Paul_G

Schimbat planetare

18 posts in this topic

am cumparat de curand un s40 din 2002 si m-am cam intepat. de ce? cand am luat-o nu avea nicio bataie sau troncaneala. am venit cu ea din Gorj pana in Bucuresti, am zis ca e cazul sa schimb filtrele si uleiul. am fost cu ea la service si mecanicul a gasit pivotul din dreapta defect. l-am schimbat pe loc, impreuna cu burduful de la roata de la planetara din dreapta.     

  ACUM incepe distractia. cum am iesit din service am vazut ca daca vreau sa merg drept, trebuie sa tin volanul inspre stanga. zic ok si merg sa fac unghiul. dupa ce fac unghiul incepe sa se faca simtita o bataie pe dreatpa cand accelerez. ma intorc la mecanic, ii dau masina sa facem o tura si zice ca in curand va trebui sa schimb planetara din dreapta.

    dupa 3 zile imi cumpar discuri pentru fata (erau subtiri si ovalizate) si placute. le schimb pe dreapta (operatie care m-a socat prin usurinta realizarii) si observ ca mi-a iesit burduful proaspat scihmbat. cumpar un colier si il strang iar, apoi, cu masina ridicata pe dreapta fac o proba la frana si vad ca totul e bine. schimb si pe stanga (la fel de usor ;D) si cand vreau sa fac proba initial s-a invartit roata, am franat, a mers, si apoi cand am incercat iar, roata nu s-a mai invartit. am zis ca poate nu mai este puntea in sarcina si din cauza asta nu se invarte( ce fraier).

    las masina jos, dau sa plec si nimic. intra in orice viteza dar nu pleca. deja se facuse seara si am lasat-o asa. a doua zi vin de la munca (pe jos >:() ridic iar masina, desfac planetara de la roata si observ cu stupoare ca planetara iesise din cutie - cei care au schimbat discurile la s40 stiu ca nu ai cum sau de ce sa tragi de planetara in timpul acestei operatii- si dupa ce ma uit cu atentie la ea observ ca siguranta era noua, la fel ca si planetara. Prostul care a avut masina nu bagase planetara de tot in cutie. rezolv problema si plec cu masina in oras.

episodul 2

    ma duc unde am treaba si cand ma intorc virez mai in forta la stanga, aud un zgomot de metal care freaca pe metal si pierd puterea. indrept volanul si masina invie miraculos. sa-mi bag .... firar...... etc, a iesit iar planetara. ajung acasa, seara iar. o las pe maine.

    a doua zi, bineinteles dupa ce ma intorc  de la munca (pe jos  >:() ridic masina pe stanga si vad ca planetara nu era iesita.

    cobor masina si o ridic pe dreapta. burduful iar iesit, vaselina peste tot. zic hai sa desfac planetara ca sa cumpar alt burduf, mai ales dupa ce observ ca si burduful dinspre rulment era ciupit. desfac planetara de la roatasi raman cu capul de planetara in mana. mecanicul care a schimbat pivotul si burduful nu a vazut ca siguranta era praf si aceasta s-a rupt  ;D. de altfel, capul de planetara nu avea niciun fel de joc.

    dau jos planetara cu totul si incep sa o studiez. observ ca bataia care se auzea era de la coroana care tine bilele de la capul dinspre rulment. coroana era crapata din 2 in doi. incerc sa fac rost de o coroana si de o siguranta pentru capul de planetara ( pentru siguranta sun la volvo, ei spun ca verifica stocul si ma contacteaza ei, dar pana azi nu au facut-o), nu reusesc si incep sa sun la dealeri de piese sa gasesc planetara. nimeni nu aduce planetare facute sub licenta si cele originale costa 2700 lei bucata. n-am atatia bani si ma duc la dezmembrari sa intreb. il gasesc pe unu care se ocupa doar cu volvo, iau planetara de pe o masina functionala :P o pun la mine si gata. totul merge bine

  luna viitoare schimb distributia. oare ce urmeaza sa se intample daca de la un pivot am ajuns sa dau jos planetarele si pe una sa o schimb?

  acum sa descriu si operatiile facute:

1 pentru schimbat discurile se da roata jos, se desface etrierul din ambele suruburi aflate in spate si se agata de arcul de la amortizor. in situatia in care se schimba si placutele se preseaza pistonul etrierului pentru a face loc placutelor de frana.

