Posted 24 Oct 2007 · Report post in primul rand buna ziua ... ( este prima data cand intru pe acest club si sper sa fie de folos , si poate si eu la altcineva )am un volvo 850 gtl 2.5 24 valve , an '96 , cutie automatica , nonturbo , varianta berlina ...de cand am luat-o de la fostul proprietar avea becul de la bord ( sonda lambda ) aprins ...cred ca e pe buna dreptate aprins ca imi si consuma f ... f... mult ( peste 20% in oras )am schimbat sonda lambda ... dar becul tot aprins ramane ... in rest nu se simte nici o diferenta ...ma poate ajuta cineva ....ce pot sa ii fac ...sau sa ma duc la volvo si sa o bag pe tester la ei ( dar imi e sa nu ma usuce de bani ) ..pls ... help me ...multumiri anticipate Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Oct 2007 · Report post Semnul lambda nu semnifica o defectiune la sonda lambda, ci o defectiune la sistemul de management al motorului. Asta poate sa insemne orice de la o bujie pe duca pana la un senzor iesit din parametri sau un contact imperfect.Vezi daca poti face rost de un debitmetru de aer (piesa ca un tub de pe furtunul dintre filtrul de aer si clapeta de acceleratie) de la un alt 850 imprumut, e destul de cunoscuta problema la 850. Sau pune-o pe un tester (nu stiu daca merge al meu, la VVV850 nu a mers si are acelasi motor ca tine), scoate pe o hartie erorile si mergem mai departe de-acolo.Later edit : Ahh, si uita-l de mecanic pe ala de ti-a schimbat sonda aiurea, zi-i sa se apuce de bucatarie or something... Tine-o pe cea veche, s-ar putea sa iti foloseasca. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Oct 2007 · Report post Pune-o pe tester. Nu neaparat la Volvo. Oricum intreba daca testerul lor stie de 850. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Oct 2007 · Report post Dau si eu un sfat - poate ajuta. Bujiile noi,filtru de aer nou in primul rind. Cind ai putin timp, ia un spray-contact, desfa si curata tot ce exista mufa-inclusiv Mass Air Flow-ul - senzorul din racordul filtrului de aer.Mai poate fi un senzor de O2 (de la intrare sau iesire din catalizator).Mai pot fi infundata tubulatura, sparta, etc.De la sonda nu e - devreme ce ai schimbat-o. Ca regula, pentru lucruri marunte - uita de mecanicii din RO - mai rau strica decit repara-chiar daca exista toata documentatia de care au nevoie...Daca stii un pic de engleza, uite aici ceva:"Lambda light means your car emission system have problem. In detailed, there is problem at inlet side or exhaust side. There may be a defective sensor or part or blocked or broken hose at inlet side.According to my experiences, I can say that the problem is at inlet side. (partea de intrare) \Firstly, the car should be checked in a dealer and Diagnostic Trouble Codes should be read via Volvo System Tester, after learning what the Diagnostic Trouble Code is, the corrective action will be taken. If you learn the Diagnostic Trouble Code from a dealer I can help you more.But firstly you may check all the air hoses at inlet side, this can be very beneficial and helpful for you. As a clue for you, there is a short and small pipe under the inlet manifold comes from turbo charger, firstly check it, it may be defective. However, if you can not find any defective pipe, it means that there is a defective part or sensor."Daca nu te descurci cu textul de mai sus, zi-mi si-ti traduc cuvint cu cuvint.Bafta !! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Oct 2007 · Report post Aceasta problma la 850 apare atunci cand speli motoru "pt cei care nu au aflat ca motorul nu se spala" <<am patzit shi eu>> si se rezolva cu testerul... se shterg errorile mashinii si se rezolva sau cel puztin asa a fost la mine.... Volvo 850 este dotat cu un "auto tester" in timp util o sa ma informez si o sa va anunt cum se foloseshte.... (actualmente nu detin informatii exacte cu privire la folosirea acestuia) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Oct 2007 · Report post "auto testerul" este pina in 1995 inclusiv si se afla linga capacul albastru rezervor apa parbriz (stinga). Din 1996 nu mai e , l-au pus in masina - ca sa nu mai poti asa simplu (si fara bani) sa-ti resetezi Service Light-ul ) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Oct 2007 · Report post Exact toate masinile pana in 1995 pot obtine codurile de la toate sistemele supervizate de calculatoare (Motor, ABS/TRACS, climatizare, Air-bag, etc.). Codurile sunt obtinute sub forma de blink-codes.http://www.matthewsvolvosite.com/chat/phpBB2/viewtopic.php?t=10758 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Mar 2009 · Report post Buna ziua!Am o problema cu masinuta mea.A venit un mecanic pentru a face o constatare si sa imi confirme ca turbina este defecta,mecanicul a venit s-a uitat la ea si a constat ca turbina nu este blocata,stricata sau ceva de genul asta.A venit am pornit motorul dupa care a turat-o de catva ori pana la limitare si apoi m-a pus sa fac o proba cu ea.Masina merge mult mult mai bine se vede pe ac si se si aude cum lureaza turbina.Acum problema mea este alta,in bord am becul de la sonda lamda aprins,cum pot verifica daca sonda este intradevar defecta sau este din alta cauza becul aprins?Multumesc. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Mar 2009 · Report post Becul respectiv nu inseamna neaparat sonda lambda ci orice ar duce la functionarea "defectuasa" a motorului , gen un senzor . Daca masina ta este fabricata pana in 1996 are unitate de diagnsoticare pe ea* daca este fabricata din 1996 in sus are mufa OBD si trebuie tester . *Unitatea de diagnosticare se afla in spatele farului din dreapta atasata de cutia cu computere . Defapt sunt 2 , A SI B (scrie pe ele ) . Mai multe detalii aici : http://au.geocities.com/OZBRICK850/computercodesvolvo.htmlBafta ... si sa ne anunti ce coduri ai gasit ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Mar 2009 · Report post Salut!Am facut testul si am gasit urmatoarele coduri:1-2-1 MAF signa absent or faulty1-2-3 Coolant temperature sensor signal absent or faulty5-1-4 Engine cooling fan at low speed faultyPoate sa imi traduca cineva aceste coduri mai detaliat?Becul de la sonda lamda tot imi sta aprins in bord dar nici nu am resetat diagnosticarea.O zi buna! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Mar 2009 · Report post MAF SENSOR : este debitmetrul Coolant sensor : Este senzorul de temperatura a apei ( se afla sub suportul cu termostatul ..... iar termostatul se afla intre furtunul de sus al radiatorului si motor . Engine cooling fan at low speed : Vrea sa zica ca electrovetilatorul nu merge la tempertura mica .. asta poate sa fie de la senzorul de apa . Curata-le mufa la cele enumerate mai sus , reseteaza codurile si vezi ce zice . BAFTA !! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Mar 2009 · Report post Debitmetru prin ce zona a motorului se afla?Se poate sa am sonda lamda aprinsa in bord din cauza debitmetrului?Afecteaza consumul?Azi am dat o tura cu ea imi arata un consum de 50l/100km.Debitmetrul se poate curata,repara sau trebuie schimbat?O seara buna! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Mar 2009 · Report post din ceea ce vad eu, scris de tine,nu prea ai deschis capote multe le viata ta (no ofense,nimeni nu sa nascut invatat)sfatul meu,pentru tine este,sa vii intr-o joi ,la intalnire,si cu siguranta o sa afli multe raspunsuri la intrebarile tale Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Mar 2009 · Report post MAF nu s epoate curata in general se schimba Da , sonda lambda sta aprinsa din cauza MAF-senzorului . Cel mai bine vino joi la intalnire Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Mar 2009 · Report post dap..vino cu baietelu tau sa il citim pe toate partile... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Mar 2009 · Report post Ce bine ca mai citesc si eu pe aici 1) MAF-ul se poate curata. Se ia spray contact si se da pe lamela aia, se asteapta 5 minute sa se usuce si se baga la loc - in timp ce se usuca sa nu fie furtuna de praf, se intelege 2) urmatoarele 2 coduri sint in strinsa legatura - deci s-ar putea sa fie doar de la ECT - senzorul de temp. de sub termostat - se masoara si ala, nu da banii pe el de pomana. Iei un ohmetru, faci rost de un termometru si bagi senzorul si termometrul intr-un ibric (senzorul il tii de mufa - nu bagi mufa in apa) si incalzesti pe foc apa. Daca ai valorile astea aproximative, senzorul merge si e ok. daca nu, poate sa fie unul din cele 2 fire cu contact prost (cum a fost la tommytza) sau chiar senzorul in sine : 0 grade - 7500 omhi 20 grade - 2800 omhi 40 grade - 1200 omhi 60 grade - 560 omhi 80 grade - 300 omhi 90 grade - 206 omhi100 grade - 150 ohmise poate verifica si pe masina - doar la mufa sa, daca indeplinesti conditiile de mai sus, adica la un motor rece acum senzorul are vreo 3500-4000 ohmi iar daca ai mers cu masina si motorul e fierbinte senzorul are vreo 150-200 ohmi. Asta ca sa mai dai senzorul jos, valorile de mai sus sint pentru maniaci ca mine. O sa ne vedem - daca nu te pricepi las-o asa ca ma uit eu la ea. Nu-i nici o rusine sa nu stii, o sa inveti si singur.Bafta si intreba mereu - inainte sa cumperi piese. Am vazut ca vroiai sa iei turbina si pina la urma ea merge...MAF-ul se controleaza ca in imaginea atasata.Nu de alta, dar e cam scump Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Mar 2009 · Report post 1) MAF-ul se poate curata. Se ia spray contact si se da pe lamela aia, se asteapta 5 minute sa se usuce si se baga la loc - in timp ce se usuca sa nu fie furtuna de praf, se intelegeAhh c tare .. la BMW nu se putea curata , Eh se intelege a mea nu are MAF sensor Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Mar 2009 · Report post are si a ta Vadime maf sensor, ce naiba...nu mai induce GLT-istii in eroare Toate 850-urile au. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Mar 2009 · Report post A mea are doar un air temperature sensor 2.5 20V are MAF SENSOR , a mea este 2.5 10V ... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Mar 2009 · Report post trebuie sa-mi arati, ca nu cred Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Mar 2009 · Report post Piesa nr 3 este Air Temperature Sensor , iar piesa 18 este MAF sensorul , dar care la mine nu apare in lista cu parts numbers Iar suportul meu cu filtru de aer nu are nici macar lacasul unde ar trebuii sa intre MAF sensorul Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Mar 2009 · Report post Da click pe "Fuel System, 2 Valve".. Ar trebui sa-l vezi undeva jos in capatul cotului de admisie. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Mar 2009 · Report post Nu apare in lista cu Piese Trust me , la motoarele in 10V nu au pus MAF Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Mar 2009 · Report post nashpa....vezi Vadimutza, mai bine treceai direct la liga T5,cu MAF.. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Mar 2009 · Report post da Vadime, vad ca ai doar MAP - manifold absolute pressure si IAT - intake air temperature ...ciudat. Share this post Link to post Share on other sites