rmi94

ANVELOPE DE IARNA (ca se apropie) :)

126 posts in this topic

Salutare.....Vreau si eu sa stiu cum se comporta pe zapada.....la curbe si la franare...!!!! astept un raspuns

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.....Vreau si eu sa stiu cum se comporta pe zapada.....la curbe si la franare...!!!! astept un raspuns

Multumesc anticipat!

Se comporta foarte bine. Eu am varianta D5, 186 CP, AWD si masina este echipata in acest moment cu Continental Winter 4x4 (jenti de 17).

Nu am observat nimic suspect la curbe sau la franare, insa nu trebuie sa ai incredere 100% in masina chiar echipata cu cauciucuri de iarna. Oricand poti avea in loc de zapada o portiune cu gheata si acolo se schimba lucrurile...

Diferenta intre echiparea cu cauciucuri de iarna fata de echiparea cu cauciucuri de vara este ca diferenta dintre noapte si zi. Am avut in iarna 2009 cauciucuri de vara si masina aluneca foarte mult pe zapada, chiar si cand cupla 4x4. Se redresa, dar aluneca.

Cu cauciucurile de iarna alta viata...Stabila si comportament mult mai bun atat in curbe cat si la franare. Un mic zgomot la franare si o senzatie ciudata cand apesi pedala de frana cand esti pe zapada (cam aceeasi senzatie pe care o ai cand apesi pedala de frana si esti pe pietris vara si masina aluneca putin). Parerea mea personala!

Sper ca ti-am raspuns la intrebari.

O zi buna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Am revenit! Am testat cauciucurile MICEHLIN ALPIN LATITUDE in diverse conditii: uscat, polei, zapada, gheata sub zapada. Nu exista decat un cuvant: EXCELENTE. Am traversat si o situatie delicata: rulam cu 90-100 Banesti catre Baicoi. Subit am intrat intr-o zona de polei, destul de subtire insa. redus treapta de viteza si un pic frana. Lin fara suspin, masina s-a conformat. In santuri insa 3,4 masini cu airbaguri sarite, si deranj mare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate acum am vazut si eu laudele voastre aduse cauciucurilor wintersport 3D..... poate M3-ul este ok dar.... 3D groaznice

Nu recomand, deloc. Le-am incercat, sunt groaznice si nu e doar parerea mea.

Ori de cate ori am avut ocazia, m-am impotmolit, zapada, gheata, carosabil mazgos..... renuntati la idee

Este si parerea unui coleg. Aceleasi cauciucuri, aceleasi pareri.

Bani aruncati degeaba.

Facem teste cand vreti voi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nokian 235/60 R18 Nokian WR G2 SUV 107V

E ceva de capul lor?

Merci!

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Eu pe masina veche aveam Dunlop Wintersport 3D si erau excelente. Am iesit din zapada de unde nu credeam sa pot razbi. Pe Volvo am pus Nokian WR G2 SUV, dar nu pot sa-mi dau cu parerea inca, pentru ca nu am avut ocazia sa le incerc.

2. Apropo de franare pe timp cald, poate cauciucurile erau noi. Si la mine, dupa ce am pus Nokianurile era sa-mi fac garaj dintr-o Nubira... Eram foarte dezamagit si credeam ca am luat plasa cu ele, dar dupa cateva zile s-au cumintit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu stiu de la prieteni norvegieni ca la ei prima alegere este Nokian, asta m-a facut sa le aleg. E drept ca au cam alte conditii decat in Romania, dar totusi, mai bine ca ei nu stie nimeni cum e prin zapezi...

In al doilea rand, tineti cont si ca Nokian este unul dintre fabricantii de anvelope care nu livreaza anvelope pentru livrarea din uzina, si poate asta conteaza in ecuatie.

In ultimul rand, Nokian a inventat anvelopa de iarna si au singurul laborator de testare pentru conditii specifice functinal tot timpul anului.

