phenex

S40 1.6D - Sugestii

93 posts in this topic

Daca iei motor de 1.6 diesel ca sa-i pui chip, mai gandeste-te. Cu cat e mai mare motorul, cu atat rezista mai mult. 1.6 o sa reziste tot cam cat un set motor frantuzesc de dacie, adica maxim 100000 km. Mai bine fa un efort, ia-ti 2.0 D si ai un punct de plecare mai solid. Ala de 1.6 nu  are performante cu mult mai bune decat 1.5 dcI si nu cred ca-ti doresti logan cu sigla volvo. Ca o paranteza, 1.6 D scoate suta in 12 secunde (deci te face lejer un logan 1.6 16v), 2.0 D scoate in 9 jumate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai sa nu comparam motorul de pe Logan cu asta de pe S40, sunt chestii total diferite, dci-ul este facut ca filozofie sa consume putin pe cand 1.6Dul este facut sa nu polueze .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca iei motor de 1.6 diesel ca sa-i pui chip, mai gandeste-te. Cu cat e mai mare motorul, cu atat rezista mai mult. 1.6 o sa reziste tot cam cat un set motor frantuzesc de dacie, adica maxim 100000 km. Mai bine fa un efort, ia-ti 2.0 D si ai un punct de plecare mai solid. Ala de 1.6 nu  are performante cu mult mai bune decat 1.5 dcI si nu cred ca-ti doresti logan cu sigla volvo. Ca o paranteza, 1.6 D scoate suta in 12 secunde (deci te face lejer un logan 1.6 16v), 2.0 D scoate in 9 jumate.

Treaba cu chip-ul era doar un gand, nu sunt hotarat sa fac nimic concret in sensul asta.

Dupa cum am mai spus legat de motorizare, nu intra in planurile mele motorul de 2.0D prin prisma pretului mai mare de achizitie, impozitului mai mare, RCA-ului mai mare si, intr-un final, CASCO-ului mai mare. Sunt constien ce inseamna un motor de 1.6 diesel, stiu ca un 0-100 de 12 secunde nu "face cinste" marcii, dar este un compromis pe care sunt dispus sa il fac pana la urma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretul mai mare la 2L are insa si niste explicatii, una ar fii problemele mai putine, nu pui asta in ecuatie cand faci calculul ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mare, calculul e facut. Daca as fi fost singurul care decidea, as fi ales 2.0, dar dupa cum am mai spus, trebuie sa tin cont si de alti factori/alte pareri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mare, calculul e facut. Daca as fi fost singurul care decidea, as fi ales 2.0, dar dupa cum am mai spus, trebuie sa tin cont si de alti factori/alte pareri.

De unde cumperi masina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De unde cumperi masina?

Pentru ca diferenta prea mare nu i ;D

1.6d si 2.0d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina as vrea sa o cumpar din tara, neinmatriculata, an de fabricatie 2008. In principiu, intre 1.6 si 2.0 ar fi o diferenta de cel putin 2000 de euro pe care efectiv nu am de unde sa o acopar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai din 2008 probabil :D

DA..e putin mai scumpa.

S40 1.6d si S40 2.0d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai linistit, e bun si 1.6-le. Am pe un C4 de la munca, model 2008.

E mai rapid decat un motor de 90-95cp.

Cu 2 persoane in masina si cateva bagajele, te descurci bine cu el in orice situatie.

Daca pe viitor mai vrei putere, ai de unde sa ii mai dai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Partea nasoala e ca mi se pare ca cele care se vand in tara (neinmatriculate) sunt putin cam jonglate. Ori au fost lovite, ori s-a umblat cumva la kilometraj. Cum as putea sa previn sa nu iau o teapa de zile mari?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu o verificare la Volvo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate am inteles, cei de la Volvo nu pot verifica km reali ai masinii in momentul verificarii (daca la asta te refereai) ci pot vedea doar un istoric al lucrarilor efectuate la masina. Sau ma insel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai un istoric,km nu stiu daca ii poti afla.Asta poti afla de la alti colegi,care stiu  ;D

Oricum km nu conteaza asa mult,cel putin pentru mine :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@phenex ai inteles bine, poti vedea doar ce a fost schimbat pe masina si la cati km, nu poti vedea revizii periodice si este logic sa fie asa din moment ce in Germania sunt preturile sus si de acolo se aduc masinile, ca sa fii in pret trebuie sa iei una cu multi km dar cu interior ok, dai inapoi 100.ooo km si mergi in targ, e plin targul de tzepe din astea .

Am uitat sa spun de avantajul motorului de 1.6D fata de 2.0D este usurinta in a schimba/repara/curata anumite repere, bujii, turbo, egr, la 2.0D este un chin .

Dar 1.6D este un motor mai murdar ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si atunci, cam cum as putea preveni o eventuala teapa?

Eu ma gandesc in felul urmator (nu stiu daca gandesc bine): am zis ca vreau o masina produsa in 2008. Primul propiretar are garantie 2 ani si in tot acest timp reviziile si reparatiile le face la reprezentata, deci se trec pe cartea de service. Din 2008 si pana acum au trecut aproape 3 ani, deci kilometrii facuti in acest an banuiesc ca se vor da inapoi de catre cel care cumpara masina pentru a o revinde, de aceea samsarii vand masina impreuna cu cartea service pentru ca ea poate reprezenta o oarecare acoperie pentru ei.

Are vreo logica ce spun?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are si nu are, in 3 ani o masina Volvo poate face lejer 200.ooo km, am vazut bmw 320d de 2 ani vechime si 400k km deci se poate .

XC70ul meu avea dupa un an de IT 88.ooo km si nu sunt singurul de pe forum cu masina care dupa primul an a facut 100.ooo km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inteleg. Deci, ideea este ca sunt toate sansele sa prind ceva cu mult mai multi km reali decat cei anuntati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca principalul criteriu de cautare este pretul mic atunci mai mult ca sigur gasesti doar manarite, poti gasi una buna dar la un pret corect nimeni nu-si vinde masina buna fie ea si Volvo la un pret de nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai daca o luam asa..ajungem la naiba  ;D

Cu cat is mai putini km si mai intretinuta masina cu atat ii mai scumpa,pe cand la noi invers(dar nu tot timpul).

Varianta 1 si Varianta 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 2 ani 100.000km si tie ti se pare ca e manarit ?! Eu fac MAXIM 15.000km/an !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din 01/2008 pana in 01/2010 sunt convins ca sunt km reali, cei de dupa ma ingrijoreaza (daca sunt si banuiesc ca pot fi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alex vb de masini aduse de afara, acolo 100.oookm/an este normal pt o masina de firma, o masina adusa aici nu poate costa mai putin decat una de afara pt ca tot de acolo se aduc, atunci baietii cumpara lovite sau cu multi km le pregatesc de vanzare si gasesc un cumparator naiv.

@phenex te rog sa-mi gasesti si mie o masina pe mobile sau autoscout24 care sa aiba 100.oookm din 2008 si sa coste 10.oooE, iti cumpar 3 bucati ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now