tybyS40

schimburi ulei + lichide

10 posts in this topic

salut,

la motor stie cam toata lumea cand se fac schimburile dar la cutie, servofrana, servodirectie, racire, cu asta cum ramane?

ma poate ajuta cineva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cutie - teoretic niciodata, practic la 50.000-100.000 e ok

Servofrana - o data la doi ani

Servodirectie - o data la doi ani

Racire - o data la doi ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc, pentru 1.6 cat lichid de racire am nevoie, cat ulei la cutie si cat lichid de frana.

recomandati ceva din experienta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulei la cutie 3.4L deci iei 4L ELF TransELF TRJ 75W-80 sau TRX 75W-85 (neaparat primul numar sa fie 75).

Ulei la frana + ambreiaj ia-ti 1L ca-ti ajunge.

Antigel 5.7L, iei 6, Castrol Verde (daca gasesti deja preparat si mai bine)

Motor 5.2 sau 5.4L, ca vad ca ai 1.6 ca si mine.

Bafta mare !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Vreau sa schimb lichidul de racire la V40'ul tatalui meu, motor B4204S (103kW). Ma poate ajuta careva cu informatii ce surubele trebuie desfacute, pozitia lor si pe unde se face ulterior aerisirea instalatiei?

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca nu ai ambitie sa scoti chiar tot-tot din motor, multumeste-te sa golesti radiatorul si vasul de expansiune. eventual sa fie masina inclinata in fata :)

pentru asta , ai de desfacut doar un surubel de pe radiator, cand stai in fata masinii, undeva in stanga jos.  e un fluturas de plastic , din cate tin eu minte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inainte de schimbare, se poate verifica calitatea lichidului de racire.Arata ca un densimetru si iti spune cam la ce temperatura(cu minus)e preparat.De multe ori trebuie doar completat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri.

Eu stiu ca in general exista surub pe blocul motor pentru a scurge cat mai mult din lichidul de racire. Aveti idee unde se afla acest surub?

In alta ordine de idei, cum se face aerisirea instalatiei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

aerisirea se face singura mergand cu masina....cat despre surubul de golire din bloc....nu am auzit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista un surubel dar cred ca e destul de greu de accesat. Cand mi-am schimbat distributia stiu ca mecanicul a desfacut un surubel, situat undeva cam in stanga sus filtrului de ulei (stanga orientat cu fata spre farurile masinii)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now