cornel_gav

Volvo Cluj - vreau o explicatie

108 posts in this topic

Pai e logic domle, daca scrie bosch pe piesa x platesc y euro, daca scrie manufactured for volvo by bosch platesc ny euro, unde n ia orice valoare vrea importatorul.

Inca o data spun, piesa este IDENTICA, nu scrie pe cea originala manufactured for volvo by bosch, si nici pe cea pe care am pus-o. Poate scrie pe cutie. Logic ar fi sa scrie si pe piesa.

Da, am factura, si garantie un an de zile, pe piesa care am cumparat-o in cutie galbena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mai uitati ceva ... o reprezentanta nu poate trai doar din acele reparatii ale masinilor voastre care nu pot fi facute de mecanicul de la coltul strazii. Un exemplu la T6-le meu. Am dat 4800 de euro +TVA pe o scula speciala care sa ma ajute sa schimb un cilindru. Acel cilindru costa 200 de euro iar manopera ar fi cam 50 de euro. Fara scula speciala nu se poate face operatiunea.Deci ... e bine nu?

Cine ofera garantie pentru ce face? Una e logistica de cartier, alta de reprezentanta cu 50 de angajati.

  Vorbind in general daca vrei sa te mentii  in piata sau esti monopol -service pe Bucuresti trebuie sa faci investitie  pentru logistica.Acest cost se recupereaza in timp scurt,zic eu la asa service.(Ca o paranteza eu am dat la voi pe niste piese cam 4400E ,asa ca..Este masina premium Volvo dar costurile pe piese sau manopera de anul trecut le egalau uneori pe cele de la Mercedes).

  Sint nemultumiri aci pe forum dar sint si multe  masini care nu pot fi reparate la niste preturi de manopera  mare la Primus intrucit pot depasi costul insasi al masinii.De aceea unii dintre posesori le fac in regie proprie  sau de cartier.Poate o politica de preturi diferentiata ar mai linisti cumva buzunarul multor posesori de Volvo daca tot aci in Bucuresti este liderul service.

  Sint echidistant si impartial in ceea ce spun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Bogdan, din pacate cine nu e in "bransa" nu intelege diferenta intre piese DE ORIGINE si PIESE AFTERMARKET...

    Pentru cine n-a prins ce-a spus bogdan. Aceeasi "Marie", daca i se pune alta palarie, costa cu 200Eur mai mult. Iar PRIMUS, fiind dealer VOLVO, este OBLIGAT sa puna acea Marie SCUMPA la masinile noastre. Chiar daca doar Palaria (cutia albastra) e de ea.

    Acum se intelege ? Nu sunt EI jepcari, ci daca pun piese obtinute "sarind" peste firma-mama, nu se mai numesc REPREZENTANTA ci SERVICE DE CARTIER ! VOLVO ROMANIA NU ARE VOIE SA PUNA PIESE DECAT VENITE IN CUTIE ALBASTRA DE LA VOLVO SUEDIA. Sau orice alt VOLVO din lumea asta. Indiferent ca in cutia aia este BOSCH, SIEMENS, IPRS BANEASA sau TOHAN ZARNESTI !!! Asta se impacheteaza, asta vine la comanda, asta se vinde !

Acum se pot calma spiritele ?!

Chiar daca nu sunt in bransa, si am recunoscut lucrul asta de la inceput, refuz sa cred Alex, ca in momentul cand mi-am cumparat discurile de frana, si te-am intrebat pe tine, tu mi-ai raspuns ca cele originale pe masina mea, puse de Volvo, sunt Brembo, ca atare le-am si comandat la tine. Discuri pe care si acum le am la masina fara niciun fel de problema.

Eu m-am uitat cu atentie pe cele care le-am schimbat, si nici pe alea nu scria "Volvo".

Si mai este o smecherie, o piesa in cutie albastra trebuie sa treaca un test mai riguros decat o piesa care pleaca direct in piata ambalata de diversi.

Pt cine nu stie un produs este facut de o masina pe o banda, acea banda de productie are uzurile ei si se intampla sa existe rebuturi, astea nu sunt bagate la pierderi sau cel putin nu toate si se vand la impachetatori .

Cand am intrebat pe forum, mi s-a raspuns de catre tine, s-o iau pe cea originala, ceea ce am si facut. Observ acum ca "originalul" pentru mine, nu este acelasi lucru ca si "originalul" pentru tine.