Impresii reale la primavara...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cauciucurile de iarna (pe asfalt uscat) sint echivalente (ca aderenta , frinare, cornering) cu cele de vara in plaja de temperaturi 4-7 grd celsius.

sub aceste temperaturi cauciucurile de iarna sint mai bune decit cele de vara si invers : peste 4-7 grd , cauciucurile de vara sint superioare.

e absolut normal , dupa ce ai pus cauciucurile de iarna, sa ti se para ca masina nu mai frineaza asa de eficient si derapeaza mai tare. asta pentru ca , la inceput , atunci cind schimbi cauciucurile,temperaturile exterioare sint peste 7 grd celsius. daca , sa zicem, ai astepta pina temperatura scade la minus , atunci se va observa ca atunci cind pui cauciucurile de iarna masina frineaza mai bine si derapeaza mai putin. in schimb nu recomand deloc sa asteptati temperaturi negative incaltati cu cauciucuri de vara caci e extrem de periculos !

ps. folositi , iarna, presiunea nominala MINIMA in cauciucuri. vara folositi presiunea MAXIMA.

exemplu (la mine) iarna folosesc 2.5 bari, vara 2.7 bari.

stiu ca nu pare logic, insa este !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps. folositi , iarna, presiunea nominala MINIMA in cauciucuri. vara folositi presiunea MAXIMA.

exemplu (la mine) iarna folosesc 2.5 bari, vara 2.7 bari.

stiu ca nu pare logic, insa este !

Why ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. pentru ca anvelopele sa functioneze in regim termic mai inalt (mai calde). acest lucru duce la marirea aderentei si pe uscat si, mai ales, pe umed.

2. pentru a atenua mai bine denivelarile care sint mult mai frecvente iarna (si a proteja suspensia)

3. creste aderenta in zapada in strat mic.

sa se retina faptul ca am zis sa se foloseasca presiunea NOMINALA minima, adica asta nu inseamna sa scadem presiunea sub aceasta valoare !

singurul lucru unde se pierde datorita acestei presiuni este la abordarea virajelor in mare viteza, ca vara... (insa , cred si sper, ca nu e cazul sa facem asa ceva la temperaturi mici, nu ?)

cresterea consumului este absolut nesemnificativa. (undeva sub 100ml / 100Km)

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

2,5 bari iarna si 2,7 vara?! Nu e cam mult ? Eu folosesc 2,2 iarna si 2,4 vara pe jantele de 18.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la mine, pe usa asa scrie : presiuni intre 2.5 si 2.7 bari, in functie de incarcare si viteza...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e mult deloc, atat tre sa fie presiunea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

presiuni mai mici reduc suprafata petei de contact dintre cauciuc si calea de rulare, deci, implicit, aderenta. si iarna ai nevoie mai mult decit oricind de aderenta !

singura situatie in care poti reduce presiunea mult sub cea nominala este atunci cind trebuie sa iesi din zapada. se poate reduce presiunea in pneuri pina la 1.2 - 1.5 bar pentru a iesi din zapada. dupa asta trebuie revenit la presiunea nominala cit se poate de repede. cit timp mergeti cu presiune atit de redusa nu depasiti viteza a 2-a si nu mai mult de 5-6 km.

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

presiuni mai mici reduc suprafata petei de contact dintre cauciuc si calea de rulare, deci, implicit, aderenta. si iarna ai nevoie mai mult decit oricind de aderenta !

...

Presiunea mica REDUCE suprafata de contact? Probabil ai vrut sa zici invers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

exact asta am vrut sa zic : presiunea mai mica decit cea nominala REDUCE suprafata de contact !

daca te intrebi de ce am zis ca atunci cind vrei sa iesi din zapada trebuie sa reduci presiunea la 1.2 - 1.5 bar raspunsul NU este pentru o pata de contact mai mare ! ci pentru o transmitere optima a cuplului la zapada. pata de contact se micsoreaza, insa cauciucul ruleaza precum o senila. si aici se aplica alte reguli (LA VITEZE MICI). frecare dinamica, coeficient de rupere (dislocare), si alte chestii nasoale....

