xavantes

Ceasuri bord S60 - 2003. Problema rezolvata.

7 posts in this topic

Voi enumera problemele care au aparut cu bordul, pe cat posibil in ordine cronologica:

1. Ceasul a inceput, ocazional, sa se deruleze inainte sau inapoi. De obicei la punerea contactului. Se oprea de unul singur.

2. Eroare in bord: SRS AIRBAG SERVICE URGENT. Pe-asta nu am putut-o corela cu prima. Am pus-o pe seama mufelor de sub scaun. Am inteles de pe forum ca ele pot avea un contact imperfect iar la curatenie se pot misca, astfel cauzand eroarea cu pricina.

3. Martorii de semnalizare din bord au inceput sa functioneze ocazional. La exterior semnalizarea mergea fara probleme, doar ca becurile de stanga-dreapta si tac-tac-ul corespunzator nu apareau decat uneori, fara a putea gasi vreun tipar.

4. Indicatoarele, martorii si display-urile au inceput sa functioneze cu inreruperi-reveniri spontane in grupuri de cate 2-5. Fiecare revenire era ca punerea contactului din nou, inclusiv semnalul sonor de centura (daca nu era pusa). Am pus-o pe seama unui contact imperfect  ;D.

5. Semnalul sonor de centura a inceput sa functioneze ocazional. Am pus-o pe seama unui contact imperfect (se observa deja un tipar  :D. Adevarul este ca nu ma pricep si asta speram eu de fapt sa fie).

6. Indicatoarele, martorii si display-urile au inceput sa-si prelungeasca unele perioade de "out", de la intreruperi spontane la intreruperi de cate 2-3 secunde. Apoi comportamentul de "out" a devenit aproape permanent, cu rare reveniri de cate 5-10 secude (cat sa verific si eu cambustibilul).

Simptomele si-au marit frecventa spre final.

Prima problema a aparut in decembrie 2008 si am ignorat-o usor pentru ca aparea rar. Ultimele 3 simptome au aparut anul acesta culminand cu ultima faza cand nu au mai mers aproape deloc.

Daca-as fi stiut in 2008 la ce se ajunge nu asteptam pana cand aproape sa nu se mai poata face.

Bordul l-am reparat la Bogdan G. Nota 10 cu multumiri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ce anume s-a reparat? Se refac lipiturile? Daca da exista unele zone "preferate"? Am un amic aici in Berlin cu un S60 care are probleme similare....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generic iti spun sa refaci lipiturile smd-urilor(controlerele,microprocesor),apoi pe la sursa de tensiune (treb sa fie ceva cu 3,4,5 picioare),condensatoare umflate,etc.

In mod punctual nu pot sa iti zic decit daca ai face o poza cu pcb-ul ,deci bord desfacut, si as putea sa te ghidez.Se "coc" lipiturile.Capata "filamentatii " terminalele integratelor smd si o iau razna semnalele si apoi ai "beculeli" pe bord , acele o iau razna.In cazul fericit .

Daca ceva insa este "prajit" caz mai rar atunci trebuie sa te intrebuintezi de niste piese.

Nu stiu cit te ajuta ce am scris dar ti-am deschis putin curiozitatea :smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu exista niste zone preferate, am intalnit cazuri din ce in ce mai dese cu probleme in zona matricii (EPSON) .

Teoretic problemele sunt in zona MCU-ului (Motorola) dar acum dupa 10-11 ani sunt si alte zone .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incep primul meu post prin a saluta toti posesorii de Volvo.cer si eu ajutor tot in legatura cu ceasurile bord,mai exact acel display din parte dreapta care ar trebui sa imi indice starea masinii,consum,erori etc nu imi functioneaza si ma cam deranjeaza.tin sa mentionez ca am inspectat un pic(un pic mai mult ca imi cam place sa imi bag nasul) si am realizat ca banda care face legatura intre placa si display e rupta.nici o problema am zis,pana am realizat ca defapt ca si socketul(sper ca nu gresesc sa il numesc socket) in care se introduce  banda e rupt si ala.as dori sa stiu daca se mai poate repara ceva sau va trebui sa achizitionez alte ceasuri de bord.sper sa nu fiu offtopic cand intreb de ce acel led ce trebuia sa se aprinda rosu in triunghiul dintre ceasuri e taiat(banuiesc sa nu imi indice ca masina are o problema grava deoarece cel galben e aprind de cand am achizitionat masina).si daca ar indica cu adevarat o problema care ar putea fi aceasta? am mers cu masina la Bosh service si singura eroare era  "canbus" la casetofon.va multumesc anticipat pentru raspunsuri si imi cer scuze daca am postat gresit sau am deranjat in vreun fel 

Volvo s60 2.0 Tse automat volan pe dreapta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic se poate repara. Probabil ca a fost "aranjat" sa nu-ti arate erori si probabil mai sunt si alte becuri dezlipite, pentru ca de obicei un mesaj apare pe computerul de bord impreuna cu triunghiul din mijloc si un bec (airbag, motor, abs, stc etc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu aveam becul rosu "ars" posibil sa se fii ars dar nu cred , oricum masina nu a avut mari probleme eroare srs abs ( din cauza bordului scos ) si regulatorul pe pompa de inalte . Cost total al reparatiei 200 euro la bogdan g :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now