Eu refuz sa cred, ca Bosch este o firma de "impachetatori", ci mai degraba o firma care produce aceasta piesa, si pentru Volvo, si se potriveste  si pe un motor de Renault.

Acum ma intreb: Cine ia piesa cea mai buna? Volvo, Renault sau Bosch? Cum se vinde?

Nu stiu ce ma face sa cred, ca Bosch nu s-ar compromite, sa vanda rebuturile.

Dupa cum am mai spus romanu isi cumpara Volvo pt ca este ieftin, unele Volvo sunt aproape moka si cand vine vorba de intretinut romanu baga piese de dacie si se plange ca e proasta masina, ca se rupe distributia, ca bate motorul, ca papa ulei etc.

Nu e obligat nimeni sa creada ce spun eu aici, oricum calitatea pieselor AFM este excelenta, piesele OEM sunt un moft iar mecanicii ar trebui sa munceasca moka.

Topicuri din astea imi intaresc convingerea ca unii au ales Volvo pt ca e moka .

Nu este pentru prima data, cand faci asemenea afirmatii. Pentru mine, a fost un vis sa-mi cumpar un 850 T5. Negasind mi s-a ivit aceasta oportunitate, sa cumpar aceasta masina, chiar din curtea "Primus Auto", dar spre fericirea mea, cunoscandu-l pe propietar, luand-o cu 30% mai ieftin.

Daca o cumparam la pretul care era afisat de catre Primus, puteam sa-mi iau o masina noua dintr-o clasa mai inferioara.

De aceea implinirea unui vis nu are pret. Pentru toate celelalte exista MasterCard. :))

Nimeni nu vrea ca mecanicii auto sa lucreze moca, si in general, nu cred ca cineva isi doreste sa lucreze moca, dar nici sa fim jepcariti, nu e ok.

Topicul asta a scos la iveala un lucru, cum cei de la "Primus Auto" ne privesc pe noi posesorii acestei marci de masini. Raspunsul lui Andy:

Si mai uitati ceva ... o reprezentanta nu poate trai doar din acele reparatii ale masinilor voastre care nu pot fi facute de mecanicul de la coltul strazii. Un exemplu la T6-le meu. Am dat 4800 de euro +TVA pe o scula speciala care sa ma ajute sa schimb un cilindru. Acel cilindru costa 200 de euro iar manopera ar fi cam 50 de euro. Fara scula speciala nu se poate face operatiunea.Deci ... e bine nu?

...Nu e nici-un fel de favoare ca ti-ai luat o "scula" care ti-e de trebuinta, deoarece chiar se vinde XC60 in Bucuresti.

Nu cred ca posesorii trebuie sa cada pe spate, pentru o stare de normalitate, dupa ce platesc atatia bani, ar fi culmea sa nu puteti desface nici "cilindrul", sau pentru ce folositi acea "scula".

Si eu cand mi-am deschis restaurantul, mi-am cumparat tigai, oale, etc. pentru a functiona.

Diferenta o face numai concurenta, alta atitudine cand mai sunt 1500 de carciumi in Bucuresti, si alta cand esti singur pe piata si oamenii sunt obligati sa vina sa-si faca reviziile acolo, altfel pierzandu-si garantiile.

Nu stiu daca te-ai intrebat vreodata, de ce cei care ies din garantie, nu mai vin sa-si faca service-ul acolo.

Daca ar mai fi fost un service, doua, "Volvo", cu siguranta-ti puneai aceste intrebari.

Cu stima si chiar imi place foarte mult masina pe care o am, deoarece am reusit sa-mi implinesc un vis. ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

AME iti mai raspund o singura data dupa care o sa incetez sa iti mai raspund mai ales ca nu-mi place circul asta.

Am spus sa-ti iei BOSCH si sa nu-ti iei alte nonameuri, pana aici m-am facut inteles vad DAR de aici si pana la a face o comparatie intre 3 produse diferite este cale lunga, produsul este acelasi si in functie de filiera pe care se vinde poate fii de mai multe calitati, astfel impachetat de BOSCH devine produs AFTER MARKET si are un pret, daca este impachetat de RENAULT devine OEM si are alt pret, daca este impachetat de VOLVO devine OEM si are alt pret .

Daca tu vrei sa compari 2 produse atunci ele trebuie sa aiba acelasi cod pe AMBALAJ, adica compari VOLVO OEM cu VOLVO OEM si atunci o sa constati ca diferenta intre VOLVO FRANTA si VOLVO ROMANIA nu este chiar asa de mare.

