Sign in to follow this  
Followers 0
Trofin Gabriel

ce imi recomandati???

11 posts in this topic

salutare... am 2 perechide jante: o pereche pe 15 de tabla cu cauciucuri 195/60/15 si o pereche pe 16 din aliaj cu cauciucuri 205/55/16... pentru ca locuiesc la tara si drumurile sunt nasoale masina mi se pare destul de rigida... am amortizoare noi si pe fata si pe spate si arcuri bune... ma gandesc sa pun cauciucuri cu inaltimea balonului mai mare, poate mai amortizeaza din socuri... credeti ca e bine?... dak da, ce reper de cauciucuri ar fi cele mai inalte si sa poata fi puse pe jantele mele ?

Incepem iar ....prima greseala  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca drumurile sint praf, iti recomand direct jantele de tabla! pe cele de aliaj ai toate sansele sa le strici!

Share this post


Link to post
Share on other sites

205/55/16 sunt la fel in diametru cu 195/65/15. Deci mergi pe astea din urma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cauciucurile 205/55/16 le am pe jantele de aliaj si e rigida... si mi-am luat jante de tabla in speranta ca e mai bine... diferenta este, dar nu mare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca nu ai pus pe jantele de 15 anvelope cu talon de 65. Ai mai avea cam 1 cm de cauciuc in plus.

Ce ai tu acuma pe jantele de 15 sunt aprox. egale la diametru cu 205/50/16 nu cu 205/55/16

Share this post


Link to post
Share on other sites

exista si dimensiunea asta dar o sa fie mai mare diametrul total al rotii (viteza reala mai mare decat cea indicata, demaraj mai greoi, posibil sa atinga in aripa la incarcatura mare si viraj maxim)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos pentru sfat... eu pe jantele de 15 am incercat si cauciucuri 205/60/15 si nu mi-au facut probleme.... o sa incerc si ceea ce mi-ai recomandat mai sus (195/65/15) poate se schimba ceva...  si inca ceva daca se poate... spunemi si mie te rog ce inseamna fiecare reper de la cauciuc, adica ce semnifica 205 sau 195 si etc...multumesc inca o data...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar trebui sa incerci ceva mai lat. Ca idee cifrele reprezinta: 195 - 205 - 215 = latimea balonului, 65 - 75 - 80 este procent din latime si reprezinta inaltimea iar R15; R16 este diametrul jentii in toli. Adica: 195/65 R15 egal 195 mm /65 eset 65% din 195 si este inaltimea, iar R15 diametrul jentii. Daca observi 195/65 este mai mic decat 205/65 deci ti-ar fi mai bune 216/65 R 16 sau R15. Un balon mai inalt amortizeaza mai bine la gropi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cele 2 dimensiuni pe care le-ai postat aici, au aprox. aceleasi caracteristici! diferenta nu va fi mare daca treci de pe una pe alta!

eu am 205/40/R17 si 195/65/R15, astea din urma evident de iarna! intre dimensiunile astea te poti astepta la diferente! cu cat balonul e mai mic, scade confortul pt ca esti nevoit sa tii o presiune mare in anvelopa pt a o proteja , iar asta duce la rigidizare!

poti sa schimbi 200 de roti si sa incerci toate marimile de anvelopa fabricate vreodata!mai mult decat ai, nu vei obtine pt ca dai intr-o parte si pierzi in alta! pt gropi nu exista remediu! si dupa ce scapi de gropi si mergi pe drum bun, iti vei dori aderenta si performanta, deci balonul mare nu se mai preteaza!

mergi pe 195/65/15 ca asta e cel mai bun compromis, atentie mare si viteza redusa! eu asa as face!

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc tuturor... o sa incerc si varianta 195/65/15 si o sa revin cu raspunsuri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0