contactul cauciucului cu zapada se face pe 2 pete de contact (aflate la exteriorul anvelopei) care , impreuna, ca suprafata sint la aproximativ 35-45 % din suprafata de contact optima, insa aceasta geometrie de contact este "elastica" si reduce extrem de mult, la viteze foarte mici (!) riscul patinarii. sper ca m-am facut inteles ....

poti verifica asta astfel : in frigider e congelatorul. in congelator e frig rau. da cu degetul peste zapada (gheata ) din congelator : va aluneca foarte bine. acum lasa degetul sa ingete (10-15 secunde). incearca sa-l mai faci sa alunece . e un pic mai greu.

presupun ca vor urma replici acide. asta e, o sa iau omeran.

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles acum ce vrei sa zici.

Oricum, la masini normale, cu cauciucuri normale, niciodata nu e ok sa scazi presiunea prea mult, nici macar in cazul ala special cu zapada afanata. Mergi pe ce presiune este recomandata, si nu te aventura acolo unde masina ta nu poate merge.

PS - Tu ma vezi acid? Eu ma consideram neutru, poate chiar o baza slaba... :D

Edited by muadDib

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum, la masini normale, cu cauciucuri normale, niciodata nu e ok sa scazi presiunea prea mult, nici macar in cazul ala special cu zapada afanata.

Te rog sa-mi explici si mie de ce!!

Eu iarna trecuta am mers cu 1.8 in toate pneurile si a mers pe unde am vrut eu (in limita bunului simt, ca pt offroad am altceva)

Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

distrugi cauciucurile mult mai repede....(nu la exterior , ci la interior, sirmele - intaritura - "maninca" din talon - il "imbatrinesc prematur").

nu le mai poti tine 3-4 ani , poate chiar 5 (in functie de cit mergi). vor apare gilme si microfisuri in talon mai repede decit te-ai astepta.

presiunea o scazi pentru citiva km acolo, nu mergi cu ea asa toata iarna....

Edited by iulirx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact.

Am vazut cauciucuri cu peretii laterali distrusi intr-un km si ceva de mers low-preassure.

Gandeste-te ca exista si sansa sa fie un frig naprasnic cand incerci manevra, lucru care ajuta serios la distrugere, prin influenta care o are temperatura asupra elasticitatii.

Pe langa uzura, este foarte usor sa ... "de-jantezi" (sa il dezlipesti de pe janta) cauciucul respectiv, la un viraj sau la un mic fortaj.

De unde iesi cu o masina normala - dar cu cauciucuri sub-presurizate, iesi si cu aceeasi masina, cu aceleasi cauciucuri, dar la presiune nominala. Este greu spre imposibil sa te situezi in acel caz extrem, de nisa, in care desumflarea cauciucurilor ar face diferenta. Ori esti in deep sh...t de unde nu iesi decat tractat, sau intr-un sh...t mai slabut, de unde poti iesi si cu cauciucurile de iarna umflate la nominal si un pic de tehnica.

Sau, cu alte cuvinte, nu te aventura in anumite locuri de crezi ca o sa iesi doar pentru ca stii tu "un truc marfa, cu desumflatul rotilor".

Roskat, daca vorbesti de S40, 1.8 nu e cazul de care vorbim. Cat ai nominal, 2.2?

Atunci este doar un cauciuc un pic lasat :smile:

Edited by muadDib

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normal merg 2, (azot mereu) si da, la S40 am refeream.

Multumesc ca ai subliniat ce inseamna dejantare (nu ca nu as fi facut asta in tinerete :P )

@iulirx la mine cauciucurile mai mult de 2 sezoane nu tin pentru ca fac multi km, asa ca pe termen lung nu prea ma intereseaza efectele.

E bine totusi de stiut...

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce spuneti de Vredestein QUATRAC 3 4 anotimpuri ? nu mai e nevoie sa le schimbi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now