De asemenea eu am luat un MAF in cutie BOSCH DETERIORATA si am platit 650 RON in loc de 1050 RON, deci exista si alte cai alte filiere etc .

Share this post


Link to post
Share on other sites

O alta comparatie de preturi:

Pompa de inalta presiune SIEMENS Volvo S40 2005:

  - reprezentanta Volvo Cluj - 1800 euro

  - Alex (MidnightCaller) - 1400 euro

  - reprezentanta Volvo Bruxelles (Belgia) - 1000 euro

  - cineva mi-a zis ca imi aduce din Suedia la 600 euro

  - second 300 - 450 euro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarif de mecanica 100RON + TVA????? Minciuni.

La reprezentanta Volvo Cluj o sa ma vezi doar cand nu am alta optiune. Doar pentru curatatul rezervorului (doar rezervorul) vroiau sa-mi ia 600RON.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai 5 ore manopera de inmultit cu 100RON +TVA=600 RON, deci unde e gresala ?

Daca tu crezi ca dai rezervorul jos mai repede de ce nu o faci singur ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci de ce pentru o calibrare a directiei unde nu au trebuit sa faca nimic pentru ca era in regula si a durat 10 minute mi-au luat 80 RON?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atunci de ce pentru o calibrare a directiei unde nu au trebuit sa faca nimic pentru ca era in regula si a durat 10 minute mi-au luat 80 RON?

pretul mi se pare foarte echitabil. Daca te-ai dus la ei sa-ti reglezi directia insemna ca tu aveai perceptia ca ceva e in neregula. Ei au verificat si apoi ti-au spus ca totul e ok. de banii aia, doar simplul fapt ca ai scapat de o chestie care te chinuia cand erai la volan eu zic ca s-a meritat. Inainte de a merge la un reglaj de directie treci mai intai pe la o vulcanizare, face minuni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum sunt sigur ca cei de la Volvo CJ au o lista după care calculează, adică ai manopera mecanica/tinichigerie/electrica/vopsitorie È™i totul este normat, de la schimbatul unui bec pana la vopsitul unei maÈ™ini iar tu vei plaÈ›ii x ore manopera de înmulÈ›it cu preÈ›ul unei ore de manopera  .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cei de la reprezentanta din Baia Mare mi se par ok (in special d-nu Calin Rosu)

100x0.8x1.24=99.2 ron ora de manopera, unde 0.8 e reducerea de 20% (card fidelizare) si 1.24 TVA.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost la cluj la reprezentanta deoarece am observat putin ulei la intercooler (imbinarea plastic-alu) masina fiind in garantie (extinsa , volvo selekt) am spus sa beneficiez (plus ca ma dispera sa stiu ca imi scapa intercooler-ul) . Intitial am avut o neintelegere cu cartea service a masinii (lunga povestea , se poate lamurii cu cei de la reprezentanta din Le Mans unde au fost facute reviziile) , i-am (pe astia din cluj) intrebat daca nu pot verifica (au raspuns ca e treaba mea , sa iau legatura cu cei din le mans) dupaia mi-au verifcat km (si au confirmat ca sunt reali) .

Apoi au desfacut scutul si au tras concluzia ca intercooleru scapa si se schimba pe garantie , apoi au gasit la tubulatura intre turbo si intercooler o urechiusa rupta , si au spus ca ar fii bine schimbata si piesa aceea dar nu pe garantie , ca piesea nu e de origine a masinii (wtf) , l-am intrebat de ce ? Mi-a spus ca arata ciudat flexibilul (intre turbo si teava de alu ) fiind rupta urechiusa cred si eu . Pret 2000-2500 lei 

Apoi cand au testat masina (intra in acel protocol de constatare pt. garantie ) a ridicat capacul motrului , si i-am aratat si problema comuna , ulei la imbinarea carterului cu admisia , mi-a spus ca toate fac asta , ei rezolva problema printr-un colier (la prima revizie). M-a intrebat sa punem un colier?  de curiozitate am intrebat cat costa : 70 lei , + 30 de lei manopera / curatare (nu stiu exact ce a spus ca deja fierbeam )

L-am intrebat daca pot dezactiva drl-urile : raspun nu ! E ilegal ! Norme europene ... 

