alexpopeystar68

Pe unde pierde antigel?

66 posts in this topic

Am fost la un mecanic, a pus o pompa si a bagat presiune in instalatia de racire, dupa un minut se vedea o balta de antigel sub masina; nu a avut timp sa stea sa se raceasca motorul, asa ca ma duc marti, cand o sa repete operatiunea si sa se uite pe unde curge;

intrebare : e posibil sa fie chiulasa asa de crapata si sa dea antigelul pe afara?

Share this post


Link to post
Share on other sites

chiar asa, ca sa vezi balta sub masina, nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ai mai avut problema asta... nu ai reusit sa o rezolvi?  ??? eu stiu ca antigelul baut/mancat e otravitor... sopteste-i asta masinutei, poate o imbunezi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

la asa intrebare...

Sa-ti fie rusine.

@alexpopeystar68: In ce parte a masinii e balta de antigel? Scoate fum alb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana ieri niciunul dintre mecanicii la care am fost nu a bagat presiune in circuitul de racire; toti au controlat sa vada urme de antigel peste tot si nu sunt! de aici si presupunerea ca ar fi chiulasa crapata si da antigelul pe evacuare;  daca rezolvam problema scriam de mult cum si ce fel; pe esapament nu da fum alb, dar daca tin mana la 10 cm se umezeste, nu stiu daca e normal asta; oricum, sper sa ii dea de capat baiatul asta, am sa scriu despre tarasenia asta care tine de cand am cumparat masina, adica de peste un an si jumatate  >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai degraba ceva dopuri de siguranta de la bloc sau chiulasa. Daca era chiulasa, cit ai mers cu ea se ducea de mult. Orice fisura in chiulasa, daca folosesti masina se "deschide" si face mult mai rau. Eu cred ca tu ai ori un por pe vreo conduta, dop siguranta, o garnitura pe undeva, un colier slab/rupt, dar nu cred ca ai prob la chiulasa. Oricum ingenios mod de a proba circuitul. Daca da antigel pe evacuare, nu vrei sa stii ce fum ar scoate. Umeazeste ca-i condens si este normal pe vremea asta.

Pana ieri niciunul dintre mecanicii la care am fost nu a bagat presiune in circuitul de racire; toti au controlat sa vada urme de antigel peste tot si nu sunt! de aici si presupunerea ca ar fi chiulasa crapata si da antigelul pe evacuare;  daca rezolvam problema scriam de mult cum si ce fel; pe esapament nu da fum alb, dar daca tin mana la 10 cm se umezeste, nu stiu daca e normal asta; oricum, sper sa ii dea de capat baiatul asta, am sa scriu despre tarasenia asta care tine de cand am cumparat masina, adica de peste un an si jumatate  >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@alexpopeystar68: Am avut si eu o problema similara. Imi disparea antigelul la presiune mare. Cauza era o mica fisura la radiator, pe unde iesea aburul(am o gluma de radiator).

Fierbe apa in vas dupa ce mergeti un drum mai lung?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Culmea e ca in stationare nu se vede nimic sub masina;

Adrian : nu am facut drumuri lungi cu masina asta de frica sa nu se strice, dar am pus mana la conductele care vin la radiator si se simte un pic umed, insa in habitaclu nu miroase, si nu e umed sub mocheta; toti mecanicosii care s-au uitat in borcanul cu antigel, cand era motorul rece si masina pornita, au vazut ca bolboroseste si au zis garnitura sau chiulasa!  garnitura am schimbat-o anul trecut, de atunci am facut 7500 km, si nu am lasat-o fara antigel, nici nu am forjat-o la turatie mare decat accidental; ce nu stiu sigur, e daca pungasul care mi-a schimbat-o, a planat chiulasa ori nu, de asta am intrebat : e posibil sa dea, sub presiune, antigel pe langa imbinarea dintre chiulasa si semicarter sau printr-o crapatura a chiulasei?

Presiunea din circuit a scazut rapid, cam intr-un minut, apoi ne-am uitat sub masina si am vazut antigelul imprastiat pe o raza de circa 1/2 m, ca si cum ar fi stropit cu presiune; pana marti nu am cum sa vad ce-i acolo si va rog sa ma credeti ca stau ca pe ghimpi  :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adrian : nu e chiar balta, am exagerat, scuze, da' e imprastiat pe suprafata mare, aruncat afara cu presiune, mai spre dreapta si spre botul masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa de apa cand ai verificat-o ? Ia vezi daca nu scapa pe langa presetupa !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta presupunea si mecanicul ultim, da' in nicun caz chiulasa ori garnitura !

