini de generatii diferite se pot ciocni fara probleme pe sosea. dar eu suspectez ca motorul volvo-ului lipseste so atunci compartimentul motor fiind gol rezultatul nu e exact.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce e vechi, e vechi... ce este nou este nou. Ce truism am mai scos si eu :D

Nu ascund faptul ca imi plac masinile Renault (am avut Clio 1 ph3, cateva Laguna1 ph2 si Laguna2ph2) si Volvo (3 bucati si nu ma opresc la atat).

Cu Clio 1 am avut un accident in care un Fiat mai mare si mai vechi a intrat in mine. Fata la Clio s-a zdrobit pana la bord... in schimb interiorul a fost intreg. Si usile, si stalpii.Am iesit toti 4 pe picioarele noastre din masina.

Fiatul, parea ceva mai putin lovit, mai ales in fata. Dar din nefericire, plafonul s-a indoit in unghi ascutit deasupra usii stg. spate!!! si l-a lovit in cap pe ocupantul locului din spatele soferului. L-au scos inconstient din masina si a stat o vreme in spital.

Am avut accident mare si cu V40, dar ala deja are 4 stele la EuroNCAP, si s-a comportat ca atare.

Smecheria zic eu si din experienta care confirma teoria este ca masina trebuie sa se deformeze cat mai mult in unele zone care nu afecteaza siguranta pasagerilor. Degeaba bara ramane dreapta si mie imi intra prin gat si-mi iese prin ceafa coloana de directie facuta din otel suedez calit in gheata. Important este sa nu recunosti masina dupa un accident mai mare dar sa s descgida usile si sa se formeze acea celula nedeformabila in care pot sa fie supravietuitori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iată ce am găsit pe You Tube drept răspuns la acest crash test:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iată ce am găsit pe You Tube drept răspuns la acest crash test:

ia sa aruncam oricare dintre renaulturi ... sa vedem ce iese ... :thefinger::nana:

nu zic ca in aceasta masina ar supravietuii cineva (poate da, daca luam in considerare ca habitaclul pasagerilor a suferit deformari mici), insa nu acesta era scopul testului .... :male:

:wav:

VOLVO FOR LIFE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai din intrebarile astea s-a nascut EuroNCAP. Cand S/V40, S70 au luat 4 stele prin 1997-1998 (maximul la vremea aceea) nimeni nu spunea ca nu sunt obiective testarile.

Aceleasi testari arata ca Modus si Laguna sunt/au fost lideri la clasele lor. Unde e problema?

Este un lucru bun si de remarcat ca din 2001 incoace siguranta pasiva a marcilor a crescut f. f mult.

Asa ca nu e de mirare ca un simbol al sigurantei anilor 80-inceputul 90, va fi facut muci de un pitic din 2007.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"un pitic din 2007" plin de plastic si alte materiale nu foarte rezistente, tocmai pentru a fi mai ieftin, mai usor, mai vandut. Hai sa fim seriosi, eu tot nu cred ca ligheanul ala de Modus este atat de tare, nu se mai fac masinile de odinioara cu tabla tratata si destul de grosuta. Acum sunt din tabla moarta cu grosimea foitei de ceapa. (cu mici exceptii) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tocmai din intrebarile astea s-a nascut EuroNCAP. Cand S/V40, S70 au luat 4 stele prin 1997-1998 (maximul la vremea aceea) nimeni nu spunea ca nu sunt obiective testarile.

Aceleasi testari arata ca Modus si Laguna sunt/au fost lideri la clasele lor. Unde e problema?

Este un lucru bun si de remarcat ca din 2001 incoace siguranta pasiva a marcilor a crescut f. f mult.

Asa ca nu e de mirare ca un simbol al sigurantei anilor 80-inceputul 90, va fi facut muci de un pitic din 2007.

na hai tu cu modusu eu vin cu 244 al meu, nam airbag, nimic fancy, doar tabla si greutatea masinii, facem un test ... sa vedem ce face modusu ca trec peste ea ca un tanc ... :machinegun::razz::male:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu iti doresc sa ai parte de un impact frontal cu masina ta si una dupa 2000, fie ea si modus... Dupa ce ai sa treci printr-un accident ai sa vezi ca greutatea masinii nu te ajuta cu nimic daca masina se rupe sub tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Materialele feroase conteaza doar la ranforsari... in rest doar greutate in plus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Impactul nu este perfect frontal, Volvo este lovit cam deviat, intr-o parte. Eu am un 740 si am fost candva lovit de un TIR pe lateral, mi-a botit oleak o portiera si o aripa spate insa a fost o reparatie minora, impactul a fost cam la 50 km la ora, spoilerul tirului (tir mare, cu remorca) a lovit exact in dreptul acelei bare groase de siguranta din portiera. Am mai fost lovit odata de o Skoda Octavia noua care a dat in spate fara sa se uite, eu avand acea bara metalica imbracata intr-un plastic cauciucat, bara fiind pusa pe AMORTIZOARE, nu am patit nik, un asemenea dispozitiv am si in spate. Al meu 740 este un GL, un model de baza, fara airbag-uri, scaune electrice sau clima...insa s-a dovedit un prieten de mare nadejde si un partener foarte fiabil la tot felul de incercari prin care a trecut, eu fiind biolog si ducand masina pe toate dealurile...iar despre rugina care ar afecta structura...hmmmm.....nu are un strop de rugina, masina a fost bagata in 3 bai de zinc sub tensiune electrica...cine naiba mai face asta acuma?...Si totusi...Renault versus Volvo...hmm....a vazut cneva un Renault in America?...740 la vremea lui era mai scump ca un BMW sau Audi, mai scump era Mercedes, o firma pe care o respect insa la tabla nu sta nici pe departe asa de bine ca Volvo, am vazut Mercedes-uri de prin 2000 cu aripile gaurite de rugina, iar cele din anii 70-80 adesea au aripile schimbate din aceasta cauza....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@irinellus........pacat ca nu ai cateva poze de la nefericitele evenimente!!..........in rest toata stima domnule, i-mi place cum "graiesti"!!! O0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now