Noroc ca am cumparat prajituri de la turda , mi-au indulcit ziua. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe langa toate astea , am fost tratat de parca am venit la cersit . Foarte proasta experienta ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Cristi Muresan a spus:

Pe langa toate astea , am fost tratat de parca am venit la cersit . Foarte proasta experienta ... 

Experientele astea m-au determinat pe mine sa imi repar singur masina. "Norocul" meu ca nu am masina in garantie.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, McCIUKEN a spus:

Experientele astea m-au determinat pe mine sa imi repar singur masina. "Norocul" meu ca nu am masina in garantie.

Pai si eu mi-o repar singur , parca vad :))

Apoi am verificat de curiozitate , si piesa care nu e "de origine" a masinii este identica la 36 de variante si 6 modele volvo (cam toate d5-urile) .... e de pe mercedes probabil ... o ditamai tubulatura de aluminiu ... am puso de la aspirator ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si pana la urma de ce ai ulei pe intercooler, acolo unde nu ar trebui da fie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, i love VOLVO a spus:

Si pana la urma de ce ai ulei pe intercooler, acolo unde nu ar trebui da fie?

Turbo scapa o pelicula de ulei , admisia , are furtunu ala de la ptc. Care iarasi are ulei . E normal , in cantitati mici , dar cand ai o solutie de continuitate pe admise (si intercooler) scapa aer+ulei

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si aia inseamna fum negru nu? Trebuie sa citesc exact ca sa invat si eu toata nebunia asta cu turbo intercooler admisie retur gaze , ardere si etc. Nu stiu cum functioneata sistemul asta ca sa-mi pot face o imagine. Oricum de cand mi-ai zis ca nu are ce cauta ulei in intercooler am inceput sa-mi fac griji. Luni intra dricul in service ca am primit ieri radiatorul si îi spun sa verifice tot ce tine de turbina garnituri furtune etc. Hai ca ti-am distrus topicul cu tampenile mele. Mersi mult Cristi pentru raspunsuri si rabdarea care o ai cu mine :blink:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, i love VOLVO a spus:

Si aia inseamna fum negru nu? Trebuie sa citesc exact ca sa invat si eu toata nebunia asta cu turbo intercooler admisie retur gaze , ardere si etc. Nu stiu cum functioneata sistemul asta ca sa-mi pot face o imagine. Oricum de cand mi-ai zis ca nu are ce cauta ulei in intercooler am inceput sa-mi fac griji. Luni intra dricul in service ca am primit ieri radiatorul si îi spun sa verifice tot ce tine de turbina garnituri furtune etc. Hai ca ti-am distrus topicul cu tampenile mele. Mersi mult Cristi pentru raspunsuri si rabdarea care o ai cu mine :blink:

Pai fum negru scoata ca injecteza motorina in functie de cantitatea de aer care o simte debitmetru , doar ca tu il pierzi prin fisura ... 

Cantitatea de ulei normala pe admisie nu afecteaza , doar daca arunca turbina de nebuna mult ulei , asta se vede prin consum de ulei , si cantitati mari pe admisie , probabil si pe evacuare . 

Eu nu mi-as face prea mari griji , daca inainte mergea bine masina si brusc s-a spart intercooleru de acolo problema , mare lucru nu au ce verifica la turbo , test de presiune in sarcina (cu tester) joc in ax . Ma gandesc ca nu vrei sa demontezi turbina sa o pui pe banc de proba . 

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba reprezentanta draga Cristii, cei de la Cluj sunt un pic neprofesioniști pt ca : 1. DRL ul nu înseamnă faza scurta aprinsa, se dezactivează din soft . Dacă ai xenon ce faci ? Schimbi becurile o data la 2 ani ?

2. Teava de admisie nu are voie sa aibă ulei pe ea . Nu o rezolvi nici cu 3 coliere ci cu teava noua .

Succes .

Sent from my SM-N920S using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma duc maine la timisoara ... cei din bucuresti nu mi-au raspuns :(. La telefon au parut foarte profesionisti . 

Edited by Cristi Muresan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai rezolvat cu luminile ? Chiar sunt curios pt ca eu le-am dezactivat la Primus și a fost vreo 150 lei .

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope , nu exista soft sa mi le anuleze ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

As veni si la primus , dar sincer mam saturat sa ma plimb dupa reprezentante volvo ... am sa ma duc in fr , e aproape , si am si 2 la alegere.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai cauta și tu în Vida PN și vezi dacă exista sau nu . Trebuie sa cauți în aria SOFTWARE.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now