Mitzi

Probleme motor

64 posts in this topic

    Ieri la pranz am plecat si eu din Bologna sa vin in vacanta acasa ca tot romanul si am reusit sa ajung azi dupa pranz.Problema este ca dupa ce am trecut granita am tras la primul Petrom sa fac plinul de benzina,moment in care nici nu am apucat sa opresc motorul si hop martorul motorului aprins(lambda).Oare de ce?Motorul functioneaza rotund,reactioneaza imediat.....Ce am observat ca a crescut consumul foarte mult(sa zicem ca la 90km/h imi ia 10-11%) + a pierdut putere,trage cam greu.Se vede si pe ceasul de boost;cu acceleratia la podea urca rapid pana la 1-1.5 psi si acolo ramane.

    Voi ce parere aveti;ce ar putea fi?Nu am un tester pt a vedea ce zice acel lambda,ce cod sau coduri genereaza

Share this post


Link to post
Share on other sites

1-1.5PSI ?!?!? Poate 10PSI ! Daca e doar 1.5PSI verifica furtunele !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai am o mica problema si nu stiu cum sa o rezolv.De ceva timp,am observat ca atunci cand pornesc motorul si este rece am un tacanit care se aude destul de tare(creste si scade in frecventa in functie de turatia motorului).Este un tacanit asemanator cu cel de tacheti(ex. de Dacie).Cu cat motorul se incalzeste,cu atat zgomotul se diminueaza,iar cand motorul este cald nu se mai aude.De la ce poate fi si cum as putea sa remediez asta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. aia sunt bari nu psi :lol:

2. tacanitul ala este de la tacheti, probabil uleiul nu este de cea mai buna calitate sau ai depuneri si nu mai ajunge ulei la un tachet sau ai un tachet cu probleme, incearca cu alt ulei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca sint 1,5 bari, sa ne faci si noua o poza cu ceasul (gauge-ul) - ca sa stim cum ..."trage cam greu" masina ta.

Valoarea aia nu pot pricepe de unde ai scos-o, tu stii cel mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presiune absoluta :lol:

Acum am vazut ca trebuie 1.8 psi pt motorul asta adica 1.25bar presiune absoluta adica 0.25 bar boost sau 3.6 PSI boost.

Oricum masina lui Mitzi trage foarte bine pt cei 180cp pe care ii are .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema cu boost-ul a fost in august si spre fericirea mea s-a rezolvat(era de la un furtun,iar eroarea de la motor era data de calculator care nu comunicase cu nu stiu ce senzori;Bogdan stie).Daca iti aduci aminte Bogdan am venit atunci cu masina la tine si ai pus testerul pe ea;dupa care am mai venit inca o data de am pus xenon(app. Recomand xenonul de la Bogdan;de cand le am nu am nici o problema si se vede foarte bine;la fel pretul si serviciile oferite sunt OK).

In legatura cu problema noua,ca ulei folosesc numai Mobil 1 fully synthetic 0-40w si il controlez mereu.Tacanitul se aude din partea stanga a motorului(cum te uiti la el) mai tare.Daca este de la un tachet,pot sa rezolv asta?In teorie se pot inlocui nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuza-mi ignoranta, dar de ce bagi ulei 0W40?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In teorie se pot înlocui dar în practica e prea scump, cam cati km ai cu uleiul actual ?

Eu as încerca cu un ulei ceva mai gros, adică un 5W30 Castrol SLX Professional .

Daca tot țăcăne atunci m-as apuca de desfăcut .

Totuși nu prea am auzit motoare de Volvo care sa țăcăne mai multe am auzit sa bată de la cuzineți .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alt ulei,0(zero)este prea subtire la pornire.5 w40 sau10w40 este recomandat.Asa cum a spus Bogdan ai un tachet hidraulic mai uzat.Se schimba dar trebuie desfacuta chiulasa. Schimba uleiul si mai vorbim.

Esti la Ploiesti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La motorul lui Mitzi conform Volvo trebuie Castrol 0W-30 si 5W30 si mai spune ca trebuie A1/B1 DAR merge mai bine A5/B5 .