2 se desface suportul etrierului, care e prins tot in doua suruburi, tot in partea din spate si gata. discul se forteaza foarte putin ca sa iasa. in principiu merge cu mana pentru ca nu este prins cu nimic. sta pe prezoane si este presat de roata pe pozitie.

3 se monteaza noul disc, suportul de etrier, daca se schimba si placutele se pun acum in suportul montat si apoi se prinde si etrierul, dupa care punem roata.

  pentru planetare:

1 sunt necesare 2 persoane sau o parghie care sa apese frana.

2 se desface piulita de la roata. daca nu avem scule pneumatice facem o parghie foarte lunga pentru a putea slabi piulita - la fel si cand strangem la final.

3 deblocam frana, desfacem etrierul impreuna cu furtunele care sunt prinse pe bratul de jos de la amortizor( sunt prinse cu cleme de tabla), suportul si discul pentru a avea mai mult loc de manevre.

4 se desface capul de bara si suruburile de la amortizor- 1 pe contraaripa si doua prind amortizorul pe roata.

5 inainte de a se scoate cele 2 suruburi mentionate mai sus se baga un cric sub bascula, de care ne ajutam atat ca sa sustinem bascula cat si cand scoatem/bagam planetara la roata.

6 pentru planetara din stanga mai mult nu pot sa spun in privinta demontarii pentru ca la mine era deja scoasa din cutie.

7 la planetara din dreapta nu exista siguranta care sa o tina in cutie pentru ca rulmentul existent pe aceasta planetara este prins intr-un fel de lagar care blocheaza astfel planetara pe pozitie. aceasta este si diferenta din cate am putut observa la montarea/demontarea planetarelor.

8 se desfac cele doua suruburi care strang lagarul rulmentului si apoi planetara se scoate pur si simplu din cutie.

9 in legatura cu montatul planetarelor se face operatia inversa, cu precizarea ca pe stanga se impinge planetara in cutie pana cand se aude un click, astfel siguranta de blocare a planetarei ajungand pe pozitia ei, iar la roata ne ajutam de cric pentru a alinia planetara cu roata (pasul 5). presupun ca se poate si fara cric dar este destul de greu.

sper ca nu am plictisit pe nimeni si ca nu am intrat prea mult in detalii. voi posta poze cat de curand

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai linistit ca nu esti singurul, eu de la o siguranta de cap de planetara am ramas in drum o data si stiu cat de nasol este, de fapt e rusinos pt ca masina cu pricina era AWD :smile: 

Te rog sa completezi la profil si anul masinii si motorizarea, un cap de planetara de turbo benzina stiu eu la un coleg, poate te ajuta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu..am pierdut o bila de la capul planetarei (dinspre roata dr) are 2 cm exact si este lucioasa. O declar nula. As vrea sa stiu cat ar costa 2 planetare noi cu totul..ca se cam aud troncaneli pe dedesubt si daca nu e ff scump poate le schimb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu..am pierdut o bila de la capul planetarei (dinspre roata dr) are 2 cm exact si este lucioasa. O declar nula. As vrea sa stiu cat ar costa 2 planetare noi cu totul..ca se cam aud troncaneli pe dedesubt si daca nu e ff scump poate le schimb.

2 planetare noi poti sa cumperi doar originale volvo, sau mai bine zis eu doar asa am gasit dupa ce am cautat la unix, autokarma, ingaraj, rune si sunt aproximativ 2700 lei bucata dupa cum urmeaza:

Buna ziua

Referitor la cererea d-voastra va putem face urmatoarea oferta

1. Planetara stg                                        2730ron/buc(4-5 zile lucratoare) Original VOLVO

Daca aduceti piesa veche la retur, in termen de 15 zile lucratoare de la predarea acesteia vi se returneaza suma de 950ron.

