Posted 2 Oct 2010 · Report post Buna. Ma uitam zilele astea la V50-ul meu cu care a trebuit sa merg pe un drum mai de tara si ma intrabam cum ii pot mari garda la sol. Pe vremuri vazusem la cineva la un Ford ( sper sa imi amintesc corect ) ca a desfacut ceva la brate si undeva era un con dintat pe care l-a scos din sasiu si l-a introdus sub alt unghi. Si a schimbat astfel garda la sol. Nu am acces la nici o documentatie de acest gen pentru Volvo. Ati facut careva asa ceva sau stiti unde se poate face ?Multumesc si drum bun sa avem cu totii. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2010 · Report post si pe mine ma intereseaza acest subiect dar nu cred ca sincer se poate face asa simplu....daca se poate modifica atat de simplu ma bag si eu...V50, 1,6D Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2010 · Report post Chiar nu stiu daca se poate sau daca e simplu sau nu. Probabil ca tehnologia la Volvo e mai complicata decit la masina din anii 80 pe care am vazut eu modificarea. Faptul ca nu ne-a raspuns nimeni care se pricepe cu adevarat poate duce la gindul ca nu e asa de simplu. Sau poate inca nu a citit multa lume subiectul acesta. Dar ar fi grozav citiva cm in plus la garda la sol. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2010 · Report post Daca ii ridici garda nu cred ca mai poti cobora din Poian Bv cu 130 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2010 · Report post Pai daca faci "aceasta modificare" cred ca vei "pluti" pe asfalt.Vei pierde putin mai multa stabilitate .Dar pana nu ne lamureste cineva ,totul se poate "proba". Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Oct 2010 · Report post Buna. Ma uitam zilele astea la V50-ul meu cu care a trebuit sa merg pe un drum mai de tara si ma intrabam cum ii pot mari garda la sol. Pe vremuri vazusem la cineva la un Ford ( sper sa imi amintesc corect ) ca a desfacut ceva la brate si undeva era un con dintat pe care l-a scos din sasiu si l-a introdus sub alt unghi. Si a schimbat astfel garda la sol. Nu am acces la nici o documentatie de acest gen pentru Volvo. Ati facut careva asa ceva sau stiti unde se poate face ?Multumesc si drum bun sa avem cu totii.Metoda am vazut-o intr-un serial pe Discovery ( Wheeler Dealer ) , doar ca era aplicata unui Renault 5 GTI parca . Da-i un search pe Google si vizioneaza serialul . Cred ca piesa se numeste bara de torsiune . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Oct 2010 · Report post Eu zic sa lasati bara de torsiune asa cum e ea, castigi garda la sol si pierzi manevrabilitate si aderenta. La Renault 5 din exemplu bara are nuturi din care se poate regla http://www.retro-renault.com/forums/mechanical/37-enclosed-rear-torsion-bar.html . Nu cred ca la Volvo exista aceasta posibilitate. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Oct 2010 · Report post Åži eu cred că e bine să rămână garda la sol aÅŸa cum au stabilit-o producătorii. Åžtiu ei ce ÅŸtiu.M-a bătut ÅŸi pe mine gândul, cândva, dar am renunÅ£at exact din acest motiv. Prefer stabilitatea. Riscul spargerii băii de ulei sau cutiei de viteze l-am redus cu un scut metalic, modelul rusesc, lucru pe care vi-l recomand ÅŸi vouă. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Oct 2010 · Report post se pot pune niste distantiere de cauciuc/metal la arcuri . Vi le puteti confectiona manual, ca sa zic asa. Se pun unde cade arcul pe amortizor, astfel se realizeaza o inaltare a garzii la sol. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Oct 2010 · Report post se pot pune niste distantiere de cauciuc/metal la arcuri . Vi le puteti confectiona manual, ca sa zic asa. Se pun unde cade arcul pe amortizor, astfel se realizeaza o inaltare a garzii la sol.Multumesc pentru raspuns, multumesc tuturor pentru pareri.Daca inteleg eu bine, varianta de care zici ar inalta garda din arcul elicoidal si astfel ar destinde artificial telescopul. Abia acum ma gindesc la stabilitate.Are dreptate colegul care a zis de wheeler dealer, acolo am vazut faza cu bara de torsiune. Eu la asa ceva ma gindeam, insa pina la urma ambele metode destind telescopul. Diferenta o face faptul ca la Renaultul ala aceasta posibilitate era prevazuta de producator ( cu consecinte studiate si asumate ), pe cind la noi se pare ca nu exista. Sau exista ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Oct 2010 · Report post SalutarePentru Heimðallr ...ma intreb daca nu cumva un astfel de scut nu afecteaza deplasarea motorului sub podea in timpul impactului frontal. Are cineva idee cum a fost gandita masina din acest punct de vedere?Toate bune Share this post Link to post Share on other sites
