Catalin

Pareri achizitie microbuz persoane

22 posts in this topic

Deci asa cum spune si titlul, ma intereseaza sa cumpar un bus de persoane (9 locuri, tractiune fata, loc de bagaj mare). Pentru ca Volvo nu fabrica asa ceva  ;), va intreb daca aveti habar de calitatea unui bus: Fiat Ducato/Peugeot Boxer/Citroen Jumper? Modelul nou, fabricat 2008 - 2010, 120 CP, ABS, ESP, clima si tot ce trebuie. Eu am auzit diferite pareri, care sint destul de impartite, de aceea apelez si la voi daca aveti ceva cunostinte legate despre aceste dubite. Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu doar T4 din 2000 - 2002 ca sunt bune.Are cineva de la mine T4 din 2001 resoftat si a facut deja 600 000 km fara probleme majore,dar nu are esp  ;D.Il are de vreo 4 ani,foarte multumit.De astea generatie mai noua nu stiu prea multe,doar ca noul T5 are foarte multe probleme ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu foarte bine Vito din 2003 care este foarte bun. Altceva...nu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu foarte bine Vito din 2003 care este foarte bun. Altceva...nu

E bun si Vito,dar consuma putin mai mult,din cate am auzit.

Dar au motoare maii bune cica,rezista mult

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap...eu am condus doua...intr-adevar, la faza cu consumul...sunt mai...pretentioase  ;D

Mai ales ca eu am condus automate  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vito mai nou e o gramada de bani. Vito din 2003 - 2006 cam rugineste. In plus e cam mic pentru ce imi trebuie mie. Vreau un microbuz de 9 locuri (adulti) cu bagaje, aragaze si tot ce trebuie intr-o expeditie.

T4 corespunde, cel lung, dar sa dai 12.000 Euro pe o masina din 2000 - 2003 si vreo 250 - 300.000 km e cam aiurea. Km mai putini, sare rau la bani. Nu imi propun sa fac multi km cu aceasta masina, poate 10 - 15.000 km pe an. Trebuie sa fie si ma inalta, sa intram pe drumuri mai rele. De aceea vreau si tractiune pe fata. Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu zic ca daca pui 2 canapele in portbagaj la un 850/960 iesi mai ieftin  si e cam aceeasi treaba

(nu m-am putut abtine  ;D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

T4 cel mai bun,dar gasesti greu modelul cu 9 locuri,bineinteles cu motorul idem volvo 2.5tdi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai in afara de motor intre cele 2 Fiat si Peugeot/Citroen nu sunt diferente, caroseriile si restul fiind identice, doar elemente de design.

Eu as alege Peugeot-ul pentru ca-i mai ieftin la service decat Fiat-ul. Stiu posesori de dube Fiat care fac service si iau piese de la Peugeot. Nu bag mana-n foc dar asa s-au laudat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am o parere buna despre Vivaro, este la pret bun, nu este foarte rea masina (nu e mai rea ca T5), motoare moderne, consum mic, impozit mic, putere mare ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Pentru ca Volvo nu fabrica asa ceva  ;)...

Ba chiar fabrica asa ceva.  :P

Autoutilitarele si camioanele Renault sunt proprietatea Volvo... AB.  ;D

Pentru asa ceva, personal recomand VW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Master 2.5dCi L2H2, euro4, varianta de 145cp. Sau Opel Movano, care in afara de sigla si de bord este 100% Renault Master.

Ceva de genul asta

http://bit.ly/b1spbO

Durabilitate, confort, tot ce vrei. Nu ai sa vezi nici un Master sau Trafic (Opel Vivaro sau Nissan Interstar) de dupa 2000 cu probleme de coroziune, ceea ce, din pacate nu este valabil pentru Mercedes (Sprinter sau Vito), Ford Transit sau Fiat Ducato.

Eu as pune ca dotare obligatorie pentru un bus de persoane, pe langa clima si incalzirea stationara (Webasto)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mai am experienta de ~2 ani cu un Ford Transit din 2002 8+1 cu rampa pentru persoane in carucior. La capitolul fiabilitate e aprox.ok... fara probleme majore.

Dar la protectie anticoroziva sta prost. Masina e din 2002 si deja are urme multe de rugina.

Confortul e limitat datorita faptului ca cele doua randuri de scaune din spate sunt de fapt banchete comune, nu scaune individuale dar noi il folosim pentru drumuri scurte in configuratia 4+1+4 carucioare,  bancheta de pe randul 3 e aproape tot timpul scoasa din masina . Neaparat sa cauti cu scaune individuale in spate pentru drumuri lungi.

