BogdanG

A schimbat cineva uleiul in diferentialul HALDEX ?

28 posts in this topic

Alte mărci folosesc acelaÈ™i Haldex de generaÈ›ia a II a ca la XC70/XC90 DAR  se schimba uleiul in Haldex la un nr de km.

De exemplu Golf 5 R32 și TTul nou au același Haldex ca XC70ul meu, la Audi se schimba uleiul la 60k km iar la Volvo nu scrie nimic nici in VIDA nici in Vadis.

Stiu doar ca sunt 2 tipuri de lichide in diferenÈ›ialul Haldex, unul in care se "bălăcesc" planetarele (final drive) È™i unul pt ambreiajul Haldex AOC(Active on Demand Coupling).

In poza cu diferențialul HALDEX de XC90 se vede clar ca are filtru de ulei DAR in VIDA nu apare nici o posibilitate de schimbare a acestui filtru.

Eu oricum am ceva probleme cu presiunea de ulei din diferenÈ›ial (am 0.35 bar in loc de 0.5bar la ralanti ) È™i vreau să schimb lichidul dar stau È™i ma întreb, ăÈ™tia de la Volvo sunt dobitoci ? La ei se schimba diferenÈ›ialul  È™i nu uleiul ?

De picat vad ca pica destul de multe diferențiale și mai ales de diesel și de R, deci niște prosti .

Eu o să schimb uleiurile săptămâna viitoare, oricum probabil ca o sa meargă la fel, zgomote oricum nu făcea nici înainte .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am rezolvat problema, am tras XCul pe dreapta ca oricum are pana si acum merg cu V70 ul ;D

Ai văzut ce simplu este .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normal ca se schimba dar Volvo este de unica folosinÈ›ă, după 100.ooo km e bine să o vinzi È™i  să-È›i iei alt Volvo nou, oricum te costa mai mult să întreÈ›ii maÈ™ina decât să o vinzi È™i să-È›i iei alta, asa ca raÈ›ionamentul Volvo este corect .

Am mai spus È™i o repet, este acelaÈ™i diferenÈ›ial ca la VAG, deci dacă la ei se schimba uleiul normal este să se schimbe si la noi. O să-l schimb dar la iarna, oricum acum nu-mi mai da eroare, problema era de la capul de planetara cu probleme, se anula fata È™i toată puterea pleca spre spate iar spatele nu putea gestiona atâta putere È™i intra in protecÈ›ie, am rezolvat problema cu planetara È™i de la sine s-a rezolvat È™i problema cu diferenÈ›ialul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa 3 ani de jucat cu Haldexul pot confirma ca uzura uleiului nu strica nici pompa nici senzorul de presiune ulei iar presiunea de functionare este de 3.5-3.6 bari la ralanti nu 0.35 cum scriam mai sus. Pana acum nu am vazut nici un Haldex defect mecanic, mai asteptam . Oricum un lucru e clar, Haldexul III (cum ii place lui Zack sa-l numeasca) este cel mai problematic, ba se strica pompa, ba senzorul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Un cod DEM-0006 ascuns parsiv in modulul DEM fara a aparea pe display-ul din bord m-a pus pe ganduri si am inceput cu ceea ce era mai simplu-schimb ulei si filtru in haldex,

Mentionez ca rotile spate cuplau, aveam tractiune dar la o citirea parametrilor pe DEM curentul din pompa urca intre 2500 si  3000 mA la o presiune la relanti de 0,1 Mpa (1 bar), nu stiu care ar fi curentul nominal pe pompa daca stie cineva rog sa-mi spuna ca sa stiu pe viitor, dar pare cam mare si am interpretat ca fiind suprasolicitare pe pompa datorata filtrului obturat.

L-am schimbat fara sa dau jos flansa cardan asa cum ar fi trebuit, n-am vrut sa deranjez si pe acolo.

Chinul de pe lume.Scule speciale, bituri taiate ca sa incapa, 2 suruburi defacute in 1 ora, filtrul se poate strecura daca ai un bun antrenament la lego,incape la mustata si intr-o poztie cu o miscare insurubata ca la saritura Dragulescu.