Posted 21 Oct 2010 · Report post @vrg....Fii serios!!Cind impactul frontal iti solicita motorul a se deplasa inspre sol spre podeaua masinii sa fii tu linistit ca nu mai este masina nici de piese respectivul Volvo.Are elemente ale caroseriei din otel ,fier ,aluminiu si deformarea este foarte pronuntata la impact major.Te gindesti ca scapi ca si sofer unui asa impact de iti pui problema motorului unde ajunge?!.NU sint masini rusesti totusi, chiar daca arata robust @Hans....umbli la spira arcului(tai o spira) si faci apoi inaltator.Astfel iti poti mentine relativ elasticitatea arcului ,sasiului .Daca insa pui inaltator de arc ,arcul lucreaza in alta plaja stind putin comprimat sub cit este sageata de lucru iar iarna la ger in sarcina posibil sa se rupa.(este discutabila ruperea trebuie luat in calcul) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Oct 2010 · Report post SalutarePentru Heimðallr ...ma intreb daca nu cumva un astfel de scut nu afecteaza deplasarea motorului sub podea in timpul impactului frontal. Are cineva idee cum a fost gandita masina din acest punct de vedere?Toate buneScutul are 2 mm grosime, nu 2 cm... ÃŽn caz de impact, cred că mai degrabă ar avea rol benefic. Dacă impactul este foarte violent, nu cred că mai contează, după cum a explicat Saphirul. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Oct 2010 · Report post ok. multumesc pt explicatii...(de aceea v-am si intrebat)...Si intr-adevar: ma intereseaza traiectoria motorului tocmai pt ca ma gandesc la viata mea....Toate bune. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 4 Nov 2010 · Report post @vrg....Fii serios!!Cind impactul frontal iti solicita motorul a se deplasa inspre sol spre podeaua masinii sa fii tu linistit ca nu mai este masina nici de piese respectivul Volvo.Are elemente ale caroseriei din otel ,fier ,aluminiu si deformarea este foarte pronuntata la impact major.Te gindesti ca scapi ca si sofer unui asa impact de iti pui problema motorului unde ajunge?!.NU sint masini rusesti totusi, chiar daca arata robust @Hans....umbli la spira arcului(tai o spira) si faci apoi inaltator.Astfel iti poti mentine relativ elasticitatea arcului ,sasiului .Daca insa pui inaltator de arc ,arcul lucreaza in alta plaja stind putin comprimat sub cit este sageata de lucru iar iarna la ger in sarcina posibil sa se rupa.(este discutabila ruperea trebuie luat in calcul) Multumesc de sugestie. Este prea complicat pentru mine, si in nici un caz nu am timp de asa ceva desi mi-ar placea. Pentru mine solutia buna ar fi fost cea evocata mai sus....O zi buna sa ai. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Nov 2010 · Report post De unde se poate cumpara un scut metalic pentru modelul meu(pe dedesupt sunt identice )?Pe mine unul asta ma opreste:) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Nov 2010 · Report post @Saphir nu poti taia arcul pe fata din cauza formei DAR noroc tot cu Volvo ca au facut distantiere Trebuie distantiere de S40 AWD si se rezolva problema. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Jan 2011 · Report post Care soluţie evocată mai sus, mai exact? Scutul? Păi, şi ce te opreşte? Salut. Nu, nu scutul ma opreste. Solutia pe care mi-as permite-o si care mi-ar conveni ar fi cea folosita la wheeler dealer. Probabil anul asta ii pun telescoape noi si sper ca se mai inalte un pic. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Jan 2011 · Report post Daca schimbi doar telescoapele nu se va ridica deloc.Trebuie schimbat si arcuri si eventual distantiere cum a spus Bogdan(asta daca vrei sa o faci XC 50) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Jan 2011 (edited) · Report post Daca schimbi doar telescoapele nu se va ridica deloc.Trebuie schimbat si arcuri si eventual distantiere cum a spus Bogdan(asta daca vrei sa o faci XC 50) sa caut sa vad prin sacul Mosului Craciun daca au mai ramas banuti si de arcuri si de telescoape, primul drum ar trebui sa il fac la un test amortizoare, dupa care sa decid: a) moft; sau b ) trebuie schimbate ( si atunci vad cum fac ); @vita_fresh: nu vreau xc50, insa mi-ar prinde bine 2-3 cm in plus garda la sol. @BogdanG: zici ca se potrivesc distantiere de S40? multumesc, buna informatie. stii si de unde se pot procura, eventual ceva specificatii? multumesc. Edited 30 Jan 2011 by HANS Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Jan 2011 (edited) · Report post Cred ca ceva de genul v-ar trebui. Edited 30 Jan 2011 by vita_fresh Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Jan 2011 · Report post E excelent; multumesc. Dau de veste daca intreprind ceva. Toate cele bune. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 31 Jan 2011 · Report post Åži eu cred că e bine să rămână garda la sol aÅŸa cum au stabilit-o producătorii. Åžtiu ei ce ÅŸtiu. M-a bătut ÅŸi pe mine gândul, cândva, dar am renunÅ£at exact din acest motiv. Prefer stabilitatea. Riscul spargerii băii de ulei sau cutiei de viteze l-am redus cu un scut metalic, modelul rusesc, lucru pe care vi-l recomand ÅŸi vouă. cat a costat scutul? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Feb 2011 · Report post cat a costat scutul? o singura informati 100%utila si concreta s-a cerut si aia nu s-a oferit....multumesc si la mai multe!!! traiasca forum-ul!!!! ieiiiii..... Share this post Link to post Share on other sites