rmi94

ANVELOPE DE IARNA (ca se apropie) :)

126 posts in this topic

QUATRAC 3 este marcat M+S .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce spuneti de Vredestein QUATRAC 3 4 anotimpuri ? nu mai e nevoie sa le schimbi

atentie : e all season si nu stiu daca are M+S...

Si daca e allseason, eu as avea MAAAARE grija iarna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am optat pt a achizitiona roti de iarna pe dimensiune de 17". Momentan am cumparat doar jantele (originale XC), pt anvelope nu m-am decis inca, din ce am vazut Nokian WR G2 235/65/r17 sunt singurele cu eticheta C/C si tind sa merg pe ele. Ca pret nu e mai deloc diferenta intre 17" si 18" la anvelope de iarna.

Nu stiu la Volvo, dar la BMW producatorul recomanda rotile de 17" pt iarna (ma refer la X3).

Share this post


Link to post
Share on other sites

doresc sa rectific modelul : este vorba despre Nokian WR SUV 3 si nu WR G2, jante Valder (17").

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se pare ca modelul Nokian WR SUV 3 , pe dimensiunea 235/65/R17 nu este ranforsat, nu gasesc detalii despre acest aspect ( desi este un pneu din categoria XL, 108 indice de sarcina= max 1000 kg/pneu). Singurul pneu care mai are etichete C/C/72 db pe aceasta dimensiune este Pirelli Scorpion Winter care sunt ranforsate. Pirelli costa 720 ron cel mai ieftin, iar Nokian 620 ron. As vrea sa stiu cum e influentata durata de viata/performanta unui pneu daca este randorsat sau nu?

p.s. Nokian WR SUV3 e vazut castigator la aceasta categorie de cateva reviste de specialitate din Germania ( desigur testele pot fi subiective, curios e totusi de ce nu sunt mai multe pneuri performante pe aceasta dimensiune)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate sunt un pic offtopic dar prin ramforsare te referi la runflat ? Sau buza pt protejarea jantei ?

Eu am 3 seturi de roti si niciuna nu are ramforsare (pe masini mai mici dar nu mult mai usoare) si inafara de goodyear . Toate imi dau aceasi senzatie ca si cele cu buza pt protejarea jantei. Runflat din cate am inteles sunt mai incomode (foarte rigide)

Ps. Inainte le aveam cu ramforsare toate cele 3 seturi si anul trecut am schimbat la ambele masini + un set de iarna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ma refer la run flat. Intrebam si eu care e diferenta dintre ranforsat si normal, ma uitam la mai multe magazine on-line si am vazut ca la unele erau la extra detalii ramforsat si la altele nu. Sunt sigur insa ca nu e vorba de run flat, ma degraba cred ca e o intaritura pe partea laterala a pneului, dar nu din teflon ca la run flat.

O alta intrebare as avea legata de senzorul de presiune ( sau mai bine zis de indicatorul presiune scazuta). Masina mea a venit din fabrica cu jante 18" PAN. Am cumparat un set de jante 17" Valder pt iarna si as vrea sa stiu daca pierderea presiunii va fi indicata sau nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu asa cred ca acea ramforsare se refera la buza aceea de cauciuc (protectie pt jante) nu prea cred ca este vorba de o chestie structurala a peretelui lateral

Share this post


Link to post
Share on other sites
Alpin 5 vs SottoZero 3. A vazut cineva Alpin 5-ul 'pe viu'? De condus banuiesc ca nu se pune problema (deocamdata, avand in vedere ca sunt lansate de putin timp). As merge pe Pirelli din cauza profilului, mi se pare ceva mai potrivit iernilor din Romania, mai ales ca eu nu merg pe camp cu masina. Totusi astept pareri constructive, ca tre' sa ma pregatesc de iarna. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu le voi lua pe astea pentru S40 meu :) Intrati si voi pe site-ul asta, mi se par preturile mai acceptabile decat in alte parti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand ai jante pe 15" orice pret ti se pare acceptabil. :D

Pentru dimensiunea de care am eu nevoie respectivul site ofera: aproape nimic cu un preturi destul de mari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mai studiat netul un pic. Ranforsarea e utiliazata in cazul sarcinelor mai mari, gen SUV uri. Simbolul pt anvelope ranforsate este "R" sau "XL" conform www.conti-online.com, deci ar parea ca is Nokian ar fi ranforsate deoarece au simbolul XL. Eu voi opta pt NOKIAN WR SUV 3, pe langa faptul ca are cele mai bune rezultate in teste (ce e drept din testul comparativ lipsea Pirelli Scorpio Winter) are si un pret competitiv. Am observat ca este aproximativ acelasi pret si pt 18". Utilizatorii de iarna trecuta din UK au fost extrem de multumiti, voi reveni in primavara cu impresii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@costa daca sunt cauciucuri de suv normal ca au load acceptat mai mare si peretele mai intarit .