La montaj alte miscari inspirate, daca priviti surubul de sus , a trebuit sa-l zimtez ca sa in pot roti cu un carlig facut dintr-o surubelnita indoita, pana sa incapa bitul si cheia pentru strangere finala.

Ulei am scos cam 400 g pescuit insistent cu o seringa mare, si am pus 450 g. Dupa ce rulez o vreme iar o mai scot-bag ulei ca tot am uleiul ramas in bidon.

Filtru vechi inegrit ,uleiul inegrit si tulbure,necesita schimbare. 

20181120_174702.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu era mai simplu sa scoți 6 imbusuri și o piulita de 24 și sa dai jos și pompa sa speli pe acolo?

Ai verificat ulterior curentul prin pompa? A scăzut?

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru mine , nu era mai simplu.Repar cate ceva la masinile mele ,cand inteleg ceea ce am de facut, in garajul de acasa, lucrul la cardan insemna sa stiu ce cuplu de strangere sa aplic pe suruburi, sa am o cheie dinamometrica si adezivul pentru fixarea suruburilor.Si mai important ,suruburile sa coopereze , pe acolo nu s-a umblat de loc si sunt oxidate.

Dar categoric era mai bine.Am facut cu masina un drum de proba , schimbul filtrului +ulei a ajutat, presiune de 3,6 bar si curent la pompa mai mic pe la 1200mA.Dar dupa cam 1 km la primul semafor cand m-am uitat pe tester curentul oscila in jos, apoi presiunea a cazut , curentul la fel si a intrat din nou in avarie 0006.Ca sa vad clar ce se intampla, am suspendat masina si am cuplat in D, nefiind aderenta a cuplat 4x4 rotile se invarteau toate vesele, dupa 5 minute din nou curentul pe pompa a scazut si presiunea la fel la 0, spatele s-a decuplat.Asta fara sa sterg DEM-0006 cu pricina.Cand pun contactul vreme de aprox 5 minute pompa lucreza apoi intra in avarie, ma gandesc cu suspiciune  la periile de grafit..

Asa ca urmeaza sa fac o revizie de pompa , si trebuie pana la urma  sa dau jos flansa la cardan.Daca cineva cunoaste mi-ar fi de folos niste date nominale de curent si presiune pe pompa .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Midnight Caller

Pana la urma am ajuns la vorbele tale, am dat jos flansa de la cardan si am facut o revizie la haldex, alt ulei alta distractie.

La pompa am schimbat carbunii care dadeau rateuri(4mmx5mmx9mm).

Trebuie sa schimb senzorul de presiune, dupa revizie si rezolvarea pompei, am cod DEM-0007 , oare pot iesi mai ieftin cu senzorul daca il iau de la VW. generatia 5, pare ca are acelasi HALDEX cred sa difere doar softul.

Se potriveste? Sau arata doar la fel dar lucreaza pe alta plaja de presiune?M-ar ajuta un raspuns , n-am gasit nicaieri date si senzorul nu are nimic imprimat pe el, un cod ceva....

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, 

Exista de o perioada de timp pe forum o  retinere a celor care stiu raspunsuri in a le oferii , o pun pe seama unor motive legate de diviziunea muncii , atunci cand nu ai profilul unui potential client tot mai des postarile sunt ignorate.

 

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau poate te gândești ca lumea CHIAR NU ȘTIE?

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

O dilema: Lipsa discreta a tractiunii spate nu duce la probleme in controlul tractiunii?