Sa vedem, da un desen cu presetupa asta poti sa-mi trimiti? ori poate altcineva care a citit ce ma doare?

Azi am pus mainile, cat am ajuns bineinteles, pe toate furtunele si am dat de unul murdar si umed de antigel, da e ascuns bine (are forma de U cu un brat mai lung), chiar deasupra alternatorului, desupra lui mai e unul la fel  ???; ma gandesc, poate or mai fi si altele, multam pt sfat MC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca ai spus de antigel mult sub masina chiulasa sau garnitura sa o excluzi.o mica fisura in chiulasa sau garnitura piscata iti da o bolboroseala in borcan de numai numai.pe evacuare fum nu.e posibil un furtun slabit care la presiune sa se dilate.mai exista o posibilitate ca masina sa nu fi fost aerisita cum trebuie si circuitul de apa sa fie incomplet=>presiune in vas si fierbe motorul.dar daca spui ca ai gasit deja un furtun umed...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dupa cate stiu, aerisirea se face automat la Volvo si cred ca la toate masinile mai noi de 2000;

MC : individul cu garnitura mi-a spus ca a schimbat si pompa de apa, parea noua, asa ca dupa un an nu cred ca e pompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu totusi zic sa arunci un ochi la pompa de apa... Dar daca vrei sa nu te uiti... nu te uita...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sa-i atrag atentia lu' mecanicu si chiar o sa stau langa el, merci mult MC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bine de verificat si rasverificat tot ce tine de racire (radiator, furtune, racire turbina, pompa apa) inainte de a se umbla al chiulasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa am sa fac rand, multam si tie, sper sa nu fie garnitura sau chiulasa; de cand am masina asta si tot caut un OM priceput in mecanica am imbatranit cu 5 ani intr-unul :-\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un furtunel in forma de U gaurit bine, arunca afara cam un litru de antigel in 2 zile; e pozitionat deasupra alternatorului si sub el mai e unul la fel, amandoua pt antigel; ma mira faptul ca nu sunt urme nici pe alternator nici pe langa furtun si nici pe motor; cand a bagat presiune cu o pompita, pusa in locul busonului a inceput sa curga ca la robinet! asta cu motorul rece, da' partea proasta e ca nu a gasit furtunul original si a pus un furtun improvizat si nu stiu cat va rezista; rog pe cine stie sa-mi spuna cum sa fac rost de originale si eventual desenele,

multumesc

CpNmTbooo pt toti! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauta furtune originale. Sigur le gasesti ... Alea Originale au forma care trebuie, unele drepte improvizate nu vor tine prea mult. Orium, ai scapat foarte ieftin  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un furtunel in forma de U gaurit bine, arunca afara cam un litru de antigel in 2 zile; e pozitionat deasupra alternatorului si sub el mai e unul la fel, amandoua pt antigel; ma mira faptul ca nu sunt urme nici pe alternator nici pe langa furtun si nici pe motor; cand a bagat presiune cu o pompita, pusa in locul busonului a inceput sa curga ca la robinet! asta cu motorul rece, da' partea proasta e ca nu a gasit furtunul original si a pus un furtun improvizat si nu stiu cat va rezista; rog pe cine stie sa-mi spuna cum sa fac rost de originale si eventual desenele,

multumesc

CpNmTbooo pt toti! 

Originale noi, de a MidnightCaller.

Daca imi trimiti o poza sau o descriere exacta, pot sa-ti fac oferta de pe masina din 2002 care o dezmembrez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi face poza, insa aceste doua furtune in forma de U cu un brat mai lung, sunt plasate sub alt furtun mai gros, chiar deasupra alternatorului, unul peste altul, amandoua sunt pt antigel; daca ar exista o schita desfasurata cu tot ce tine de circuitul de racire, probabil ca asi identifica piesele respective, alte indicii nu am din pacate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adrian : cred ca e ceva dar nu complet; sus in drepta , incadrat intr-un patrat , apare si un furtun in forma de U cu un brat mai lung, notat cu nr 50, insa nu are cod si nu ma descurc fara

multumesc pt "poza"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now