@claudiu t eu am nokian si de vara si de iarna sunt foarte multumit (de iarna exact modelul postat de tine il am)

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nokian sunt foarte bune, iar Pirelli slabute...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu am o parere buna despre pirelli . Si nici goodyear dar am folosit doar modelele cele mai ieftine

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu o intrebare: a folosit cineva alte jante/roti pt iarna decat cele originale? Cum ati rezolvat problema alarmei senzorilor de presiune? Am cumparat un set de jante Valder 17", dar nu m-am uitat daca au senzorii TPMS (tyre pressure monitor system) si acum imi pun intrebari...si nici nu le am la indemana sa ma uit....

In cazul in care nu am senzori, se poate anula alarma?

In SUA un set de 4 costa 227 usd....

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare: senzorii de presiune pt volvo xc60 D4, 181 cp, AWD, 2014 functioneaza pe 433 Mhz sau 315 Mhz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa imi raspund singur: 433 Mhz, mi-am comandat din SUA, VDO 36 usd/bucata, 260-350 ron in Romania.

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Încercați Michelin și pt iarna și pt vara... :) TESTATE PERSONAL !

Pt doritori am o pereche de jante pe 17 cu anvelope de vara... preț de criza : 2500 ron. Detalii la telefon...

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putin off topic...

Prima pana....prima surpriza! Sotia era cu masina, ploaie, 2 copii mici in masina plus 1 buc soacra....masina incepe sa tremure, vibreze etc, se hotaraste sa opreasca intr un tarziu sa vada ce se intampla....si vede roata spate pe janta.

In fata era o masina stationata de la o firma de securitate, in care un domn amabil ii schimba roata de rezerva (de dimensiuni reduse).

3 zile mai tarziu, sosesc acasa si decid sa fac pana. Pneul complet ros pe interior asa ca paguba e mare, 800 ron, un pneu nou. Mentionez ca anvelopele aveau cam 15000 km uzura.

Surpriza neplacuta e cauzata de faptul ca in ciuda multor sistem de siguranta, gasite pe un Volvo, multe standard, lipseste unul elementar si anume un senzor de pierdere presiune. Am un Seat Leon de 8 ani, si are senzori de presiune.

Am sunat la Primus, se pot monta ca accesorii iar impreuna cu aplicatia costa 1100 ron. Deja comandasem 4 pt rotile de iarna, asa ca am mai comandat inca 4 si pt cele de iarna urmand sa iau doar aplicatia de la Primus.

Destul de frustrant....si prima dezamagire.....

Senzorii i am comandat din SUA , 35 usd / buc, VDO Continental, 433 Mhz.

Iar pt iarna .... Am achizitionat. Nokian WR SUV 3 pe 17, cred ca au cel mai bun raport pret/calitate.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putin off topic...

masina incepe sa tremure, vibreze etc, se hotaraste sa opreasca intr un tarziu sa vada ce se intampla....si vede roata spate pe janta.

Daca nu oprea "intr-un tarziu", probabil ca paguba era de cateva zeci de lei, cat costa reparatia unei pene. Senzorii de presiune sunt si ei o optiune, pentru care platesti la achizitia unei masini noi, sau ii pui ulterior la una SH, inainte de a face pana, asta in cazul merge si altcineva cu masina si nu are suficienta experienta sa-si dea seama ca a facut pana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Pentru XC60, folosesc de 3 ierni continental (rotile sunt pe 18''). Cred ca sunt printre cele mai bune atat pe zapada cat si pe sosea uda sau putin ingetata.

Edited by claud_74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Subscriu . Continental excelente iarna. Vara s-au tocit repede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) Nokian WR D3

2) Continental ContiWinterContact TS850

3) Goodyear UltraGrip 8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now