Pace si prietenie!Faptul ca codurile de eroare stocate doar in modulul DEM fara a fi afisate pe display duc la lipsa tractiunii pe spate (fapt de care conducatorul autovehiculului nu ia cunostinta, decat daca face o scanare- din meniu sau cu o scula dedicata- sau ramane impotmolit) nu scot din ecuatie controlul tractiunii? Adica XC70 nu se transforma intr-un V70 cu DSTC nefunctional pe partea de control a tractiunii?Cred ca sunt foarte multi posesori de AWD cu coduri de defect doar pe DEM, si care nu stiu ca nu mai au tractiune pe spate.Eu am fost unul dintre ei... pana acum 3 saptamani nu ma preocupa intretinerea  Haldex-ului, si sa fi prevazator ...este mult, mult mai ieftin.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

DSTC-ul taie gazul și frânează independent rotile astfel încât sa te tina pe trasa stabilita din volan. De aceea exista V70 cu DSTC :). NU are treaba cu tracțiunea spate, nu muta cuplul pe rotile spate, asta o face doar Haldex-ul.

Nu e obligatoriu sa ai eroare pe DEM, poți sa ai bucsa de unghiular distrusa sau lipsa cardan, sa nu ai tracțiune spate deloc și nu o sa ai nicio eroare în bord

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti multumesc pentru clarificare!

Dilema mea a venit ca urmare a faptului ca dupa ce am vazut pe tester ca de cate ori pornesc motorul, se chinuie si pompa de haldex  aprox 5 minute sa faca presiune si apoi intra in avarie, am scos siguranta #23  cu gandul ca protejez pana la remediere , dar am fost nevoit sa o pun la loc pentru ca pe bord odata cu scoaterea sigurantei a aparut pictograma si mesajul ANTI-SKID SERVICE REQUIRED, de unde concluzia mea ca fara Haldex nu e nici controlul tractiunii.

Deci sa inteleg ca, in situatia unui HALDEX nefunctional, nu este afectat nimic altceva si se poate umbla fara probleme atata timp cat nu ai nevoie de tractiunea spate ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, a venit dupa 7 zile de asteptare senzorul de presiune.

Scump.

Made in USA !? Pun o poza pentru cod piesa.

Revin cu intrebarea pusa in postul anterior, poate citeste cineva care imi poate raspunde:  " Deci sa inteleg ca, in situatia unui HALDEX nefunctional, nu este afectat nimic altceva si se poate umbla fara probleme atata timp cat nu ai nevoie de tractiunea spate ? "

20181206_122227.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Incheiere +concluzii:Dupa inlocuirea senzorului de temperatura si presiune de mai sus totul este in parametri, haldexul functioneaza  perfect.Inlocuirea se face usor, se da doar capacul care contine electronica DEM jos, se inlocuieste senzorul avand grija ca saiba concava sa impinga senzorul in partea hidraulica, intai se fixeaza senzorul si solenoidul in capacul cu partea electronica, delicat in asa fel incat sa nu se indoaie contactele pin destul de  fragile ai DEM-ului si apoi dupa ce se ung garniturile se monteaza cu totul in partea hidraulica.

Pentru cei interesati atasez o schema de diagnostic XeMODeX.

Ca si concluzie, la Haldex 3 cu putina rabdare si dibacie se poate schimba filtru si uleiul fara demontare cardan.

Chiar daca demontarea cardanului pentru acces la pompa Haldex,este considerata o operatiune simpla ( sase imbusuri + o piulita) ,pentru un mecanic de ocazie care sa  lucreze pe spate sub masina nu este deloc simplu  , recomand ca lucrarea sa fie facuta in service, pe elevator de persoane calificate.O problema ar fi faptul ca in sevice nimeni nu are rabdare sa repare ,cu 5 lei cat costa niste perii+1 ora de lucru, o pompa, ci se inlocuieste si costa 500 de euro.Adica este posibil ca o reparatie la Haldex sa coste 300lei filtru+ulei, 2000 lei pompa, 800 lei senzor + manopera, asta este motivul pentru care de trei posturi intreb pe cei care stiu:

 " Deci sa inteleg ca, in situatia unui HALDEX nefunctional, nu este afectat nimic altceva si se poate umbla fara probleme atata timp cat nu ai nevoie de tractiunea spate ? "

Intrebarea necesita un raspuns pentru ca sunt posesori de masini vechi care sa poata decide daca mai fac o reparatie costisitoare a Haldexului doar pentru acest 4x4 arareori folositor.