Acuma Mobil, 0W-40 este una si Castrol for Volvo Cars 0w-30 este alta :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa face? Eu zic sa bagi ulei 5w30 sau 5w40, nu mai umbla cu 0w40, o sa strici motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si a mea tacane aproape la fel ca si cea din filmulet, parca putin mai incet. Numai ca face asa de cand am luat-o. Bogdan a ascultat-o si nu i s-a parut anormal. Mi s-a spus ca e sunet specific de la cutia de viteze, care apare cam dupa 30000 km. Cica ar fi un defect de fabricatie care se manifesta doar prin acel zgomot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Betty la tine nu se aude asa motorul, in film se aude clar cum bat cuzinetii, la tine se aude un zgomot la rulment ambreiaj si se mai aude in ture un zgomot de la CVVT care se aude si la Claudiu acum pt ca acum a intrat si el in clubul 644A :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am parasit clubul 644A :). Cati ohmi are valva lui Claudiu? ::) Totusi are un tacanit f incet de cand am luat-o, cred ca e normal. Alte zgomote nu mai aud. In fine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitzi, ceea ce se aude in filmul postat de xydexter sunt tachetii hidraulici. Am avut aceiasi problema, am schimbat toti tachetii la un renumit service VOLVO in Germania si tot nu s-a rezolvat problema. Am cautat pe net si am rezolvat singur tacanitul prin schimbarea catorva mici garnituri ("o" ringuri) din baia de ulei, printre care cel de "pickup tube"

Este o problema des intalnita la seria 850/SVC70 si este o operatiune destul de dificila deoarece baia de ulei se da jos destul de greu. Sunt foarte multe "DIY" pe aceasta tema pe net, cauta "volvo oil sump o-ring replacement".

La inceput zgomotul aparea si disparea aleator, nu era o regula anume care producea tacanitul dar intradevar la semafor, cand turatia motorului era mai mica zgomotul era mai puternic, mai evident. Dupa o periada de timp insa, zgomotul tachetilor devenise ceva permanent.

Sa ai in vedere si aceasta ipoteza ! Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol:

Pai tu vorbesti de oringurile de la pompa de ulei, daca nu ai ungere cuzinetii sunt cei care bat prima data nu tachetii, eu am patit asta pt ca uleiul nu fusese schimbat la timp si incepuse sa bata motorul exact ca in film, am curatat sorbul si baia de ulei plus schimbat cuzinetii si nu a mai batut .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu banuiesc ca bat tachetii din cauza de ulei prea subtire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan, eu nu stiu ce-ai schimbat tu sau ce n-ai schimbat. Dar stiu sigur ca n-am schimbat nici un cuzinet, doar o-ringurile din oil sump si sorbul (pickup tube) si mi-a disparut zgomotul. Daca sorbul nu este seal 100% primii care sunt afectati sunt tachetii, deoarece pompa de ulei nu poate urca uleiul pana la tacheti. Este ca si cum ai incerca sa bei dintr-un pahar cu un pai spart. Intradevar vascozitatea uleiului conteaza, poate face diferenta, dar mai devreme sau mai tarziu trebuiesc schimbate o ringurile. Tine cont ca tu ai curatat sorbul, probabil ca era deajuns sa-ti remediezi problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

logic

Uleiul folosit la aceste motoare este 10W-40 .Sunt caracteristici recomandate de VOLVO deoarece motoarele turbo au tolerante mai mari.

Cel mai tare ulei pentru acest motor este BARDAHL 10W-40 XTC C60 . Nu are rival pe piata la noi. Nici macar MOTUL 300V nu se compara cu acesta!

In filmulet bat tachetii ,bataia de cuzinet se aude altfel si mai puternic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo la S70 (adica dupa 1998) recomanda numai 0W-30 si 5W30 la motoarele benzina in 5 cilindrii DAR ma rog probabil ca ei nu stiu atat de bine .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu m-as lua in principiu dupa un document in care nu scrie o marca anume cum ar fi manualul de utilizare original, in care sunt specificate doar normele pe care trebuie sa le indeplineasca uleiul, dar de, fiecare face ce crede de cuviinta. Nu vad rostul unui ulei long-life intr-un motor care cere schimbul la maxim 8-9000 de km daca tii la el. Ca idee, am avut si eu 0w30 in motor, bateau tachetii fix ca in filmulet. Plus ca a disparut jumatate de litru in 500 de km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now