Masina, cu motorul 2.0TDDI 100cp este submotorizata in cazul incarcarii la 8+1 + bagaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru toate sfaturile voastre. Am sa incerc sa tin cont de ele. Am gasit ceva, Peugeot Boxer sau Citroen Jumper, ambele 2008, una 30.000 km, una 80.000 km, cu scaune individuale, climatizare pe tunel sus, in stare f buna, pe la 14.000 Euro (TVA inclus). VW imi place dar este mult prea scump pt ce imi trebuie mie. Daca as face macar 50.000 km pe an ar merita. Mai caut Renault sau Opel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc tuturor pt raspunsuri si sfaturi. Am rezolvat problema asa: VW T5 1,9 TDI 102 CP, fabricat iulie 2008, 25.000 km, carte de service, 9 locuri cu clima fata/spate, webasto, varianta lunga, stare impecabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si ai uitat sa spui, foarteeee puturoasa ;D

Sa o stapanesti sanatos .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa am zis si eu initial ca ar trebui sa fie ... puturoasa, dar surpriza pt o dubita chiar se misca elegant. In plus motor sub 2000 cmc, toate taxele sint foarte mici in comparatie cu 2000+. Daca vrei sa mergi mai sport, tre sa o tii peste 2700 - 2900 de ture si se duce nu-i bai.

din memorie: In 1990 a avut tata un Caravelle (model 1987) cu motor 1,6 D fara turbo, cred ca 60 CP ;D si ce tare mi se parea, mergeam la Pitesti pe autostrada cu 130 km/H ...

@Bogdan: poate ii punem si domnului VW niste leduri, xenoane - vedem.  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari inca odata pentru achizitie.

Eu ti-am zis de VW pentru ca am condus un LT din asta lung, vreo 10-15k prin tara si oras si mi-a placut f mult cum se misca. Unde nu era drum care sa permita peste 130km/h, eram prada grea. :)

Adevarul e ca ala era motor de ~170cp (din cate imi amintesc) si suiera turbina atat de bine ca i-am pus masinii nume unguresc: Hohjny (nu cred ca am scris bine)... normal, blonda cu ochi albastri.  :D

Nu mi-a placut la ea problemele de electronica, survenite la un kilometraj destul de mic pentru un astfel de vehicul. Era model 2004 si cand urcam un pic, se umplea bordul de erori: AFU, ASR, EBD, EBA,etc. Se oprea cand iti era lumea mai draga.

Bafta, din nou!  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea e ca la un microbuz conteaza mai putin performantele dinamice. Cel mai important e sa fie cat mai fiabil. Si din punctul asta de vedere, asa cum a zis si Adi, VW face microbuze foarte fiabile (e drept, nici pretul nu e unul tocmai mic). Din experientele pe care le-am avut cand lucram la Peugeot, Boxer e foarte bun pana la un punct. Adica pana undeva in jur de 250 000 km. Dupa care incepe sa "oboseasca". In opinia mea se intampla asta prea devreme.

Asfalt uscat iti doresc si pune si cateva poze (asta in cazul in care si un moderator e de acord)  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nenea Catalin pt T5 am niste chestii mai speciale, am mai facut cateva zeci .

Oricum vezi ca buba lor este volanta si planetarele, daca te multumeste cum trage este foarte bine, totusi cand te dai jos din Volvoul tau si te sui in T5 ai un soc, eu am avut un soc cand m-am dat cu un XC90 2.5T al unui coleg, tragea al naibii de bine de aia spun ca e puturoasa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of mai frate Bogdane ... ma faci sa viu cu VW-ul la tine acusi, dar cred mai bine de luni incolo. Niciodata nu am comparat masini din alte categorii. Bus-ul e bus, turismul e alta socoteala. Am vrut sa iau un T5 4 Motion, 175 CP dar m-a incurcat vanzatorul. Seara avea un pret, dimineata nu mai avea pret ??? Eu unul sint multumit de asta pe care l-am luat, e ca nou si oricum nu vreau sa fac liniute cu bus-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este beton pt consum si taxe, adica tine cu casa DAR la cum te stiu eu pe tine ca iti mai place sa stai lipit de cate o bara de Corvette ;D

Stiu insa ca poti conduce si linistit iar T5 ul asta pt asta e facut .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now