2. Planetara dr                                          2675ron/buc(4-5 zile lucratoare) Original VOLVO

Daca aduceti piesa veche la retur, in termen de 15 zile lucratoare de la predarea acesteia vi se returneaza suma de 730ron.

Preturile sunt exprimate in Ron si contin T.V.A

Pretul transportului catre d-voastra nu este inclus in pretul ofertat

Nu ofertam decit piese noi

Oferta de preturi este valabila 5 zile de la data emiterii

    Fotache Bogdan 

www.srcpieseauto.ro 

si mai am o oferta:

Buna ziua,

Planetara dreapta - VOLVO 8251532 - 2350RON

Planetara stanga - VOLVO 8251531 - 2150RON

Va multumim !

am postat astea din mailul meu.

dupa cum ai citit in postul initial, eu am gasit planetara cu 250 euro la dezmembrari si merge perfect. acum depinde de bugetul tau ce optiune alegi

Share this post


Link to post
Share on other sites

mamaaa...50 si ceva doua planetare? a mai mers cineva cu 41 ? .. Oare cum o fi? ??? "ps tramvaiul 41"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai sa vezi cum este sa ai S80/XC90 T6 unde numai o planetara costa 3100RON cu cea veche la schimb ;D

Schimba doar capul de planetara nu ai nevoie de toata planetara .

PS> cu tramvaiul 41 e senzatie

[url=

Share this post


Link to post
Share on other sites

pt planetare, incercati service-ul de reconditionari planetare din tunari, am schimbat eu la cealalta masina cap planetara cutie, mi-au dat garantie 1 an . cost : 350 cap planetara, 80 ron manopera. merge fara nicio problema de 8 luni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salutari ma poate ajuta cineva imi trebuie codul pentru rulmentii cu ace de la planetare la un volvo v40 din 2000 de 122 de cp cod motor b4184s2 va multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

2700ron o planetara? cred ca glumiti =)))))) mie imi cloncane amandoua si e groasa treaba :)))))

cred ca le duc la reconditionat totusi :)))) nu imi vine sa dau atatea banii pe ele :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

2700ron o planetara? cred ca glumiti =)))))) mie imi cloncane amandoua si e groasa treaba :smile:))))

cred ca le duc la reconditionat totusi :smile:))) nu imi vine sa dau atatea banii pe ele :smile:)

Unde sa le duci? Pe centura la Tunari? Mai bine te abtii si cauti la cei de pe forum care dezmembreaza! Parerea mea :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi si asta o varianta..doar ca la mine cea de pe stanga mai are circa 1 saptamana de viata

Share this post


Link to post
Share on other sites

EVITATI RECO-PLANET DIN TUNARI !

Am patit-o eu cu incompetentii aceia mai demult ! Am ramas fara nici nu mai stiu cati bani, fara planetara si fara masina 1 luna de zile.

Cazul il puteti citi aici

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am lovit de o problema: am planetara dreapta stramba si trebuie sa o schimb, as avea una de pe o alta masina dar nu stiu sunt identice planetarele indiferent de cutie?

M-am lovit de o problema: am planetara dreapta stramba si trebuie sa o schimb, as avea una de pe o alta masina dar nu stiu sunt identice planetarele indiferent de cutie?

Ca sa nu fie confuzii: planetara din partea dreapta s-a strambat :confused2:

Edited by vcristi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin, cutia de pe masina are codul 770059940 iar cea de rezerva 77002600178, sunt ceva diferente intre ele, la prima vedere s-ar parea ca nu (au marcharierul in stanga sus amandoua) dar ca pe prima este rombul de la renault iar pe cealalta nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt de reno amandoua stai linistit .

Daca masina nu are multi cp se pot reconditiona fara probleme la RECO-Planet, nu merg facute planetarele motoarelor cu peste 150CP, pur si simplu nu tine reparatia, daca ai totusi un S40/V40/V50 cu motor mic nu este nici o problema .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci, o sa revin cu rezolvarea dupa sarbatori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci, o sa revin cu rezolvarea dupa sarbatori.

cristi a eu orice planetara ai nevoie la masina ta....dupa sarbatori poate ne auzim pe telefoane sa vedem ce planetara ai nevoie....pretul e mic oricum :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now