Dupa ce am incheiat reparatia am montat si o aparatoare intre Haldex si esapament ,confectionata dintr-o tabla de aluminiu care asigure o protectie impotriva temperaturii.  

DEM Flow Chart 05-10.pdf

5 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citesc si ma surprinde....La jegul de A3 e o cheie hoata pentru filtrul Haldex,cost cam un meleon cheia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, încerc de ceva timp sa fac rost de informații in legătura cu acest Haldex. Am deschis un alt topic cu problema pe care o am și na nu am reușit sa primesc nici o mică informație.

Ma gândeam ca am deschis subiectul într-un topic necorespunzator și acum am scris aici ca sa discutat mult despre haldex și sunt persoane care au ceva experiența pe care ii rog sa îmi des un sfat.

Am schimbat uleiul și filtrul haldex după care a apărut o scurgere ulei de unde nu știu. Problema e ca nu reușesc sa îmi dau seama dacă curge de la pompa filtru sau bazin de presiune (sper sa nu greșesc și sa fie chiar bazin de presiune).La un moment dat am acoperit pompa cu o bucata de lavetă am făcut o tura cu mașina sa văd dacă ar curge de acolo dar nu sa murdărit laveta. in schimb la rezervorul  ptr ( presiune) avea un strop de ulei. 

As vrea sa știu dacă e posibil sa curgă de la acel bazin de presiune ca nu piot să-mi dau seama cum vine montat din toate schițele și desenele  ce le-am văzut pe internet inclusiv VIDA.

Atasezi câteva poze cu ce am sub mașina și o poza mai detaliata cu desenul haldexului meu încercuind piesa pe care am numit-o (rezervor de presiune) și sper sa nu fi greșit ducând persoanele in eroare. 

Multumesc mult o zi buna.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulțumesc “EVOLVENTA”,

Stiu de acest video dar m-am uitat după ce am schimbat uleiul la haldex și a început sa curgă.
M-am gândit și la varianta sa fi pus prea mult dar de când curge ar fi trebuit sa ajungă la nivelul normal. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,eu as face verificare la simeringul de la intrarea arborelui de transmisie in haldex, e cea mai probabila cauza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am urcat-o pe elevator curățat după care am pornit-o băgat in viteze accelerat sa văd de unde ar fi peoblema și din câte am văzut ar fi de la acel rezervor de presiune. 

Nu știu cum vine montat sau din ce material e, ca de știam poate făceam legătura altfel cu problema pe care o am.Am verificat și la simering dar este uscat acolo și nu de vede a se prelinge din acea zona. Continui verificările pana ce voi reuși.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut grup

Am revenit cu noutăți nu prea bune.Am desfăcut din nou capacul filtrului de la haldex și am observat o diferența între cele 2 găuri pentru șuruburi. Una din ele are o scobitura (cea din dreapta ) și acum nu știu dacă problema ar fi de acolo. După ce am văzut aceata scobitura am curtat totul și am ppus înapoi capacul și după ce am strâns s-a văzut foarte puțin umed la îmbinare cu carcasa  pe parte dreapta a capacului ( uitându-ma din fata spre spate). Asta ar însemna ca uleiul a trecut de oring și s-ar prelinge prin acea scobitura.  

D0D91A8B-A865-4A2F-9C19-3C4A96CF97F4.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Am reușit sa rezolv problema scurgerii uleiului de la haldex. Problema era de la acea scobitura prezenta in poza de mai sus inclusiv alte zgârieturi in interiorul carcasei filtrului făcute de mecanic  când a încercat sa scoată filtrul.Am găsit o alta unitate (Rear Diff Haldex AOC Active On Demand Coupling Clutch) second hand am schimbat-o in clusiv toate șuruburile orinngurile și flansa și din câte văd totul e ok momentan.

 

6B76D9A4-4267-4167-B11F-CA2F71575BC3.jpeg

DAE08F55-E070-4F9A-95F8-94991CB8A998.jpeg

E12B38E4-F109-49BF-AA8D-FDB66DC6FBF5.jpeg

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now